Cleverbridge Arvostelua 

2 135
•
TrustScore 4/5 tähteä

4,1

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

It's nice to buy software once, not once every month. I've been using Corel PDF Fusion nearly every day since buying it 3 years ago. My PC needed to get rebuilt recently, which meant needing to instal... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Ich hatte große Mühe mein Panda Abonnement zu kündigen, aber dank der Hilfe Ihrer Mitarbeiter, besonders Leslie, hat dann alles geklappt und es wurde sogar die Zahlung rückgängig gemacht. Es wurde... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Trovato per caso addebito per un rinnovo con ugrade di un servizio non richiesto e non di mio interesse, denaro prelevato da PayPal 35 giorni prima della scadenza dell'abbonamento base. Non accette... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

Came here through an offer associated with (the excellent and remarkable) Nero burning software. I had an issue with the associated software. But the issue was solved fast and completely by Mi... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Maksupalvelu
  2. ja myös
  3. B2B
  4. Verkkokauppa-palveluntarjoajat

Yrityksen kirjoittama

Cleverbridge is the all-in-one ecommerce platform for global subscription businesses. As a merchant of record (MoR), we consolidate the essential components of an ecommerce solution — including payments, subscription management, tax/VAT handling, fraud prevention, and regulatory compliance — to help businesses offload operational work and automate digital transactions throughout the customer lifecycle. Since 2005, leading B2B and B2C technology companies across industries have trusted Cleverbridge to seamlessly acquire, expand, and retain customers in more than 240 countries and territories globally. See a charge you don't recognize? Want a receipt or further assistance? Please get in touch with our team via https://support.cleverbridge.com/hc/en-us


Yhteystiedot

4,1

Hyvä

TrustScore 4/5 tähteä

2 t. arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 100 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

4,1

Kaikki arvostelut

(2 135)

394 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

I would not give even one star but had…

I would not give even one star but had to in order to write this review. This company's website tells the whole story. When you select PROFILE, there is no provision to see the status of your account. So there is no provision to select autorenew or not. But, they they renew your subscription and charge your $73. The customer support portal does not have a provision to request to stop autorenew. So they charge you anyway. and no recourse to reverse the charge. This company is a fraud needs investigation by law enforcement since the evidence is there on their website.

8. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Cleverbridge-logo

Vastaus yritykseltä Cleverbridge

Hi Cupertino,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are very sorry to hear about your frustration and understand how upsetting unexpected renewal charges can be.

Thank you for updating your contact details here.

We have reviewed your case and can confirm that your renewal charge was already refunded on May 9. Your subscription has also been cancelled and will not renew again.

You should already have received separate email confirmations regarding both the cancellation and the refund. Depending on your payment provider, it may take a few business days for the funds to appear back in your account.

We are sorry for the frustration and inconvenience this situation has caused. We will also pass your feedback along to our relevant teams and the manufacturer for further review.


Best regards,

Nina
Cleverbridge Customer Support

Saanut 1/5 tähteä

ES UNA ESTAFA Y ES UN FRAUDE

No tenía la opción de renovación el antivirus Panda activada, y ellos sin consentimiento ni petición y activaron la licencia de forma fraudulenta.
Me cobraron el doble de lo que pague por la licencia hace un año.
Es una estafa la política que utilizan y ahora tendré que solicitar a consumo que intervengan para conciliar.
Nunca respondí a los correos que previamente me enviaron porque no tenía interés de renovar.
El personal es muy amable pero no durante más de un mes no me reembolsaron la cuantia, siempre me comentan que esta tramitado y nunca realizan el pago al cliente.
NO ACONSEJO A NADIE ADQUIRIR PRODUCTOS MEDIANTE PANDA/CLEVERBRIDGE.

30. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Cleverbridge-logo

Vastaus yritykseltä Cleverbridge

Hola Unai,

Gracias por tomarse el tiempo de compartir su comentario. Lamentamos sinceramente su experiencia y sentimos cualquier inconveniente que esta situación le haya podido causar.

Nos gustaría aclarar que la renovación automática no es activada manualmente por nosotros. Esta configuración está habilitada por defecto en el momento de la compra, pero puede ser gestionada o desactivada en cualquier momento a través de la cuenta del cliente o mediante la información incluida en el correo de confirmación y entrega del pedido.

Asimismo, le informamos que las políticas del producto y de la licencia son definidas por el fabricante, Panda Security, mientras que Cleverbridge actúa como revendedor y comerciante de registro.

Lamentamos cualquier frustración que esta situación le haya podido causar y estaremos encantados de revisar su caso en detalle para poder ayudarle.

Si desea asistencia con una solicitud de cancelación o reembolso, puede contactar con nuestro equipo de atención al cliente aquí: https://support.cleverbridge.com/hc/es

En la misma página también puede enviar directamente una solicitud de reembolso o cancelación.

Agradecemos su comentario y lamentamos cualquier inconveniente causado.

Atentamente,

Nina
Cleverbridge Customer Support

Saanut 1/5 tähteä

wat is dit voor boevenzooi,reeds lang…

wat is dit voor boevenzooi,reeds lang opgezegd maar blijven maar zeuren,gebruik die baggerzooi niet eens meer, pc loopt erop vast,afz geblokkeerd maar elke vieze streek wordt uitgehaald om er doorheen te komen,mensen let op dit is een criminele bende

6. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Cleverbridge-logo

Vastaus yritykseltä Cleverbridge

Hi B. Tokkie,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are very sorry to hear about your experience and understand your frustration. This is not the experience we want our customers to have.

Cleverbridge acts as the merchant of record on behalf of various software manufacturers. We currently support customer service in English, Italian, Spanish, Portuguese, French, German, and Japanese.

We would be happy to look into your charge and help resolve this for you as quickly as possible. You can reach our customer service team directly here: https://support.cleverbridge.com/hc/en-us

On the same page, you can also submit a refund or cancellation request for your product.

If you prefer, you are also welcome to leave the email address used for the purchase so we can locate your order and support you more quickly.

We appreciate your feedback and regret any inconvenience caused. We are here to help.

Best regards,

Nina
Cleverbridge Customer Support

Saanut 5/5 tähteä

A long-expired laptop & a long-expired program was still on the books.

I was surprised to see a charge from Cleverbridge and immediately eMailed a request for details of the charge. I got a response without an undue delay, realized that it was for an expired software subscription for a laptop that had given up the ghost exactly a year ago. The software update was for a computer and a program that no longer existed. I explained the situation and a full refund was forthcoming. I especially noted the superb handling of the matter by Cleverbridges Case Manager Menandro--a thorough professional. I could not have been in better hands.

5. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Best Customer Service i encountered

Ah , everything from the mails , to the invoices , to the follow up instructions was super easy to go through , and i got a reply that was a fix to my request within 2 minutes , where anywhere else this would take days. Best customer service team , special thanks to Menandro who assisted with my request , and many thanks to the rest of his staff members:)

4. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 3/5 tähteä

Service client Cleverbridge/F-Secure: peut mieux faire mais efficace quand même

Bonjour,

J'ai moi aussi avec Cleverbridge avec l'antivirus F-Secure, dans le cadre d'une réclamation que j'ai faite.
J'ai était plutôt fidèle à cet antivirus F-Secure qui était aussi celui que j'ai prescrit pendant plus de 15 ans, dans l'organisation pour laquelle je travaille.
La différence, c'est qu'un particulier semble obligé de traiter avec Cleverbridge pour souscrire et renouveler son abonnement.
J'avais bien l'intention de renouveler mon abonnement cette fois-ci, mais plus par habitude que par réel engouement pour ce produit. D'autant, que j'avais déçu quelques jours auparavant, devant les difficultés pour obtenir de l'aide pour réinstaller cet antivirus sur un mon ordinateur qui était tombé en panne et que j'avais dû réinstallé. Le portail du support F-Secure ne traite que d'un ensemble de questions restreint. Et je n'ai pas trouvé moyen de trouver de l'aide autrement.
Donc à la fin avril, et j'ai donc quand même cliqué sur le lien de renouvellement. J'ai tout d'abord été scandalisé de voir que j'ai pu le faire sans rentrer le moindre mot de passe, directement depuis le mail reçu.
Cela m'a fortement échaudé. Et en me renseignant, je me suis aperçu, de plus, que le prix annoncé remisé à 50% - comme s'il s'agissait d'une offre promotionnelle, était basé sur un prix majoré. Je paye mon abonnement quasi plus cher qu'un nouvel abonné (79,99 EUR pour 2 postes).
J'ai donc souhaité annuler mon abonnement et demander le remboursement par l'intermédiaire d'un formulaire dédié.
Ma la demande est refusée avec le message:
"La demande de remboursement de votre commande ne peut malheureusement pas être effectuée en ligne. Elle doit être traitée manuellement.

Finalement, en cherchant Veuillez contacter le service client en indiquant le motif de votre demande de remboursement. Votre demande sera traitée sous 24 heures."

J'ai donc trouvé plus ou moins facilement un moyen de contacter Cleverbridge par autre formulaire.
J'y ai donc exposé mes griefs, mais là aussi message, très grande insatisfaction avec un message traité quelques jours après qui m'a indiqué:
"Je viens d’annuler l’abonnement de votre commande n° .... Par conséquent il n’y aura plus de prélèvements. Vous recevrez sous peu une confirmation séparée par e-mail...."

Ma demande de remboursement n'avait pas pour autant été annulée.

Il se trouve que le formulaire de remboursement m'a envoyé vers un lien F-Secure et non Cleverbrige avec possibilié d'appeler un service client par téléphone ouvert ... 4h par jour seulement (10h-14h), mais aussi avec un chatbot plus disponible.

Finalement, par ce chatbot mon problème a été résolu facilement. A priori je vais être remboursé. Mais c'est bien que F-Secure/Cleverbride ait pu résoudre ce dossier.

J'ai donc monté la note que j'avais mise initialement et ai modifié mon avis.
Cela n'est pas parfait mais je salue l'effort final qui a été fait. Bravo.

25. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Cleverbridge-logo

Vastaus yritykseltä Cleverbridge

Bonjour JMD,

Merci beaucoup d’avoir pris le temps de partager votre retour d’expérience aussi détaillé.

Nous sommes sincèrement désolés pour les difficultés rencontrées au cours de votre demande, ainsi que pour la frustration que cela a pu vous causer. Nous comprenons parfaitement que ce type de parcours puisse sembler confus et peu fluide, en particulier lorsqu’il s’agit d’un abonnement et d’une demande de remboursement.

Cleverbridge agit en tant que Merchant of Record pour différents éditeurs de logiciels, dont F-Secure. Dans ce cadre, certaines étapes de gestion des abonnements et du support peuvent être redirigées vers le service client du fabricant. Nous comprenons toutefois que cela puisse manquer de clarté du point de vue utilisateur, et nous vous remercions de l’avoir signalé.
Nous sommes néanmoins ravis d’apprendre que votre situation a pu être finalement résolue via le support F-Secure et que votre remboursement est en cours de traitement.

Votre retour est très précieux et sera transmis aux équipes concernées afin d’améliorer encore l’expérience client.
Nous vous remercions également d’avoir mis à jour votre avis et d’avoir reconnu les efforts fournis pour résoudre votre dossier.
Nous vous souhaitons une excellente journée.

Cordialement,

Nina
Cleverbridge Customer Support

Saanut 4/5 tähteä

Gelöst: Fehlerhafter Bezahlvorgang

Im Laufe eines Bestellprozesses bei Ashampoo war die Zahlweise mit Paypal nicht möglich (techn. Fehler). Nach Problemmeldung bei Cleverbridge wurde sehr schnell und freundlich eine funktionierende Alternative durch den Support (Samuel) angeboten. Vielen Dank dafür.

30. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Service Wüste

Leider entsteht der Eindruck, dass dieser Zahlungsdienst Kündigungsanfragen nicht transparent und kundenfreundlich bearbeitet. Die bereitgestellte Kündigungsmaske wirkt zwar auf den ersten Blick seriös, führt jedoch nicht zu einer tatsächlichen Bearbeitung der Anfrage. Stattdessen wird man nach Eingabe eines Betreffs auf weitere Informationsseiten weitergeleitet, wodurch die Kündigung faktisch erschwert oder verhindert wird. Dies hinterlässt einen wenig vertrauenswürdigen Eindruck und ist aus Kundensicht sehr unzufriedenstellend.

1. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Cleverbridge-logo

Vastaus yritykseltä Cleverbridge

Guten Tag Michael Götzinger,

Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, Ihr Feedback mit uns zu teilen. Es tut uns sehr leid zu hören, dass Sie diese Erfahrung gemacht haben, und wir entschuldigen uns aufrichtig für die entstandenen Unannehmlichkeiten.

Cleverbridge agiert als Merchant of Record im Auftrag verschiedener Softwarehersteller. In Ihrem Fall wird der Kundensupport direkt vom Hersteller WinZip übernommen. Daher werden alle Kündigungsanfragen entsprechend an deren Support-Team weitergeleitet.

Wir können bestätigen, dass Sie sich am 01. Mai an Cleverbridge gewandt haben und Ihr Abonnement noch am selben Tag erfolgreich storniert wurde.

Wir verstehen, dass der Ablauf für Sie nicht zufriedenstellend war und dadurch ein negativer Eindruck entstanden ist. Ihr Feedback ist uns sehr wichtig, und wir werden es an die zuständigen Teams weitergeben, um mögliche Verbesserungen im Prozess zu prüfen.

Wenn Sie weitere Unterstützung benötigen, stehen wir Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung. Sie können sich einfach erneut an unser Support-Team wenden oder uns Ihre Kontaktdaten hinterlassen, damit wir Ihnen direkt weiterhelfen können.

https://support.cleverbridge.com/hc/de

Nochmals vielen Dank für Ihr Feedback.

Mit freundlichen Grüßen

Nina
Cleverbridge Kundensupport

Saanut 1/5 tähteä

Anfrage wegen falscher Daten

Meine Anfrage wegen falscher Daten der Gültigkeitsdauer nebst ABO . Mein Beschwerdeschreiben wurde immer weiter geleitet bzw durfte ich immer wieder erneuern.Nach der 4.ten Instanz wurde ich zum Computer erklärt , kam mir schon so vor.
Scheint ein Er/Entmündigungspiel zu sein.

27. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Cleverbridge-logo

Vastaus yritykseltä Cleverbridge

Guten Tag Herr Kaffner,

vielen Dank für Ihr Feedback. Es tut uns wirklich leid zu hören, dass Sie diese Erfahrung als frustrierend empfunden haben.

Wir verstehen sehr gut, dass eine solche Situation enttäuschend sein kann, insbesondere wenn man mehrfach weitergeleitet wird oder keine direkte Lösung erhält.

Cleverbridge agiert als Merchant of Record im Auftrag verschiedener Softwarehersteller, einschließlich Piriform (CCleaner). Der Kundensupport wird jedoch direkt vom CCleaner-Supportteam bei Piriform übernommen.

Wenn eine Anfrage bei Cleverbridge eingeht, erhalten Sie daher eine entsprechende Rückmeldung mit der Bitte, sich direkt an Piriform zu wenden, da nur dort eine abschließende Bearbeitung solcher Anliegen möglich ist. Der Support dort ist über Live-Chat sowie ein Ticketsystem erreichbar.

Alle verfügbaren Support-Optionen finden Sie auf der offiziellen CCleaner-Support-Website: http://support.ccleaner.com

Ihr Abonnement für CCleaner Premium wurde bereits storniert und wird sich nicht erneut verlängern.

Wir danken Ihnen herzlich für Ihr Verständnis und Ihre Geduld.

Mit freundlichen Grüßen

Nina
Cleverbridge Kundensupport

Saanut 5/5 tähteä

great service

i got charged unexpectedly and with no issues they refunded the charge. never had an issue when i was with Norton

25. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Prompt and personal assistance

I received prompt, personal assistance and the issue was immediately solved. I am very satisfied not only with this successful outcome but also with the personal messages I received.

24. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Excellent Customer Support

I am very satisfied with the service I received. The support team was extremely responsive, fast, and friendly throughout the process.

A special thanks to Manuel, who was very helpful and efficient in handling my request. Everything was resolved quickly and smoothly.

I truly appreciate the quality of the support and would definitely recommend their services.

21. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Kundenfreundlich

Meine Erfahrung mit Cleverbridge ist sehr gut. Ein Missverständnis wurde sofort ausgeräumt und zu meiner Zufriedenheit erledigt!

20. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Cleverbridge-logo

Vastaus yritykseltä Cleverbridge

Guten Tag Frau Schwing,

vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, Ihre Erfahrungen zu teilen.

Es tut uns leid zu hören, dass diese für Sie so frustrierend waren.

Wir haben in unserem System eine Bestellung für Starmoney vom 08.04.2026 unter Ihrem Namen gefunden. Gleichzeitig liegt uns auch ein Kontakt mit unserem Kundenservice vor, in dem vermerkt ist, dass die Bestellung nicht storniert werden sollte.

Damit wir Ihr Anliegen korrekt zuordnen und Ihnen bestmöglich weiterhelfen können, möchten wir Sie freundlich bitten zu prüfen, ob sich Ihre Bewertung tatsächlich auf die cleverbridge-Abbuchung für Starmoney bezieht oder möglicherweise auf ein anderes Produkt eines anderen Unternehmens.

Falls noch offene Fragen bestehen, können Sie sich selbstverständlich jederzeit erneut auf unsere E-Mail antworten.

Sobald wir das geklärt haben, schauen wir uns Ihren Fall gerne noch einmal im Detail an und unterstützen Sie schnell bei einer Lösung.

Mit freundlichen Grüßen


Nina
cleverbridge Kundenservice

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin