Direkt Optik Arvostelua 53

TrustScore 2/5 tähteä

1,9

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Köpte ett par progressiva glasögon på Direktoptik i mjölby. Såg inte ansikten på människor på andra sidan gatan. Helt omöjligt att läsa digitala skyltar på lite håll. Gick tillbaka två gånger samma fe... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Direkt Optik lockar in kunder med 3 för 1 KOMPLETT glasögon (ibland t.o.m. 4 för 1...) men i verkligheten tar dem betalt för alltihopa inklusive slipning av glas (som ingår i deras reklam). Jag fick... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Var hos direktoptik och fick ett prisförslag på 3 för 1. Enligt deras förslag skulle ett par då kosta 15500kr, dom andra två är ju gratis. När jag köpte glasögon hos en annan optiker betalade jag 5300... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Jag har haft glasögon i många år och aldrig haft sämre glasögon än de jag köpte av Direkt Optik. Jag köpte två par glasögon och båda har lika dålig qualite. glasen är väldigt känslig och blir repig me... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

Yrityksen kirjoittama

Glasögon och kontaktlinser sedan 1992. En optikerkedja med kvalitetsbågar och glas från marknadsledande leverantörer.


Yhteystiedot

1,9

Välttävä

TrustScore 2/5 tähteä

53 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 60 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaaminen kestää yleensä yli kuukauden

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 5/5 tähteä

Kalmarbutiken rekommenderas varmt.

Kalmarbutiken rekommenderas varmt.
Bra erbjudande och kvalitet. Fråga efter Åsa som arbetar i butiken. Hon är trevlig, serviceminded och har en otroligt bra blick för vad man passar i. Försöker inte sälja det dyraste utan det som är bäst och finast för mig. Det känns också hela tiden avslappnat och roligt. Man känner att man har hela hennes fokus och att det är viktigt för henne att man blir nöjd. Jag tycker inte längre att det är jobbigt att välja nya glasögon. Nu är det roligt och jag har nu glasögon som jag själv aldrig skulle vågat titta på, men nu har jag en ny look och älskar det.

23. kesäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

3 för 1 får betraktas som vilseledande…

3 för 1 får betraktas som vilseledande reklam i Direktoptiks ständiga kampanj. Gick in och frågade vad ett par enkelslipade glasögon kostar ungefär och får svaret ca 7000 kr. - Fast då ingår 2 extra par glasögon i priset sa expediten käckt.
Vad då 3 för 1....???
Inte olagligt men helt oseriöst anser jag.
3 par enkelslipade kan du köpa var som helst för 7000.
( om du undviker dyra märkesbågar)

24. toukokuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Katastrofal hantering av bemötande och…

Försökte skaffa nya glasögon med bättre styrka då mina progressiva börjat gjort sitt , Gick på niten 3 par betala för ett , När jag fick mina utprovade glasögon var det direkt problem Synfältet var minimalt Jag påtalade detta och de fick mig att känna mig som en besvärlig kund , Katastrofal hantering av bemötande och problemlösning från dem , Jag har kämpat sedan maj 2021 att få mina glasögon att fungera , uppsökt butiken otaliga ggr för justering så jag hade nåt synfält öh taget , Efter 5 månader beställs då nya glas som ännu inte efter 7 v anlänt Har svårt att klara min vardag bilkörning etc utan glasögon .
, När jag påmint blir jag avfärdad med att vi kan inget göra ??? - Trodde jag var i en proffessionell butik
Bemötandet har blivit sämre och sämre med himlande ögon suckar och direkt ansvars förnekande , Värsta jag varit med om någonsin Rekommenderar inte denna butik Alternativ finns ju i hela stan Detta gäller Uppsala butiken ska tilläggas

9. joulukuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Glasögonen är inte bra utprovade

Glasögonen är inte bra utprovade. De gamla köpt på annat ställe ser jag bättre med. De nya har ingen bra skärpa, 3 par och ingen av dem känns bra, ser sämre med dem. Detsamma gäller min mans glasögon också 3 par som han inte känner sig nöjd med och har hört även av andra att de inte är helt nöjda. Billiga men kanske inte bäst.

26. marraskuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 2/5 tähteä

Otroligt obehaglig optiker (Solna) då…

Otroligt obehaglig optiker (Solna) då jag upplevde han väldigt närgången, så nära att jag kunde känna hans illaluktande andedräkt… (i dessa tider också) dessutom upplevde jag att han flörtade vilket jag inte anser vara speciellt proffsigt.
När det gäller bågarna så är det ingen kvalite på deras egna märke, jag valde tre för två och ett av paren knakar konstant. Kommer inte rekommendera och kommer inte gå tillbaka.

24. elokuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Sunkiga affärsmetoder.

Direktoptik skiter totalt i om man vill ha direktreklam eller inte. Jag har inte varit inne i deras butik på säkert 10 år och jag har NIX-direktreklamspärr sedan 2007. Min fru gick därifrån då vi vasr inne sist, för hennes glasögon var helt plötsligt "finstilta" så de ingick inte i det till synes så bra erbjudandet. Sådana företag vägrar jag att ha med att göra!

Mikael P

10. toukokuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Rent lurendrejeri

Rent lurendrejeri. Har du grovt synfel så kanske det kan vara något för den som "normalt" måste pröjsa ganka mycket för sina glasögon.

Jag gick dit för att få terminal glasögon. Gjorde syntest. Konstateras att jag ser bra på långt håll men kan behöva ARBETSGLASÖGON. Jag förtydligar då att jag är ute efter terminal glasögon - för vi har ett bidrag via jobbet för just detta.
Optikern virrar bort mig och berättar om att terminogin kring terminal glasögon ändrats. Väljer bågar för 1500 och skickas hem med ett kvitto för arbetsglasögon på över 8200!!

En kompis som är kunnig på området säger att jag blivit grundlurad. Terminal glasögon för 8200 - inte möjligt. Ångrar köp och går tillbaka till butik för att fånga åter mina pengar. Sagt o gjort. Butiksbiträdet frågar vänligt om jag vill veta vad enkelslipade terminal glasögon skulle kosta. Jo tack för det var ju det jag var ute efter - 2500 MED bågar. Men observera! Att då gäller inte 3-för-1.
Tydligen fick jag rabatt som jag inte bad om. För när jag säger "men om jag kom till dem för just det erbjudandet 3-för-1" - ja då kostar plötsligt EXAKT samma glas och bågar över 5000:-

Nä. Kommer inte rekommendera detta till någon bekant.

16. joulukuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 3/5 tähteä

Besviken då jag fick mitt recept i…

Besviken då jag fick mitt recept i handen. Optiker signerar. Tyvärr tittar jag inte då. Inte förrän dagen efter. Får se att alla värden står det 0 på. Kontaktar dem. Det var fel. De ska skicka det rätta per post. Har ännu inte fått ngt på en vecka. Efter 6 dagar ringer igen. Det skulle kollas upp. Var det inte skickat skulle hon skicka .hon skulle återkomma. Hörde inget. Tycker inte sådant fel får hända . Detta var i Linköping.

30. lokakuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Första paret (av 2 par) kom ca 2 veckor…

Första paret (av 2 par) kom ca 2 veckor försenat. Andra paret fortfarande ytterligare 2 veckor senare inte klara. Förövrigt ett allmänt rörigt intryck med, som det verkar, okunnig personal. Med tanke på priset så kan det bara bli 1 stjärna.

8. helmikuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

3 för 1

3 för 1. Ett superkoncept. Riktigt bra glasögon med en skicklig optiker och trevlig personal. Lidköping.

4. heinäkuuta 2019
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin