Avalla Arvostelua 

1 126
•
TrustScore 3.5/5 tähteä

3,7

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

First of all it was a very quick delivery Second the floor steamer is great I love it I've had 2 other floor cleaners but this 1 is just what I was looking for only had it a few days and used it twic... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Good customer service. Good price and quick delivery. Thought it wasnt working at first for vocs so arranged a return but then the air got unbreathable and I reordered.

Saanut 5/5 tähteä

outstanding customer service from Claire. she honestly went above and beyond to help me with a parts issue all the way through to it being totally sorted, despite it being more then what would have be... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

I purchased the steam mop, it’s all worked fine for a week until the discs stopped spinning. I reached out to customer service to support with this issue and haven’t heard back.

Yrityksen tiedot

  1. Verkkokauppatoimija
  2. ja myös
  3. Online-markkinapaikka

Yrityksen kirjoittama

With over 100 years of expertise, our mission is to facilitate better living through practical solutions for the home. Our air quality range focuses on improving the air we breathe, protecting you from harmful pollutants and issues such as damp. Our home life range offers practical and affordable vacuums and steam mops, focussed on healthier living, whilst our love food range is all about experience and cost saving. We care about our planet which is why we plant one tree for every purchase and are committed to a carbon neutral future.


Yhteystiedot

3,7

Keskitasoinen

TrustScore 3.5/5 tähteä

1 t. arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Pyytää asiakkailta arvosteluja

Tämä yritys pyytää asiakkailtaan arvosteluja – olivat ne sitten hyviä tai huonoja

On vastannut 18 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,7

Kaikki arvostelut

(1 126)

124 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

El servicio de atención al clientes es…

El servicio de atención al clientes es deplorable. Llego el aire con una pieza rota y necesito un reemplazo, el tiempo de respuesta es de media 1 semana si lo hacen. El equipo no está mal pero no volvería a comprar a jamás

23. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

We’re very sorry for the delays. We’ve been short-staffed and extremely busy over the summer, and some emails may have gone unanswered. Please contact us at support@avalla.com
with your order details so we can sort this out and assist you as quickly as possible.

Saanut 2/5 tähteä

Ok product, but very poor customer service

I ordered one of their AC units recently — the product itself is okay, but unfortunately it was too noisy for our needs. I emailed their support team twice to ask about returning it (and potentially exchanging it for a quieter model), but received no response at all.

To make matters worse, there’s no phone number or chat support, and no clear way to initiate a return online. The return window is closing soon, and it’s been frustrating to be completely ignored, since then they will have the excuse of being outside the return times.

It’s a shame, because the product seems ok — but if customer support is this unresponsive, it’s hard to recommend the brand with confidence to anyone

21. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for sharing your feedback, and we’re very sorry to hear about the difficulties you’ve had arranging a return for your AC unit. We completely understand how frustrating it is when you want to exchange or return a product and cannot get a timely response, especially as the return window is closing.

We would like to resolve this for you as quickly as possible. Please email us at support@avalla.com
with your order details and reference this review, and our team will prioritise your case to arrange a return or exchange.

We appreciate your patience and your feedback, which helps us improve our support processes and ensure that future customers have a smoother experience.

Best regards,
The Avalla Team

Saanut 1/5 tähteä

Have been contacting Avalla regarding a…

Have been contacting Avalla regarding a dented unit with a noisy fan, despite having a pristine packaging box. Intially responded quickly, asked for photos (supplied), then asked for serial number and video. This item was opened and was supplied damaged. Under Consumer Rights Act 2015, this should have been refunded without question. I have emailed 3 times today to get the prepaid label sent, no reply!
Are they waiting for 30 days to pass,. I have been already offered a repair! No thank you! I am giving them until Wednesday then will be in touch with trading standards as this looks like a common issue with customers.

18. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the difficulties you’ve experienced arranging a return for your AC unit. We completely understand how frustrating it is when you want to exchange or return a product and haven’t received a timely response, especially with the return window closing.

