Direkt Optik Arvostelua 53

TrustScore 2/5 tähteä

1,9

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Köpte ett par progressiva glasögon på Direktoptik i mjölby. Såg inte ansikten på människor på andra sidan gatan. Helt omöjligt att läsa digitala skyltar på lite håll. Gick tillbaka två gånger samma fe... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Direkt Optik lockar in kunder med 3 för 1 KOMPLETT glasögon (ibland t.o.m. 4 för 1...) men i verkligheten tar dem betalt för alltihopa inklusive slipning av glas (som ingår i deras reklam). Jag fick... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Var hos direktoptik och fick ett prisförslag på 3 för 1. Enligt deras förslag skulle ett par då kosta 15500kr, dom andra två är ju gratis. När jag köpte glasögon hos en annan optiker betalade jag 5300... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Jag har haft glasögon i många år och aldrig haft sämre glasögon än de jag köpte av Direkt Optik. Jag köpte två par glasögon och båda har lika dålig qualite. glasen är väldigt känslig och blir repig me... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

Yrityksen kirjoittama

Glasögon och kontaktlinser sedan 1992. En optikerkedja med kvalitetsbågar och glas från marknadsledande leverantörer.


Yhteystiedot

1,9

Välttävä

TrustScore 2/5 tähteä

53 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 60 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaaminen kestää yleensä yli kuukauden

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Skulle köpa 3 för 1.

Skulle köpa 3 för 1.. jo hej du. där. stressigt i affären.. valde ut ett par Hugo..gick på 11500kr. Progressiva.Andra paret solglasögon Versace. Oxå progressiva.Så kastade som på mig ett par av deras egna som bara kostade 888kr för bågar..Skulle inte ha progressiva.. Bara läsglasögon.Fullt av folk i butiken.. så jag skrev på och betalade halva. När jag kom hem frågade tjejen varför jag valde billigaste om det va 3 för 1..så jag mailade kundservice och sa att jag ville byta.Dom frågade vilken butik. Åk ner i morgon du.sagt och gjort.Men dom sa nej..för sent. Men jag var ju här igår em. Ja men du har bara 4tim på dig att ångra det. Om jag är här kl 17 då?Ja det går ju inte sa han..näe..Fick prata med hennes chef.Han som ägde butiken i Gävle. Sant du har bara 4tim på dig. men varför informerar ni inte kunder om det så sa jag. Frågade du då sa han.Näe som jag sa .. dom stressade mig och bara tog fram dom. Jag sa att du fattar väl själv..Om du får välja på en Porsche eller en folkvagn så tar man en Porsche. Jag förstår hur du tänker sa han bara.. men det är för sent.Vi har skickat dom på produktion. Men ring och säg att jag ångrade mig..Dom kan aldrig hunnit börja slipa dom..Jag har inga nummer sa han.. till dina egna tillverkare fråga jag.Jo vi har 1000 tals över världen.. jag vet inte numret till dom.. Helt sjukt att man inte blev informerad om att man bara har 4 tim på sig att ändra sig. Ingenstans stod det heller. Jag mailade och fick svar att åka ner. Ge mig det mailet.Hon har inte rätt att ta de beslutet. Det är bara jag som äger den.11500kr.. Dom är som mobilabonnemang försäljarna utanför butikerna som lurar på dig dyrt skräp. Aldrig skriva på något. Och aldrig betala fören du godkänt varan.. Handla aldrig på direkt Optik.. lurendrejeri bara..

13. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Bättre kundservice vore på sin plats.

Bättre kundservice vore på sin plats.
Den kvinnliga medarbetaren bestämde sig att ignorera helt vårt sällskap & föredrog att arbeta med sin dator vd prata med andra kunder som kom efter oss, medans vi ställde några frågor till henne. Inga anmärkningar dock på de manliga medarbetarna i butiken.
Skulle ej rekommendera detta ställe, om man söker ett vänligt & kund-orienterat bemötande…

1. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 2/5 tähteä

Supertrevlig och hjälpsam personal MEN

Supertrevlig och hjälpsam personal, dock är det överdrivet dyrt att köpa glasögon där även fast dom har 3 för 1. När jag köpte mina tog dom 1250 PER GLAS för enkelslipade och jag la ej till någon behandling av glaset… rätt så bisarrt. Köpte hos en annan optiker istället och betalade då för två par med behandlat glas mindre än de 2500 ni ville ha..

Hade de inte varit för personalen skulle det varit en etta istället

14. toukokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Rekommenderar Direkt Optik Södertälje…

Rekommenderar Direkt Optik Södertälje starkt..
Har gört synundersökning varje gång och alltid blir perfekt och rätt styrka.
Dem är professionella och snabbar inte på undersökningen genomfört med andra optiker tills styrka blir rätt och de bryr värkligen om kunderna.
Tack!

11. huhtikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Tack för personalen i Södertälje

Tack för personalen i Södertälje. Så nöjd med synundersökning och bågar, samt med bemötande. Fick även gratis några par linser i väntan på nya glasögon när mina gick sönder. Man får mycket för pengar med tanke att man får 3 för 1. Inte så himla stort utbud men jag hittade fina bågar och jag är supernöjd med mina nya glasögonen🙂.

10. helmikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Hemskt bemötande

Över 10500 för glasögon,känner mig så lurad,blev tvungen att betala förskott.kollade upp priser hos andra optikerna inte alls så dyrt.fick betala 2000 i förskott fick bara tillbaka 500.dom kunde inte tala om hur mycket dom olika glasen kostade ens.

13. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej Carina,
Tack för du tog dig tid att kontakta oss. När du beställer glasögon hos oss får du en orderkvitto där det specificeras vilken båge samt glas du valt- och kostnaden för detta. Detta går du sedan igenom med vår personal på plats och du som kund signerar orderkvittot och godkänner därmed beställningen.

Som tidigare informerat har vi behållt en kostnad för produktionen av glasögonen (1500 SEK) då detta är en specialbeställd produkt som inte kan säljas vidare.
Önskar dig en fortsatt fin dag!

Saanut 3/5 tähteä

50% inte särskilt förmånligt…

Min trea för Dirrktoptik Örebro gäller kvaliteten på rumsprogressiva glasögonen. Synundersökning samt service. Helt ok! Men tycker synd om personalen som tvingas lura kunder med det riktigt rävaktigt stinkande ”erbjudandet” om 50% Slutnotan blir allt annat än förmånligt. Varningsflagg!

17. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Rekommenderar inte!


Rekommenderar inte! Otrevligt bemötande och vill bara sälja på kunden.

Min mamma köpte glasögon hos Direkt Optik med erbjudandet 3-1 efter att ha gjort en synundersökning hos dem. När hon fått hem glasögonen märker hon att dessa inte alls känns bra. Hon såg suddigt trots att hon försökt vänja sig under flera veckor. Efter att inget blivit bättre gick hon tillbaka för att göra en ytterligare synundersökning som kom fram till samma styrkor och resultat. Då ansåg dom att progressiva glasögon kanske skulle passa henne bättre, varpå hon litade på optikern och köpte ett par progressiva glasögon för 6000 kr extra (för ett fjärde par). När mamma får hem dessa känns det likadant trots en längre period av att försöka vänja sig.

Tillslut går jag och mamma tillbaka för att berätta att glasögonen inte gör sitt jobb och biträdet börjar prata om irrelevanta saker och siffror som inte alls har med problemet att göra. Dessutom var hon dryg och snäste till när jag frågade kring siffrorna då varken jag eller mamma är optiker och förstår vad hon pratar om. Men problemet löste sig inte och nu har mamma 4 glasögon för flera tusen hon inte kan använda.

Dessutom utöver allt detta la hon på en försäkring på mammas glasögon trots att hon tydligt sa att du inte ville ha någon. Biträdet sa då att detta ingick men när mamma såg sitt kvitto så stod det att hon hade betalat för försäkringen. De vill alltså bara sälja på och låtsas som ingenting.

13. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Direkt Optik, Karlskrona

Direkt Optik, Karlskrona.
I mars 2023 var jag på synundersökning hos butikens optiker.
Tre par glasögon beställdes och jag hämtade dem 10/3. Pris: 12 364 SEK.
Därefter följde ett antal återbesök i butiken eftersom jag inte kunde använda glasögonen. Det var helt omöjligt att hitta skärpan när jag skulle se på nära håll. Jo, om jag tryckte glasögonen uppåt, inåt och samtidigt vinklade huvudet på ett konstigt sätt. Höll jag fast glasögonen då kunde jag hitta skärpan. Helt orimligt, med andra ord.
Justeringar gjordes, ny synkontroll gjordes, ett par av glasögonen slipades om - samma resultat. Jag hittade inte skärpan, likadant med alla tre glasögonen.
Jag fick nog och begärde återköp. Butikschefen funderade och återkom med motiveringen att "Det är inget fel på produkten, vi beviljar inte återköp".
Nej, det var inget fel på produkten. Glasögonen var så att säga hela och rena. Men de var fel för mig eftersom jag inte kunde se med dem.
Det spelade ingen roll vad jag sa, butikschefen upprepade "Det är inget fel på produkten" samt önskade mig en trevlig dag.
Jag skrev till Kundtjänst, som vidarebefordrade mailet till butikschefen som fortsatte upprepa att produkten var felfri och återköp inte godkändes.
Till slut kontaktade jag huvudkontoret. Efter ett telefonsamtal och ett förtydligande mail beviljades återköpet, det tog inte lång stund. I efterhand berättade min kontakt där att hon även kontaktat Sverigechefen.
Jag återvände till butiken. Återköpet gjordes 11/7 och jag fick kvitto på godkänd retur.
Pengarna kom inte till mitt konto.
Efter diverse mail, bankbesök och telefonsamtal med kontakten på huvudkontoret fick jag besked att överföringen från deras bank var gjord utan anmärkning. Fortsatt kontakt visade till slut att transaktionen fastnat någonstans i dessa pågående semestertider.
10/8 fanns summan på mitt konto och affären är äntligen avslutad.
Oprofessionellt och oflexibelt agerande från butikschefen så snart det visade sig att glasögonen inte fungerade.

10. maaliskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

DirektOptik Eskilstuna.

DirektOptik Eskilstuna.
Mycket trevlig och kunnig personal som jobbar där. Optikern Daniel är helt suverän,
"trollade" fram ett par glasögon som passar mig och mina ögonproblem, första gången på många år som jag är helt nöjd.
Har tidigare varit hos bla A-Optik Eskilstuna, blahablaha😆

21. kesäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Lögn

Otroligt dålig reklam 3för1 behåll alla själv eller dela med en glasögonkompis!!! Om ni har samma synfel ja! Hur många har det? Nä att man får 3 par och betalar för 1 är en lögn.Man betalar allt för 3 par lurendrejeri är vad det är.

15. kesäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Direkt Optik-logo

Vastaus yritykseltä Direkt Optik

Hej Monica,

I vårt 3 för 1-erbjudande betalar du endast för det första paret, kompletta glas inklusive båge. Andra och tredje paret får du helt gratis. Du kan välja att behålla alla tre paren för dig själv, eller dela erbjudandet med en vän. Detta gäller oavsett synfel – ni behöver alltså inte ha samma synfel för att dela på erbjudandet.

Med vänlig hälsning,
Freja på Direkt Optik

Saanut 1/5 tähteä

Otroligt dålig affärsidé

Otroligt dålig affärsidé. Köpte mina på "50% rea", vilket motsvarar en gnutta billigare än tex synsam. Otroligt högt originalpris för att kunna ge "deals". Efter ca tre veckor kom glasögonen, i det absolut fulaste fodral jag sett med texten "direkt optik" på. Inte ens märkets egna fodral (Tommy Hilfiger) fick man trots överpris. Aldrig mer kund där igen.

21. huhtikuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

November 2022 besökte jag för första…

November 2022 besökte jag för första gången, Direkt Optik i Täby för att skaffa mig nya glasögon. 3 för 1 lät ju bra.
Jag fick hjälp med att hitta bågar, och gjorde en synundersökning. (har haft progressiva glasögon i många år) ca 2 veckor senare kom glasögonen. Dessa var helt fel för mig, jag kunde inte läsa eller se på tv utan att göra huvudrörelser för att hitta rätt läge för ögonen. testa dessa ändå under 1 vecka men resultatet var det samma samt att jag fick huvudvärk av dom. Nåväl !fel kan det ju bli, så jag gick tillbak, fick göra ännu en undersökning och dom valde då att endast ändra på 1 par av glasögonen för att se om dom var ok. Glasögonen kom efter 14 dagar - men även här funkade dom inte. Testade dom under 14 dagar, men resultatet var även här dåligt. Gick tillbaka igen, ville häva köpet då glasögonen kostade 12.600kr som jag redan betalat.
(under denna tid kontaktade jag även huvudkontoret 2!!! gånger, men fick inget svar.) att häva köpet ville Täbykontoret inte. Dom sa att jag måste ge dom en chans till. Då kan man undra HUR många chanser ska dom ha. Jag vidhöll att jag inte var nöjd och ville ha pengarna tillbaka. Jag åkte iväg utan glasögonen på 1 veckas semester och återkom till dom nu igen jan 2023. upprepade att jag ville häva köpet (förtroendet för Direkt Optik var borta)
Då fick jag besked att eftersom dom gjort glas till mina glasögon och om jag ville häva köpet så skulle jag betala 40%av hela kostnaden, alltså nästan 5000kr!
det vägrar jag att göra. Så mkt pengar för ingenting!?
så mkt tid och besök jag har blivit tvungen att göra!
så nu är jag tvungen att återkomma igen för ännu en undersökning. Var detta slutar har jag vid skrivandets stund ingen aning om, men kan bara säga att Direkt Optik i Täby kommer inte att ha mig som kund fler gånger, och omdömet om dom är lika med 0

11. marraskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Köpte glasögon 3 för 1

Köpte glasögon 3 för 1. Står inga märken eller priser utsatta på bågarna. Det slutade på ca 10 000kr. Progressiva. Du betalar alltså för bara ett par, de dyraste. Å de andra får du på köpet. Solglasögonen var bra. Men de vanliga glasögonen blir det reflexer i glaset. Tycker generellt att de har ett dåligt utbud på bågar så jag väntade med att välja det tredje paret. Förhoppningen på att de skulle få in lite nya bågar efter sommaren.
Jag hittade till sist det tredje part, men då hade tiden gått ut. Man får inte vänta mer än tre månader. Man får ingen påminnelse utan detta ska du komma ihåg själv. Visst klantigt av mig, men tycker att det öndå är dåligt service då det kostar så mycket och inte kan görs något åt det. Då det bara gått 1 månaf över tiden.
De har för övrigt dåliga öppettider på helgerna. Och finns endast i stan (örebro).

30. syyskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Direkt optik i västerås han verkligen…

Direkt optik i västerås han verkligen rekomenderas kunnig vänlig personal som bjöd på kaffe och hjälpte till med det du ville.Får verkligen högstabetyg och rekomenderas verkligen om ni vill ha en bra dag och service och dom tar verkligen hand om er.Stort tack från Hasse och Eva som fick dagen förgylld av er.

16. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin