SteadyPay Arvostelua 

1 075
•
TrustScore 4.5/5 tähteä

4,5

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

SteadyPay have been a saving grace for me, as someone who’s self employed, salary month-to-month can differ, the process is super easy and I must honestly say, I have never experienced such stel... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Daniel helped me with by query on a potential increase. He went away and looked at my options . Then came back with the answer. He kept me informed and was courteous and professional. Exceptional serv... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

I couldn't repay the loan on time. But The contact support experience has been great and especially Daniel was amazing and patiently extended the due date for me which was a great help.10/10 recommend... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

I have been with SteadyPay for a while and I can say they are really good and helpful. Recently I paid a loan and requested another one but was getting a rejection however I spoke to Michael and he to... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Muut kuin pankin rahoituspalvelut
  2. ja myös
  3. Lainaa tarjoava yritys
  4. Rahoituslaitos
  5. Vaihtoehtoiset rahoituspalvelut

Tietoja yrityksestä SteadyPay

Yrityksen kirjoittama

SteadyPay is a UK-based financial technology company helping people access flexible borrowing, manage short-term financial needs and build healthier financial habits.

We believe that access to credit should be straightforward, transparent and designed around real people's circumstances.

Our Products and Services

CashWave by SteadyPay offers eligible customers short-term loans from £50 to £500 through the SteadyPay app. CashWave loans charge no interest, with applicable fees or subscription charges clearly explained before borrowing. Repayment terms depend on the amount borrowed and the customer's eligibility.

SteadyPay TopUp helps eligible customers manage fluctuations in their income by providing access to funds when their earnings fall below their usual level.

SteadyPay Credit Builder is designed to help customers establish or improve their credit history through responsible repayment behaviour. Credit score improvements are not guaranteed.

We also work with financial service providers to deliver credit solutions through partner platforms, making flexible borrowing more accessible to their customers.

Putting Customers First

Our approach is built around clear information, responsible lending and helpful customer support. We want customers to understand their options, borrowing costs and repayment obligations before making financial decisions.

We welcome honest customer feedback on Trustpilot. Whether you've used CashWave, TopUp, Credit Builder or a SteadyPay-powered partner product, your experience helps us improve our services.

Find Out More

Website: www.steadypay.co

Explore CashWave: CashWave by SteadyPay

Customer Support: SteadyPay Help Centre

SteadyPay Limited is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA), reference number 789333. Credit products are subject to eligibility, affordability assessments and applicable terms. Missing repayments may negatively affect your credit history.


Yhteystiedot

4,5

Erinomainen

TrustScore 4.5/5 tähteä

1 t. arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 90 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 kuukauden sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

4,5

Kaikki arvostelut

(1 075)

309 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 5/5 tähteä

Friendly and efficient

Friendly and efficient. I would recommend.

18. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Catherine,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad you found the service friendly and efficient. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

Fantastic customer service above and…

Fantastic customer service above and beyond, service is definitely 5star. Easy for quick loans highly recommend.

17. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Steph,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad you had such a great experience and appreciate the recommendation. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 1/5 tähteä

Completely unreliable systems and…

Completely unreliable systems and aggressive collections despite StepChange payments

I am on a formal Debt Management Plan with StepChange and have been making regular payments towards my CashWave loan since March 2026. I have told SteadyPay this multiple times, including during live chat and an AI call, and even provided my StepChange reference.

Despite this:
Payments were repeatedly not recorded or credited properly (June and July payments missing for weeks).
Their AI call summary completely misrecorded what I said about the latest payment.
They continued aggressive AI calls and threats of County Court Judgment.

The account balance has actually gone backwards. It previously showed money repaid; it now shows a negative repaid figure and demands the full original £300 plus £90 subscription even though repayments appear in the transaction list.

I submitted a formal complaint around 10 August and have still received zero acknowledgement or response days later.
I have to check the app every single day because I cannot trust their records.

SteadyPay’s systems are unreliable, their collections approach is aggressive even when a customer is on a recognised DMP and paying, and their complaints handling is non-existent so far. I would not recommend them to anyone.

15. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Lee,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry for the frustration and stress this situation has caused you, particularly while you are working to manage your finances through a Debt Management Plan.

We understand your concerns regarding the communication you received, the way payments were reflected on your account, and the time taken to receive a response to your complaint. Bank transfer payments can occasionally take time to be received, processed and reconciled to an account, which can temporarily affect how payment information is displayed. However, we appreciate that this caused understandable concern and frustration.

Following our review of your complaint, we have now reconciled the payments on your account and agreed to accept your current Debt Management Plan payments, provided the agreed monthly payments continue to be made as arranged. We have also agreed to cease further communications in relation to the collection of the balance while this arrangement remains in place.

We appreciate that the experience you initially had did not provide the reassurance or clarity you should expect, and we're sorry for the frustration this caused. We hope that the agreement now in place provides greater certainty moving forward.

Kind regards,

Saanut 1/5 tähteä

They are very unprofessional and are…

They are very unprofessional and are taking over a week to refund £12 even though it says on there website replies take up to one day. I have tried making a complaint and the advisor has totally ignored me so I've had to request this again. Very unprofessional.

14. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Ayman,

Thank you for your feedback. We're sorry that you experienced a delay in receiving your refund and in getting a response regarding your complaint.

While we aim to respond to customer enquiries as quickly as possible, response and processing times can occasionally take longer during particularly busy periods. We understand that this can be frustrating, especially when you are waiting for a refund or trying to raise a formal concern.

We can confirm that the refund has been processed, and you have also been provided with information about our formal complaints procedure so that your concerns can be considered through the appropriate process.

We're sorry again for the delay and frustration caused, and we appreciate you bringing your experience to our attention.

Kind regards,

Saanut 5/5 tähteä

Really straightforward to deal with

Really straightforward to deal with. Everything was done really quickly and I'm really happy with the service I received from Maga.

13. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Andrea,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Maga made everything so quick and straightforward — she'll be delighted to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

Anna at customer service just makes…

Anna at customer service just makes every issue seem so simple, they are so friendly and nothing is too much trouble

12. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Eleanor,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Anna made everything feel so simple and easy — she'll be thrilled to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

I had a difficult period recently and unfortunately missed a repayment with SteadyPay. I contacted their support to explain my situation, and Najlae was extremely helpful and understanding.

She took the time to listen, explained my options clearly, and helped me arrange a manageable payment plan rather than simply leaving me to deal with the situation on my own.

What I appreciated most was the way she communicated with me. She was professional, patient and genuinely helpful throughout the conversation.

Things can sometimes go wrong when life gets complicated, and having someone on the other side who is willing to help you find a solution makes a big difference.

A special thank you to Najlae for her understanding and assistance. You were a credit to the SteadyPay support team.

Thank you, Najlae! 🙏

12. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Ion-Florin,

Thank you so much for your wonderful feedback. 😊 We're really glad Najlae was able to help you through a difficult time — she'll be absolutely delighted to hear this. We truly appreciate you taking the time to share your experience. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

My experience so far with SteadyPay has…

My experience so far with SteadyPay has been great, 👍 I have recommended two family members so far,
The customer service team is amazing
Especially ( Michael) he’s been a huge help very prompt at his customer care, much respect to him.

11. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi James,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Michael has been such a huge help — he'll be thrilled to hear this. We truly appreciate the recommendations and your kind words. 🙌

Saanut 1/5 tähteä

No response from messages an no top up offered by the app although paid sort last Thursday

I have been a steadypay member for quite a while however, each week I seem to be experiencing problems with top up of salary, I only received half my wage last week, however the app has still not updated to offer a top up have sent emails to the customer service department on 7th, 8th, 9th and 10th of August of all have still had no response from steadypay to what is happening. It advises on the web chat that you will receive a response within a day an yet I still have had response to questions asked.

When dealing with customer services they send a generic message not really explaining what is happening.

As a result of nobody contacting me regarding top up I am now having to incur charges on my bank account for non payment, to which steadypay will not refund for although the system has not updated ??

** 12.08.26 Further update have actually had contact with steadypay however, to date they still have not top my salary up it has now been a full week, for a service that is supposed to help you it is financially making yr financial circumstances difficult as they can't issue a payment the same day for some reason I spoke to agent at 12noon whom authorized the top up it is now 1900 and no sign of any top up hitting my account. Was told they have had a huge amount of messages an this is the only time they could get back to me but still unhelpful as I don't understand how it takes so long for a payment to be sent to your bank account after it's authorized

10. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Aizic,

Thank you for taking the time to provide such detailed feedback. We're sorry for the delays and frustration you experienced, particularly as we understand that you were relying on the top-up and that the situation caused additional financial pressure.

Following a salary payment, our system can take up to 24 hours to update and reassess the information required to determine whether a top-up is available. In addition, top-up payments are processed manually, which means there can occasionally be delays between a request being approved and the funds reaching a customer's account, particularly during busy periods or where a weekend falls within the processing timeframe.

We also appreciate that the delays in responding to your messages made the situation more frustrating and that the updates you received did not always provide the clarity you needed. We're sorry for this experience.

We're pleased that your case was ultimately resolved and that the top-up was issued and received the following week. We appreciate your patience while this was being worked through and have taken your feedback on board regarding both our response times and the clarity of our communications.

Kind regards,

Saanut 5/5 tähteä

Was a good experience with Michael

Was a good experience with Michael, he was Educated, Professional, and pay attention for everything I was explain him, a lot of empathy, If the world have more people as Michael, I am sure will help everything be better Professionally.

7. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Carlos,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Michael was so professional, attentive, and empathetic — he'll be absolutely thrilled to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

Maga made the whole process clear and…

Maga made the whole process clear and simple and was extremely helpful.

9. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Lyall,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Maga made everything clear and simple — she'll be thrilled to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

Great customer service and experience

I experienced an issue where I was not receiving my cashwave funds after a few days of requesting it, and Maga was quick to identify that the issue was because my bank account connection had expired, she was extremely helpful and patient with me in reconnecting my account. Aswell as being very polite and professional she was pleasant and always came back to me with updates. Thank you again for the fantastic customer service and for resolving my issue so quickly.

4. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Paul,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Maga was so helpful and patient in getting your issue resolved — she'll be delighted to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

Maga identified potential problem with…

Maga identified potential problem with 2 payment cards on my profile which could've caused a system failure in my payment...by being proactive Maga made sure my profile was kept right and payment history would be kept right thank you

5. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Danny,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Maga was so proactive in spotting and resolving the issue — she'll be delighted to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

Fast and easy with very friendly staff

Fast and easy with very friendly staff, would recommend to anyone needing help to get a better credit score

2. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Mary,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad you found the process fast and easy, and that our team made a positive impression. We truly appreciate the recommendation. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

Great service and customer service support

Called to have my account sorted. I spoke with Daniel, who was friendly and very useful, dealt with the situation promptly and kept me updated throughout.

31. heinäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi there,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Daniel was so friendly and helpful — he'll be delighted to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

Michael was so helpful as always I am…

Michael was so helpful as always I am always glad when he is dealing with my query great customer service.

3. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Paul,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Michael continues to provide such great support — he'll be delighted to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

I dealt with Maga on the online chat…

I dealt with Maga on the online chat portal and she was brilliant! Great service and very responsive!

3. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Tom,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Maga was so brilliant and responsive — she'll be thrilled to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 5/5 tähteä

Michael was very good at helping me get…

Michael was very good at helping me get this sorted . Thanks again

1. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Neal,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Michael was so helpful in getting everything sorted — he'll be thrilled to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Saanut 1/5 tähteä

Use them through a banking app Jazari…

Use them through a banking app Jazari who recently changed platform. Steadypay reporting incorrect late payment to credit file. Won’t use again.

30. heinäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Daniel,

Thank you for your feedback. We're sorry for the frustration caused by the payment being reflected on your credit file as a missed payment.

We understand why this may appear unexpected, particularly as the outstanding balance was settled shortly after the scheduled due date. In this case, the payment was due on 30 June and was received on 1 July. As the payment was received in the following calendar month, it was recorded as a missed payment for June when we reported the account information to the credit reference agencies.

As an FCA-regulated lender, we are required to report accurate account and payment information to the relevant credit reference agencies in accordance with our reporting obligations. This means that a payment made shortly after the due date can still be reflected as a missed payment where it falls into the following reporting period.

We appreciate that this can be frustrating, especially when the payment was only one day late, but we are required to report the account based on the applicable reporting criteria.

Kind regards,

Saanut 5/5 tähteä

Daniel was very helpful and responsive…

Daniel was very helpful and responsive to my query. He managed to solve the problem and quickly and within the timeframe he reassured me.

29. heinäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
SteadyPay-logo

Vastaus yritykseltä SteadyPay

Hi Charm,

Thank you for your lovely feedback. 😊 We're really glad Daniel was so helpful and responsive — he'll be delighted to hear this. We truly appreciate it. 🙌

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin