Synoptik Värmdö: Reklamerade en dubbelleverans efter att en paus i linsabbonnemang missats i butiken. Fick först vänta i kö 40 minuter då ordinarie personal var upptagen och ignorerade behovet av hjäl... Näytä lisää
Yritys on vastannut
Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää
Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää
Synoptik Värmdö: Reklamerade en dubbelleverans efter att en paus i linsabbonnemang missats i butiken. Fick först vänta i kö 40 minuter då ordinarie personal var upptagen och ignorerade behovet av hjäl... Näytä lisää
Yritys on vastannut
Vid ingången möts jag av personal som får mig att tänka på en semesterresa i grekisk övärlden där restaurangpersonalen ibland agerar som inkastare ! Vidare en medarbetare med ett hysteriskt överd... Näytä lisää
Yritys on vastannut
Jag är nöjd kund hos Synoptik sedan 2014 men nya glasögon köpte jag från butiken i Täby. Fick synundersökning på plats 2 jan 2025 av inte mindre än proffsigt optiker sedan träffade jag bästa säljare... Näytä lisää
Yritys on vastannut
Vad skall man säga om Synoptik på Överby i Trollhättan ? Undvik! Inkompetenta, nedlåtande och extrem dryga. Uttryck som ”Men kära vän” används flittigt i samtal med kund. Kommer inte ens ihåg om jag n... Näytä lisää
Yritys on vastannut
Optiker för glasögon, linser och solglasögon. Synoptik är en ledande aktör inom optikbranschen i Sverige och har varit experter på optik sedan grundandet 1931. Genom ett brett sortiment av glasögon, kontaktlinser och solglasögon samt med ett passionerat engagemang för ögonhälsa, såväl i Sverige som i övriga världen, har företaget tagit en unik plats bland landets optikkedjor. Synoptik står för kvalitetsoptik som alla kan ha råd med. Läs mer om Synoptiks synundersökning med styrkekontroll och ögonhälsoundersökning. Synoptik ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.
JAN STENBECKS TORG 17, 164 40 , KISTA, Ruotsi
Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja
Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa
On vastannut 98 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista
Vastaa yleensä 48 tunnin sisällä
Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia
Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.
Poor customer service and highly unprofessional staff (the optician and the store manager).
During my eye exam, the optician's behavior was rude and dismissive. I reported this negative experience to the central customer service. Strangely, customer service simply forwarded my complaint directly to the store manager.
Instead of a professional apology or addressing the issue, the store manager replied with a passive-aggressive email, simply telling me to come in and get a refund. I went and got my refund, but it is very clear that this place does not care about customer dissatisfaction at all.
I definitely do not recommend this branch to anyone.
Store: Lund C

Vastaus yritykseltä Synoptik
Riktigt otrevlig människa på ekonomi avdelningen. Påstår dom mailat när dom inte har. Avslutar abonnemang utan att informera och fortsätter skicka fakturor...

Vastaus yritykseltä Synoptik
Undermåligt på alla sätt. Vi beställde glasögon till vår ena son och snart en månad har gått men inga glasögon. Det går inte att ringa butiken (Sundbyberg) eftersom ingen svarar oavsett när man ringer under dagen.

Vastaus yritykseltä Synoptik
Vad skall man säga om Synoptik på Överby i Trollhättan ? Undvik! Inkompetenta, nedlåtande och extrem dryga. Uttryck som ”Men kära vän” används flittigt i samtal med kund. Kommer inte ens ihåg om jag någonsin har haft så dåligt bemötande som hos Synoptik på Överby. Kanske inte konstigt alls att stället ser alltid tom när det är fullt med folk hos konkurrenter bara ett par steg bredvid som är kunniga och trevliga. Har inget emot hos Synoptik i sig (var kund hos Synoptik i Trollhättan Centrum, Uddevalla utan några bekymmer som helst) men just specifikt Synoptik på Överby undvik som pesten. Usch vad otrevliga, känner avsmaken…. Aldrig mer det stället…..

Vastaus yritykseltä Synoptik
Synoptik Värmdö: Reklamerade en dubbelleverans efter att en paus i linsabbonnemang missats i butiken. Fick först vänta i kö 40 minuter då ordinarie personal var upptagen och ignorerade behovet av hjälp. Justerade misstaget utan ens att be om ursäkt, det hade varit så enkelt. Går aldrig dit igen.

Vastaus yritykseltä Synoptik

Vastaus yritykseltä Synoptik
I visited for an eye examination. The optician was excellent, and everything was thoroughly checked and analyzed.
However, be very careful when signing up for a subscription. I ended up with a two-year subscription that was not clearly explained and cost me approximately SEK 13,000 over the two-year period.
Even after the two years had ended, the subscription remained active because the payments were set up on autogiro. Fortunately, I noticed that it was still active and cancelled it. However, I was then charged an additional SEK 1,500 to keep the glasses.
While the eye examination itself was very professional, I found the subscription terms unclear and the extra charges disappointing.

Vastaus yritykseltä Synoptik
Vid ingången möts jag av personal som får mig att tänka på en semesterresa i grekisk övärlden där restaurangpersonalen ibland agerar som inkastare !
Vidare en medarbetare med ett hysteriskt överdrivet smilande.
När personen ska hjälpa mig med mitt ex ärende öppnar sig en avgrund av inkompetens och okunnighet. Däremot
flödar det av självsäkerhet och attityd.
Som helhet en optikeraffär som ger ett mycket oseriöst intryck.

Vastaus yritykseltä Synoptik
Abonnemangen på glasögon är orimligt dyrt. Vi ville idag säga upp avtalet som är 1 år. Det visar sig att vi får fortsätta betala i nästan ett halvår. Räknar man på vad det kostar kan man lätt köpa nya hos vilken optiker som helst och de flesta har olika typer av erbjudanden.

Vastaus yritykseltä Synoptik
Jag har köpt ett glasögonabonnemang med flera par glasögon ink. solglasögon i styrka. Är mycket nöjd med all den fina hjälp jag fick av personalen i butik :-)

Vastaus yritykseltä Synoptik
Är väldigt besviken på mitt bemötande och detta handlar om två stycken synoptiker i Malmö samt en i Uppsala då det var där jag tecknade mitt abonnemang. Jag har aldrig haft abonnemang tidigare och när jag tecknade mitt abonnemang för över två år sedan fick de det att låta som att det var en avbetalningsplan i två år och efter det äger man glasögonen men efter två år när jag skulle säga upp mitt abonnemang fick jag reda på att man hyrde glasögon under dessa två åren vilket är inget som jag blev informerad om. Min far har sedan ett år tillbaka haft abonnemang hos synoptik och han fick inte heller reda på att man hyr glasögonen så han gick också runt och trodde att det var en avbetalningsplan. När jag sedan försökte avsluta abonnemanget första gången och meddelande det i butiken i Malmö trodde jag att de avslutade abonnemanget där och då men tydligen sa de aldrig upp abonnemanget vilket resulterade i att jag behövde betala en extra månads faktura. Synoptik är ett riktigt bedrägeriföretag och jag KOMMER ALDRIG mer att vara kund hos er. Det är helt sjukt att ni inte informerar era kunder om att det är ett leasingavtal med tanke på att det är rätt stora summor vi pratar om.

Vastaus yritykseltä Synoptik
Hämtade idag mina nya glasögon på Emporia i Malmö och fick hjälp en person som verkligen behöver gå tillbaka till skolan för service och bemötande.
Oerhört arrogant och direkt otrevlig.
Nä, nu har droppen runnit över och jag har bestämt mig för att byta optiker. Hit går jag aldrig igen!

Vastaus yritykseltä Synoptik
Legat ute med en stor summa då butiken debiterade och beställde fel. Fått vänta 2 månader innan korrekt leverans. Svårt att rätta till felaktigheter. Läs köp/ångerrätt mycket (retur bokade glas/bågar under köpvillkor) noga då man inte kan lita på att personal säger "rätt".

Vastaus yritykseltä Synoptik
Synoptik Nordstan, ALLTID varit min favoritbutik men idag 13/5-26 möttes jag upp av en ung tjej mörkhårig, tyken. Inget leende. Vill gärna dubbelkolla så min beställning matchar solglasögonen i butiken som jag testade i april. Jag öppnar aldrig min käft i onödan och jag tappade själv hackan då jag sa, shit vad dryg du är med kunder i butiken.
Jag kunde verkligen inte hålla mig. Vill ni inte tappa kunder så måste tjejen veta hur man beter sig.

Vastaus yritykseltä Synoptik
Precis som många tidigare skrivit så VARNAR jag för detta företag. Otaliga händelser men nya fällor, förlängt abbonemang utan vetskap, betala för skada trots "skydd" som ingår, personal som säger fel och skyller på varandra, jösses, ska bli så skönt att ÄNTLIGEN bli av med detta värdelösa abonnemang som kostat mig så mycket så jag inte ens vågar räkna.
TIPSAR alla som blivit utsatta att anmäla till ARN, även fast man inte får rätt så får de en notering om att de blivit anmälda vilket är det minsta vi kan göra för att försöka få slut på detta.
Jag behöver inget ytterligare onödigt autosvar av eran kundtjänst jag har varit i kontakt med er SÅ många gånger, det är helt värdelöst.

Vastaus yritykseltä Synoptik
Jag har haft all inclusive-abonnemang hos Synoptik i 2 år och betalat cirka 600 kr per månad. 30 dagar innan abonnemanget skulle gå ut meddelade jag tydligt att jag inte ville förlänga det. Jag hade dessutom redan betalat allt fram till 17/05. Trots detta stängde chefen abonnemanget på ett märkligt sätt och jag fick motstridig information från butiken i Skärholmen.
Jag skickade över 10 mejl till kundtjänst och ringde cirka 5 gånger utan att få något riktigt svar eller hjälp. Kundservicen var katastrofal och ingen verkade vilja ta ansvar.
Det värsta var Skärholmen chefs beteende mot mig och mitt sällskap. Vi blev förnedrade , en manlig anställd skrek åt mig och den kvinnliga chefen i Skärholmen frågade flera gånger var vi kommer ifrån och var vi bor på ett sätt som jag upplevde som rasistiskt och diskriminerande. Personalen sa också att de inte ville ha oss i butiken och hotade med att ringa väktare trots att vi försökte prata lugnt och lösa situationen.
Jag har aldrig blivit behandlad så här dåligt som kund tidigare. Mycket oprofessionellt och respektlöst och rasistisk och diskriminerande bemötande.

Vastaus yritykseltä Synoptik
de gömmer undan billigare bågar, framme har de bara dem dyra. frågar man inte, så tror man och köper dem billigaste fr. 2500 kr fast de har fr.250 gömda i utdragslådor. de gjorde felbeställning på mina glasögon och bad inte ens om ursäkt, de kunde erbjuda ordinarie hantering, dvs upp till 10 dagar, igen. bara fin fasad, arrogant personal

Vastaus yritykseltä Synoptik
Vilket skämt! Vill varna för deras abonnemang. De lovar fria byten av bågar och glas en gång om året. Jag har betalat 500:-/mån och efter flera år när abonnemanget kunde sägas upp så säger de att det går bra men då måste jag lämna tillbaka glasögonen eller "köpa ut" dem. Bedrägeri.

Vastaus yritykseltä Synoptik
Bokade tid som bekräftades via SMS i Solna C
Fick påminnelse om tiden samma dag kl 12.20
Kl 16.18 fick jag nytt SMS om att tiden var avbokad
Försökte flera gånger ringa utan svar, och åkte då till butiken där personalen hävdade att det inte finns någon optiker på plats den bokade tiden, men tydligen gick det att boka den aktuella tiden. Bokade ny tid i Mall och den upplevelsen var allt annat än bra, aldrig mer Synoptik

Vastaus yritykseltä Synoptik
Man har ett system i Vetlanda med att snabbt sälja glasögon som inte är det rätta för kunden. Vilseleder Kunden om vilka alternativ som finns. Dyrt och helt omöjligt att häva köpet om du är missnöjd. Lurendrejeri!

Vastaus yritykseltä Synoptik
Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.
Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.
Lue lisää muunlaisista arvosteluista.
Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.
Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.
Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.
Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.