Please note that our standard response time is within 24 hours; however, due to the recent surge in demand and lower staffing levels, some replies may take longer than usual. We sincerely apologise for any delay this has caused.

Please email us at support@avalla.com
with your order details and reference this review. Our team will prioritise your case and help arrange a return or exchange as quickly as possible.

We appreciate your patience and feedback, which helps us improve our support processes for all customers.

Best regards,
The Avalla Team

Saanut 1/5 tähteä

Dented unit and dismal customer service

Ordered an Avalla portable air conditioner that arrived with a damaged casing, even though the outer box was pristine.

Reported the issue the same day but waited four days for even an acknowledgement. After giving my preferred collection date I heard nothing and only got movement by contacting a director.

Two revised collection dates have now passed, and I’m stuck with a broken machine sitting in my hallway waiting to be collected.

For a brand linked to Draper Tools, this is unacceptable.

Steer clear.

28. kesäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for your feedback. We sincerely apologise for any delays or issues you’ve experienced. The recent UK heatwave created an unprecedented surge in demand, which, combined with lower staffing levels and temporary stock shortages, unfortunately affected our usual order processing and response times.

We are actively working to improve our staffing, stock management, and support capacity to ensure all customers receive timely assistance. Please email us at support@avalla.com
with your order details so we can prioritise your case and resolve any outstanding issues.

Thank you for your patience and understanding.

Best regards,
The Avalla Team

Saanut 1/5 tähteä

AVOID AVOID AVOID!

This was a very bad experience.

Ordered 2 items (AC unit and a window seal kit) on 9th July at 11pm for next day delivery. Given that I ordered so late, I gave them the benefit of the doubt and allowed them until 12th July to deliver.

On 11th July, I received the window seal kit only. I have waited a further week but the AC unit has not been delivered.

Contacted them by email, Instagram and their website several times. Every response is different and they say they are working under a back log. Latest emails they assert both items were delivered. DPD tracking confirms only 1 item was delivered (the window seal kit) whilst the main AC unit has not even been despatched by Avalla.

I have now reported them to my credit card company and will pursue them further.

Honeslty, avoid at all costs. Abolsute scam.

11. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for reaching out to us and sharing your concerns. We’re truly sorry for the inconvenience and confusion caused by the delay with your AC unit, especially during this busy heatwave period.

We want to reassure you that we had already processed a full refund for the undelivered AC unit prior to receiving your formal complaint. You should see this refund reflected in your account shortly, depending on your card provider’s processing times.

We completely understand your frustration and regret that this situation occurred at all — it is never our intention to cause any added stress, especially when you were relying on this item to keep cool.

Your patience and understanding during this exceptionally busy time means a lot to us. Should you have any further questions or if there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to let us know.

Saanut 5/5 tähteä

I had requested to return my order with…

I had requested to return my order with avalla as the cooler I ordered wasn't sufficient for my open plan living room etc. Even during the heatwave and with how busy they where the customer service team did an incredible job at getting back to me and helping me with the return even scheduling a collection from my doorstep on a time that suits me, ontop of this the staff in my case Claire was so polite and helpful, a very professional and friendly service very happy with the new cooler and im very happy with how my return was dealt with, full refund and doorstep collection with great customer service, what more could I ask for. Well done avalla your doing it right. I would definitely be recommending to friends and family. Thank you

7. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 4/5 tähteä

Bien

Climatiseur commandé et livré environ 10 jours après . Manque de communication avec le support sur le délais promis de 2 jours de livraison. Très compliqué de contacter par mail Avalla . La Clim est très bien .

17. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

The s360 air con is a con

The s360 air conditioning unit was delivered late and is completely ineffective at cooling a small bed room. Complete waste of time and now not getting any response regarding return and a refund, which is very concerning. Avoid this product and company, you can't even call them.

13. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

We’re very sorry to hear that you’re unhappy with your S360 air conditioning unit and that you’ve had trouble reaching us — we completely understand how frustrating this is, especially in this heat.

Firstly, please accept our apologies that your unit arrived late and did not meet your expectations for cooling your room. That’s certainly not the experience we want for any of our customers.

We also apologise for any delay in responding to your request for a return and refund. Due to extremely high demand during this heatwave, our team has been working through a backlog — but we know that’s not an excuse for leaving you feeling unheard.

We want to make this right immediately:

We will arrange the return of your S360 unit at no cost to you.

As soon as we receive the unit back, we’ll issue a full refund without delay.

We also want you to know that we’re improving our service — we will have a dedicated phone line installed very soon to make it easier for our customers to reach us directly.

Your patience and understanding during this exceptionally busy time means a lot to us. We’re truly sorry we fell short this time and we appreciate the chance to put it right.

Saanut 1/5 tähteä

I wish to no star rating unfortunately…

I wish to no star rating unfortunately I couldn’t do. Anyway i here to give my review about avalla service, worst service ever i seen in my life, i bought avalla air conditioner in January 2025, now air conditioner is faulty doesn’t reach the temperature to 16degree, they are ready to replace , they did first reply 20.6.2025 for arrange the collection now almost one month they didn’t collect the item and they just keep asking when we can make collection by email , also they took 3-4 days for only reply my email! Last week they arrange the collection but no one come for to collect the item. They don’t have telephone customer service, no live chat customer service! How they cheating to customer. Should take legal action againt them!

16. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for sharing your feedback, and we sincerely apologise for the delays and frustration you’ve experienced with your faulty air conditioner. We completely understand how upsetting it is to have a product not perform as expected and to experience difficulties arranging a collection.

The recent surge in demand, combined with limited staffing, has unfortunately impacted our response times and collection scheduling. This is not the level of service we aim to provide, and we are committed to resolving your case as quickly as possible.

Please email us immediately at support@avalla.com
with your order details and reference this review. Our team will prioritise your case to arrange the collection and ensure a replacement or refund is processed promptly.

We appreciate your patience and feedback, which helps us improve both our customer service processes and product handling.

Best regards,
The Avalla Team

Saanut 1/5 tähteä

S-290 - Terrible Experience and No Customer support from Avalla

I purchased the S-290 from Avalla from Amazon during the last heat wave. However, after having some doubts about it, I tried cancelling my order the same night but Avalla didn’t see this and sent the order to me. I still tried the AC and it was totally ineffective even though my living room is half of advertised cooling area. It has been a nightmare to get any support or to return this as Avalla took 4 days to respond to me over Amazon to even offer a collection. I should have just bought another unit that was fulfilled by Amazon that would have gone so much more smoothly. This company has no contact number to even speak with anyone and the support seems to be overwhelmed… I would avoid this firm and its products..

16. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for sharing your experience — we’re truly sorry for the frustration and inconvenience you’ve faced. We understand how disappointing this has been, especially during a heatwave when you needed quick, reliable support.

We apologise that your cancellation request was missed and that the S-290 did not meet your expectations for cooling your space. We also regret the delays you experienced in getting a response through Amazon — we know waiting days for help is unacceptable.

We’re taking steps to improve. We’re in the final stages of setting up a dedicated customer service phone line so our customers can speak directly with us — we know this is long overdue and we’re committed to making it easier for you to get help when you need it most.

In the meantime, we’d like to ensure this is fully resolved for you. If your return has not yet been collected or refunded, please reply here or contact us directly at [email address] so we can prioritise this immediately.

Thank you for your patience and for giving us this feedback — we’re truly sorry we let you down and appreciate the chance to put things right.

Saanut 1/5 tähteä

DE MOMENTO IMPOSIBLE HACER LA DEVOLUCION

Hola, pensarlo muy bien antes de comprar en esta "empresa" Compramos un aire acondicionado portatil por las buenas valoraciones y porque aseguraban que devolvian el dinero, al dia siguiente les notificamos que lo queriamos devolver porque además de que no enfría suficiente es muy ruidoso, una cosa que en otras plataformas como amazon te lo hacen al minuto, con ellos han pasado once días y no lo gestionan, contestan muy amables, pero después de decirles nuestra absoluta disponibilidad para que GLS venga a recogerlo, todavía no han mandado a esta empresa de transportes el código correspondiente para la recogida, el aparato está perfectamente empaquetado como venía desde el día siguiente de probarlo, mi mujer no se cuantos mails les ha mandado y nada, están esperando que llegue agosto y que se venza el mes para que lo podamos devolver, totalmente informales e impresentables, no los recomiendo en absoluto.

4. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Item was ordered before 2 PM but did…

Item was ordered before 2 PM but did not arrive next day as stated.

Sadly the product does not work efficiently. Followed the returns / refund process within 2 days of delivery and not heard one thing back despite chasing daily.

There is no phone number only email /online contact which is very frustrating.

16. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for sharing your experience with us — we’re very sorry to hear about the disappointment and frustration you’ve faced.

We apologise that your order did not arrive the next day as promised, and that your unit has not worked efficiently for you. We’re especially sorry that your return and refund request has not yet been handled properly — and that you’ve been left waiting for a response despite following up daily.

We completely understand how frustrating it is to not have a phone number to reach us directly when you need help urgently. Please know that we are in the final stages of setting up a dedicated phone line, which will be available very soon to make it quicker and easier for our customers to get support.

In the meantime, we want to resolve this for you immediately. We have now escalated your case to our team to arrange the collection of your unit and process your full refund without any further delay.

Thank you for your patience and for giving us the chance to make this right — we truly appreciate it and we’re very sorry we fell short this time.

Saanut 1/5 tähteä

Enttäuschende Bestellung

Ich habe das erste Mal bei Avalla bestellt wegen der eigentlich positiven Bewertungen auf der Internetseite und des geringen Verbrauch an Strom. Jetzt wurde die Lieferung erst eine Woche nach Bestellung versendet und kam überhaupt nicht an, sondern wurde Retoure mäßig wieder an Absender zurück geschickt. Häääää was das denn. Ich hatte mich so gefreut. Sehr enttäuschend.

9. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Excellent Company to do business with

I ordered a cooler from them. They sent it out next day. Unfortunately, due to no fault of theirs I had to send it back. They dealt with the return promptly and professionally. I would certainly shop with them again for anything I need.

25. kesäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Shockingly poor service from Avalla

I ordered the Avalla S-770 directly from Avalla’s website on 03/07/2025, with next-day delivery advertised. It’s now almost two weeks later and the unit still hasn’t arrived.

This wasn’t just a casual purchase — it was meant for my wife, who suffers from asthma and struggles with heat and poor air circulation. I chose Avalla specifically for its promised quick delivery and product quality. Instead, I've faced silence, missed deadlines, and broken promises.

Despite sending multiple emails, I received no response for six days. Eventually on 09/07 I was told it would arrive within 48 hours. That deadline passed days ago, with no further update and no delivery.

The communication has been abysmal, and the lack of urgency or care shown is unacceptable, especially when a health issue is involved. Avalla has let us down completely.

3. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for sharing your experience — we are truly sorry for the distress and frustration this delay has caused, especially given your wife’s health needs. We completely understand how important it was for you to receive the S-770 quickly and how deeply disappointing it is to have faced silence and missed deadlines.

Please accept our sincerest apologies for the lack of timely communication and the delay in your delivery. This is far from the service standard we strive to provide. We recognise the seriousness of your situation and are committed to putting this right as quickly as possible.

We have escalated your case to our priority support team, who will contact you today with an immediate update and a confirmed delivery date. If the unit cannot be delivered promptly, we will discuss alternative solutions including a full refund.

Thank you for your patience during this exceptionally busy period — we genuinely appreciate the opportunity to make things right.

Saanut 2/5 tähteä

Very slow delivery, requires lots of chasing

Purchased air con Wednesday 9th July for next day delivery. After a lot of chasing (by email, no phone number), it finally turned up two weeks later. Seems to be a good product but shocking customer service to offer next day delivery which is really two weeks delivery.

9. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 3/5 tähteä

Sehr sehr lange Lieferzeit

Naja die geben eine Liegerzeit von 1-3 WT an, das dass so ist wusste ich als ich gelesen habe dass die Ware aus Frankreich kommt. Wir warten jetzt 6 Tage… wir haben immer noch nicht bekommen.

15. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

I would give 0 stars if I could

I would give 0 stars if I could, I ordered air con last Tuesday for next day delivery and it still hasn’t arrived. The DPD tracking states it’s being sent back to Avalla, and when I reached out to the support team they merely stated they do not know why but would be refunded. The tracking on DPD hasn’t changed to date and I still haven’t got my refund, I have contacted Avalla and there’s been no communication. I think I’m going to have to raise a dispute with my credit card team to claw my money back.

8. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for sharing your feedback, and we sincerely apologise for the frustration caused by the delayed delivery and lack of communication regarding your order. We completely understand how upsetting it is to expect next-day delivery and then experience issues with tracking and refunds.

The recent surge in demand, combined with limited staffing, unfortunately impacted some deliveries and response times. This is not the level of service we aim to provide, and we want to resolve this as quickly as possible.

Please email us immediately at support@avalla.com
with your order details and reference this review. Our team will prioritise your case to confirm the refund and provide an update on the situation to ensure it is fully resolved.

We appreciate your patience and the opportunity to make this right.

Best regards,
The Avalla Team

Saanut 1/5 tähteä

This company has literally no support - bad company

This company has literally no support, pay attention ordering here. You will not get an answer, they will just ignrore your mail when you want to cancel your order.

I wrote 3 mails to them. i got 0 answer. Pay attention guys.

14. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for your feedback — we sincerely apologise for the lack of response to your emails. We understand how frustrating it is to feel ignored when you’re trying to cancel an order.

Due to an unusually high volume of requests during this heatwave, our response times have unfortunately been slower than we want. However, this is not an excuse, and we are actively working to improve our customer support, including launching a dedicated phone line very soon to make it easier to reach us.

If you still need assistance with your order cancellation or any other issue, please reply directly to this message or contact us at [email address], and we will prioritise your case immediately.

Thank you for your patience and understanding.

Saanut 1/5 tähteä

Broken again...

I ordered a S360 a year ago and it broke shortly after purchase. I reached out and did get a replacement so thank you. But.. fast forward a year and back out from under the stairs and it's failed yet again. I can only think that the quality of these units isn't great.

I reached out to Avalla for help as it comes with a supposedly 2 year warranty. No reply, not even an auto response to acknowledge my email.

What a waste of money and my poor 3 year old son is struggling in the heat, just at the time I needed this product to shine.

I got an email back after receiving 3 of the same email asking me for a return date and then when I emailed back saying any day, no reply.
The response from Avalla wasn't to help though, just to advise that your warranty has now expired and they will not be collecting the broken unit.

This unit was only used a few times across the two year period, the quality of these products is extremely poor as is the customer service. If you buy from Avalla you'll regret it soon enough.

What a waste of money, I will be looking into what sort of complaint or reports I can make to a 3rd party watchdog as the experience with Avalla and the products has been shocking.

12. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Avalla-logo

Vastaus yritykseltä Avalla

Thank you for reaching out and sharing your experience with us. We’re very sorry to hear that your S360 unit has failed again and that you’ve been unable to get a response regarding your warranty. We understand how upsetting this must be, especially with your young son struggling in the heat.

Please accept our sincerest apologies for the delay and lack of communication — this is not the level of service we aim to provide. Your case is very important to us, and we want to resolve it as quickly as possible.

Could you please reply to this message with your order details? We will prioritise your warranty claim immediately and arrange for a replacement or repair under your 2-year warranty.

Thank you for your patience and for giving us the opportunity to make this right.

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin