Vi vill titta på ett bord som kostar mycket, så vi vill inte bara beställa bordet utan att ha sett det. Vi åker till butiken i Kungens kurva: väl där inga utemöbler i butiken. Vi åker mot Barkarby-but... Näytä lisää
Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää
Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää
Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat
Jag köpte ett matbord från folkhemmet som var sprucket rakt över! Man ser att det har spruckit vid skruvinfästningarna! Nu har vi väntat 2dagar på svar och det är tyst. Väldigt tråkigt då bordet ä... Näytä lisää
Ingen trevlig köpupplevelse. Produkten kom senare än beräknat. Den var konstigt paketerad, utan emballage. Jag ville returnera, eftersom jag inte hunnit använda produkten till ett speciellt tillfälle... Näytä lisää
Minuspoäng för Folkhemmet. Vi har köpt en del möbler där genom åren. Beställde denna gång ett soffbord. Soffbordet kom 1 vecka efter utlovad leverans och var då trasigt. Jag ville häva köpet men ombad... Näytä lisää
Yrityksen tiedot
Erilaisten ulkoisten lähteiden tuottama tieto
Varmt välkommen till Folkhemmet! Hos oss handlar du enkelt möbler och inredning till bra priser. Alla butiker bjuder dessutom på personlig charm och kompetent service.
Yhteystiedot
Leverantörsvägen 2, 187 66, Täby, Ruotsi
- folkhemmet.com
Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja
Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa
Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia
Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.
Supernöjd
Supernöjd! Jag har handlat på folkhemmet flera gånger och alltid blivit nöjd, aldrig haft något att klaga på. Trevlig och hjälpsam personal och bra kvalitet på möblerna. Kan starkt rekommendera folkhemmet
Köpt en soffa och blev mycket nöjd!
Väldigt nöjd med Folkhemmet
Jag har handlat hos Folkhemmet många gånger och är alltid lika nöjd! Snygga möbler, inspirerande butiker och hjälpsam personal både i butik och kundtjänst - och supertrevlig kille vid leverans. Min order försenades lite pga pandemin i våras, men jag fick jättebra information från Folkhemmet och erbjöds att avboka om jag ville.
Mycket fina möbler och närvarande…
Mycket fina möbler och närvarande personal
Det sämsta kundbemötandet i mitt 50…
Det sämsta kundbemötandet i mitt 50 åriga liv nyss i Barkarby. Varorna skulle komma inom några dagar och det visar sig ta veckor istället. Får då inte ångra eller lämna tillbaka dem. Trodde inte det var sant. Hur kan det ens vara lagligt nör de inte håller vad de muntligt lovat i butik.
Helt VÄRDELÖST!!
Helt VÄRDELÖST!!
Försening efter försening.....
Mina möbler nu 12 veckor försenade.
Ingen ursäkt eller tal om kompensation från företaget.
Soffa Cinema
Soffa Cinema - undvik. Slarv utan dess like. Olika delar, olika mått, ojämna stygn, ojämn stoppning. Delarna passar inte ihop. Efter klagomål tar svaret lång tid, som Folkhemmet använder för att deras 14-dagars ångerrättstid ska löpa ut. Inte ett företag som bryr sig om kunder.
Katastrofalt bemötande vid reklamation
Katastrofalt bemötande vid reklamation!
Varning!!
Köpte en soffa för ca 40.000kr och en av dynorna var felsydd. Efter flera månader av mail, bilder och förklaringar så återkommer de med att fabriken hävdar att den är sydd rätt. Tyget är alltså åt fel håll på en av dynorna och åt rätt håll på alla andra dynorna. Detta vill de inte reklamera och hänvisar endast till vad fabriken säger. Butiken tar inget som helst ansvar för detta fel. Nu får vi ta det vidare på annat sätt och häva hela köpet. Mycket besviken på detta bemötande då vi egentligen gillade soffan och planerade att köpa till fler moduler. Men man blåser hellre sina kunder på en felaktigt sydd klädsel än behåller en nöjd kund och det säger väl allt. STOR varning för att handla i denna butik och jag har mailkonversationen för att bevisa det.
Ifrågasätter reklamation
Helt obeskrivligt lång handläggning av reklamation!
Den 22/7 efterlyste jag 8 skruvar som saknades i leveransen av mitt matbord. Idag, 4 v senare har jag ännu inte fått dem. 20-talet mejl, bilder som betts om flera gånger, de har till och med sagt att dessa skruvar inte behövs!
Jag ville kosta på mig ett dyrt matbord, inte handla allt på IKEA. Men detta är så dåligt skött, här har de massor att lära av IKEA, om just kundbemötande.
Supernöjd
Kompetent och tillmötesgående personal med ett brett sortiment av kvalitativa produkter.
Rekommenderar starkt.
Toppklass
Har inget negativt att säga alls, det har varit kvalité genom hela processen. Trevlig personal och fantastiska produkter, toppklass.
Smidigt. Bra - rekommenderar.
Grym service och kvalité! Rekommenderar!
Har köpt både säng och soffa från Folkhemmet och är extremt nöjd med både service och kvalité på möblerna. Personalen som körde ut möblerna var väldigt hjälpsamma och allt gick väldigt smidigt överlag. Jag var lite osäker innan då jag stött på otäcka upplevelser när det kommer till köp av möbler från andra bolag, men detta var inte fallet med detta köp.
Kommer gladeligen rekommendera Folkhemmet framgent.
Alltid trevligt att komma in i en…
Alltid trevligt att komma in i en välskött affär med fina möbler. Senast behövde jag ett parasoll kvickt till balkongen där solen kastar hela dagarna. Jag fick då snabb hjälp att hitta den färgen på parasollet som kunde anlände till lagret snabbt. Bonus var att parasollet anlände tidigare än beräknat och kördes ut direkt.
Rekommenderar!
Mycket trevlig personal och snabb…
Mycket trevlig personal och snabb leverans av varor!
Avråder
Avråder! Handla inte, ingen kompetent personal som har inte kunden i fokus, affären i Barkarby behöll mina pengar i 4 månader och skyllde hela tiden på leverantören, efter 3 månader vill dem att jag avvaktar ytterligare 4 veckor till och erbjuder 2000kr presentkort, efter 4 v säger dem att pga Suezkanalen har vi inte kunnat få leverans, väldigt dålig bortförklaring då kanalen öppnades den 29/3.
När jag vill avboka beställningen tar dem tillbaka present kortet dvs ingen kompensation alls.
Köpte min varor i Arninge, trevlig personal och snabb leverans av mina möbler
Köpte mina varor i Arninge, trevlig personal och snabb leverans av mina möbler.
Oseriös. Undvik!
Behövde hota dem med anmälning för att få mina pengar tillbaka 3 månader och 2 returer efter att de skickat fel varor. Långsam leverans, kundtjänst svarar inte på email. Skämt.
Mycket bra service och snabb leverans
Mycket bra service och snabb leverans! Toppen! Rekommenderas/Med vänlig hälsning, Mattias
Mycket bra service och fina möbler
Alltid top service och kvalitet i det…
Alltid top service och kvalitet i det vi har köpt från Folkhemmet.
Trustpilot-kokemus
Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.
Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.
Lue lisää muunlaisista arvosteluista.
Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.
Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.
Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.
Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.








