Folkhemmet Möbler & Inredning Arvostelua 101

TrustScore 1.5/5 tähteä

1,6

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Vi vill titta på ett bord som kostar mycket, så vi vill inte bara beställa bordet utan att ha sett det. Vi åker till butiken i Kungens kurva: väl där inga utemöbler i butiken. Vi åker mot Barkarby-but... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Jag köpte ett matbord från folkhemmet som var sprucket rakt över! Man ser att det har spruckit vid skruvinfästningarna! Nu har vi väntat 2dagar på svar och det är tyst. Väldigt tråkigt då bordet ä... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Ingen trevlig köpupplevelse. Produkten kom senare än beräknat. Den var konstigt paketerad, utan emballage. Jag ville returnera, eftersom jag inte hunnit använda produkten till ett speciellt tillfälle... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Minuspoäng för Folkhemmet. Vi har köpt en del möbler där genom åren. Beställde denna gång ett soffbord. Soffbordet kom 1 vecka efter utlovad leverans och var då trasigt. Jag ville häva köpet men ombad... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Huonekaluliike
  2. Olohuonekalusteiden myynti

Erilaisten ulkoisten lähteiden tuottama tieto

Varmt välkommen till Folkhemmet! Hos oss handlar du enkelt möbler och inredning till bra priser. Alla butiker bjuder dessutom på personlig charm och kompetent service.


Yhteystiedot

1,6

Huono

TrustScore 1.5/5 tähteä

101 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Minuspoäng för Folkhemmet

Minuspoäng för Folkhemmet. Vi har köpt en del möbler där genom åren. Beställde denna gång ett soffbord. Soffbordet kom 1 vecka efter utlovad leverans och var då trasigt. Jag ville häva köpet men ombads reklamera det istället med löfte om nytt bord inom 1 vecka. 6 veckor senare har vi fortfarande ett trasigt bord hemma. Ledsen och besviken över ignorans och noll kundfokus. Kan inte rekommendera detta företag.

1. elokuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Opålitlig aktör

Valde att beställa en större utemöbel från Folkhemmet som både på webbplatsen och i efterföljande mail utlovade leverans omgående.
Då leveransen dröjde utan förklaring tog jag kontakt med deras kundtjänst som vid varje interaktion berättade att soffan hade skickats och nu var på väg trots att så inte var fallet.
Soffan skickades aldrig och jag valde att avboka.
Frustrerande att inte kunna få ut riktig information när man kontaktar företaget som blev mer och mer svåra att nå i takt med att varan dröjde.
En rimlig kompensation hade kunnat rädda den tilltrasslade situationen ur mitt kundperspektiv men någon sådan erbjöds aldrig.
Avråder andra att göra affärer med Folkhemmet baserat på min upplevelse.

19. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Hej,

Hej,

Vi fick soffor vi beställt. Vi lade ner nära 25 000 kr på nytt möblemang, då vi hört gott om kvalitén på produkter. Till vår besvikelse märkte vi efter ett tag att tyget och kuddarna inte riktigt håller måttet. så håller inte tyget sig på plats ordentligt. Kuddarna viker sig även på mitten och ser inte ut att vara perfekt sydd passform ihop med tyget. Även om vi rättar till tyget o puffar kuddarna blir det direkt samma sak.

Vi är en familj som är noggranna med detaljerna i vårt hem, och har valt soffgruppen med stor omsorg.

14. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Jag köpte Både matbord och en dyr soffa…

Jag köpte Både matbord och en dyr soffa av dem. Tre månader tog det för att jag skulle få en del av min beställning , efter många samtal och besök i butiken ,
De hade lovat även ett presentkort vilket vi inte fick !
När vi fick soffan var den inte den färg vi hade beställd !
Fel färg , dålig kvalitet på tyget, försenad beställning , dålig service .
När jag hotade med att anmäla dem kom de hem till mig o lämnade presentkortet i min brevlåda! Snacka om GPDR ??!!

! Sedan har de också satt upp sin struktur så att de ska kunna lura folk, man kan inte ringa utan skickar mail till Reklamationsavdelningen som inte läser Mail utan skriver bara ”nej tyvärr det går inte”, oavsett vad vi har mailat. Fruktansvärt! Det blir ju att man till slut inte orkar stå på sig för sin rätt, eftersom de är så sjukt ovälkomnande och ohjälpsamma och gör allt så krångligt.
Tänker inte sätta min fot i den här Affären längre !

3. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Minus en stjärna

Minus en stjärna. Sämsta möjliga företag. Väntade nästan 1 månad på min beställning, ingen kundvänlighet vad gällde någon sorts kompensation eller heller någon information om varför leveranstiden dröjde så. Att be om ursäkt är en sak men att sen kompensera kunden är en annan.. Skrev x fler att jag ville ha någon slags kompensation men det svarade de inte ens på. Första och sista gången jag köper något från detta företag. Har något strulat i leverans andra företag har de kompenserat utan att jag ens behövt nämna det.

30. kesäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Bra möbler och trevlig personal

Har köpt lite olika möbler genom åren, bla soffa, bord, skänk och senast utemöbler. Allt har gått bra tidigare förutom några skador på utemöblerna men det löste de bra! Kommer säkert att bli något mer på Folkhemmet i framtiden också, för de har många fina möbler :)

11. toukokuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

En reklamation är nu inne på andra…

En reklamation är nu inne på andra året.

De är otroligt långsamma och ingenting händer.

De har erbjudit en symbolisk ersättning på 2-3% av beloppet.

Köp inte från från Folkhemmet!

Nu har det gått tre månader till, de ringde faktiskt och lovade återkomma efter kontakt med chef men de ringde inte tillbaka.

Uppdatering: Efter extremt långsam mailväxling och telefonsamtal som det inte rings tillbaka på erbjuder de nu två år efter köpet "fantastiska" 4% i prisavdrag.

Att de tidigare erbjudit sig at reparera på plats låtsas de inte om.

Undvik Folkhemmet!

9. toukokuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Varning för detta oseriösa företag

Varning för detta oseriösa företag! Jag ångrar väldigt mycket att vi köpte vårt bord hos dem. Det var sönder när vi fick det och de vägrar att ta tillbaka det:( eller hjälpa oss på något sätt! Sedan har de också satt upp sin struktur så att de ska kunna lura folk, man kan inte ringa till de på reklamationsavdelningen utan de tar bara emot Mail. När jag ringer affären som vi köpte bordet från säger de bara att de inte vet något om ärendet och att vi ska maila reklamationsavdelningen. Reklamationsavdelningen läser inte våra Mail utan skriver bara ”nej tyvärr det går inte”, oavsett vad vi har mailat. Fruktansvärt! Det blir ju att man till slut inte orkar stå på sig för sin rätt, eftersom de är så sjukt ovälkomnande och ohjälpsamma och gör allt så krångligt. Till slut fick vi fatt på ägaren som lovade att han skulle hjälpa oss och ta tag i ärendet, men sedan dess har han inte svarat på något av mina tjugo samtal, sms och Mail. Kommer aldrig någonsin att gå in i den här fruktansvärda affären igen! Trodde inte att det fick gå till på det här sättet!

21. maaliskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Köp inte möbler från deras hemsidan.

Köp inte möbler från deras hemsidan.
Möblerna är i dålig skick och ser begagnad ut.
Dålig bemötande samt otrevliga personal.
Jag har aldrig varit med om detta tidigare.
Jag köpte en byrå och två sängbord som ser begagnad ut och när jag gjorde reklamation sa de att det tillhör dessa möbler att vara antik och ska vara så.
Detta har jag gjort en anmäla hos reklamationsnämnden.
Ärendet ligger hos reklamationsnämnden just nu.

7. maaliskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Oseriöst företag

Oseriöst företag! Vi har fått hem en söndrig vara som de vägrar att ta tillbaka. Kommer aldrig att handla här igen. Som många andra har skrivit är också deras service fruktansvärt dålig, de vill verkligen inte lösa problemet!

9. helmikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Katastrofalt dåligt företag, undvik!

Köpte en sitssoffa för 34000kr som utlovades vara en riktigt bra och bekväm soffa.
Men det är inget annat än överprisatt skräpsoffa, obekväm och i fruktansvärt dålig kvalitet.
Men det värsta är den katastrofala kundservicen, otrevliga, vägrar att svara på frågor utan skickar bara sina standardsvar oavsett vad du skriver.

12. tammikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Bedrövlig reklamationsupplevelse

Vi beställde ett köksbord från Folkhemmet Täby i våras som levererades efter utlovad leveranstid, ca. 6 veckor. När vi packade upp det kunde vi konstatera att bordets enfärgade ljusgråa yta hade ett mörkt streck i laminatet och vi reklamerade detta omgående.

Folkhemmets hantering av reklamationen var under all kritik:
* de ville först inte åtgärda felet eller byta ut bordet utan erbjöd endast ett mindre prisavdrag (om ca. 6%),
* ibland svarade de inte på mail utan återkopplade först efter påstötningar,
* när de väl svarade så var svaret flera gånger irriterat och oförskämt,
* de verkade vara helt omedvetna om sitt ansvar som säljare och skyllde allt på tillverkaren
* och de förväntade sig att jag som konsument på egen hand skulle byta ut en bordsskiva till ett bord som levererades monterat (så när som på att benen skruvades på).

Det ska tilläggas att reklamationsavdelningen inte går att kontakta på annat sätt än via epost. Jag kopierade även in VD:n i konversationen men från henne fick jag aldrig någon respons eller återkoppling.

Efter att 30-talet mail gått mellan mig och Folkhemmet så tröttnade jag på att tjafsa med dem och jag kopplade in reklamationsavdelningen hos min bank (delbetalade bordet med ett kreditkort). Detta gjorde susen och Folkhemmet gick till slut med på att byta ut bordet.

Det nya bord som levererades var även det defekt (ett tydligt handavtryck i olja på ett av benen) men detta löstes mycket smidigare.

Efter denna reklamationsupplevelse så kommer jag aldrig att handla hos dem igen.

26. joulukuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Service i världsklass

Riktar ett stort TACK till folkhemmet som levererat möbler till Refresh. Service utöver det vanliga med snabb leverans. Rekommenderas varmt. Vid möblering av nästa studio är de vårt självklara val.
Daniel Jirenius
CEO
Refresh AB

4. joulukuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Kunniga samt kundorienterade

Köpt diverse möbler genom åren (soffa, matbord, sideboard, utemöbler etc) och har haft mest bra upplevelser och en enstaka tråkighet. Dock så löstes problemet, fast det tog lite tid och har varit med om betydligt värre. Butikspersonalen i Täby butiken där jag handlar är kunniga samt kundorienterade och alltid glada, vilket är viktigt för mig. Kommer återkomma igen när jag behöver något annat :)

19. marraskuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu

Onko tämä sinun yrityksesi?

Aktivoi profiilisi voidaksesi käyttää Trustpilotin ilmaisia yritystyökaluja, ja pääse lähemmäs asiakkaitasi.

Hanki ilmainen tili

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin