Esme Furnishings 

Kiitos kiinnostuksestasi Trustpilotia kohtaan. Valitettavasti arvostelun jättäminen täällä ei ole enää mahdollista, sillä yrityksen verkkosivut eivät ole enää käytössä. Jos haluat lisätietoja, ota meihin yhteyttä.

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

Quick efficient delivery, had updates throughout the entire process, even had it popped into my back garden as I had to go out! I purchased an absolutely STUNNING stool, bit fiddly to put together... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Do not use this company I am still awaiting my bedside tables which I ordered over 2 months ago despite emailing them several times.. to which they have never responded. Similarly phoning them gets... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Esme furnishing is a scarm, plesae guys be very carefull. This guys have refused to delivered the iterms I purchased in Febuary which is 4 dinning chair and a dining table. They delivered just 2 d... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

* this should be zero stars. I have purchased a dressing table from Esme furnishings in March, paying the full amount of £783. I have not received the dressing table or a refund after initially keepin... Näytä lisää


Yhteystiedot

Kaikki arvostelut

(473)

149 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Bought a media fire £726 from Esme…

Bought a media fire £726 from Esme unfortunately when it was installed it was making a noise I connected Esme to ask for a service engineer to come and fix the problem under the guarantee but they didn’t want to know kept saying this as been escalated to a Manager but they never got back to me in the end they did send me a video on how to fix a problem myself this involved removing the glass removing all the coals removing brackets the mirror at the back of the fire, which I had to buy glass suckers to remove it and find the problem which I did with the help of my friend who is an electrician and an engineer problem was solved by myself but I feel let down by Esme because this work should’ve been done under the guarantee 12 months and should not been left to the myself to sort out so if you buy something like a fire, don’t expect any help from Esme very poor service

12. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Having same issues as other comments

Having same issues as other comments, no delivery after a few weeks after reading online product is in stock, chased up numerous times in emails to be told it will be out for delivery and await transport company's email.
Bought through Klarna so been reported and payments frozen, hoping to get refund on payments through them.
I would avoid or do some more homework, a search on company's house says the company is dissolved.

Your reply is utter rubbish, I have tried ringing numerous times each day never to be able to get through and urge anybody going to order to try contact you first if they cant get through then alarm bells should start ringing, you have never tried to contact me and the last reply was I would get a delivery email today same as your last ones, I am still waiting!

15. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Esme Furnishings-logo

Vastaus yritykseltä Esme Furnishings

Thank you for your message.

We would like to clarify that we contacted the customer on three separate occasions via email regarding their order. Over a period of 7 days, we did not receive a response. The customer only contacted us yesterday, at which point we confirmed that the item is currently with the courier.

Please note that no contact phone number was provided with the order.

Both ourselves and the courier attempted to reach the customer via email, as deliveries of this nature require booking in to ensure the customer is available to receive the item.
Once the customer responded yesterday, we advised that the courier will be in touch within 48 hours to arrange a suitable delivery time.

We have been trading for over 27 years, and our business continues to grow year by year. Our company values are built on customer trust and loyalty, and we have many repeat customers.

Where any issues arise, we always aim to resolve them promptly. However, it is standard practice across all courier services that deliveries must be booked in advance.

Without a contact number and in the absence of a response to multiple emails over 7 days, there is unfortunately limited action we can take.

We remain committed to assisting the customer and ensuring successful delivery.
Best regards,

Stephen
Manager

Saanut 4/5 tähteä

We had our dining table set delivered…

We had our dining table set delivered by Esme furnishings earlier in the month. The whole journey from placing the order to the product arrival was fair I’d say. But the people that delivered the items and their workmanship ie their driver Amir and his team was awesome! They worked tirelessly and delivered and assembled our dining set in record time. They were kind and respectful and kept us updated of the timings etc
So thank you to the delivery team

19. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Just awful

Just awful! Ordered nearly £500 worth of wall panels. The website said they were in stock and suggested a 10 working day delivery window. One month later and after a lot of chasing i received the products only for one box of panels to be completely the incorrect colour. Contacted Esme (everything gets done my email and they give very short abrupt responses) who offered an exchange. Hell no, not after waiting a month initially. Requested a refund of the £85 i paid for the box. They told me they would get a courier to collect within 14 days and then issue the refund. This was at the end of January. Much more chasing and we are now mid-march and guess what? the incorrect panels are still sat in my hallway! Absolute sham of a company. Clearly they need my £85 more than I do. Bought my remaining panels from another company in the end who were fantastic. Wish i’d have gone with them in the first place. Esme are con artists, liars and not reputable. Avoid at all costs as it will likely cost you money in the end.

22. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Avoid this company.

Avoid this company.. I cannot tell you how poor the experience has been. I’ve eventually had to raise a dispute through my bank after trying to claim a refund on an unfulfilled order from November. They took the money, came back eventually with changed order dates that moved twice, then after agreeing to cancel and to refund I’m still waiting 6 weeks on. Each communication suggests the refund is imminent… every date passes. Thankfully my bank were able to intervene but I would never advise using them and have no faith in their intention to honour commitments.

17. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

They are scammers

They are scammers. Read reviews on googles. Do not order from them. They fake delivery notes and fake signatures also. Complete scam. If you expirence this contact bank straight away. Leave reviews on google and here.

14. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Esme Furnishings-logo

Vastaus yritykseltä Esme Furnishings

Thank you for your review.

We take feedback very seriously; however, we have no record of any transaction or interaction that matches the details provided in this review. As such, we believe this review is not genuine.

We would like to clarify that we have been trading for over 27 years and pride ourselves on providing a reliable and professional service to all customers. We have never engaged in any form of misleading or fraudulent activity.

Recently, we have identified a number of suspicious and unverified reviews being posted, which we believe may be part of a coordinated attempt to damage our reputation. These matters have been formally reported, and we are taking appropriate steps to address them.

If the reviewer believes this has been posted in error, we kindly ask that they contact us directly with their order details so we can investigate further and assist accordingly.

Saanut 5/5 tähteä

Easy purchasing, good quality.

Easy purchasing, good contact with sellers. Very happy with table arrived well packaged. It would have been 6 stars if we weren’t expected to pay extra for the men to put it together, it would have only taken 10minutes max. As we are elderly we had to wait for strong family to be available. But love the table.GOOD QUALITY

3. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Absolutely brilliant experience

I had placed the order a few weeks ago and then read the reviews on here and started to worry but this worry was misplaced. I can only say my dealings with this company were unbelievably good. I placed the order and within 3 weeks my furniture arrived straight to my door in northern Ireland as advised by the company both by email and txt. An unbelievable service. Will absolutely order from them again.

6. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Do not trust this company !

Do not trust this company !! We ordered goods that were stated as being in stock with delivery in 2 weeks - We ordered in November ( it’s now March) and have had to chase for delivery, being given 3 different potential weeks for delivery - none of which resulted in any definite date - We are definitely not going to receive this item and I wonder if it is due to ordering when the item was discounted for Black Friday ? Or more likely that this is a scam company - Stay well away !!!

3. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

As to date our experience with ESME…

As to date our experience with ESME FURNISHINGS has been absolutely terrible, we purchased a lovely bed on 6th January and to date this still has note been delivered. The warning signs was we were promised a 14 day delivery period which came and went with no tracking no text no email to say it will be delayed, so we tried to contact by phone but no one ever answered, we then sent an email on 21st January asking when we can expect a delivery date or tracking number,someone called katie responded on the 21st January stating
"good morning this is either being planned for the next week or week commencing 02.02 but we will update shortly once the courier and factory confirm dates" We then sent an email on 4th February requesting the details for delivery, we recieve an automatic reply stating it takes 2-4 working days for a reply. We have not recieved any of the the details we asked for no calls no text no emails no tracking NOTHING. So we then try to contact via live chat a LEO HARRIS pops up and we ask please can you let me know of a delivery date he replys" let me find out" after waiting 10mins i ask is anybody there he say i have passed it on to my team and i will be updated.We have been extremely patient.

Today again I contact them via whatsapp this time asking where the bed is JASON tells me its been delivered. So i let him know it definitely has not been delivered I havent even been sent a delivery date how can it be delivered?so I ask for proof of date of delivery confirmation and am still waiting

This should not be allowed all we wanted was a new bed for my daughters room instead we have been ignored fobbed off and conned . No apology for the initial delay, no feed back , no offer of refund no explanation of where the bed actually is and why we haven't recieved a date of delivery , a tracking number a call a text NOTHING
ABSOLUTE SCAM.
27/02/2026

Still today no proof of delivery, no proof of emails or calls made to the phone number provided, no tracking number no proof of delivery company,no bed no offer of refund and on top of that they have blocked my number . This will be reported to the police and will go through the bank

DO NOT PURCHASE ANYTHING FROM THIS COMPANY IF YOU VALUE YOUR HARD EARNED MONEY YOU WILL GET NOTHING IN RETURN. NOT EVEN A PHONE CALL!!!!!! 18/03/2026

27. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

DO NOT ORDER ANYTHING FROM THIS…

DO NOT ORDER ANYTHING FROM THIS COMPANY!! YOU WILL END UP THREATENED AND OUT OF POCKET!

I ordered a beige couch to replace my old grey couch. The wrong colour couch was delivered and when I tried to refuse the delivery the two large delivery men intimidated me, telling me that I had no choice and had to let them deliver the couch.

I managed to contact the office, eventually, and they promised me it would be sorted out the following Monday, this was actually two and a half months ago!! They eventually came again, last week and tried to deliver the same grey couch that I didnt want in the first place. I was adamant this time and refused the delivery,I never ordered or wanted a grey sofa! They then went on to tell me delivery had been taken for this and I had to spend the day finding proof that I refused delivery.

Not one phone call has been made in over two months from them to try and rectify the situation, (so don’t expect to call this company as you can not get through to a single person)
until my husband wrote a review on here, and they contacted us straight away by WhatsApp message, to BLACKMAIL us!!!!! We've been told that if we don't remove our reviews that we will not recieve a refund!

We are now in the process of contacting the furniture and home improvement ombudsman to get this dispute cleared up and suggest that others do the same. Hopefully the trading standards will shut them down! Hoping we can at least get our money back, but won't make up for the fact that for 2 months we have had to spend hours constantly chasing this company For answer’s.
********UPDATE ***********
Esme furnishings are LYING
You NEVER offered a full refund after delivering a totally wrong colour sofa-you forced delivery on me and told me you could not take it back as you had other deliveries!
You blackmailed me after you saw our review and offered to pay me £200 to remove it! I have proof of this so please stop with the lies!
I have emails of me asking you to call me by phone and was ALWAYS ignored so stop with the lies!
All people need to do it is read everyone else’s 1* reviews to see this company is a shambles. Not trustworthy and steal people’s money! After we had seen them we did not feel comfortable sending the sofa back without being partly refunded first!
I never changed my mind after the second wrong colour sofa was delivered that is just another lie you are telling!
why would I spend my time chasing you up if I was actually happy with the sofa I have?

22. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Esme Furnishings-logo

Vastaus yritykseltä Esme Furnishings

We are sorry to hear that you feel dissatisfied with their experience, and we would like to clarify the situation.


The sofa was ordered in December and delivered within 9 days. Upon delivery, You had advised that the colour appeared slightly different from what they expected online. After reviewing the images provided, we acknowledged there was a slight batch variation and immediately offered two solutions: either we would collect the sofa and provide a full refund, or we would arrange a replacement in January while you continued using the sofa in the meantime. You chose to keep and use the sofa until the replacement arrived.


When the replacement was delivered, You had advised that you no longer wished to proceed. Despite the original sofa having been used for approximately two months, we confirmed we would still collect the item and issue a full refund in full — something we believe demonstrates our commitment to customer service.


Our standard procedure, in line with retail practice, is to collect the goods before issuing a refund. We communicated that collection was scheduled for the week commencing 23/02. However, you have stated that you would only consider releasing the sofa once funds are returned. Unfortunately, this is not a process we can accommodate, as goods must be returned before refunds are processed.


Throughout this matter, we have attempted to contact yourself by phone to resolve things quickly and amicably, but were asked to communicate only via message. Despite this, we have remained responsive and committed to resolving the issue.


We are always willing to help and believe we have acted fairly and reasonably by offering a full refund, even after two months of use. Our offer to collect and refund remains open, and we encourage the customer to contact us directly at sales@esmefurnishings.co.uk so we can bring this matter to a close.


Kind Regards
Stephen
Manager

Saanut 5/5 tähteä

The craftsmanship is solid and you can…

The craftsmanship is solid and you can tell care went into making it. Delivery was handled with attention, and everything from ordering to arrival ran smoothly. Overall, I’m very pleased with both the product and the service.

10. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Absolutely do not buy anything from…

Absolutely do not buy anything from here! They only care about receiving money and don't care about the items you ordered! They gave the wrong delivery date and didn't respond when I asked about a refund! I paid £1200 and now they haven't informed me about the issue with the goods I bought! I will report this to the authorities.

10. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Scam company please beware

Scam company please beware! Wrong item sent and completely impossible to speak to anyone. We are now left with the item we did not order and over £1000 out of pocket!

Edit: response to Stephen.
Hi Stephen. We have had a rep sent to our home from the manufacturer and they have confirmed that it is not the correct colour.
We have tried on multiple occasions to resolve this matter but we keep being fobbed off with different excuses.
Your company does not answer the phone so it makes the process impossible to resolve.
All we are asking is for either the correct colour sofa or a refund. Surely someone within the company can make this decision?
And in response to the scam company comment. As it stands, reading all the other reviews, i still believe this is correct.
We have paid for something we did not order. Like many other reviews state, your aftersales process is poor.

18. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Esme Furnishings-logo

Vastaus yritykseltä Esme Furnishings

Dear Mr Fisher ,

We are sorry to read your review and would like to clarify the situation.

The correct item was dispatched and delivered in line with your order. We understand that you were not satisfied with the colour, which resulted in the delivery being refused.

Following your request, we confirmed via email that we will arrange collection of the item. We have been in contact and have made every effort to assist and resolve this matter as quickly as possible.

We would also like to clearly state that we are not a scam company. We are a legitimate business and have been actively working to resolve this issue with you. Our team has responded to correspondence and arranged the appropriate next steps to ensure the matter is handled properly.

Please also note this customer has threatened an

Please contact us directly with your order details if you would like us to review anything further. We remain committed to resolving this for you.


***UPDATE***

The customer is refusing us to collect the ire and said they want a full refund and to keep the sofa which is absurd. The customer has threatened and abused our staff by stating they will leave negative reviews if they don’t get the funds back - we advised once we collect we will issue a full refund , however the customer has said they want the funds and the sofa to be kept. I think this customer knows what they are doing and has done this before.


Kind regards,
Customer Service Team
Stephen
Manager

Saanut 1/5 tähteä

Don’t even deserve 1 star!!

Don’t even deserve 1 star!!! I ordered on Christmas Day with NO updates whatsoever!! Have had to chase them up and send messages asking for a response! Their customer service was terrible!!! Says free Uk delivery to your door but courier charged me £40 to bring to my door. Esme took no accountability said was nothing to do with them. The courier has dented my wall and have done nothing about it. Have asked to speak with a manager and no one will respond!! Table was faulty the leg is cross threaded so I am unable to assemble the item together but have told me if I wanted to return would cost me £150!! No live updates, poor and lack of communication, no pride in their company whatsoever. DO NOT USE!!!!

Update- Blackmailing and threats
Since making a review on here. I received a message from them on WhatsApp, considering the comment replying back was from the manager who I’ve asked to speak with at 10.20pm I received a message which is black mailing telling me they’d seen the negative review and I have 24 hours to remove it or nothing would be resolved. This is seen as a threat and blackmailing. Screenshot of this message has been saved and this has been reported to the police. This was the only way to get them to contact me and they certainly did contact me once seeing this bad review. The people down the phone replying the messages are no way professional, speak to you like dirt. Are not willing to solve any issues. Photo graph evidence was sent to the company about how my item was faulty and said they’d send out new legs for my table as it’s unfit for purpose and won’t let me know when I’ll be expecting these, who the courier is or tracking number. I am absolutely gobsmacked to how they treat this customers AVOID AT ALL COSTS!!! DONT LET THEM STEAL YOUR MONEY!!!!!!

2. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Esme Furnishings-logo

Vastaus yritykseltä Esme Furnishings

Dear Sasha,

We are very sorry to read your comments and would like to address the concerns you have raised.

Your order was placed on Christmas Day and delivered within our stated 14-day timeframe. Prior to dispatch, we contacted you to confirm the order details and you confirmed that everything was correct.
At checkout, doorstep delivery was selected. As your property is located in a block of flats without lift access and requires carrying items up four flights of stairs, we advised that a £40 Room of Choice charge would apply if you required the items to be taken upstairs. This is a separate service from standard doorstep delivery, and this was explained before completion of delivery.


Regarding the allegation of damage to your wall, we were not provided with photographic evidence or a report at the time of delivery. Courier-related damage must be reported immediately so it can be investigated directly with the delivery team. We are still happy to review any evidence if provided.

In relation to the table leg being cross-threaded, we requested photos so we could assess the issue and arrange replacement parts if required. If an item is confirmed faulty, we do not charge customers unfairly; however, where a return is requested for change-of-mind or order error, return carriage costs do apply due to the size and weight of the item. The £150 quoted relates to pallet return courier charges, not a discretionary fee.
We take customer service seriously and do not ignore requests to speak to management.

All queries are responded to in the order they are received. At every stage, we have aimed to provide clarification and workable solutions.


We remain willing to resolve this matter professionally. If you can provide the requested photos of the fault and any alleged damage, we will review this as a priority.

Kind regards,
Stephen
Manager

Saanut 1/5 tähteä

Please do not trust this company they…

Please do not trust this company they are a scam
Ordered a table and chairs before Xmas when chasing delivery was told everytime “next week” in the end I asked for a refund which they agreed but the refund never arrived I then involved my bank and they’ve lied to my bank and said they’ve delivered my items. I have no contacted the financial ombudsman service. Please steer clear!!! To add
Stephen has also added an untrue statement below that the items were dispatched and delivered within 10 days and that I then requested a refund, also untrue statement reference an email being sent. I have been chasing this for weeks and being ignored and no resolution. If the items have genuinely been dispatched and delivered I would like to see courier details (a courier that actually exists by the way) and my signature. Also the last time I chased my items I was told possibly next week so if the items were delivered within 10 days why, by middle of Jan given the fact I ordered in December was I still being fobbed off if they had been delivered as claimed below. I have seen hundreds of reviews of people being scammed in the same way.

17. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Esme Furnishings-logo

Vastaus yritykseltä Esme Furnishings

Hi Amy,

We’re very sorry to see this review and apologise for any frustration you’ve experienced. However, after reviewing the order notes and history, we would like to clarify what occurred.

Your order for a table and chairs was dispatched and delivered within 10 working days of purchase. Following delivery, you contacted us to request a return of the chairs.

We confirmed that we were happy to arrange collection and issue a refund, with the only deduction being the courier collection fee. This fee is clearly outlined on our Terms & Conditions page under returns. We do not charge any additional return fees beyond the courier cost.

You advised that you were not willing to cover the collection fee and requested that we collect the items at no charge. There were several emails exchanged where we attempted to explain the policy and reach a resolution. You then informed us that you would be contacting your bank to dispute the transaction.

At all times, we have aimed to assist and resolve the matter fairly and in line with our published terms. We are always happy to accept returns within policy, and we remain willing to help bring this to a resolution.
We are still here to assist you. Please feel free to reply to the email we have sent, and we will be more than happy to help further.
Kind regards,


Stephen
Manager
Esme Furnishings

Saanut 5/5 tähteä

Arrived in excellent condition

The table set arrived in excellent condition, and the delivery was made easy as they called me beforehand to let me know. The table and chairs were easy to install and instructions were very clear thank you so much

6. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Terrible company and awful customer…

Terrible company and awful customer service, in fact non existent. I made 2 orders in November 2025 and still waiting for delivery in February 2026. No communication, phone line straight to voicemail, messages ignored other than the odd message promising delivery timeframes and then nothing. Awful, ignored the request to cancel for a refund so will have to claim the money back through the bank. Do not order from them, worst ever.

12. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin