Bra Sommarmöbler Arvostelua 3 339

TrustScore 2/5 tähteä

2,1

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 2/5 tähteä

Felaktiga priser och rabatter på sidan. Annonserade kampanjvara för 7730:- men i kassan står att man ska betala 18531:- vid kontakt med kundtjänst så hänvisar de till ett tekniskt fel på sidan och det... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Köpte 8 st stolar som efter en säsong vittrade sönder. Företaget ville inte betala tillbaka pengarna utan erbjöd tillgodo (vilket för det första inte är tillåtet). Sen misslyckas de ändå med att lever... Näytä lisää

Saanut 4/5 tähteä

God assistans vid inköp. Personalen kunde informerat mer om att det fanns flera storlekar på det bord vi valde att köpa. Vid koll på hemsidan efteråt såg vi att det fanns fler storlekar och vi ville... Näytä lisää

Saanut 4/5 tähteä

Blev lite strul med vår beställning. I detta fall låg felet hos Bra Sommarmöbler. De första kontakterna med kundtjänst kändes mindre bra. Sedan fick vi prata med ”chefen” som genast styrde upp allt så... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Puutarhamyymälä
  2. Huonekaluliike
  3. Olohuonekalusteiden myynti

Tietoja yrityksestä Bra Sommarmöbler

Erilaisten ulkoisten lähteiden tuottama tieto

Företaget startades 1995 och vi är idag störst i Sverige på trädgårdsmöbler.

Vi hoppas med denna shop kunna ge Er ännu bättre service. Vi jobbar med marknadens bästa varumärken, under fliken leverantörer kan Ni se vilka dessa är. Vi har sålt möbler på nätet i över 10 år.

Som specialister på trädgårdsmöbler så skall vi kunna ge Er allt det som kan tänkas behövas för ett bra köp av era trädgårdsmöbler.

Vi har en hängiven kundtjänst

Vi finns alltid här för att hjälpa dig - året runt!

Du är alltid välkommen att ringa oss, däremot kan det ibland vara långa köer. Därför rekommenderar vi mejl, där vi strävar efter att svara inom 10 timmar.

Vår support-mejl: support@brasommarmobler.se

Vår kundtjänst:
031 - 744 11 11


Yhteystiedot

2,1

Välttävä

TrustScore 2/5 tähteä

3 t. arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Ei ole vastannut huonoihin arvosteluihin

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Hade jag kunnat sätta 0 på detta…

Hade jag kunnat sätta 0 på detta företag hade jag gjort det. Beställde ett konsolbord från Bra möbler 26/1 och får en bekräftelse på beställningen samt info om beräknad leveransdatum. 4/2 ett mail om att bordet är slutsålt?? Hur är det då möjligt att ha det kvar på hemsidan 😡 Första och sista gången jag handlar från dem. Kan inte rekommendera Bra möbler Monica

6. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Sämsta

Sämsta, långsammaste dåliga. Otydligt.
Handlar aldrig där igen.
Rekommenderas inte firman.

4. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 4/5 tähteä

Bra service

Köpte ett skåp som visade sig ha en liten skada när det kommit fram. Jag kontaktade kundservice och fick snabbt svar samt bra hjälp med mitt ärende.

1. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Hultarps Utemöbler

Köpte 6 positionstolar i flätad konstrotting samt ett stort runt bord med snurrbricka i mitten, allt från brafab till en kostnad av ca 26000kr.
Efter 4 år så är stolarna som okokt spagetti, går knappt röra sig i stolarna utan att det faller av massa torra bitar, köpte dessa på Hultarps utemöbler utanför Stensjön som skall sälja ”kvalitetsmöbler” kontaktar säljare som skyller på ett varmare klimat o då håller dom inte längre än så. Som kompensation så skulle vi få 10% på nya stolar av samma kvalitet, en stol kostar 2995kr.
Har två fåtöljer i flätad rotting i samma ålder från Rusta som är lika fina än..

21. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Brafab teakstol Turin

Köpte 2 Brafab teakstol Turin på Tingstads möbler utanför Norrköpin för 2 år sedan. Båda har nu gått sönder med samma fel: en träplugg i främre leden har gått av då träplugg är för dålig konstruktion. Ingen person föll i golvet då bara en träpluggen gått av.
Försökte när första stolengick sönder reklamera stolen hos Tingstads men det gick inte och jag kunde inte reklamera hos Brafab sa de. Beskedet var att ja kunde få köpa en ny stol med 25% rabatt.
När nu (07/24) andra stolen gick sönder försökte jag med Brafabs kundtjänst. Jag beskrev problemet och att en träplugg är en för dålig konstruktion. De ville inte ge nån lösning och de tog inget som hels ansvar. De upprepade bara att jag skulle kontakta återförsäljaren. ( som inte kan skyllas för att det Brafab satt ditt träpluggar)
Till saken hör att jag redan hade 8 Turin stolar sedan flera år varav ingen gått sönder. Misstänker att det är metalllpluggar i dessa. Men svårt att se
Så jag köper inga mer Turinstolar trots att de är snygga.

Christer Lindgren

23. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Köpte en vara som jag redan innan jag…

Köpte en vara som jag redan innan jag packat upp insåg att jag behövde returnera (den var för liten för ändamålet). Enligt instruktion på hemsidan skulle man kontakta företaget vid retur för att få en retursedel. Fick inget svar på flera dagar. Efter ett tag återkom de med ett mkt kort svar att med att man beställer en sådan retursedel på hemsidan. Ingen länk eller liknande. Hittade fortfarande inget på sajten och mailade således igen. Inget svar. Har även försökt ringa flera dagar, men möts bara av ”abonnenten kan inte svara”.
Känns inte som ett proffsigt bemötande alls.

19. huhtikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Jag köpte en dyr Papaya dynlåda i teak.

Jag köpte en dyr Papaya dynlåda i teak.
Den har mycket ytved som gör att mögel går ner i trät vid fuktig väderlek.
Att använda ytved i möbler är tvivelaktigt och direkt oseriöst för utemöbler.
I tillägg fattades en skruv till gångjärnen och mekanismen som håller locket är felmonterat så det slår i trät.
Usel kvalitet för det priset!

2. toukokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Trasiga produkter - ingen ersättning

Vi beställde soffor för 18.000 kronor. Vid leverans var båda sofforna trasiga. Vi kontaktade kundtjänst angående detta men de är inte villiga att ta ansvar för skadorna. Företaget menar att jag inte har rätt till någon hjälp då jag inte fanns på plats för att personligen inspektera och signera paketen som levererades. Jag skrev då att det inte finns reglerat i lag att jag som konsument behöver göra det. Kundtjänst fortsatte med att påstå att eftersom jag inte gjort det som står i deras policy, så får jag ingen hjälp.

Det slutade med att jag skrev ett närmare TRE sidor långt reklamationskrav med hänvising till alla relevanta lagrum i KKöpL (konsumentköplagen) i ärendet. Svaret från företaget var: Vi kommer inte kunna möta varandra i detta ärende. Du är välkommen att kontakta ARN.

Tack för den! Nu ska jag hålla inne med betalningen tills dess jag får mina lagstadgade rättigheter tillgodosedda. HANDLA INTE från detta oseriösa företag!

20. kesäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Jeg betalte 3.085 16.maj for et…

Jeg betalte 3.085 dkr. 16.maj 2023 for et sommerbord. Fire uger senere kom kun pladen. Fire uger og mange rykkere senere kom 4 ben - uden skruer osv. Ca 1.8. kom skruerne.
Ventetid i alt: 2 1/2 måned.

10. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Parasoll från Bra Möbler

Jag köpte ett parasoll av märket Brafab från Bra Möbler. Vid leverans var en parasollarm trasig och parasolltyget var inte ihopsytt i en skarv. Trots detta vägrar Bra Möbler att byta ut parasollet mot ett som inte är trasigt. Jag har aldrig varit med om en liknande behandling i negativ bemärkelse.

13. heinäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Köpte 8 st stolar som efter en säsong…

Köpte 8 st stolar som efter en säsong vittrade sönder. Företaget ville inte betala tillbaka pengarna utan erbjöd tillgodo (vilket för det första inte är tillåtet). Sen misslyckas de ändå med att leverera nya stolar och kan inte svara på när bytet ska ske. 7 månader har jag väntat och företaget vägrar betala tillbaka mina pengar. Anmält till ARN. Håll er undan härifrån!

15. toukokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Å ikke gi beskjed om at varen som er…

Å ikke gi beskjed om at varen som er bestilt ikke er på lager, er dårlig kundetjeneste. Å ta imot bestilling på varen på nytt, bekrefte bestillingen, men heller ikke denne gangen gi kunden uoppfordret beskjed om at varen ikke er på lager, er direkte uprofft.

10. elokuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 2/5 tähteä

Felaktiga priser och rabatter på sidan

Felaktiga priser och rabatter på sidan. Annonserade kampanjvara för 7730:- men i kassan står att man ska betala 18531:- vid kontakt med kundtjänst så hänvisar de till ett tekniskt fel på sidan och det riktiga priset var drygt 19 000:- ... väldigt förvirrande och känns hellre som mänskliga faktorn varit inblandad men lätt att skylla på tekniken... betyget blir därför...inget eller lågt förtroende.

9. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 2/5 tähteä

Blev fel i beställning

Blev fel i beställning. Lösningen är att betala 990 kr i retur för en produkt som kosta 1390 kr, billigare frakt för samma vikt finns. Ej tillmötesgående. Sista köpet via detta bolag.

6. kesäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin