Hold deg langt unna!!! Vi bestilte en dør fra dem, men tok dem over to måneder å levere. Var bare en sjåfør som plutselig ringte en dag og sa han stod utenfor, men vi var ikke hjemme. Dagen etter får... Näytä lisää
Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää
Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää
Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat
Jeg kjøpte 2 stk Pergo lister for 778 kr, dette var bestillingsvare og det sto på kvitteringen at det kunne tilkomme "noe" frakt, og det gjorde det. 2 stk lister, lengde 240, vekt 1,845 kg - FRAKT kr... Näytä lisää
Bestilte en askesuger i starten av januar, den har jeg ENDA ikke motatt og de på chat kan ikke gi meg noen hint om når den kommer til meg annet enn at den kom på lager hos dem i går! Datteren min har... Näytä lisää
Feil i Monter og Optimeras systemer. Hadde plutselig trekt 6096,- fra vår konto og over 19000,- fra datters konto. Kjøp vi hadde foretatt i Mars klarte de å trekke på ny 26.06. Refusjon av penger tar... Näytä lisää
Yrityksen tiedot
Erilaisten ulkoisten lähteiden tuottama tieto
Montér er Norges største byggevarekjede med alt du trenger for store og små oppussingsprosjekter. Bygg terasse, male rom inne eller ute, legg nytt tak, lage terrasse eller trenger du verktøy, levegger eller lignende til uterommet.
Yhteystiedot
Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja
Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa
Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia
Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.
Hold deg langt unna!! Scam
Hold deg langt unna!!! Vi bestilte en dør fra dem, men tok dem over to måneder å levere. Var bare en sjåfør som plutselig ringte en dag og sa han stod utenfor, men vi var ikke hjemme. Dagen etter får vi «bomtur-gebyr» på 3.300,-. Ulovlig praksis og grusom kundeservice.
Null stjerner
Bestilte et produkt på nett som skulle leveres i lokal butikk og fikk tilsendt bekreftelse. Etter 14 dager etterlyste jeg og fikk vite at Montér hadde kansellert bestillingen! Uten å informere meg!
Utrolig uhygelig ansatte der.Veldig…
Utrolig uhygelig ansatte der.Veldig ubehagelig opplevelse.Skuffet hvor frekk dem er.Gjelder avdeling Lillestrøm.
Styr unna Monter og Birkeland Bygg for de er useriøse.
Dette skrev jeg 31 januar 2026.
Reklamerte på parkett i et nybygg som Monter og Birkeland Bygg har hatt ansvaret for. De kom på befaring i leiligheten og representanten fra Monter spurte da om parketten hadde vært vannskadet fordi det så slik ut. Da han skjønte at det ikke var riktig så fikk jeg denne tilbakemeldingen. "Gulvet ditt er levert i henhold til gjeldende standard og sorteringsgrad. Vi anser denne saken som avsluttet."
Det betyr at Monter sin gjeldende standard er parkett som ser ut som den har vært vannskadet. Styr unna Monter og Birkeland Bygg for de er useriøse.
En liten oppdatering på parkettgulvet mitt fra Monter som Birkeland Bygg hadde ansvaret for å legge.
Monter har tilbud seg å levere nytt gulv, men kan ikke garantere at det nye gulvet ikke er like dårlig som det gamle.
De påstår fortsatt at: "Gulvet ditt er levert i henhold til gjeldende standard og sorteringsgrad". "Parketten er av god kvalitet, og utseendemessig er den ihht sorterings kravet den er produsert etter".
Det vil si parkett som representanten fra Monter spurte om den var vannskadet.
De forlanger at jeg skal dekke kostnader for eik listverk til flere tusen kroner og eventuelt andre tilleggs kostnader som kan påløpe. De prøvde seg også med at jeg skulle ha ansvaret for å fjerne gammelt gulv.
Dette er jo ikke aktuelt. Jeg skal vel ikke ha noe kostnader eller ansvar når Monter og Birkeland Bygg ikke leverer parketten i samsvar med det som ble forevist. Dette viser bare hvor useriøse disse firmaene er.
Da jeg nektet å godta disse betingelsene så sluttet de å svare på epost og nå har jeg ikke hørt noe fra de på flere uker. Jeg fraråder alle å ha noe med Monter og Birkeland Bygg å gjør. Disse firmaene er ikke til å stole på.
Nettsiden er helt elendig
Nettsiden er helt elendig. Folka i butikken er ålreite og hjelpsomme, men nettsiden er helt håpløs. Prisene på nett og i butikk matcher ikke, noe de ansatte har også uttrykt sin frustrasjon til meg over, og at rabattavtaler i enkeltbutikker ikke følger andre butikker som ikke er eid av kjeden. Kjedelig.
Tromsø: styr unna
Tromsø:
Styr unna. Butikkmedarbeider sender oss til annen avdeling for er mye folk i butikken. Ny medarbeider sender oss ut på lager for å finne en medarbeider for å spørre om de om å lete etter varen. Lagermedarbeider finner ikke varene og mener da har de kanskje ikke har dem selv om de står som lagervare. Blir sendt rundt og ingen kan hjelpe, og blir bedt om å bare bestille varene for er enklere for dem.
Styr unna.
Styr unna.
De virker veldig uproffe. Bestillte en vare (fiskars) 24/5-25 og valgte klikk og hent. Varen dukket aldri opp. Så jeg ringte, fikk beskjed at de hadde rotet den vekk først. Så fikk jeg beskjed at det var Fiskars sin feil. Ringte da Fiskars, og de mener det er Monter sin feil.
Siste gangen jeg snakket med en på monter mente han at jeg skulle betale frakt på 750kr for en vare til 278kr. Enda jeg valgte «klikk og hent».
Og det var bare rot. Har fremdeles ikke hørt noe om varen i dag er det 5/6-25, og ringt 5 ganger for å etterlyse den.
Måtte til slutt kansellere varen etter mye surr.
Kommer ikke til å handle på monter igjen.
gå heller alle andre steder!
Jeg kjøpte 2 stk Pergo lister for 778…
Jeg kjøpte 2 stk Pergo lister for 778 kr, dette var bestillingsvare og det sto på kvitteringen at det kunne tilkomme "noe" frakt, og det gjorde det. 2 stk lister, lengde 240, vekt 1,845 kg - FRAKT kr 875,-. Dette klagde jeg selvfølgelig på og da står det så fint at svar kommer etter ca 2 dager, 11 dager tok det, etter 3 purringer fra meg pluss en chatprat på nettet. Aldri mer Monter!!!!!!!!!
bestilte varer på nettsiden som stod på…
bestilte varer på nettsiden som stod på lager. ringte kundeservice etter 1mnds tid, og det var ingeting som var på lager av det de hadde på nettsiden. etter 3mnd så kom varene det jeg bestilte var en del elektriske varer ink treverk til et høyttalerbygg. det hadde de plassert bakpå plan av lastebil som det hadde pøsregnet på overnatten allt var gjennomvåt. jeg klagde og hørte aldri noe igjen. så 3mnd seinere trekker de på nytt penger fra min konto. og hevdet det var feil som jeg måtte vente 2 uker for å få igjen penger. så 1 mnd seinere så tar de kontakt og sier jeg ikke har betalt for varene der jeg måtte ta utdrag fra kontoopplysninger for å vise de at jeg hadde betalt . STYR UNNA SVINDEL OG ELENDIG KUNDESERVICE OG LØGN OG BEDRAG
Vær forsiktig
Vær forsiktig! De har et grunnsyn som handler om å finne feil ved kunden istedenfor seg selv.
Har PRØVD å handle hos monter Østlyngen
Har PRØVD å handle hos monter Østlyngen Alta og sendte en e-mail om et produkt som jeg ville bestille. Fikk først et svar om at produktet var gått ut av sortimentet. Jeg fant ut at det var kommet en produkt oppdatering og at varenummer var forandret, noe jeg gjorde dem oppmerksom på i en ny e-mail. Sendte faktisk 2 da jeg rotet litt med produktene. Uansett, har ikke hørt noe fra dem og det kan virke som at de ikke har så veldig lyst til å bestille inn varen! Heldigvis finnes ObsBygg!!
Manglende kompetanse og uvillighet til å hjelpe
Besøkte Monter Risør i juli 2024. I butikken var det flere unge gutter som ekspederte, ferievikarer? En av dem «kunne maling». Først holdt han på å selge meg maling som ikke kan brukes på innendørspanel som jeg skulle ha. Situasjonen ble reddet inn i siste liten av en mannlig, voksen kollega. Så klarte unggutten å ekspedere ikke mindre enn to andre grupper MENS han skulle ekspedere meg.
Neste dag måtte jeg tilbake og kjøpe ny maling. Da hjalp den voksne mannen meg. Han sukket og stønnet og ville bare at jeg skulle plukke en standardfarge og «bli ferdig». Jeg trengte hjelp til fargeblanding pga. spesielle lysforhold på hytta mi. Han var særdeles lite villig til å hjelpe med noe, var sur og tverr i kommunikasjonen. Dette forventet jeg virkelig ikke i Risør!
Ran av 1500 kunder
Feil i Monter og Optimeras systemer. Hadde plutselig trekt 6096,- fra vår konto og over 19000,- fra datters konto. Kjøp vi hadde foretatt i Mars klarte de å trekke på ny 26.06. Refusjon av penger tar opptil 10 arbeidsdager. Ingen kompensasjon, ikke så mye som ei krone i tapte renter og omkostninger. De burde funnet raskere løsninger etter å ha tappet folks feriekontoer.
Det verste nettbutikk opplevelse
Det verste nettbutikk opplevelse. Bruker 3 uker til å sende ut pakken. Sender dem epost etter en uke for å kansellere Nei det går ikke det er for sent. Sender dem 2 eposter til, de svarer ikke.
STYR UNNA nettbutikken!
STYR UNNA nettbutikken!
Bestilte gresstrimmer fra Ryobi. Brukte 4 dager før de sendte pakken før den ble rotet bort av Postnord (Ikke Monter sin skyld) I ettertid forsøker man å få nytt produkt av Monter som ikke var mulig for igjen å få tilbake penger. Ikke fått svar på 5 epost sendt kundeservice over 3 uker, og tlf stengt selv i tlf tiden. Når man er heldig og tlf er "på", får man ikke svar. Forsøkt 4 ganger ila. 8 timer. Bestilte varen 18/5, i dag er det 12/6.
Skjerpings Montèr eller legg ned nettbutikken.
Energirådgivning var elendig
Bestlite time for å energiklassifisering av huset mitt og hva som skulle til for å komme opp. Fikk en time til telefonsamtale hvor vi kort gikk igjennom huset og hva som skulle til for å få C. Fikk en svært forenklet rapport som ikke engang ga meg en energiklassing og regning på 1490kr, det var absolutt ikke verdt pengene.
Lite kontroll og troverdighet
Bestilte peis i oktober 2023. Denne ble forsinket levert i januar begrunnet med problemer hos leverandøren, men merkelapper på peisen viser at den har stått på lager siden den ble bestilt av meg.
Så begynner det virkelige problemet; To tilsvarende peiser blir levert hos meg med en ukes mellomrom i februar. Disse ble fortløpende returnert/hentet, men den ene ble belastet mitt kredittkort. De innrømmer feil og har lovet tilbakebetaling på datoer de selv har angitt, men de har så langt ikke holdt det de har lovet!
Bestilte en askesuger i starten av…
Bestilte en askesuger i starten av januar, den har jeg ENDA ikke motatt og de på chat kan ikke gi meg noen hint om når den kommer til meg annet enn at den kom på lager hos dem i går! Datteren min har bestilt varer fra andre siden av verden for et par uker siden og hun fikk varene i går, kanskje jeg heller skulle bestilt askesuger derfra?? Vil ikke anbefale å bestille fra Montér hvertfall.
Jeg har veldig ubehagelige minner fra…
Jeg har veldig ubehagelige minner fra Monter Gol, jeg kjøpte et kjøkken, noe jeg angrer veldig på, jeg ventet 6 måneder på at de siste delene skulle leveres, kvinnene på avdelingskjøkkenet var veldig ubehagelige og til og med arrogante, uprofesjonelle tilnærminger til kunden , jeg anbefaler ikke!
Trustpilot-kokemus
Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.
Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.
Lue lisää muunlaisista arvosteluista.
Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.
Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.
Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.
Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.








