Direkt Optik Arvostelua 53

TrustScore 2/5 tähteä

1,9

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Köpte ett par progressiva glasögon på Direktoptik i mjölby. Såg inte ansikten på människor på andra sidan gatan. Helt omöjligt att läsa digitala skyltar på lite håll. Gick tillbaka två gånger samma fe... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Direkt Optik lockar in kunder med 3 för 1 KOMPLETT glasögon (ibland t.o.m. 4 för 1...) men i verkligheten tar dem betalt för alltihopa inklusive slipning av glas (som ingår i deras reklam). Jag fick... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Var hos direktoptik och fick ett prisförslag på 3 för 1. Enligt deras förslag skulle ett par då kosta 15500kr, dom andra två är ju gratis. När jag köpte glasögon hos en annan optiker betalade jag 5300... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Jag har haft glasögon i många år och aldrig haft sämre glasögon än de jag köpte av Direkt Optik. Jag köpte två par glasögon och båda har lika dålig qualite. glasen är väldigt känslig och blir repig me... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

Yrityksen kirjoittama

Glasögon och kontaktlinser sedan 1992. En optikerkedja med kvalitetsbågar och glas från marknadsledande leverantörer.


Yhteystiedot

1,9

Välttävä

TrustScore 2/5 tähteä

53 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 60 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaaminen kestää yleensä yli kuukauden

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Värdelösa glasögon

Köpte ett par progressiva glasögon på Direktoptik i mjölby. Såg inte ansikten på människor på andra sidan gatan. Helt omöjligt att läsa digitala skyltar på lite håll. Gick tillbaka två gånger samma fel båda gångerna. De trodde jag inbillade mig så jag tröttnade och gick till synsam och allt blev perfekt. Jag köpte de dyraste glasen som skulle ha en hög kvalitet.

2. kesäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar att dina progressiva glasögon inte fungerade som förväntat och att du inte kände att problemet blev löst trots dina återbesök.

Vårt mål är alltid att hitta en lösning som fungerar för varje kund, särskilt när det gäller progressiva glasögon där både synvärden, bågans passform och individuella behov kan påverka upplevelsen. Vi tar därför din feedback på stort allvar.

Vi är ledsna att du upplevde att dina synpunkter inte togs på allvar och att du till slut valde att vända dig till en annan optiker. Vi skulle gärna vilja undersöka vad som kan ha gått fel i ditt fall. Om du vill är du välkommen att kontakta vår kundservice med dina uppgifter så att vi kan se närmare på ärendet.

Tack för att du tog dig tid att lämna din feedback. Den hjälper oss att utveckla och förbättra vår service.

Saanut 1/5 tähteä

Direkt Optik lockar in kunder med 3 för…

Direkt Optik lockar in kunder med 3 för 1 KOMPLETT glasögon (ibland t.o.m. 4 för 1...) men i verkligheten tar dem betalt för alltihopa inklusive slipning av glas (som ingår i deras reklam). Jag fick muntligt ett total pris att betala men när jag kom tillbaka blev det plötsligt 2000 dyrare. Aldrig mer Direkt Optikt.
Maj 2026

13. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Tack för din feedback. Vårt erbjudande fungerar så att du betalar för ett par glasögon och får två par på köpet. I kassan visas samtliga produkter på kvittot, men rabatten dras sedan av så att du endast betalar för ett av paren. Om något inte såg rätt ut vid ditt köp är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig att gå igenom det

Saanut 1/5 tähteä

Det är inte 3 för 1!

Det är inte 3 för 1. Eller jo, de säger det men när du väl valt ut dina 3 och kommer till kassan ska du betala för allihopa! Falsk marknadsföring!

5. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Tack för din feedback. Vårt erbjudande fungerar så att du betalar för ett par glasögon och får två par på köpet. I kassan visas samtliga produkter på kvittot, men rabatten dras sedan av så att du endast betalar för ett av paren. Om något inte såg rätt ut vid ditt köp är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig att gå igenom det

Saanut 1/5 tähteä

Värsta ställe att gå till

Värsta ställe att gå till. Själv in skaffade jag glasögon för 10000:- fick jag ge för mina. Helt värdelösa.👎 Så fort jag sätter på mig så är det som tjock dimma framför mins ögon👀. Och när jag kollade på vanliga bågar så vad tror ni jag fick jo som trådsmala pinnar till bågar som jag inte ens kan ha på mig utan att det trillar av mig så fort man böjer sig framåt så har de redan åkt av mig. Sen när det gäller dator glasögonen så får jag sitta intryckt med näsan på skärmen för art kunna se något, så dessa glasögon är rent av skräp och helt värdelösa. Nu ligger det i sina fodraler utan att jag kan använda mig dem. Pengarna I sjön till vilken nytta har jag . ingen nytta alls.. jag vart ut fattig. Kunde jag ge så hade det inte fått en stjärna av mig mer än tummen ner. 👎Aldrig att jag 🦶 foten i den affären något mer. Jag säger bara en sak VARNING- Handla inte där ni får bara dåligt glasögon som inte funkar i huvud taget det är bara skräp👎

14. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Dyrt

Var hos direktoptik och fick ett prisförslag på 3 för 1. Enligt deras förslag skulle ett par då kosta 15500kr, dom andra två är ju gratis. När jag köpte glasögon hos en annan optiker betalade jag 5300kr för tre par 2023. Krigen i Ukraina och Iran måste haft en stor inverkan på glasögonbranchen, eller så är direktoptik orimligt dyra.

26. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Jag har haft glasögon i många år och…

Jag har haft glasögon i många år och aldrig haft sämre glasögon än de jag köpte av Direkt Optik. Jag köpte två par glasögon och båda har lika dålig qualite. glasen är väldigt känslig och blir repig med minsta beröring, dessutom måste de rengöras väldigt ofta. färgen på bågen började flagna efter några månader och skruvarna föll av. Aldrig mer Direkt Optik.

5. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Så otroligt besviken på Örebro direkt…

Så otroligt besviken på Örebro direkt optik. Första gången jag beställde glasögon blev det fel bågar. Testade sen linser, tog en månad att få dom när dom sa att det skulle ta en vecka. Inte ens en ursäkt. Nu beställde jag igen. En månad senare hade jag fortfarande inte hört nått, fick ringa och jaga optikern och då har dom inte ens gjort beställningen. Fick en vecka senare komma o hämta dom, då har dom beställt fel linser. Inte ens en ursäkt. Nu står jag här utan linser och måste byta optiker, skulle aldrig rekommendera Direkt optik till någon.

15. elokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Fick hem ett erbjudande om 50% på ett…

Fick hem ett erbjudande om 50% på ett par eller 3 för en. Idiotiskt av mig att inte kolla med andra. Nu har jag beställt enkelslipade glasögon för 3.050 kr. Kollade på specsavers då jag tyckte det kändes dyrt med båge som kostade ca 900. På specsavers med samma pris på båge PLUS tillägg med uv - som inte var på direktoptik då skulle det bli 1595(uv kostar 600 så utan det skulle det blivit 995) slutsats: direktoptiks erbjudande är DYRT! Kommer inte gå dit igen om man säger så…kunde man ge 0 stjärnor skulle jag gjort det känner mig riktigt dum och lurad

7. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Jag är verkligen ledsen att du känner dig missnöjd med ditt köp – det är självklart inte den känslan vi vill att våra kunder ska ha efter ett besök hos oss.

Vi strävar alltid efter att vara tydliga med både priser och erbjudanden, och det är beklagligt om det inte upplevdes så i ditt fall. Dina synpunkter är viktiga för oss, och jag vill gärna undersöka ärendet närmare för att kunna återkoppla korrekt.

Skulle du kunna meddela vilken av våra butiker du besökte?Det skulle hjälpa oss mycket i vårt förbättringsarbete.

Tack igen för att du tog dig tid att skriva till oss.

Saanut 1/5 tähteä

Var i Eskilstuna

Var i Eskilstuna. Läsglasögon helt ok. De andra har de nog bara satt glas i. Ser ingen skillnad.

8. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej Patrik,
Tack för din återkoppling. Vad bra att läsglasögonen känns bra! När det gäller det andra paret vore vi tacksamma om du kunde specificera lite mer vad som upplevs som problematiskt.

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver vi veta vilken typ av glas det gäller – exempelvis om det är progressiva, avståndsglas eller något annat. Har du möjlighet att besöka butiken i Eskilstuna igen, så kan personalen kontrollera glasögonen och säkerställa att allt blivit korrekt?

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller om du vill att vi kollar upp köpet åt dig.

MVH
Freja

Saanut 2/5 tähteä

Direkt optik Jönköping

Direkt optik Jönköping
strul hela tiden med alla 3 glasögon som jag köpte till "priset" av 1
Bl.a Mina Terminal glasögon visade sig vara "felmonterade " så de fick jag lämna in och de fick göra om och byta glas.
De progressiva solglasögonen satt aldrig bra
glider av hela tiden när jag tittar ner trots att de justerat bågen..
Dessutom säljer de det dyraste av progressiva glasögonen utan att informera att det faktiskt finns olika varianter i olika prisklasser
bara för att tjäna in pengarna.

8. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej Carina,

Tack för din feedback. Våra säljare ska alltid informera om de olika glasalternativ som finns tillgängliga, och vi beklagar om detta inte har skett i ditt fall. Vi vill naturligtvis att du ska vara helt nöjd med dina progressiva glasögon.

Jag ber dig därför att besöka butiken igen, så att personalen får möjlighet att se över dina glasögon och hjälpa dig på bästa sätt.

MVH
Freja

Saanut 1/5 tähteä

Glasögonen är under all kritik

Köpte progressiva glasögon hos Direktoptik Jönköping i mars 2024. Fick byta storlek på glasen eftersom synfältet hamnade ”utanför” glasen. Vänligt bemötande fram till dess. När jag sedan har återkommit för att påpeka att jag inte ser ”klart” genom glasögonen, varken på långt håll eller nära, har jag inte mött någon förståelse. Blev uppmanad att skaffa mig läsglasögon vilket jag också gjorde, till ett nedsatt pris. En personal hjälpte mig välja båge men när jag vid ett tillfälle senare ville få dessa justerade fick jag veta (av annan personal) att jag ”valt fel båge” som inte gick att justera.
Nej, Direktoptik, ni ligger inte högt på min lista, 18 000:- kostade ni mig.
Skulle gått till Specsavers.

29. kesäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej, och tack för att du delar med dig av din upplevelse.
Vi beklagar verkligen att du inte är nöjd med dina glasögon och att du upplevt bristande förståelse vid dina återbesök. Det är absolut inte den känsla vi vill att våra kunder ska lämna oss med.

Vi tar din feedback på största allvar och vill gärna få möjlighet att titta närmare på ditt ärende för att se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Du är varmt välkommen att kontakta butiken direkt eller höra av dig till vår kundservice, så att vi kan hitta en lösning som känns bra för dig.

Tack igen för att du tog dig tid att skriva till oss — vi uppskattar det och vill gärna återfå ditt förtroende

Saanut 5/5 tähteä

Jag är väldigt nöjd med mina glasögon

Jag är väldigt nöjd med mina glasögon. Kvalitén jämfört med specsavers är betydligt högre. Trevlig och kunnig personal, jag kommer att i framtiden köpa mina glasögon härifrån.

27. kesäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Tack så mycket för din fina recension!
Vi är verkligen glada att höra att du är nöjd med både glasögonen och servicen hos oss. Det betyder mycket att du uppskattar vår kvalitet och vårt arbete. Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen i framtiden!

Varmt välkommen tillbaka!

Saanut 5/5 tähteä

Var hos direkt optik i Ludvika

Var hos direkt optik i Ludvika, bästa personalen och extremt bra service! Rekommenderar starkt!

17. maaliskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Tusen tack för din fina recension! Mvh Direkt Optik Ludvika

Saanut 1/5 tähteä

Oanvändbara progressiva glasögon

Jag har köpt dyra glasögon på direkt optik i Helsingborg. Dom gick inte att använda var så dåliga att kunde tex inte se andras ansikten över gatan. Så har det aldrig tidigare varit. Helt kasst med glasögonen överhuvudtaget, mådde bara jättedåligt med dom på.
Vände mig till butiken inget bra mottagande
alls. Om något skulle göras så skulle jag
bara betala ännu mera!!
Så jag har haft mina gamla glasögon sen dess.
Obs datumet för händelsen stämmer inte

8. huhtikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Optiker i Uppsala var trevlig och…

Optiker i Uppsala var trevlig och kunnig, men säljarna var ointresserade och ville mest prata med varandra. Kändes som att man var ivägen. Och priset för ett par glasögon blev otroligt dyrt 14600 kronor. Ångrar att jag inte kollade med konkurrenterna innan jag gick dit.
Kundid 6855500

3. tammikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Trevligt bemötande och hjälpsam…

Trevligt bemötande och hjälpsam intresserad personal.
Avser Direktoptik i Skurup.

21. tammikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej Ingrid,
Tusen tack för dina fina ord.
Varmt välkommen tillbaka till oss.
Mvh
Direkt Optik Skurup

Saanut 5/5 tähteä

Avser Direkt Optik i Ludvika

Avser Direkt Optik i Ludvika
Bra bemötande, alltid positiva och ger den bästa service man kan tänka sig. Tålamod med mig kvinnan som har svårt att bestämma sig! Kommer alltid att vända mig till er, vid behov. Tack till er båda som tog hand om mig

13. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej Marianne,
Tusen tack för din fina recension. Du är alltid varmt välkommen till oss!

Saanut 5/5 tähteä

Direktoptik Eskilstuna!

Direktoptik Eskilstuna!
Otrolig service! Kom tillbaka efter nästan ett år då vi tillsammans kämpat med en båge som inte satt bra på min näsa. Jag fick djupa märken som inte försvann trots att de justerade bågen vid flera tillfällen. Jag fick välja en ny båge i butiken och älskar den! Kommer alltid gå tillbaka dit! 😍 Linda

18. syyskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej Linda,
Tusen tack för dina fina ord om butiken i Eskilstuna!
Du är varmt välkommen tillbaka!

Saanut 1/5 tähteä

väldigt okunnig personal

väldigt okunnig personal. framför allt i kassan. rekommenderas inte. billigare och bättre optiker finns. lusläs ditt kvitto innan du skriver på så att du inte får betala extra för synundersökning.

Få förtydliga detta inte roligt att stå o dividera med kassapersonalen i 10 min. och fick till svar men......men....men,,,
har även upplevt i butiken att personen frågat kund om mailadress som denna kund inte hade och kunden fick till svar att det måste men ha. i mitt fall hade det varit bättre att hon sagt att hon skulle höra med chefen och återkomma till mig istället för att stå och tjäbbla emot

kan tillägga att frågan löste sig när hon kontaktade den ansvariga

17. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej Britt-Mari!
Det var tråkigt att höra att du upplevde det som att vår personal var okunnig. Kan du vänligen beskriva vad du känner dig missnöjd med?

Saanut 5/5 tähteä

Direkt Optik Skövde

Starropererad och behövde nya glasögon. Går till Direkt Optik i Skövde. Bra, trevliga och, som jag kan bedöma, kompetenta optiker och säljare. Jag blev jättebra bemött och servad. Frun tog två par på erbjudandet 3 för 1 och jag tog det tredje paret. Sen köpte jag till solglasögon, med 60%. Vi var båda, efter injusteringen av nya glasögonen, väldigt nöjda. Javisst, mycket pengar men, det kan jag säja, att det är det för glasögon på andra kedjor också. Sen vill man ha bågar man både trivs ochh pass i.
Jag rekommenderar Direkt Optik i Skövde!

1. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej Rune,
Vad kul att du rekommenderar vår fina butik i Skövde. Tusen tack för att du tog dig tiden att skriva en recension!
Varmt välkommen tillbaka.

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin