BelysningsDesign.se Arvostelua 3 382

TrustScore 1.5/5 tähteä

1,6

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Känns som ett väldigt oseriöst företag.. Beställde en lampa som tyvärr var för stor så ville returnera den och har därför försökt få tag i kundtjänst för att se om paketet har kommit tillbaka så att m... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Har beställt en lampa för 1 månad sedan. Kontaktat kundtjänst för information och deras email adress funkar inte. Ringer man kundtjänst blir man ombed att skriva mejl till support. Jag tror inte att j... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Beställde 14 fönsterlampor 2022, fyra var krossade vid leverans. Mailat flera gånger men inte fått något svar. Har nu gett upp (juni 2023)

Saanut 1/5 tähteä

Varning för oseriöst företag! Beställde och betalade två lampor för 6 veckor sen,19 juli, fortfarande varken lampor eller ens besked om varför det dröjer. Två gånger har jag mejlat företaget, 1/8 &... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Valaisinliike

Tietoja yrityksestä BelysningsDesign.se

Erilaisten ulkoisten lähteiden tuottama tieto

Belysning och Lampor till fantastiska priser. Handla med kort, faktura eller delbetalning. Vi erbjuder hela 30 dagars öppet köp och fri frakt. Det ska vara enkelt att handla lampor och belysning online. Varmt välkommen till vår värld - en värld av belysning. Vi har ett av Sveriges största utbud av designlampor från välkända varumärken och formgivare. Utöver ett brett sortiment erbjuder vi snabba leveranser, god kundservice och generösa villkor. Besök gärna våra populäraste kategorier nedan.
Taklampor
Vägglampor
Utelampor
Bordslampor
By Rydens
Markslöjd
Flos
Louis Poulsen

Yhteystiedot

1,6

Huono

TrustScore 1.5/5 tähteä

3 t. arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Beställ för guds skull inte från detta…

Beställ för guds skull inte från detta sk. företag! De tar betalt utan att skicka varor och har i flera månaders tid inte fått kontakt med dem. De svarar inte. Som tur är fick vi tillbaka pengarna via vårt kreditkortsföretag i ett reklamationsärende.

1. helmikuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Omöjliga att kontakta, falsk lagerstatus och leveranstid

Lade en beställning på vara som stod som "I Lager". Enligt sidan 4-7 dagars leveranstid för detta. Det stämde absolut inte, och ingen uppdatering av orderstatus får man heller. Pengar dragna, men inget skickat. Inget kommunicerat. Julklapp som inte hamnar under granen. Får hålla tummarna att jag får något ö.h.t. antar jag…

Mailat flera gånger utan svar. Tydligen blev bolaget uppköpt för något år sedan, verkar ha fungerat bra tidigare men nya ägarna kan uppenbarligen inte hantera det. Undvik för guds skull.

Uppdatering: Fått 1 av 2 betalade varor nu, men ingen kommunikation i övrigt. Om man får säga något till butikens försvar så ser jag att se fick in varan till sig bara en dag före den skeppades till mig (och det under dagar runt jul). Så när varorna faktiskt finns på lager verkar det gå snabbt.

20. joulukuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

La en beställning den för en månad sen…

La en beställning för en månad sen på en vara som skulle finnas i lager.Den har fortfarande inte skickats såhär 4 veckor senare! Enligt deras egna hemsida ska man få mail när de blivit fel i systemet och varan är slut, inte fått det heller! Har sedan 3 veckor tillbaka försökt få tag i kundtjänst, fick svar att den skulle skickas förra veckan! Inget hänt än… otroligt besviken, när man beställt en julklapp!
Förstår att man haft mycket att göra under denna period men att inte svara sina kunder sänder inget bra budskap!Rekommenderar INTE det här företaget!

1 vecka senare… fortfarande inget svar på mail

Nu några månader senare har klarna hjälpt mig att få tillbaka pengarna! Jag betalade med ”köp nu via klarna ” . Så när jag inte fick svar från företaget tog jag kontakt med dem! 1 vecka senare fick jag pengarna tillbaka!! Så kontakta klarna om ni köpt via dem så hjälper dem er direkt!!

25. marraskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Falsk företag! Köp inget därifrån.

Har beställt en lampa för 1 månad sedan. Kontaktat kundtjänst för information och deras email adress funkar inte. Ringer man kundtjänst blir man ombed att skriva mejl till support. Jag tror inte att jag kommer att få en lampa. Företaget lurar kunder på pengar och levererar aldrig varorna. Varning, köp inget från detta företag, de skammar sina kunder.

2. syyskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Varning för oseriöst företag!

Varning för oseriöst företag!
Beställde och betalade två lampor för 6 veckor sen,19 juli, fortfarande varken lampor eller ens besked om varför det dröjer. Två gånger har jag mejlat företaget, 1/8 & 21/8, men får inga svar. Inte heller svarar de på telefon. Kundtjänst verkar inte existera överhuvudtaget. Känner mig lurad!

24. elokuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Känns som ett väldigt oseriöst…

Känns som ett väldigt oseriöst företag.. Beställde en lampa som tyvärr var för stor så ville returnera den och har därför försökt få tag i kundtjänst för att se om paketet har kommit tillbaka så att man kan få pengarna tillbaka men dem har inte återkopplat, varken på mail eller telefon. Verkar inte alls vara måna om sitt rykte. Kommer aldrig mer beställa något därifrån och vill varna andra från att göra det.

21. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Ingen leverans

Har beställt och betalat för en markslöjd ground spotlight som inte levererats. Helt omöjligt att få tag på någon hos dem. Har försökt alla vägar. Ringt, mailat, messenger mm. Ingen återkoppling någonstans.

Edit: nu har varan levererats.

9. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Det här företaget känns tyvärr väldigt…

Det här företaget känns tyvärr väldigt oseriöst. Jag har försökt kontakta kundtjänst flera gånger utan svar. Dels pga flera veckor sen leverans samt att vi nu vill returnera lampan vilket är helt omöjligt. Belysningsdesign återkommer ej med returblankett som de ska. Till slut använder vi konsumentverkets standard blankett och får betala dyr returfrakt. Riktigt missnöjda tyvärr, vi kommer inte köpa något från dem igen och rekommenderar ingen att göra det. - Jenni

20. huhtikuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Fullständigt obefintlig kundservice!

Fullständigt obefintlig kundservice! Beställde i november och fick lamporna i februari. Inga svar på mina oroliga mail om var leveransen blev av. När väl lamporna kom var ett paket med en stor taklampa sönder, vilket jag informerade Belysningsdesign. Drygt en månad senare har jag ännu inte fått svar från dem. Har fått beröm för mina lampor och folk har frågat var jag har köpt dem. Har då informerat att jag inte kan rekommendera Belysningsdesign eftersom jag själv ALDRID skulle handla där själv igen.

9. maaliskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Dålig information i reklamationsärende

Köpte två ledslingor till vägguttag den 19/9. Beställningen kom snabbt, men det tog någon vecka innan jag hämtade paketet och packade upp dem. Det visade sig att en lampa på varje slinga inte fungerade. Kan vara ok i vanliga fall, men då de skulle sättas upp på ”en linje” i bokhyllor blev det ett mörkt hål där den icke-fungerande lampan satt. Den 4/10 skrev jag till belysningsdesign angående detta. Den 11/10 får jag svar att de ska kontakta leverantören och be dem skicka nya. I mitten av november har jag ännu inte fått mer information eller några varor. Den 17/11 mailar jag igen och ber om uppdaterad information i ärendet, men har nu tio dagar senare inte fått något svar. Att ni inte er leverantör skickat varor till mig kanske inte ni kan rå för, men kommunikation och information om ärendet är upp till er att lämna till mig. Inte ok.

27. marraskuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Supernöjd!

Jättenöjd med mitt köp & riktigt bra service när jag kontaktade Per på belysningsdesign ang några frågor!

13. huhtikuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Excellent service

Due to Covid my shipment was delayed, Per who is the owner contacted me and helped me order a different product which they could deliver much faster!

24. maaliskuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Oseriöst företag

Jag har ingen vidare positiv upplevelse av belysningsdesign.se
Jag beställde en lampskärm från Watt & Veke den 17/1. Idag är det den 29/1 och inga svar på mina mail från belysningsdesign.se
Jag fick ett mail från den där "Pär" om vad jag tyckte om produkten!?!?
Produkten är säkerligen bra om jag får den någon gång.
Mailat och skrivit på Messenger till dem men inga svar. Covid-19 eller inte, man svarar alltid på mail från sina kunder!!!
Det är kunderna som betalar era löner! Utan kunderna - ingen lön och inget företag! Simple as that!
Detta företag kommer jag inte att handla från igen och jag kommer även att skriva på min FB och varna andra för ytterligare ett oseriöst företag!
Jag har skrivit till dem på Messenger om att annullera min order.
Svaret kom direkt! Ordern är annullerad.
De verkar inte vara så säljfokuserade på det här företaget!
Mycket märkligt beteende av en kundtjänst.
Nä, det här företaget åker i soporna!

29. tammikuuta 2021
Oma-aloitteinen arvostelu
BelysningsDesign.se-logo

Vastaus yritykseltä BelysningsDesign.se

Tråkigt att du känner så. Svarade på ditt mail 14min efter du skrivit det och förklarade att vi inte fått varorna vi beställt från leverantören, men att jag väntar på svar om status på dina varor. Sedan direkt efter det svarade jag också på ditt Facebook där du ber om att annullera.

Helt klart har vi inte fått vår inleverans och därmed inte kunnat leverera i tid. Beklagar det. Vi lovar 5-9 (arbetsdagar på den produkt du beställt och har nu passerat 11 sedan beställning, vilket inte är OK. Några dagar sena nu. Oseriösa, kan jag därmed inte hålla med om. Då du fått svar på de frågor du ställt inom 30min (vi lovar 24h).

Själv tycker jag vi borde ha gått ut med en tydligare information om förseningen, men blev inte varse den själv förrän igår kväll. Är det något annat du tycker vi kunde ha gjort annorlunda?

Mvh Per, ägare, Belysningsdesign

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin