Köpte ett par progressiva glasögon på Direktoptik i mjölby. Såg inte ansikten på människor på andra sidan gatan. Helt omöjligt att läsa digitala skyltar på lite håll. Gick tillbaka två gånger samma fe... Näytä lisää
Yritys on vastannut
Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää
Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää
Köpte ett par progressiva glasögon på Direktoptik i mjölby. Såg inte ansikten på människor på andra sidan gatan. Helt omöjligt att läsa digitala skyltar på lite håll. Gick tillbaka två gånger samma fe... Näytä lisää
Yritys on vastannut
Direkt Optik lockar in kunder med 3 för 1 KOMPLETT glasögon (ibland t.o.m. 4 för 1...) men i verkligheten tar dem betalt för alltihopa inklusive slipning av glas (som ingår i deras reklam). Jag fick... Näytä lisää
Yritys on vastannut
Var hos direktoptik och fick ett prisförslag på 3 för 1. Enligt deras förslag skulle ett par då kosta 15500kr, dom andra två är ju gratis. När jag köpte glasögon hos en annan optiker betalade jag 5300... Näytä lisää
Jag har haft glasögon i många år och aldrig haft sämre glasögon än de jag köpte av Direkt Optik. Jag köpte två par glasögon och båda har lika dålig qualite. glasen är väldigt känslig och blir repig me... Näytä lisää
Glasögon och kontaktlinser sedan 1992. En optikerkedja med kvalitetsbågar och glas från marknadsledande leverantörer.
Scheelegatan 8, 11223, Stockholm, Ruotsi
Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja
Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa
On vastannut 60 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista
Vastaaminen kestää yleensä yli kuukauden
Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia
Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.
Köpte ett par progressiva glasögon på Direktoptik i mjölby. Såg inte ansikten på människor på andra sidan gatan. Helt omöjligt att läsa digitala skyltar på lite håll. Gick tillbaka två gånger samma fel båda gångerna. De trodde jag inbillade mig så jag tröttnade och gick till synsam och allt blev perfekt. Jag köpte de dyraste glasen som skulle ha en hög kvalitet.

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Direkt Optik lockar in kunder med 3 för 1 KOMPLETT glasögon (ibland t.o.m. 4 för 1...) men i verkligheten tar dem betalt för alltihopa inklusive slipning av glas (som ingår i deras reklam). Jag fick muntligt ett total pris att betala men när jag kom tillbaka blev det plötsligt 2000 dyrare. Aldrig mer Direkt Optikt.
Maj 2026

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Det är inte 3 för 1. Eller jo, de säger det men när du väl valt ut dina 3 och kommer till kassan ska du betala för allihopa! Falsk marknadsföring!

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Värsta ställe att gå till. Själv in skaffade jag glasögon för 10000:- fick jag ge för mina. Helt värdelösa.👎 Så fort jag sätter på mig så är det som tjock dimma framför mins ögon👀. Och när jag kollade på vanliga bågar så vad tror ni jag fick jo som trådsmala pinnar till bågar som jag inte ens kan ha på mig utan att det trillar av mig så fort man böjer sig framåt så har de redan åkt av mig. Sen när det gäller dator glasögonen så får jag sitta intryckt med näsan på skärmen för art kunna se något, så dessa glasögon är rent av skräp och helt värdelösa. Nu ligger det i sina fodraler utan att jag kan använda mig dem. Pengarna I sjön till vilken nytta har jag . ingen nytta alls.. jag vart ut fattig. Kunde jag ge så hade det inte fått en stjärna av mig mer än tummen ner. 👎Aldrig att jag 🦶 foten i den affären något mer. Jag säger bara en sak VARNING- Handla inte där ni får bara dåligt glasögon som inte funkar i huvud taget det är bara skräp👎
Var hos direktoptik och fick ett prisförslag på 3 för 1. Enligt deras förslag skulle ett par då kosta 15500kr, dom andra två är ju gratis. När jag köpte glasögon hos en annan optiker betalade jag 5300kr för tre par 2023. Krigen i Ukraina och Iran måste haft en stor inverkan på glasögonbranchen, eller så är direktoptik orimligt dyra.
Jag har haft glasögon i många år och aldrig haft sämre glasögon än de jag köpte av Direkt Optik. Jag köpte två par glasögon och båda har lika dålig qualite. glasen är väldigt känslig och blir repig med minsta beröring, dessutom måste de rengöras väldigt ofta. färgen på bågen började flagna efter några månader och skruvarna föll av. Aldrig mer Direkt Optik.
Så otroligt besviken på Örebro direkt optik. Första gången jag beställde glasögon blev det fel bågar. Testade sen linser, tog en månad att få dom när dom sa att det skulle ta en vecka. Inte ens en ursäkt. Nu beställde jag igen. En månad senare hade jag fortfarande inte hört nått, fick ringa och jaga optikern och då har dom inte ens gjort beställningen. Fick en vecka senare komma o hämta dom, då har dom beställt fel linser. Inte ens en ursäkt. Nu står jag här utan linser och måste byta optiker, skulle aldrig rekommendera Direkt optik till någon.
Fick hem ett erbjudande om 50% på ett par eller 3 för en. Idiotiskt av mig att inte kolla med andra. Nu har jag beställt enkelslipade glasögon för 3.050 kr. Kollade på specsavers då jag tyckte det kändes dyrt med båge som kostade ca 900. På specsavers med samma pris på båge PLUS tillägg med uv - som inte var på direktoptik då skulle det bli 1595(uv kostar 600 så utan det skulle det blivit 995) slutsats: direktoptiks erbjudande är DYRT! Kommer inte gå dit igen om man säger så…kunde man ge 0 stjärnor skulle jag gjort det känner mig riktigt dum och lurad

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Var i Eskilstuna. Läsglasögon helt ok. De andra har de nog bara satt glas i. Ser ingen skillnad.

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Direkt optik Jönköping
strul hela tiden med alla 3 glasögon som jag köpte till "priset" av 1
Bl.a Mina Terminal glasögon visade sig vara "felmonterade " så de fick jag lämna in och de fick göra om och byta glas.
De progressiva solglasögonen satt aldrig bra
glider av hela tiden när jag tittar ner trots att de justerat bågen..
Dessutom säljer de det dyraste av progressiva glasögonen utan att informera att det faktiskt finns olika varianter i olika prisklasser
bara för att tjäna in pengarna.

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Köpte progressiva glasögon hos Direktoptik Jönköping i mars 2024. Fick byta storlek på glasen eftersom synfältet hamnade ”utanför” glasen. Vänligt bemötande fram till dess. När jag sedan har återkommit för att påpeka att jag inte ser ”klart” genom glasögonen, varken på långt håll eller nära, har jag inte mött någon förståelse. Blev uppmanad att skaffa mig läsglasögon vilket jag också gjorde, till ett nedsatt pris. En personal hjälpte mig välja båge men när jag vid ett tillfälle senare ville få dessa justerade fick jag veta (av annan personal) att jag ”valt fel båge” som inte gick att justera.
Nej, Direktoptik, ni ligger inte högt på min lista, 18 000:- kostade ni mig.
Skulle gått till Specsavers.

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Jag är väldigt nöjd med mina glasögon. Kvalitén jämfört med specsavers är betydligt högre. Trevlig och kunnig personal, jag kommer att i framtiden köpa mina glasögon härifrån.

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Var hos direkt optik i Ludvika, bästa personalen och extremt bra service! Rekommenderar starkt!

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Jag har köpt dyra glasögon på direkt optik i Helsingborg. Dom gick inte att använda var så dåliga att kunde tex inte se andras ansikten över gatan. Så har det aldrig tidigare varit. Helt kasst med glasögonen överhuvudtaget, mådde bara jättedåligt med dom på.
Vände mig till butiken inget bra mottagande
alls. Om något skulle göras så skulle jag
bara betala ännu mera!!
Så jag har haft mina gamla glasögon sen dess.
Obs datumet för händelsen stämmer inte
Optiker i Uppsala var trevlig och kunnig, men säljarna var ointresserade och ville mest prata med varandra. Kändes som att man var ivägen. Och priset för ett par glasögon blev otroligt dyrt 14600 kronor. Ångrar att jag inte kollade med konkurrenterna innan jag gick dit.
Kundid 6855500
Trevligt bemötande och hjälpsam intresserad personal.
Avser Direktoptik i Skurup.

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Avser Direkt Optik i Ludvika
Bra bemötande, alltid positiva och ger den bästa service man kan tänka sig. Tålamod med mig kvinnan som har svårt att bestämma sig! Kommer alltid att vända mig till er, vid behov. Tack till er båda som tog hand om mig

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Direktoptik Eskilstuna!
Otrolig service! Kom tillbaka efter nästan ett år då vi tillsammans kämpat med en båge som inte satt bra på min näsa. Jag fick djupa märken som inte försvann trots att de justerade bågen vid flera tillfällen. Jag fick välja en ny båge i butiken och älskar den! Kommer alltid gå tillbaka dit! 😍 Linda

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
väldigt okunnig personal. framför allt i kassan. rekommenderas inte. billigare och bättre optiker finns. lusläs ditt kvitto innan du skriver på så att du inte får betala extra för synundersökning.
Få förtydliga detta inte roligt att stå o dividera med kassapersonalen i 10 min. och fick till svar men......men....men,,,
har även upplevt i butiken att personen frågat kund om mailadress som denna kund inte hade och kunden fick till svar att det måste men ha. i mitt fall hade det varit bättre att hon sagt att hon skulle höra med chefen och återkomma till mig istället för att stå och tjäbbla emot
kan tillägga att frågan löste sig när hon kontaktade den ansvariga

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Starropererad och behövde nya glasögon. Går till Direkt Optik i Skövde. Bra, trevliga och, som jag kan bedöma, kompetenta optiker och säljare. Jag blev jättebra bemött och servad. Frun tog två par på erbjudandet 3 för 1 och jag tog det tredje paret. Sen köpte jag till solglasögon, med 60%. Vi var båda, efter injusteringen av nya glasögonen, väldigt nöjda. Javisst, mycket pengar men, det kan jag säja, att det är det för glasögon på andra kedjor också. Sen vill man ha bågar man både trivs ochh pass i.
Jag rekommenderar Direkt Optik i Skövde!

Vastaus yritykseltä Direkt Optik
Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.
Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.
Lue lisää muunlaisista arvosteluista.
Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.
Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.
Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.
Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.