PIRATE.COM - Rehearsal Studios Arvostelua 

823
•
TrustScore 2.5/5 tähteä

2,7

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

I used to use them all the time. I’ve come back and found my account flagged for deletion, my booking for tomorrow morning cancelled and no way to resolve it in time. Over priced for automated room bo... Näytä lisää

Saanut 4/5 tähteä

The studio itself was in fairly good condition with backline, drums and pa all working fine. Downsides are lack of ventilation, and bleed through from other rehearsals and people smoking hash outside.... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

Bisher war ich nur in Hamburger DJ Studios, aber hier gibt es lediglich bis auf ab und zu mal ein defektes Gerät nichts auszusetzen. Bei Problemen habe ich bisher immer ein neues Studio (sofern frei)... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Absolutely disgusting service and set up My previous booking had me spend half the time replacing a snare drum in the kit and now redemption for the time lost Today - access codes didn’t e... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Äänitysstudio

Yrityksen kirjoittama

Born in Bristol, raised in London, and now flying the nest. We're a community of 24-hour spaces that spans over 700 studios worldwide — so whether you're a producer, vocalist, DJ, band member, dancer or podcaster — we've got you covered.


Yhteystiedot

2,7

Välttävä

TrustScore 2.5/5 tähteä

823 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Ei ole vastannut huonoihin arvosteluihin

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,7

Kaikki arvostelut

(823)

14 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

After years of being a customer and…

After years of being a customer and probably with more than 200h spent in pirate studios i have to say that the situation in Berlin studios is unsustainable. Equipment is broken and they continue renting the studios. Even after you just cancel your booking after arriving to the place and realizing the speakers are broken (distorted and broken bass). Prices are always higher, and with the current quality of the equipment makes no sense to continue using pirate.

All faders are loose, mixer filter is broken, knobs are replaced by plastic bad ones, air conditioned/heater is broken, humidity and water dropping from the roof ( in tempelhof), headphones outputs doesnt work etc etc etc. BUT the worst, the pioneer speakers are already kaputt and they dont replace them.

I know most of users are 18s youngs doing parties and taking G and smoking vapes with their friends playing crazy loud ass emo techno. BUT COME ON, just put a limiter on the volume, just use the security to control these situations. Pirate is used also by lots of professionals that we just cant play anymore loud at home due Berlin gentrification.

Yesterday after 45 minutes trip me and my collegue had to cancel the booking because a speaker issue and no other studios were avaiable. PROBABLY MY LAST TIME TRYING PIRATE Already looking for the other alternatives, BYE

2. helmikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey Bernard,

Thanks so much for your feedback, we are really sorry to hear you had such a negative experience at our studios. We would like to make this right - please could you send us an email on support@pirate.com and our team will look into this further for you.

All the best

Saanut 5/5 tähteä

It’s dismaying to see some people’s…

It’s dismaying to see some people’s negative reviews.

Take the person from Glasgow for example who said he couldn’t record because he could hear the band next door. Did this person book a Rehearsal room which I highly suspect.

They should have booked a recording studio, Pirate has both.

Do you really expect a block of rehearsal rooms to completely block out the noise of loud bands.

Maybe you know turn your own amps up and practice, record when you are in a Studio not in a practice room.

If we didn’t have Pirate studios musicians would have to pay huge amounts of money to rent professional studios out and bands would have to pay exhorbitant fees for rehearsal rooms.

Just record in your bedroom the guy from Glasgow said, maybe instead be a bit more sociable and join in the fun, accept everyone’s creativity is different but still legitimate. Everyone is at different stages with their music.

If you seriously prefer your bedroom then Pirate isn’t for you ha!

30. joulukuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Thanks so much for the kind words 🙏

Saanut 1/5 tähteä

Absolutely awful

Absolutely awful.
I went into a Pirate Studio in Glasgow to do some recordings of vocals and acoustic guitars. I couldn't record anything at all because all I could hear was the terrible band next door murdering Smells Like Teen Spirit amongst other kiddy-covers.

The studios are not sound treated - they're only made to look like they are. I could honestly hear the band in the next studio almost like they were playing right next to me.

Pirate Studios might seem like a good deal, but you don't actually get anything for your money. My spare room is a much superior recording studio and it's barely sound treated at all.

It seems they are quite used to offering refunds if the studio isn't up to scratch, but make sure they pay you for your transport to and from the studio if you find yourself in the same position as me.

If you want a studio experience that's more than just messing about in a pretend studio, go somewhere else.

Avoid at all costs and use your bedroom instead. You could live in a warzone and still have a quieter experience than at Pirate.

29. joulukuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey Jof,

Thanks so much for your feedback, we are really sorry to hear you had such a negative experience at our studios. We share on our website that our rooms are not soundproof but we try our best to shut out as much sound as possible. We would like to make this right - please could you send us an email on support@pirate.com and our team will look into this further for you.

All the best

Saanut 1/5 tähteä

good concept but very poorly executed…

good concept but very poorly executed and a virtually non existent customer services and site managers are very poor at their jobs. after having issues with a speaker i was told its blown and to move studios. in the rush of moving i left my laptop charger behind. i contacted live chat who told me to fill in a form and the site manager will contact me. i filled the form in a month ago and no one has contacted me. terrible customer services, even non existent. been here twice now and ive lost time on my booking due to technical issues and access door issues, its a shame this concept is so poorly run

15. joulukuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey

Thanks so much for your feedback, we are really sorry to hear you had such a negative experience at our studios. We have been vigilant with the lost property forms now and make sure that they get checked everyday! We would like to make this right - please could you send us an email on support@pirate.com and our team will look into this further for you.

All the best

Saanut 1/5 tähteä

Hoover is not the name of an alien, people!

I went to rehearse with some friends, and honestly the place was never hoovered and was smelling. The toilets were in terrible state as well. I cannot understand the logic of just getting a space, throw an old drums in and some speakers and just expect to get paid without ever giving a thing again. If you want to have a business, then take care of it.

8. joulukuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hi Nick,

Thanks so much for your feedback, we are really sorry to hear you had such a negative experience at our studios. We have a cleaner usually in every day but this is the morning before all the bookings start so sometimes its hard to get in to clean and repair between each booking. We would like to make this right - please could you send us an email on support@pirate.com and our team will look into this further for you.

All the best

Saanut 2/5 tähteä

I find them unwilling to help out or…

I find them unwilling to help out or break away from their rigid policies when a customer needs support. Not very human, empathetic or kind customer service. I’m put off by ever booking there again as they have done nothing to help me in both customer service chats last night or this morning.

1. joulukuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hi Max,

We are really sorry to hear you had such a negative experience at our studios. We would like to make this right - please could you send us an email on support@pirate.com and our team will look into this further for you.

All the best

Saanut 3/5 tähteä

Greenwich Pirate - room for improvement!

Greenwich Pirate - negatives: 1) Poor lighting is a pain when setting up. 2) Only one mic, stand and cable. There was a 2nd broken mic. Couldn’t get a replacement as not allowed to borrow from unused studio and nothing in the spares room. 3) Large studios are not large - ok for 6 piece band maybe but not the 9 people they say. 4) Toilets are absolutely disgusting. 5) Studios are not soundproofed by a long way. There’s a lot of bleed.

Positives: 1) PA / amps were decent 2) Parking is very good. 3) Close to Sainsbury’s / M&S if hungry. 4) Location suits my spread out band!

Overall, we'll probably use again just because the location suits & parking is good. If it were cheaper I'd be less bothered but actually the price is no better than other, better rehearsal studios we use.

5. marraskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey,

Thanks so much for your feedback, we are really sorry to hear you had such a negative experience at our studios. We are on keeping the spares as stocked up as possible for customers. We don't advertise as soundproof studios but we understand that that can be a nuisance for recording, we try our best to move people away from the louder rooms if possible. Thank you for the positive words, we appreciate it!!

We would still like to make this right - please could you send us an email on support@pirate.com and our team will look into this further for you.

All the best

Saanut 1/5 tähteä

Really awful lost property experience

The studio itself is fine just DON’T leave anything behind- if you do, you’re not getting it back, as I found out the hard way. Left a pair of headphones in the Leeds studios and filled out a lost property form same day, after 5 days of silence I messaged again, and found nobody had even been to check. Went to check myself and the headphones had been stolen. Don’t recommend- would go somewhere with a proper front desk/staff instead.

29. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey Erin,

Thanks so much for your feedback, we are really sorry to hear you had such a negative experience at our studios. We usually try and keep on top of our lost property and make sure everyone gets back anything that they left. We are really sorry this didn't happen for you. We would like to make this right - please could you send us an email on support@pirate.com and our team will look into this further for you.

All the best

Saanut 5/5 tähteä

Top Räumlichkeiten !

Top Räumlichkeiten !

31. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Vielen Dank für die freundlichen Worte, ich werde es dem Team mitteilen 🙏

Saanut 2/5 tähteä

Last experience really bad, can't rely on Pirate

I've used Pirate studios a few times and while I've had some good sessions, I've also had a lot of problems with equipment and room. I'd say about half of the PA systems only have one channel working but it's such a faff to report on the app it's a waste of rehearsal time. I've also had faulty amps and air con not working (with 7 people in a room that was horrific but we simply had to rehearse so we had to carry on). My last experience was really bad though and this is what I wrote: I arrived 15 minutes late for my booking, my bandmates got there on time and were setting up but by the time I’d arrived it took me and it took me another ten minutes to get set up and when I did I found the bass amp provided in the room was faulty - it was too quiet and distorted. I called the number on the wall and spoke to Marco but he said I’d have to put it to customer support on WhatsApp. By the time I’d done this it was getting on for 17:42 and it took another 20 minutes of back and forth for the person on the phone to agree I had a problem.

What I wanted was a working amp - we were set up and had limited time and didn’t really even want to decamp to another room, but I was told there weren’t any spare rooms available and there weren’t any spare amps I could have and there was nobody available to help. This is really not acceptable. You had a complex completely booked out and you didn’t have anyone onsite? You don’t have a kit room with, say, a snare, a guitar amp and a bass amp in case of failure? All it’d take would be a cupboard and a code on the door for goodness sake.

Now, this isn’t the first time I’ve been at a Pirate space when kit has gone wrong and I’ve had to change rooms, I’ve also used spaces where the the air con isn’t working and that’s absolute hell when you’re 7 people in a room, but this is the first time it’s happened with MY booking and I’m not prepared to accept this level of customer service. Here’s what I’d like:
A credit note for last night’s booking - a 20% discount is an insult. I’ll give you one more try but after yesterday I’m not risking paying for it.
Employ more humans for god’s sake. When you’ve got a facility totally booked have a person onsite, even if you need to charge a bit more I’d pay it for the security of knowing there’s help available. And make it so your team can solve problems when on the phone instead of just by WhatsApp text - it’s infuriating and has never solved a problem when I’ve had issues at Pirate
Have some spare backline, even if it’s in a remote-locked cupboard - you can just give people access when they need to swap over faulty kit and monitor it with CCTV.
They responded saying the the bass amp sounded loud enough on the WhatsApp message. This is ridiculous - phones compensate for audio so you simply can't tell by listening to an audio clip that's been shared in this way how loud it is. They also said it'd be too expensive to employ people - this isn't creditable as I've used plenty of rehearsal rooms that have actual people onsite and they're around the same price. Pirate also said they'd had equipment stolen when they'd given access to the store room, but surely they could build cupboards with a single piece of kit in for situations like this? Just big enough for a bass amp or guitar amp or even snare drum? I find their approach very much exploiting the fact that when you're at a rehearsal you can't really do anything other than put up with the situation and that's why I'm leaving this review. By all means, use Pirate but know that if anything goes wrong (and there's a good chance it will) they won't be able to do anything about it.

27. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey Kim,

Thanks so much for your feedback, we are really sorry to hear you had such a negative experience at our studios. We would like to make this right - please could you send us an email on support@pirate.com and our team will look into this further for you.

All the best

Saanut 1/5 tähteä

Best avoided

Probably the worst rehearsal place in Glasgow. Mediocre equipment, awful sounding rooms, no real isolation between rooms. So if you’re rehearsing you are hearing every note of every other band around you. They also have ‘production rooms’ which are as much of a joke - what’s the point in recording in a space where you are just going to record the sound of everyone around you? If they were cheap maybe it would work but they really aren’t. There’s loads of other studios in Glasgow with Actual Human Beings running them, go use them!

15. kesäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey Gavin,

Thanks so much for your feedback, we are really sorry to hear you had such a negative experience at our studios. We have tried our best to isolate the rooms but we do mention on our website that they are not soundproof. We would like to make this right - please could you send us an email on support@pirate.com and our team will look into this further for you.

All the best

Saanut 1/5 tähteä

be carefull the service is very bad and…

be carefull the service is very bad and they dont help if you stuck with anything

19. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey Mirage, thanks for leaving this review. I can see that you cancelled a booking with an hour to go before it was due to start. Unfortunately, as per our cancellation policy this means you cannot re-book or get credit if you cancel at such short notice. We have a very lenient cancellation policy that allows to cancel and re-book up to 4 hours before your session starts. However, if you cancel with less than 4 hours to go, you are advised that you will not receive credit, and it's very hard for us to fill a booking if it's canceled so late in the day. I'm really sorry we were not able to assist on this occasion, but I have sent a discount code to your email address by way of an apology.

All the best,

Saanut 1/5 tähteä

Booked a session

Booked a session, it gets cancelled 4 hours later no explanation, no credit refunded, then told it cant be refunded to card. Told it is a security issue with studio, then something else, then told those that made the decision work mon-fri 9-5 yet the booking was made outside this session. The support team unproductive and very little help regarding SAR or any other data protection for people with special needs or learning difficulties. Not happy at all

23. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey Nolad, would be great to get some more info as to what exactly happened here, as we are not able to find an account or booking under this name. We've sent a request for more information, but if you could reach out to support@pirate.com, we can definitely see what's happened here and make it right.
All the best,

Saanut 1/5 tähteä

DO NOT USE THIS COMPANY!!

I’m extremely angry to have received a parking ticket from Pirate’s parking supplier Parkingeye. Pirate’s has a policy apparently that whoever is sent the confirmation email with booking details has to tell the rest of the band and singers (if they remember to), that their vehicles have to be registered. Instead of having decent and well displayed parking signs expressing this information, they would rather punish you for using their studios.

Notting-hill Pirate studios!!! i have been hit with a unfair parking fine. When i called pirate studios, they said there was nothing they could do. But i had to do all the leg work and get the details of the original confirmation email from the person it was sent to. The thing is I’m a session musician, i don’t know who it was sent to and there was about 25 people in that session. I only know the artist’s name Its a terrible policy and completely unfounded. There were no signs displaying this and if there was i would have NEVER parked on Pirates
premises. It was a late session, dark, and poorly lit area anyway. Parking registration signs needed to be places somewhere more obvious (like the front gate before entering), what you are currently doing is scamming people out of their hard earned money, who are trying to have the escape of music and provide your company with business! Only for you to kick your customers in the teeth with a parking fine. Disgusting!!! The decent thing to do is to cancel my ticket and get parking signs up and stop hiding that registration requirement!

4. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hi Nyasha, really sorry for any undue stress this parking ticket may have caused. PIRATE.COM will always waive or cancel any fines issues by Parking Eye, so long as you can prove you were in a live booking at the time the fine was issued. Please drop an email to support@pirate.com and we can immediately gert this canceled, if it hasn't already been canceled by our CX team.
All the best,

Saanut 5/5 tähteä

Pirate studios rocks

Everyone is always so helpful when I use the pirate studios WhatsApp chat! Thank you for always accommodating me. You guys rock.

21. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Thanks so much for the kind words, will be sure to let the team know 🙏

Saanut 2/5 tähteä

You get what you pay for… unless that’s credit

For the most part the studios I have visited have been okay. As mentioned in a lot of reviews here, the gear is sometimes faulty - but that’s what you get with unmanned spaces so to be expected to a certain extent.

However, I (accidentally) double booked a session due to a glitch on the website and could only refund this in the form of credit. I don’t use pirate often but figured it would come in useful in the future. Just logged in to use it and I have found out that they wipe any credit you have in your account after only 3 months!! Considering musicians are hard up against it as it is, this just feels opportunistic. Incredibly disappointed and for this reason I won’t be returning.

19. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hey Adam, I'm really sorry to hear you didn't get to use your credit in time - I'm sure this is something we'll be able to help with. If you can drop us an email on support@pirate.com, one of the team can help out with this for sure.
All the best,

Saanut 5/5 tähteä

Best customer service by Roberto in…

Best customer service by Roberto in Camden’s pirate studios.
Super helpful, offered me coffee and helped with cables, all with a big smile on his face. Give this man a raise!!!

17. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Thanks so much for the kind words, will be sure to let the team know 🙏

Saanut 5/5 tähteä

Great place for upcoming/aspiring musicians

I’ve been using pirate studios for a few years now, although the equipment may sometimes be slightly used and show some signs of wear and tear, the support team are always there to help 24/7 and they’re a pleasure to deal with. Never had any complaints.

13. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Thanks so much for this feedback, we really appreciate it! 🙏

Saanut 3/5 tähteä

Erfahrungsbericht

Hallo Leute,

Ich habe gestern meine erste Studiozeit bei pirate.com verbracht.
Wollte dort zum einen die Räumlichkeiten und technische Ausstattung ansehen bzw. testen sowie zum anderen gleich ein paar Sprachaufnahmen für ein Hörspielprojekt machen.

Hier mein Erfahrungsbericht:

Anreise: die war leider sehr schwierig.
Laut Internetseite befindet sich das Gebäude in der Griegstraße 75.
Die Adresse läßt sich dort aber nicht finden, denn die Einfahrt befindet sich im Friesenweg.
An der Straße (große Hinweistafel) und auf dem gesamten Gewerbehof gibt es keine Ausschilderungen zu pirate.com.
Das Gebäude auf dem Gelände hat die Hausnummer Friesenweg 26a/32a (Gebäuderückseite)!
Dort gibt es eine kleine Tafel mit pirate.com am Türeingang.
Ohne google.maps hätte ich die Studios wohl kaum gefunden.
Parkplätze sind leider Mangelware. Und das bei über 30 Raumeinheiten! Kosten wohl zu viel.
Die internen Hinweistafeln zu den einzelnen Räumen sind gut gemacht.
Alles läßt sich schnell finden und das Öffnen der Türen mit den Pin-Codes funktioniert sofort.

Technische Ausstattung:
Diese ist zwar nicht auf höchstem Niveau, dem Preis und für normale Anwendungen angemessen. (Lautsprecher, Mikrofon, Audiointerface)
Ein Lesepult oder einen Notenständer gibt es im Aufnahmeraum leider nicht. Schade.
Also: mitbringen. Man hat wohl Angst vor Diebstahl.
Immerhin: es gibt eine Klimaanlage, die man allerdings wärend der Aufnahme ausschalten sollte.

Studio:
Das von mir gebuchte Studio (23) ist, wie die anderen auch, relativ klein, aber ausreichend.
Der Aufnahmeraum ist schon eng, aber für eine Person (Sprecher/Sänger) ok.
Die raumeigene Akustik ist gut bzw. relativ trocken. Gefällt mir.
Allerdings gibt es zwischen Regieraum und Aufnahmeraum keine Tür!
Nur ein Vorhang trennt die Räume voneinander…
So hat man bei Aufnahmen die Geräusche des Regieraums (Gespräche etc.) immer leise mit in der Aufnahme. Nicht professionell.
Und: es gibt kein Talkbackmikrofon in der Regie. Um dem Sänger/Sprecher Hilfestellung zu geben, muß man entweder in den Nebenraum rüberrufen oder ein eigenes Talkback mitbringen!

Aufnahmen:
Die Aufnahmequalität mit der vorgegebenen technischen Ausstattung ist in Ordnung.
Standard, aber kein High End. Also wie erwartet.
Aber: meine Sprachaufnahmen konnte ich leider nicht realisieren!
Im angrenzenden Raum (Studio 21 oder 20) probte gerade ein Drummer!!!
Seine Drums (besonders seine Bassdrum) waren in Studio 23 sehr laut mitzuhören und die Aufnahme damit völlig unbrauchbar.
Obwohl die Räume 20/21 laut Lageplan als Studios ausgewiesen sind, war die Raumbezeichnung and deren Tür: Proberaum!
Hätte ich das gewußt, hätte ich sicherlich nicht Studio 23 gebucht, sonder einen Raum ohne angrenzenden Probenraum (z.B. Studio 30-34)! Dort wäre es hoffentlich ruhig gewesen.
Die akustische Trennung der einzelnen Einheiten ist also nicht professionell realisiert.
Somit ist ein Nebeneinander von Aufnahmestudio und Proberaum eigentlich undenkbar.
Den Preis für meine Buchung müßte ich eigentlich zurückfordern.

Ich werde wohl noch mal eine Testsession buchen müssen.
Eigentlich hatte ich 15-20 Tagesbuchungen oder mehr pro Jahr für Sprachaufnahmen (Hörbuch, Hörspiel) angedacht, da mein eigenes Studio außerhalb Hamburgs liegt.
Ob das etwas wird? Mal sehen…

AD

6. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Hallo, vielen Dank für die ausführliche Bewertung, die Sie uns hinterlassen haben, wir schätzen es sehr, dass Sie sich die Zeit genommen haben.

Wir haben einige Probleme mit Soundbleed in bestimmten Studios, die näher an den Proberäumen liegen, und während wir an der Verbesserung der akustischen Behandlung in diesen Räumen arbeiten, können wir in Spitzenzeiten definitiv bestimmte Räume anderen vorziehen.

Es tut mir wirklich leid, dass die Session nicht zu 100% wie geplant verlaufen ist, aber wenn Sie einen Ratschlag oder einen Rabattcode für Ihre nächste Session bei uns haben möchten, wenden Sie sich bitte an support@pirate.com.
Ich wünsche Ihnen alles Gute,

Saanut 5/5 tähteä

Booking a room

Laurence at pirate was extremely helpful and considerate in helping me register, verify and book a room for our first practice, thanks! 🙂

29. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
PIRATE.COM - Rehearsal Studios-logo

Vastaus yritykseltä PIRATE.COM - Rehearsal Studios

Nice one May! Thanks for the lovely feedback 🙏

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin