Akara Labs Arvostelua 

95
•
TrustScore 4.5/5 tähteä

4,4

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

Bought to encode a Voigtlander 35/f2 APO lens to attach to a Leica adapter on my Leica SL3. Simply tells the camera IBIS system which focal length to set (one could do it manually through the camera m... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Arrived quickly and worked like a charm -especially with my Voigtlanders. My Leica 50mm Summicron worked great at first but needs to be reapplied as the marks wore off due to the flat mounting surface... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

I received the Akara Lab 6-bit encoder and was able to "code" my 35 & 28 mm lens so that they are now automatically recognised as such by my M10. Users should be aware that not all marker inks read we... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Kamerakauppa

Yrityksen kirjoittama

Akara Labs - camera cases and accessories


Yhteystiedot

4,4

Erinomainen

TrustScore 4.5/5 tähteä

95 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Pyytää asiakkailta arvosteluja

Tämä yritys pyytää asiakkailtaan arvosteluja – olivat ne sitten hyviä tai huonoja

On vastannut 80 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaaminen kestää yleensä yli kuukauden

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

4,4

Kaikki arvostelut

(95)

37 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 5/5 tähteä

Rare level of excellence

The sole companies that produces the thinnest protective cases without compromising the Leica philosophy of efficiency and elegance. They will even accommodate special orders so please reach out to them if you have an idea!

25. kesäkuuta 2025
Saanut 5/5 tähteä

This company is completel trustworthy

Upon checking with the credit card company regarding this matter, I received a response stating that your company had requested a refund on 11/12/2025. Regarding the refund, since there has been no record of the funds being deposited into my bank account since then, the credit card company will be investigating the matter again. I have now confirmed that your company has definitely carried out the refund process, so I apologize for the matter and would like to retract all my posts.

20. lokakuuta 2025
Akara Labs-logo

Vastaus yritykseltä Akara Labs

Hi Takao, the only contact we have had with you previously was on the 9th Dec 2025 and nothing since. As far as we were aware you had been refunded and all was well.

The item was sent and the tracking stated that delivery had been attempted but then returned to us. As a single attempt of delivery is a little unreasonable, despite being out of our control - we issued a refund on the same day and by the 11th the refund was apparently complete according to Shopify.

You were aware the item had attempted to be delivered as you thanked us via email. I'm happy to also share the emails if you wish.

If the money has not been returned to your bank account then this is very concerning as we also have not been paid and it would need to be raised with Shopify and your payment provider to check their ends.

If you could please double check your account around the 11th Dec and see if the funds arrived back with you. If not then please get in touch with us via email, or directly through our contact bubble at the bottom right of our website, where we will work with you to understand if there is an issue and where that issue resides.

If the refund was not completed for whatever reason, the fastest and easiest way for you to receive your money back at this point may be to issue a chargeback through your credit card company, possibly just a few taps on your credit card app?

Please see your Shopify account history log below, this is the information we have on our end. Shopify has over 5 million customers and runs a vast majority of online stores, they are an extremely reliable platform.

December 11
£37.86 GBP refund was deducted from your Dec 15, 2025 payout.
12:48 AM

Refund amount
¥7,900 JPY
Converted to GBP (1 JPY = 0.00479 GBP)
£37.86 GBP

December 10
£37.86 GBP refund will be deducted from your Dec 12, 2025 payout.
2:22 PM

Refund notification email was sent to TAKAO MAZAKI (email address redacted).
2:22 PM

¥7,900 JPY was refunded using a Mastercard ending in REDACTED via Shop Pay.
2:22 PM

Acquirer Reference Number (ARN): REDACTED

December 9
You refunded 1 item and shipping.
2:05 PM

You restocked 1 item at 1 location.
2:05 PM

A ¥7,900 JPY refund is pending.
2:05 PM

EDIT: To reply to your edit:

The refund was processed on 09/12/2025, the same day you got in contact with us. We didn't wait to receive the product back as we could see from the tracking the Japanese post were not going to try again (for reasons unknown to us).

The refund then took a few days to complete which looks to be the 11th December 2025 from what we can see from our end.

Therefore, please check your bank for a refund around the 11th December 2025, you should see the same amount you spent with us being deposited back in to your account.

We did not resend the order, you requested a refund which we immediately processed for you. All in all, you should be fully refunded and back where you started.

EDIT2: Thank you for amending your post, it's appreciated and I'm sorry that this transaction was not as smooth as either party would have liked. I hope you have a good day and if you have any further issues with the refund please don't hesitate to get back in touch, we are always here to work with and alongside our customers to resolve any problems.

Saanut 1/5 tähteä

Item was so good.

Item was so good.
But durability is a concern...
I bought Nov/2025, but it broken today.

24. marraskuuta 2025
Akara Labs-logo

Vastaus yritykseltä Akara Labs

Hi Naru, we'd love to learn how the product broke and provide a replacement since you're still in warranty.

I see you bought a Slim Skin case, this is the first time we've had a message about a case breaking so we would be very interested to learn what happened with yours and put things right.

Saanut 5/5 tähteä

Wonderful people there

Wonderful people there. I was annoyed but the french postal services (extra shipping and taxes to pay to pick up the order) and had to return the package.
Henley was very understanding and even proposed an extra 10 euros for the disturbance (which I refused of course).

2. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Abzocke

Leider kann ich keine gute Bewertung hinterlassen. Habe per Vorkasse bezahlt und Nänach über einem Monat weder eine Bestellung, noch eine Antwort des "Kundencenters" erhalten.

8. marraskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Akara Labs-logo

Vastaus yritykseltä Akara Labs

Hi Claudio, we reached out via Trustpilot for more information but haven't yet received a reply. We have no record of a Claudio reaching out to us on our normal communication channels, so we weren't ignoring you - we just haven't seen anything come through!

Please let us know if you contacted us using a different name or details, and we will check to see where we tripped up.

We are always here to support, the best way is through our website chat box that pops up at the bottom right when you visit. We don't use AI so you will connected to us directly and we can hopefully resolve the issue quickly and to your satisfaction.

Saanut 5/5 tähteä

Good service and good product

Fast dispatch and although a manufacturing issue was found with the first item, Akara resolved this is a quick and effective manner. I always find it telling by how well a business resolves issues and Akara passed with flying colours. The replacement item is great.

22. lokakuuta 2025
Saanut 3/5 tähteä

Neutral

Positive: Smart product
Negative: The instructions are cheaply made and glued to the product. Freight costs, import taxes and fees double the price of the product.

22. lokakuuta 2025
Akara Labs-logo

Vastaus yritykseltä Akara Labs

Hi Wolf, thanks for your review.

The coder and pens are glued to the instruction sheet in order to keep everything together and reduce plastic packaging. We try to keep plastic waste to an absolute minimum.

Appreciate that import duty and fees can increase costs but this side of things is completely out of our control and is set by each country, we do not receive any of this money - it goes straight to your government.

The postage fees are near identical to what we pay, occasionally we will pay a few euro more and sometimes a few euro less depending on the destination.

We are not a large enough company to be able to use couriers at any reasonable rate, it would likely be 2-3 times more expensive, so for our products this is unfortunately the cheapest way to ship to you.

Hopefully over time we can tweak and improve the postage side of things, it's also frustrating for us too so we do completely understand where you are coming from.

Saanut 2/5 tähteä

Well

Well, the Slim Skin is slim. But it is very flexy and after a number of removings it gets more and more loose fitted. The construction is just 3D-printed from some kind of ”printable plastics”. The price is very high for both the simple construction and the questionable function.
I actually threw it avay.

26. syyskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Akara Labs-logo

Vastaus yritykseltä Akara Labs

Hi Lars, I'm sorry to hear that the case wasn't for you. We've not heard of the case becoming loose fitting before, especially after just a few days use (I see you received it 4 days ago). It's possible you received a faulty case.

You are correct in that the case is 3D printed, but with commercial 3D printers, rather than the usual and much cheaper method of injection moulding.

Cost wise, manufacturing in the UK as a small business is unfortunately very expensive compared to China, it's near impossible to compete on price alone. We aim to produce high-quality, precise fit cases with responsive and personable customer service.

We're a small business and always looking to improve so if you would like to reach out to us please get in touch at contact@akaralabs.com.

We can raise a return for you (if you still have access to the case) and then inspect the case for any faults and issue a refund/replacement.

Saanut 5/5 tähteä

Akara Labs - Exceptional Customer Service

Akara Labs offer a small but innovative range of products that meet specific needs. Their products are well thought through, robust and made with an eye for detail.

Their customer service is superlative. As a small company they recognise the need to take care of their customers and they do so in style. They are prompt, courteous and extremely helpful - they listen, they act and they do the right things - they could teach much larger enterprises a thing or two!!

17. syyskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin