Vi vill titta på ett bord som kostar mycket, så vi vill inte bara beställa bordet utan att ha sett det. Vi åker till butiken i Kungens kurva: väl där inga utemöbler i butiken. Vi åker mot Barkarby-but... Näytä lisää
Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää
Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää
Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat
Jag köpte ett matbord från folkhemmet som var sprucket rakt över! Man ser att det har spruckit vid skruvinfästningarna! Nu har vi väntat 2dagar på svar och det är tyst. Väldigt tråkigt då bordet ä... Näytä lisää
Ingen trevlig köpupplevelse. Produkten kom senare än beräknat. Den var konstigt paketerad, utan emballage. Jag ville returnera, eftersom jag inte hunnit använda produkten till ett speciellt tillfälle... Näytä lisää
Minuspoäng för Folkhemmet. Vi har köpt en del möbler där genom åren. Beställde denna gång ett soffbord. Soffbordet kom 1 vecka efter utlovad leverans och var då trasigt. Jag ville häva köpet men ombad... Näytä lisää
Yrityksen tiedot
Erilaisten ulkoisten lähteiden tuottama tieto
Varmt välkommen till Folkhemmet! Hos oss handlar du enkelt möbler och inredning till bra priser. Alla butiker bjuder dessutom på personlig charm och kompetent service.
Yhteystiedot
Leverantörsvägen 2, 187 66, Täby, Ruotsi
- folkhemmet.com
Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja
Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa
Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia
Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.
VARNING!! Fruktansvärt dåligt bemötande …
Fruktansvärt dåligt bemötande då bordet vi beställde var helt skevt… innan dess lång leveranstid och oklara leveransbesked…
VARNING!!! Handla ej här!! Borde lyssnat på bekanta som fått exakt samma dåliga bemötande och blivit totalt lurade!
Dyra möbler till billig service.
Fick ett supertrevligt första intryck av Folkhemmet i Barkaby då en trevlig säljare hjälpte oss med köp av ett stort matbord från Torkelson. Han uppgav då att bordet skulle levereras inom en vecka. När vi får beställningsbekräftelsen står det däremot att bordet kommer inom 8 veckor pga förseningar, vilket gjorde oss besvikna - och det gick såklart inte heller att returnera. Ringde deras kundtjänst och fick 500 kr i kompensation för dröjsmålet, vilket vi tyckte var generöst. Efter 8 veckor får vi dock NOLL återkoppling kring leveransen av vård bord, trots att vi både ringer till kundtjänst OCH besöker butiken fysiskt vid ett flertal tillfällen. Ingen kan svara på vart vårt bord är och när det kommer levereras, och ingen verkar ta ansvar för det då bordet skickas från leverantören och Folkhemmet inte tar något ansvar för kundlöftet. Helt uselt bemötande från personalen i Kungens Kurva som bara hänvisade oss till butiken som vi köpt bordet ifrån (Barkaby). Vad ska det spela för roll, ni har väl samma back office-system? Kommer aldrig köpa från Folkhemmet igen och råder inte heller någon annan att göra det. Dyra möbler till billig service.
Beställt ett marmor matbord med 6…
Beställt ett marmor matbord med 6 stolar, leverans skulle ske efter 2-3 veckor. Efter att leveransen blivit uppskjuten 4 gånger och totalt 12 veckor, bad vi om pengarna tillbaka..
Dem vägrar lämna kompensation. Detta gäller folkhemmet i Heron.
Usel kvalitet på teakmöbler
Utemöblerna i teak håller inte den höga kvalitet de utlovar. Efter två år har solsängarna vi köpte gått sönder i ryggen trots att vi förvarar dem inomhus i en bod på vintern. Teaken har spruckit och vid användande när de togs fram knäcktes ryggen i dess fästen på båda solsängarna. När jag vänder mig till Folkhemmet för att fråga om de kan reparera stolarna och bifogar bilder i mitt email får jag till svar att vi har ”belastat dem för hårt”. En solsäng borde väl hålla för en kroppsvikt på 85kg respektive 57kg. Andra utemöbler jag köpt i teak har hållit betydligt längre.
Det var första och sista gången jag handlade på Folkhemmet.
Blev kallad för "Kräk" av Grundaren av…
Blev kallad för "Kräk" av Grundaren av Folkhemmet efter att ha anmält dem till Almänna Reklamationsnämnden då vi är i en tvist om stolar som jag köpt hos dem. Kommer aldrig sätta min fot i deras butik/websida igen samt avrått ALLA jag känner från att handla där. Vidrig behandling av kunder (fd kunder).
Håll er borta från denna butik
Håll er borta från denna butik. Har aldrig varit med om något värre. Jag har försökt häva köp på grund av 15 veckors försening.
Lita inte på något av det Christian Johansson på Folkhemmet i Kungrns kurva säger. Det enda ni får höra är lögn efter lögn. Håll er borta från dessa skojare!
Undvik folkhemmet.
Låt mig börja med att säga följande:
Kom inte nära folkhemmet om ni är måna om era pengar!
Jag beställde ett soffbord från folkhemmet som lovades att levereras inom 2-3 veckor.
Efter 2-3 veckor får jag ett mail där de nu säger att deras leverantör är försenad och det kan dröja 2-3 månader istället. Det erbjuds ingen kompensation eller något annat.
Efter 3 månader kommer soffbordet, vi öppnar upp förpackningen. På bordet finns en stor 30 - 40 cm spricka.
Vi försöker returnera varan och få våra pengar tillbaka, och där har vi fastnat.
De viftar bort mig och säger att deras leverantör har ansvaret vilket är helt felaktigt enligt konsumentverkets regler.
Kom inte nära folkhemmet om ni är måna om era pengar!
Vi köpte sko skåp som skulle komma…
Vi köpte sko skåp som skulle komma efter ca 3 veckor. Sedan, efter längre tid än 3 veckor, gick vi igen frågade om att vi har inte fått något. En tjej på kassan sa att hon ska kolla närmare dagen efter och ring oss med mer info.
Men dagen efter ingen hörde av sig.
Då gick ytligare en vecka och då gick vi återigen till butiken och frågade. Då killen på kassan sa att: "skåpet har kommit och konstig att ingen har mejlat er"
vi öppnade endast del 2 (större kartongen) som såg frukansvärt ut, massa repor samt glömt vas arbetaskniv inne, har bilder som bevisar detta.
Vi lastade både delarna i bilen och gick till butiken. En tredje person, en kille på kassa sa att han aldrig varit med en sådan situation och vi mailade bilderna till honom att han skulle reklamera på plats och tog tillbaka bara den öppnade större delen. Men enligt samtal mer er visade sig att han aldrig har gjort något eftersom ni inte kunde se beskrivning
händelsen/reklamationen. Efter ytligare lång väntetid vi återigen gick till butiken och frågade. Då samma tjej som skulle ringa mig sa precis samma sak att hon ska kolla närmare på saken och ringa till oss dagen efter, men tyvärr ytligare en till lögn och som vanligt ingen ringde.
Sedan var jag tvången att ringa fråga, då svarade en kille att varan är i Danmark och tar tid tills den är framme, de skulle höra av sig så fört den är framme i butiken.
efter ytligare några veckor, ringer en tjej och förklarar att skåpet är framme och de vill köra hem till mig. I fredags ringer en tranportör att han kan endast hämta varan mellan kl 12-14 på söndag, då ingen är hemma, men han insisterar och kan inte annan tid, då ringer jag butiken i syftet att vill gå själv med min egen bil och hämta den själva, men en kille svara utan att låta mig förklara eftersom han var upptagen då och att han skulle ringa mig då han tog endast mitt nummer. Men ytligare en till lögt att han aldrig ringer. Då var det dags att ringa er på huvudkontoret och och förklara och då ni bad mig reklamera själva på hemsidan på nytt eftersom ni inte kunde hitta något beskrivning på detta. Ni har fått nu detaljerat beskrivning hoppas jag.
Skrämmande oseriöst företag!
Skrämmande oseriöst företag!
Skrämmande företag!
Gör en internetbeställning, varorna som kommer är defekta. Ringer företaget för att få hjälp. Diskussioner börjar först säger man att man inte kan återbetala beloppet för varorna pga att jag bytt bank och har ett annat kontonummer än det jag använde vid köpet. Därefter börjar nästa problem. Då vill man inte sända ut returfraktsedlar utan menar att jag ska betala för returen själv. Ber att få bli kontaktad av en chef. Ringer flera ggr men ingen återkoppling till denna. Till slut får jag en mailadress. Då möts jag av ett svar man sällan skådat av ett seriöst bolag.
Givetvis kommer jag stämma detta bolag till tingsrätt. Bedöm själva, mitt råd handla INTE här.
”
Hej ”namn”
Då vi på Folkhemmet har som krav att man ska vara myndig för att handla, Folkhemmet antar också från att alla kunder har avslutat 9-årig grundskola. Av den anledningen utgår vi ifrån att alla kunder är läskunniga. Det sistnämnda har du med bravur bevisat genom att du helt utan stavfel haft förmågan att skriva ett mail till mig. Du vet mycket väl ”namn” att Folkhemmet vid ett flertal tillfällen informerat dig om hur du ska gå tillväga. De finns angivna på hemsidan. I och med att du inte kan uppföra dig så har jag personligen informerat alla anställda att de inte ska lägga mer tid på dig.
Ingen på Folkhemmet kommer att lägga med tid på ert ärende förrän du följer reglerna som finns angivna på Folkhemmets hemsida.
All konversation är härmed från Folkhemmets sida avslutad med er.
Med vänliga hälsningar,
Richard”
Total katastrof. Undvik.
Total katastrof. Undvik.
Vi beställde skrivbord och stol i augusti. De sa omkring 4 veckors leveranstid då, vilket var länge nog.
Nu har de skjutit upp leveransen gång på gång på gång. Idag åkte vi till butiken för att få tillbaka handpenning, eftersom vi inte vill vänta till vecka 5-6 nästa år, vilket är den leveranstid de sagt senast.
Då säger de att vi måste köpa stolen, för att den finns på deras lager i Täby. Det stod inte i det mail vi fått.
"Vi har våra regler" är enda förklaringen på varför jag måste köpa en stol som jag inte kommer att ha ett matchande bord till.
Så det slutar med att vi betalar resten av stolen, och att de kan tänka sig att skicka hem den till oss, trots att den kostar 4800:- och deras gräns för fri leverans är 5000. Verkligen generöst, efter att ha väntat nära ett halvår.
Köp inget från folkhemmet. Jag har aldrig varit med om en sämre affär.
USEL kundservice och KVALITET
URUSEL kundservice och reklamationshantering! Köp inget hos detta företag de har ingen seriöst bemötande mot dig som kund så fort varan är betald. Jag köpte ett soffbord med ett svartlackerat underrede som har missfärgat den matta som låg under soffbordet. Folkhemmet vill inte titta på mattan eller bordet för att bedöma skadan utan avslår reklamationen och påstår att det är mattans fel. Båda produkterna finns i deras eget sortiment, men de slingrar sig ur reklamationen och hänvisar till att de inte har haft en sådan skada tidigare. HANDLA INTE HOS FOLKHEMMET- BILLIGT MEN URUSEL KVALITET OCH SERVICE!
Folkhemmet - vinst före allt
Köpte bord och soffa för 40’. Fick 10% efter förhandling. Två dagar senare realiseras de ut väsentligt mycket billigare. Kontaktade dem och fick följande svar ”Vill du avboka er vara så går det självklart att lösa men då tyvärr förlorar du din handpenning då vi får betala för omkotnader till vår leverantör”.
Giriga, vinstfokuserade och totalt iskalla. Struntar i rabatten, men de framstår som väldigt oärliga när de vet att deras varor skall realiseras ut om nägra dagar.
Köp ingenting hos folkhemmet.
Uppdatering: Fortfarande ej fått något svar efter att ha blivit försäkrad flera gånger om att bli kontaktad. 1/10. Köp inget här om du vill ha minsta förhoppning om rimliga returmöjligheter.
Bra service i barkarby butiken med…
Bra service i barkarby butiken med smidig leverans och perfekt soffa än så länge, supernöjda
Helt urusel kundservice! Soffa helt trasig
Helt urusel kundservice vill inte ta ansvar för att ha levererat en soffa med tydligt produktionsfel. Köp inget hos folkhemmet de har inte råd med att du reklamerar något. Avstå!
Bra kvalitet
Bra kvalitet, snabb leverans och utmärkt service vid reklamation pga skadad produkt.
Toppen!!!
Bra pris, Fraktfritt, Ultrasnabb leverans!!! Bra bemötande? Ingen aning, behövde aldrig prata med någon. Jättesmidigt!!!
Bra och snygga möbler
Lite dyrt kanske - men mycket bra och snygga möbler. Pålitligt.
Trustpilot-kokemus
Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.
Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.
Lue lisää muunlaisista arvosteluista.
Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.
Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.
Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.
Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.








