Vanspace3d Arvostelua 

290
•
TrustScore 2.5/5 tähteä

2,4

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 4/5 tähteä

The software is cool because it meets a need however the software lacks ergonomics, it does not have the magnet function (go to a corner easily for example) The possibilities of development... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 2/5 tähteä

This is a useful software for visualising your van build, but to be honest it is incredibly frustrating to use. The rotate tool is completely broken, visualising and placing furniture is nigh impossib... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 4/5 tähteä

I recently loaded V-3, it was working well, but I was struggling coloring items. I was using years of MS Office methods. Highlight then go to options. I asked the team and they responded direct... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Looks really impressive on the website, reality of the software feels like you're using something developed 15 years ago, the UI is very clunky and low resolution, the modelling power is pretty poor.... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Rakennus & Teollisuus

Erilaisten ulkoisten lähteiden tuottama tieto

vanspace 3D - the easiest way to design your custom van build. It is not easy to turn a small space into a home, you have to eat, sleep, relax, work and live all in the same tiny space. Planning and designing a van build that allows for all this i...


Yhteystiedot

2,4

Välttävä

TrustScore 2.5/5 tähteä

290 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 88 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,4

Kaikki arvostelut

(290)

14 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Vorsicht! Abzocke

Es sind nicht wie beschrieben alle Fahrzeuge als Vorlage vorhanden, aber das merkt man erst, wenn man schon bezahlt hat und das Tool nutzen möchte. Geld gibt es auch nicht zurück.

14. kesäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi Steve, Thank you for your review.

On every one of our landing pages, we let you know that we have 170+ pre-made templates available, plus a Custom Template generator

We add popularly requested templates regularly however, of course, we are never going to be able to provide every singe model. That is why the Custom Template Generator is available.

You can enter your specific dimensions as well as create the curves and slopes of the walls, the option to add a front cab is also given.

I have spoken with you and recommended the Custom Template Generator after reviewing your models details, there are no unusual curves or modifications that would hinder you in any way.

Because you are not hindered to create what you need and are not suffering any technical issue, per our refund policy, a refund is not applicable.

We have provided you with exactly what is described and given guidance on how to proceed.

If you have any issues creating your own template, just let us know and we can advise further.

Kind Regards

Sarah
vanspace 3D Service Team Manager

Saanut 1/5 tähteä

The software is not user friendly AT…

The software is not user friendly AT ALL. I asked for a refund right away and they refused. Looks like this is how they finance their van life... great marketing, aweful product.

3. kesäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi Vivian, thank you for your review.

Our refund policy can be read in full here https://www.vanspace3d.com/refund-policy and is very clear that like many other software, we do not offer a free trial.

Once you have logged in, if you suffer a technical issue that we can not resolve, we refund in full.

Finding too hard to use is not reason to request a refund, this is purely down to your lack of knowledge about the features and our support team are fantastic at providing guidance where ever needed.

I have spoken with you personally and requested the following information which you have not yet provided

1. What issues are you having specifically? Or areas that you need the most help?
2. Is there a specific model or design you want to create? Please provide the model details.
2. If using Mac Mac ?
3. If using Windows ?
4. Don't forget to include any screenshots if you think they will help us understand your concerns better.

Our software is absolutely user friendly however, some will require more time than others initially.

I appreciate that you feel a refund demand should be honoured imeadiately and do not have to provide specific 'return' details however, we will require the information requested. It helps us to determine if you are potentially experiencing a technical issue too.

Again this is inline with our refund policy that is available to you on every page of our website, landing pages and also during your purchase process.

I do hope that you will now provide the details required.

Kind Regards

Sarah
vanspace 3D Service Team Manager

Saanut 4/5 tähteä

I love the idea of VanSpace3d

I love the idea of VanSpace3d, and I really wanted it to work for me.
Because there was no trial function, I paid and downloaded it - as we were keen to get started.

The Good:
1.) There are tonnes of van models on there, which I'm assuming are accurate.
2.) You can get started really quickly and you're given plenty of basic models of furniture and items to start with.
3.) The graphics are pretty decent, and you can get some nice images from the software.

The Bad:
1.) There are some glitches, and a few things to learn in the software. These could have partially been caused by my point #2 below - but they took away from the experience slightly
2.) In my particular case, the software was really heavy on my laptop. This could be for numerous reasons, but it hit my GPU hard, and meant that sadly I didn't get the best performance. This may well be just down to my laptop or OS type, so I can't really comment otherwise.

I will say, the support is very good - they were helpful, asked the right questions, and tried everything they could to help me. When we eventually reached the end of the road for ideas they were very happy to honour their refunds policy (I'd contacted them within 24 hours of starting with the software, over a weekend, and by the Tuesday they'd issued refund after a number of helpful emails).

I'd still recommend this if you're looking to design a van, but I would say that you maybe need a reasonably powerful laptop (possibly even gaming oriented) to run the software properly. I think it has a lot of potential, and I'd consider trying it again in the future.

17. toukokuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

I was worried about purchasing this app…

I was worried about purchasing this app after reading trustpilot reviews, however was pleasantly surprised. It works just as I had hoped. I think it helps to have had previous experience working in a 3D design space, as I think this is where many new users may have issues.

3. toukokuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi Aaron,

It is great to hear that you have been enjoying our software, thank you for your review.

Our software needs no previous experience but we totally agree that previously working in a 3D space could only accelerate the learning curve.

It is the same with any new game or software, there will always be a need to get to know the features.

We work hard to make sure that we can welcome every one in the best way possible and get them off to a flying start - with no experience at all needed.

We would love to see the designs that you are creating so please feel free to get in touch and share them with us.

Kind Regards

Team vanspace 3D

Saanut 1/5 tähteä

An absolute disaster / Desastre absoluto

An absolute disaster. I am completely surprised about how bad this software is.
There is no way:
- to align anything
- to match edges or whatever
- to modify the van templates
- to modify the existing elements
- to save a file and open it again and no finding modification I did not do
- to hide elements which may disturb on a given view

For the last update, I could not get it so I contacted them. Still waiting for a reply from them after one week.

And the list goes and goes and goes on.

I would be so embarrassed of manipulating the info one gets before buy.
--------

Un desastre absoluto. Estoy completamente sorprendido de lo malo que es este software.
No hay manera:
- de alinear cualquier cosa
- de hacer coincidir los bordes o lo que sea
- de modificar las plantillas de furgonetas
- de modificar los elementos existentes
- de guardar un archivo y abrirlo de nuevo y no encontrar modificaciones que yo NO hice
- de ocultar elementos que pueden molestar en una vista dada.

No había manera de descargar la última actualización, así que me comuniqué con ellos. Sigo esperando una respuesta de ellos después de una semana.

Y la lista sigue y sigue y sigue.

Me daría mucha vergüenza manipular la información que se obtiene antes de comprar.

14. huhtikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi Sergio,

Thank you for your review however, I have been speaking with you directly via email over the past week.

You initially contacted as you were not able to download, I provided an alternative download link and you have since logged in.

I appreciate that there is a language barrier and have suggested that we speak in Live Chat where we can support you in any language in a live situation. You have continued to respond in email, and we have replied every time.

Let me address all that you have mentioned as this seems to be a lack of knowledge of the software features.

There is no way:

- to align anything

There are multiple features for this. When placing any object, the grid is available to align with an existing object. Once placed, world space and 2D mode are available also.

You will find multiple helpguides covering every feature on our help centre https://support.vanspace3d.com/hc/en-us

- to match edges or whatever

This would be covered in the above answer also. When placing any object, you are also able to highlight which existing object that you would like to match the edges to

- to modify the van templates

All pre-made templates templates can be adjusted dimensions wise, or you can create your own from scratch.

You are not able to modify the initial exterior appearance of a template as it is a solid 3D mass however, you are able to make additions to it.

- to modify the existing elements

All objects contain multiple elements that can be adjusted separately. We also provide 3D shapes that you can use to modify existing objects, or create your own.

- to save a file and open it again and no finding modification I did not do

I am not understanding this but in my last response via email, I requested further information about any issue that you were having.

- to hide elements which may disturb on a given view

This one we would describe as layering, this will be re-added in our coming update v3.06 as it has been significantly updated.

It is important to recognise that within our email conversation, you have not mentioned any of the above which is a shame.

We are here to make sure that you are using the feature that is best for the action you wish to take, and also to make sure that you are not experiencing a technical issue.

I have requested some more information from you in my latest response.

Kind Regards

Sarah
vanspace 3D Service Team Manager

Saanut 1/5 tähteä

Avoid

Should be simple to use but the software lags and is all off centre making it impossible to do anything.
The detailed returns policy they have covered every basis to avoid giving a refund.
Avoid

12. huhtikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi,

What you are describing is a technical issue and you should be in contact with our support team to resolve this.

Have you contacted us?

Our refund policy clearly states that should you experience a technical issue that we can not resolve by way of support or update, we will refund.

Software lagging is not usual, this would be down to the system that it is running on. We would go through some troubleshooting steps with you, locate the cause and advise how to resolve.

Off centre is hard to understand however may be down to the screen size, adjusting would be the first step. Display issues are very easily resolved.

Our software will automatically adjust to the appropriate resolution/screen size on opening however there are a couple of things that may stop this from happening.

A. An off brand monitor that it can not recognise
B. Permissions on your system that do not allow the software to 'read' the information that it needs.

Our support team should always be your first step rather than a review, I have sent you a message via Trust Pilot so that I can put you in touch with them.

Kind Regards

Team vanspace

Saanut 1/5 tähteä

Awful company who hides behind their…

Awful company who hides behind their "no refund" policy to serve up a completely awful, not fit for purpose product.

Really is sad people like this exist in the world just to exploit innocent van enthusiasts.

9. huhtikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi Bob,

I am really sorry to hear that you feel this way however we do not hide behind anything.

Our refund policy is standard for a company who is very clear that they do not offer a free trial. It is also available to your prior to and during your purchase.

There is also nothing unusual within it, we will always refund if you experience a technical issue that we can not resolve, what we will not do is allow an attempt for a free trial.

We are very happy with what we have created, a valuable tool that allows you to create a van conversion layout in 3D. We are also very happy with the feedback that we receive from our users and know that we are doing things right.

The amount of amazing layouts that are being shared with us by our users and the direct feedback that we request from those who have recently purchased, lets us know that the majority are happily designing away.

Those who are not, we are here to help as you are using the exact same software as everyone else, the difference is only the system that it is installed on.

Our software is absolutely fit for purpose, proven.

We wish that all users systems were the same but they are not, varying personal settings may need adjusting to make sure that our software runs at it's full capacity. If it doesn't then we will advise why and how to resolve that.

I hope that you have contacted us and let us know the exact issue, I have sent you a message via Trust Pilot in case you have not.

Kind Regards

John
vanspace 3D Service Team Manager

Saanut 1/5 tähteä

Waste of time and money

I wish I read those reviews here before buying this poor program. There is nothing more I could add. It's a waste of time and money. I agree with all those complaints.

No refunds after your first login? Ridiculous!

18. maaliskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi, Thank you for your review.

You can read our refund policy in full here https://www.vanspace3d.co/pages/refund-policy

This clearly states that if you experience a technical issue after logging in that we can not resolve by way of support or an update, we will refund.

I am unable to locate your account based on the name given here so can not review any previous correspondence. I have sent a message via Trust Pilot

Kind Regards

Team vanspace3D

Saanut 1/5 tähteä

Don’t use if you have a Mac laptop

No free trial I wonder why?… don’t purchase if you have a Mac laptop and try to learn from windows based tutorials… it will drive you crazy and take way to much time.

They don’t provide refunds!

16. maaliskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi Jve,

Thank you for your second review.

I am a Mac user and use the software multiple times a day using the dedicated Mac version.

Again I can inform you that all functions and commands are the same on Windows and Mac.

The system that a tutorial is created on makes absolutely no difference, the actions would still be the same.

I can see that we asked for information of what you are specifically finding hard to do but as yet, you have not let us know.

As soon as you do we can advise further.

As for refunds, yes we do provide them if a technical issue is experienced that we can not resolve however, we will not provide a free trial.

Kind Regards

Team vanspace3D

Saanut 1/5 tähteä

Do not purchase it !!

I feel fooled. They say they don't provide a trial because you would be able to finish the project within an hour. Actually they know that if a trial was released, we would realize in less than an hour that the software is crap and would not buy it! The VW Transporter 4 is not available even though it is one of the most common vans, I tried to customize it but when you use a custom model you cannot remove the bulkhead, seats and walls! But obviously, you never know if your van is available.. until you buy the freaking software and log in. I wanted to create a project with no bulkhead and a swivel seat and I shortly realized I couldn't. Be careful: if you log in and realize that the program is unsuitable you'll NEVER GET A REFUND! Also the program is not ergonomic at all. It's ugly and unusable. I just bought an ugly and unusable software for 60$. And the comments here show that I'm not the only one who thinks so and feels robbed. I wish I had had the reflex to come to trustpilot before. They know that people won't sue them after being denied a refund, since a lawyer would cost more money, time, and energy than their $60 s*!tty program. They also play on the fact that people are impatient and excited to conceive their van project : the excitement mixed with misleading advertising makes you want to buy the software right away without doing much research. Moreover, they send passive-aggressive messages, people must frequently ask for a refund and criticize their software and policy because their emails are full of preformatted answers. This company is built on strong sponsorship and solid legal advice. They prefer to pay lawyers and advertising instead of just developing a better software. What a pity, a good idea totally wasted for a bunch of people's interest in making money. DON'T BUY IT

15. maaliskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi, Thank you for your review.

The software that you have purchased is exactly what we display on every platform that you will arrive at including whilst purchasing. You can view again directly here

https://www.youtube.com/watch?v=H1s8oYY950I

1. The T4 is not yet included as a pre-made template as it has not been a popular request. All pre-made templates within the software have been added because of our users requests, and the top 10 most popular are added on a regular basis.

We have hundreds of queries per day regarding templates available. Our support team are able to recommend specific templates to use, or a custom to be made, prior to purchase.

We have a dedicated sales team in live chat especially for these types of queries. We would prefer to talk to you.

2. As advised, you CAN remove the Bulkhead and seats within a pre-made template however this is not possible when creating a custom template as the user creates a solid 3D Mass. It is not possible to manipulate this after creation.

This is why we include features to adjust the dimensions of a pre-made template.

We have recommended that if bulkead removal is important to your layout, you switch to using a pre-made template and adjusting the dimensions to suit your particular model

3. Exterior walls of templates can not be 'removed' as again they are a 3D Mass. This is what vanspace offer, a 3D template with accurate dimensions that allows you to create your layout within in 3D

They have to remain a 3D mass to allow certain objects that you will want to use, to be visible both internally and externally. We are dedicated to van conversion where this is needed,

Exterior walls will automatically 'toggle' off in the design stage so that you are able to work internally

These will also automatically toggle off when creating a rotating Gif.

There is no other occasion that a wall being removed would be needed.

4.. Our software is not ugly and unusable, you have not mentioned this before. It is exactly as shown in the link provided at the beginning of this response that can be found on every landing page that we have.

Layouts are created daily by our users and our team. Check them out on our Social Media.

We appreciate your feedback however as advised you are able to create exactly what you need, remove the bulhead and add different seating in the cab area.

As you have not reported a technical issue and we have advised how to create exactly what you need with Bulkhead and Seating, a refund has been denied.

These features are available to you and we are satisfied that you are not hindered from creating your layout.

With regards to a free trial, it is not new news that we do not offer this and we are just the same as many other design softwares in this respect.

A layout can be completed in under an hour, logging in to try out is an attempt to use as a free trial.

Finally, our refund policy is available on every page of our website including during purchase, if you are unhappy with a refund policy this should be a consideration prior to purchase and not afterwards.

This is why companies make them transparent and available.

I do hope that you will take our recommendation and use a pre-made template, this way you will be able to continue to create the layout that you had in mind.

Kind Regards

John
vanspace3D Service Team Manager.

Saanut 1/5 tähteä

Avoid if possible

Poorly designed software with a terrible refund policy.
If I could go back and start again I would just use sketchup.

15. maaliskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hey Dan,

Thank you for you review.

I am sorry to hear this however I am sure that there was a reason you did not stay with the software that you mention, possibly because it is not dedicated to van conversion and is hard to learn?

Our refund policy is available to you prior and during purchase, this is so that you can review first rather than debate about it afterwards.

As for being poorly designed, you will be able to make some incredible designs with it, is this more about what you feel it should be like rather than what it is described and shown as?

We would love to hear more about this, could you get in touch?

Kind Regards

Team vanspace3D

Saanut 1/5 tähteä

Additional: "Cooling Off" Period is a Joke.

Kludgy, difficult to use, a memory hog and to add insult to injury - by logging in (just by logging in!) you void any right to a refund! There is a so-called "cooling off" period. But - if you log in ONCE - the "cooling off" period is over. If you don't like it or find it unusable for your needs- too bad - you've given up your right to a refund just by signing into it. The program itself is difficult to use, the help minimal and it brings my 32GB machine to a slow lag every time I start it. Stay away from this company and this product. They advertise aggressively - because they have to with these kinds of policies.

ADDITIONAL NOTE: As you can see below, this company basically feels that they can "talk their way" out of any difficulty. They've got the boilerplate defense down pat. Basically, if they can keep writing and talking, they will just end up exhausting people who will give up. Somehow they hope that enough writing and verbiage will make their policies defensible and their approach respectable. They are wrong.

I stand by what I said - there is a reason that 68% of people give this product 1-star. Good reasons, as it turns out.

12. maaliskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi, Thank you for your review.

Our refund policy follows the regulations surrounding the purchase of digital content, the only difference is that we have extended the legal cooling off period from 14 days to 30.

Once you have logged in, our software should work perfectly as shown in the many recordings that we share online creating multiple different layouts.

If it does not, we absolutely will investigate why and look to resolve for you.

If we can not by way of support or an update, we will refund.

I can see that you contacted us over the weekend but did not request a refund. You were clear that you felt that there was no point in doing so. We responded this morning stating that there absolutely was reason to as what you were experiencing is unusual.

We opened a refund request and escalated to our Service Team earlier today, and advised that they would be in contact directly very shortly.

The reason that our software works perfectly on one system but not another, will be down to the system that it is running on. You have mentioned the following directly with us.

The screen size of the software is incorrect. This means that something is blocking the software from being able to read the information about your monitor. This is the first indication that the issue is possibly Firewall or Anti Virus related.

That the software is unusable and non-performant. Non performant would mean that the software is not reading commands that you are giving it, again an indication of Firewall or Anti Virus blocking these commands. These can be blocked completely or lag very slowly.

You also mention other programs that you are running at the same time lagging and suggest a memory leak.

I personally have the software running constantly whilst using other programs and do not experience this, this is why we will want to look more closely at your set up to help you.

At the moment we are only aware that you are using a laptop with 3T GB RAM, we can presume this is Windows but would need further details.

Our Service Team will request this information and attempt to replicate the same issues using a system similar to your own.

Once this is done we can then let you know how to make sure that our software runs smoothly on your system.

Kind Regards

Team vanspace3D

Saanut 1/5 tähteä

Wont refund - Not Mac freindly

The software tutorials were created on windows based software and this does not transfer to Mac.

I've contacted the provider for a refund less than 24hrs after paying and they wont refund and keep sending questions as to why they should refund and try to help me through emails navigate the complex software... just stalling on refund.

Bad software and evern worse customer service.

6. maaliskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi Jve,

I have been talking with you regarding our software and have advised that our software has a dedicated Mac App and so what you are stating is incorrect.

The issue that you have had is that your Track Pad was not set to Two finger secondary click and so you were unable to right click and orbit.

You have been sent two specific guides, one explaining how to adjust the trackpad settings, the other giving all of the keyboard shortcuts, these are the same for Windows and Mac.

When using a trackpad you will want to use keybinds such as WASD as well as trackpad movement. It would be the same for a Mouse user on Windows or Mac as well.

User settings are usually the reason that a certain action or feature is not responding and we will advise how to easily resolve all with a few simple adjustments.

The questions that we 'keep sending' are the following as you have nor been very forthcoming with information after setting your trackpad or how you are using the feature.

1.  Which specific key binds/actions are you having the issue with? 
2. Are you using the correct mode? ie Frecam/Orbiting when attempting to use these? You will find more information about this here https://support.vanspace3d.co/hc/en-us/articles/4407945804945-Navigation-Keyboard-and-Mouse-Control
3. Please provide a screenshot of your trackpad settings if you still are unable to right click.
4. If using Mac, the details of your system as described here Mac Basic Information
5. Are you running a Firewall?

I am unsure why you feel this way about the Customer service? I assume it is because you do not receive an automatic refund for an issue that is at the users end and is easily resolved.

You will also note in our emails with you, your refund request remains open and pending further information until the above is received.

Kind Regards

Sarah
vanspace3D Service Team Manager

Saanut 1/5 tähteä

waste of money

waste of money , terrible design software and just all round rubbish

27. helmikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi Jay,

I am really sorry to hear this, have you been in touch with us?

Our software can not possibly be terrible if our users are creating so many layouts with it, is it possible you are having a technical issue?

We would like to hear more about this and hope to hear from you soon.

Kind Regards

Team vanspace3D

Saanut 5/5 tähteä

works great for me.

I have designed several campers with their 3D program and are very happy with it. If I have a question or any issue they did everything to help me.
And now we are in the prosess of building a camper van :-D

25. helmikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

This is a superb App

This is a superb App. Makes planning and building a van conversion a piece of cake. Any issue's, and chat is there with an immediate response. A big thumbs up from me...

25. helmikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Daniele - Customer support - Overall support to Vanspace

Spoke to Daniele on scustomer support, was a smooth and easy experiance, they quickly got to the point quickly ad effectivly while sollving my issue. Props to vanspace for being so freindly and ready to tackle problems, nice to see someone is still about about their customers and not money.

25. helmikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

SCAM software

SCAM software can't even be downloaded and the answer was that I have a slow internet .... funny .... and I can say goodbye to money....need a class action if they do not return the money

24. helmikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi

Thank you for your review however I am a little baffled.

Yes, once you have taken a speed test, if you have very slow download speeds you will not be able to download. That is correct. ?

I am not sure where the issue can be, we have no control over your download speeds?

Not being able to download means that you will not be able to log into your software. Not logging into your software means that you will not waive your right to a cooling off period. This is all covered in our refund policy.

I am sure that we have suggested strengthening your connection in the first instance, any refund request would be honoured without a log in.

It seems that we have received a one star rating because of your download speed, that's not what Trust Pilot should be used for.

Kind Regards

Sarah
vanspace3D Service Team Manager>


Saanut 1/5 tähteä

DO NOT BUY

The only thing worse than the software is the refund policy.

The reason they do not offer a free trial is simple. Nobody would buy the product.

Using a loophole in consumer law, they will deny a refund once you've logged into the software even once.

The product is slow, clunky, full of bugs and missing key features*. By the time you find this out for yourself, it's too late.

They expect you to test their software for not only for free, but you're actually paying them while you test it.

I wish I'd read these reviews first.

I'm already looking forward to their response explaining how trustpilot isn't very good for rating software or telling me the product actually lives up to the marketing.

1 star is too good a rating. Basically a con.

## EDIT ##
Now they're telling me the browser I used to download the app (which does not run in the browser) is impacting performance. They must think we're stupid.

## EDIT 2 ##
*Crucially there is no way to export with measurements for the design. So Vanspace cannot be used to create a real world design unless you have a lot of time to manually check the dimensions of every object used in your build... which makes the whole thing completely useless.

18. helmikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d


Hi James,

Thank you for your review. We do appreciate all.

If you do not like the refund policy of any company, then we recommend that you do not buy that product.

This is why refund policies are available during the purchase process so that you can review in full before making any decision. vanspace also display this policy on every page of the website.

Once you buy any Digital Content provided online, as it is not a physical product that you can hold in your hand, yes there are rules surrounding this. Logging in waives your right to a 14 day cooling off period with good reason. All software providers dealing with online content are protected from an attempt to use as a free trial when one is clearly stated as not available.

That does not mean that if you have any issues, you will not be given full support.

You can expect it to be as described and shown. You were shown a 5 1/2 minute recording of the software in action before purchase. We also describe exactly what our software does.

As the recording is of the same software that we supply, using all features to create a layout and the manual input required, it is as shown.

If your software does not perform as it is shown in that recording, the answer lies on your set up. You use the same software that everyone else does, including those sharing their amazing layouts with us.

We appreciate that some users will get very defensive when it is suggested that the issue is at the users end, That their system is new, that they have the best spec etc etc. We are not implying anything different but we can meet defiance if attempting to suggest that there are some settings that need adjusting.

It is an inaccurate statement that vanspace will deny you a refund once you have logged in, what we will actually do is ask you for information, force the software to replicate the issue using the same type of set up that you are using, find the cause, and advise how to resolve.

If after investigating we can not resolve with support or an update, we will refund. This is clearly laid out within our refund policy.

You have not experienced this as you have refused to provide your set up information.

Slowness and lagging are easily resolved once set up info is received, may even fall down to the Browser used when downloading. If in doubt, always use Firefox Private Browsing.

We want to go through other reasons that this could occur and look at Firewalls and Adblockers with you as these could also potentially be the culprits for lagging.

You won't be testing the software, we will be.

I am not sure what you mean with your last comment but we find Trust Pilot a very valuable tool for feedback however, we do not concentrate on the scoring. 1 star can be given for the most trival and the most serious, there is no real guide between users. Stars 2, 3 and 4 are seldom used and reviews are rarely amended when an issue was easily resolved.

The comments do matter though, and all are read and responded to. Many of our new features come from feedback here and we are constantly developing our software.

What we won't do, is bypass the refund policy that you were happy with when you purchased. Refusal to provide the much needed information does not automate a refund for you.

We want to get to the bottom of why you have experienced what you have. Why? Because we want to resolve this ASAP, which we can, very easily.

It would be great if you would now provide any information requested in full to allow us to resolve. We hope to hear from you soon.

Kind Regards

Sarah
vanspace3D Service Team Manager

Edit 1. After reviewing our correspondence with you I can confirm that at no time have you been advised that the Browser that you have used to download has absolutely impacted the performance. What has been advised is that it can, as with any download. It would not be stupidity not to understand this, just a lack of knowledge of what issues can arise when using particular browsers.

Edit 2. We do not provide a blueprint feature and do not advertise as such. There are many software out there that will, none are dedicated to van conversion.

With the inbuilt Camera and Measuring tool, a series of shots can be taken, we will also be adding a new feature very shortly that will allow multiple measurements to appear on screen at one time. At the moment these appear for each object so a series of shots can be taken from different angles,

Van conversion is not like Kitchen Design with straightforward units and appliances only, Our software also allows for the storage to be designed with the items required inside- this is very important for VanLife. Blue prints would be nothing but a clutter of measurements and so multiple shots from varying views will always be required.

Saanut 5/5 tähteä

The problem was solved thru the chat!!

The problem was solved thru the chat on the website within a minute.
I received a recommendation on my first actions which was really helpful.

11. helmikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Vanspace3d-logo

Vastaus yritykseltä Vanspace3d

Hi Jan,

Thank you for your review of our Support Team and how quickly they were able to resolve an issue that you had.

Chat certainly is a great option if wanting to talk to us quickly and we are available 10.30 to 5.30pm CET Monday to Friday - 1.30 to 5.30pm CET on the weekends.

If you ever need anything else, just let us know

Kind Regards

Team vanspace

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin