Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

VÄRLDENS BÄSTA FÖRETAG Kom dit och fick omedelbar bra service. Jag behövde byta ut mina glasögon eftersom min 3 åriga son hade ätit upp det gamla paret. Jag blev bemött av en trevlig ung dam som va... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Aoptik i Eskilstuna är allmänt mycket trevliga. Och deras unga kvinnliga optiker är så där alldeles fantastiskt professionell! Hon kan allt, svarar på allt, är petimeter-noggrann och gör allt hon kan... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Jag är mycket missnöjd med hur min senaste synundersökning hos er hanterades. Det uppgavs att undersökningen var kostnadsfri, men när jag begärde en kopia av resultatet för att lämna till sjukhuset... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Såg American Psycho och tänkte ett par Oliver People's ska man såklart ha. Gick in i butiken i Malmö och möttes av världens bästa service och 15 minuter senare gick jag därifrån med ett par perfekta b... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Silmälasien tukkumyynti
  2. Silmäklinikka
  3. Optikko

Erilaisten ulkoisten lähteiden tuottama tieto

Kvalitet är viktigast. Därför väljer vi att ha ett standardsortiment som håller mycket hög kvalitet, både i material och design. Du kan välja vilken standardbåge som helst ur vårt sortiment och känna dig trygg i att du köper en kvalitetsprodukt.


Yhteystiedot

  • Bogesundsgatan 14, 523 30, Ulricehamn, Ruotsi

  • aoptik.se

3,5

Keskitasoinen

TrustScore 3.5/5 tähteä

42 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 5/5 tähteä

Fantastisk hjälp och service på Aoptik…

Fantastisk hjälp och service på Aoptik i Lund. Tycker det är svårt att hitta rätt glasögon men i butiken i Lund fick jag så mycket hjälp, bra inputs med ärliga svar och jag slapp känna stressen av att bli klar. Jag är enormt nöjd med både mina glasögon och den fina servicen jag fick. Stort tack!

28. marraskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Besökte Aoptik i Kristinehamn med…

Besökte Aoptik i Kristinehamn med dottern 10 år. Vi fick träffa en extremt stressad otrevlig kvinna som ständigt ignorerade dottern när hon sa något. Hon fick knappt svara färdigt på frågorna hon fick utan att bli avbruten.
Undersökningen gjordes på max 15-20 min, fick sen information om att dottern behöver droppar för att slappna av ögonmusklerna. Och att en remiss skulle skickas för detta.
Någon dag senare ringer samma kvinna upp och informerar om 2 andra optiker som har droppar och säger att vi ska ringa och boka en tid.

Ringde till ena. Dom sa att dom inte alls har droppar. Men gärna bokar in en undersökning för dottern (då dom hörde att kvinnan bara gjorde undersökning i 15-20 min). Vi fick en tid snabbt hos dom. Undersökningen tog 45 min och det visa sig att dottern visst behöver glasögon och att det absolut inte behövdes några droppar.

Så missnöjd med bemötandet på Aoptik i Kristinehamn. Gå inte dit!

21. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 4/5 tähteä

Tack Aoptik i Lund

Tack Aoptik i Lund
Engagerade och trevlig personal som bryr sig om kunderna i Aoptik i Lund.
Duktig optiker. Det går att komma på återbesök och om det behövs dubbelkolla så att allt stämmer.
Dock deras tekniker är inte lika bra men försökte och blev bättre till slut.

10. syyskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

AKTA ER

AKTA ER - LURENDREJERI. Det här företaget har lurendrejeri som affärsmodell. Jag kommer aldrig använde dem igen. De går in på offentliga upphandlingar, ger ett pris på 10kr för rumsprogressiva terminalglasögon inkl. allt. Sen hävdar optikern att de sämre anpassade närprogressiva glasen för 1500sek måste användas och det är optikerns yrkesmässiga bedömning och företaget måste då köpa 1500kr glas istället för de upphandlade 10kr glasen som använts i alla år av alla andra optiker som varit upphandlade. AKTA ER FÖR DEM!

11. maaliskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Oprofessionellt bemötande och noll kundfokusför glaset…

Trots att jag betalat extra för glaset ska tåla rep osv blev jag direkt avvisad av en vikarie/nyanställd som inte ens försökte hjälpa – utan bara hänvisade mig till hemförsäkringen.

Jag insisterade och fick till slut en tid med butikschefen. När jag väl kom på utsatt tid och anmälde mig i kassan, fick jag sitta och vänta ytterligare 15 minuter. Och när jag väl togs emot blev jag direkt attackerad av butikschefen – utan någon inledning, förklaring eller vilja att lyssna. Hon anklagade mig för att "ofta komma in med sådana ärenden" och sa att de inte längre kunde vara "generösa" och byta glas, trots att det inte är deras skyldighet.

Det visade sig snart att hon blandat ihop mig med en annan kund. Istället för att be om ursäkt eller försöka lösa situationen, fortsatte hon i samma ton – avvisande och nonchalant – och upprepade att jag borde kontakta mitt försäkringsbolag, trots att detta borde omfattas av reklamationsrätt.

Hela bemötandet visade tydligt att deras enda mål var att bli av med mig – inte att hjälpa eller förstå situationen. Det var arrogant, oproffsigt och direkt otrevligt. Jag kommer aldrig sätta min fot där igen och rekommenderar ingen annan att göra det heller.

När man betalar extra för skydd och service, förväntar man sig också respekt och ett professionellt bemötande.

21. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

The worst optiq company in sweden

The worst optiq company in sweden. very very bad service. I was almost inquired by the optician the the lady at the reception was very rude and not polite. they are´interested only in money. Bad services but very expensive. NO ONE SHOULD EVER GO THERE

21. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Missnöjd!!

Jag är mycket missnöjd med hur min senaste synundersökning hos er hanterades.
Det uppgavs att undersökningen var kostnadsfri, men när jag begärde en kopia av resultatet för att lämna till sjukhuset inför en ögonoperation, informerades jag om en kostnad på 400 kronor.
Jag upplever detta som missvisande och är tyvärr inte nöjd med bemötandet. Därför jag rekommendera inte era tjänster och kommer inte att återvända som kund.

8. huhtikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Mycket besviken

Mycket besviken
Jag beställde nyligen glasögon från Aotik med höga förväntningar, men blev tyvärr besviken. Synen är så pass dålig med de nya glasögonen att jag knappt kan se ordentligt. Jag har tvingats konstatera att jag ser bättre med mina gamla glasögon från Smart Eyes, som var betydligt billigare. Att Aotik sedan kräver ytterligare 2000 kronor för att åtgärda problemet gör det hela ännu mer frustrerande. Jag kan inte rekommendera Aotik till någon som söker högkvalitativa glasögon.

6. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Var inne i butiken på Skomakaregatan 6…

Var inne i butiken på Skomakaregatan 6 i Malmö. Behövde nytt fodral till mina extra glasögon som inte var gigantiskt stort. Mycket trevlig personal och fick ett mycket bra bemötande med verkligt engagemang för att hitta något som passade, vilket vi också gjorde.

7. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Jag har köpt glasögon i deras butik i…

Jag har köpt glasögon i deras butik i Eslöv flera gången.Undersökningen har tagit närmare en halv.. timme.Skillnad mot de som finns runt hörnet,där hinner man knappt hänga av sig rocken 10 min så var det klart.Och resultatet därefter,jag tog inte emot skräpet.Helt nyligen fick jag inprovat nya glasögon.och hämtade de häromdagen.Helt underbart både långt håll och att läsa med. En optiker som kan sitt yrke,bra gjort.En trevlig tjej ute i butiken också.ställde in bågarna,så mina hörapparater märker jag inget av.Lika proffsigt som optikern.Jag rek denna butik i Eslöv, ni kommer att bli nöjda med era nya glasögon. Ove.J.

20. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Så besviken på mina nya glasögon

Så besviken på mina nya glasögon. Bågarna passar inte alls mig, så är du närsynt gå inte till Aoptik i Strängnäs. Personalen övertygade mig om att jag passade så bra i bågarna och pressade mig att köpa direkt, jag planerade att komma tillbaka vid senare tillfälle tillsammans med en familjemedlem för att få hens input men efter övertalning litade jag på aoptiks personal. Dyrt misstag, jag kommer aldrig använda dessa glasögon.Eller gå till denna optiker igen.

11. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu

Onko tämä sinun yrityksesi?

Aktivoi profiilisi voidaksesi käyttää Trustpilotin ilmaisia yritystyökaluja, ja pääse lähemmäs asiakkaitasi.

Hanki ilmainen tili

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin