Ramsay Health Care UK Arvostelua 

176
•
TrustScore 2/5 tähteä

2,2

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

I had 2 minor surgery procedures, 1 to remove 2 small cysts on my head and a large lipoma on my right upper arm. Dr Erdinger, performed the surgery, and was assisted by, Karen, Lady and Joe.... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

I've had the misfortune to have used a lot of different private healthcare institutions in my region. Every time my insurer gives me The Yorkshire Clinic, my heart sinks. Firstly, it's set in Bi... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

I had an appointment today at Renacres through the NHS after 7 months of complete suffering. I would like to say how extremely demoralised I was after seeing Dr Buxton after a very abrupt 6 minu... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Not what private healthcare should be. The secretaries do not help, Consultants book their own schedules and are difficult to get hold of. You have to chase all the departments yourself. Private healt... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Yksityinen sairaala

Yrityksen kirjoittama

Ramsay Health Care was established in 1964 and has grown to become a global hospital group operating 480 facilities across 11 countries, making it one of the largest and most diverse private healthcare companies in the world.


Yhteystiedot

2,2

Välttävä

TrustScore 2/5 tähteä

176 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 3 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 24 tunnin sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,2

Kaikki arvostelut

(176)

40 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Absolutely disappointed

Absolutely disappointed
People go to hospital because it’s a last resort not a day out.
The team at Springfield in general seem not interested. I don’t want to mention names here but the consultant said the surgery may help or may not rather than give the patient some hope. The question is does he know his stuff really?
Nurses come
And interrupt the consultant whilst he sees another patient .
The list goes on .

14. helmikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Radiology

Radiology Springfield Chelmsford, giving people scans that use a much higher dosage than necessary, lead Radiologist had no knowledge of the scans available. Advised me low dose protocol did not exist for the scan I was having, untrue, I booked this with London HCA the radiologist there knew immediately. I would have received 10 times the radiation necessary had I not known differently.

Same radiologist reported that I had a kidney stone which I did not, resulting in unnecessary operation, rupture of my urinary tract and sepsis. Negligent beyond belief.

27. helmikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Issues After Procedure - Not Interested

Having issues after my colonoscopy, horrendous pains etc. quite a cause for concern. Rang them for advice, the woman didn’t seem interested at all, telling me to make an appointment with my GP as she cannot get hold of the doctor that I was under the care of. No responsibility or aftercare whatsoever. Considering there can be serious complications after these procedures it’s really surprising how much Ramsay Healthcare/Tees Valley Hospital do not care at all. I’d honestly stay clear of this group, as it seems once they’ve treated you and got the money, they don’t care at all. Still in pain and it isn’t getting better.

21. helmikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

Thank you for speaking to us this morning , we understand a plan is in place and apologies that you felt response to your concern yesterday was not ideal and we shall be in touch again to ensure that all is well.
Donna Thornton
Hospital Director

Saanut 2/5 tähteä

ramsay healthcuts

Woodthorpe hospital--failed to provide any post operative treatment following cataract surgery, as per their contract with the NHS. Contact with the hospital was almost impossible, with telephone calls unanswered and an attempt to blame the patient for temporary ptosis. Had to pay for a further eye tests.
In January 2024, Paul Scott, hospital director, did eventually apologise for the poor treatment.

21. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

This is a genuine review

This is a genuine review as my Ramsey Health Care complaint Ref number is : PS//comX/S1/COM-XX4.
On one of my visits to Woodthorpe Hospital I was unaware they had run out their usual eye drops to dilate my eye.
They failed to mention that the eyedrops which were put in place was Cyclopentolate and there could be extreme side effects.

In fact, my eyes were dilated for 3 days and this resulted in 2 days of cancelled work appointments at my office in Surrey, as I was not be insured legally to drive, nor could I adequately use my computer for work.

I suffered emotional and financial distress due to the eye Consultant Ophthalmologist Mr Alwitry and the hospitals professional inability to inform me of the side effects of cyclopentolate.

I then telephoned Woodthorpe hospital in Nottingham to make a complaint.
I spoke to reception and asked for HR to contact me and they said they would get someone to call me.
This never happened.
I eventually spoke to Laila Bahadur who offered £30 compensation.
I said increase the compensation to £100 and give it to a local food bank.
Her reply was I will have to get the Hospital director Paul Scott to authorise the foodbank donation.
12 days later the donation was not authorised and I was never informed on the outcome of the donation.

There are other issues as well and I have made a formal complaint and another complaint has not even been addressed or investigated . I have involved ISCAS with regards to my treatment at Ramsey.
I have been offered a meeting with the hospital director and will accept once the complaints are answered......

Unfortunately the hospital director cannot get my name correct on his reply.
My name now has been corrected....

Thankyou Mr Scott
for giving confidential information out on your reply that l am also complaining to other care provider?
I have more issues with Ramsey hospital and its not really the care provider l'm complaining about, it's the consultant that is contracted with both of you.

16. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

Dear Mr Ratcliffe,

Thank you for email, once again I am sorry that you were not told about the eye drops given to you. I understand you have been offered a meeting with the Hospital Director and as yet have yet to except. I understand that you are also unhappy with the care you received whilst under another provider and for this I am reluctant to offer any input. A donation at your request has been made to a local food bank.


Paul Scott, Hospital Director

Saanut 1/5 tähteä

Worst than NHS

Worst than NHS. No results, no invoices just shortfall letter with deadline after 2 months of follow up. Absolutely joke. Absolutely poor communication and not able to reach secretary or will reply to the queries. This is the experience at Springfield Hospital, Chelmsford.

5. helmikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

We are sorry that your experience is not what you would have expected, if you would like to write to us at Springfield or ring us with some more detail we will be able to investigate and get back to you. You can complete our feedback form here with your details and we can investigate: https://www.ramsayhealth.co.uk/feedback

Saanut 2/5 tähteä

Aftercare

My review isn’t about my consultant who is absolutely amazing but unfortunately he is let down by his team. My aftercare has been appalling and rude, even to the point the Ramsey healthcare point of call Gail Salway doesn’t bother answering your emails. There has been issues also with communication between my Gp surgery and my aftercare team which I’m told is my fault as I have gone private, in fact I would go as far to say I am being penalised for paying for my treatment and being made to feel I have taken an NHS patient place I could really write a lot more but I am hoping someone from Ramsey Health Care will contact me to help resolve these issues, unfortunately I did send an email to the Ramsey secretary asking how to make a formal complaint but she didn’t answer my email.

Since this review I have had some of my issues resolved at the Duchy Hospital with my consultants secretary Becky Jenkins she was absolutely understanding caring and put me at ease and made me feel confident going forward. This lady needs to be commended on her people skills and her problem solving thank you Becky

19. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

Thank you for your feedback. It is very disappointing that we have not met your expectations, and I am sorry that you have experienced challenges with administration aspects of your service.

Gail Salway is not employed by Ramsay Duchy Hospital, but by the surgeon himself and she is also an NHS employee. I am glad that Becky Jenkins, the Ramsay Duchy Medical Secretary has fully supported you. I understand that she has helped coordinate challenges with your GP, and that you have arranged to talk further if you need any additional assistance. I am glad she has put you at ease and restored your confidence. Becky is confident that she can help fully resolve any outstanding administrative challenges that you may have and is there to support you as and when needed.

Lousie Rowbotham, Hospital Director

Saanut 5/5 tähteä

Woodland Hospital Kettering

I underwent an op at Woodland Hospital Kettering on 17/01/24. The whole experience was very positive in the leadup and during my stay. The staff were without exception, all very attentive, reassuring, polite and professional throughout. The facilities were kept very clean and tidy.

There was a slight delay before my procedure but I was kept fully informed of what was going on at all times.

Thanks very much.

17. tammikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

HoLep surgery at Berkshire Independent Hospital

My husband who had never been in hospital in all of his seventy years was a bundle of nerves but of course would not admit it. On arrival at the Berkshire Independent Hospital we were greeted by a very polite receptionist who checked us in after a brief hiccup, we waited no time before we were taken to the ward . He was then greeted by two amazing nurses who treated him like an old friend and the laughter started, made him relax completely. Once all checks were done he was taken to theatre for his HoLep procedure by Mr Adam Jones ,a couple of hours later I got a call from my husband “ OMG I feel great, no pain I can’t believe that I’ve just had an operation” thanks to Mr Jones and his team he had the most amazing outcome. Post op care was second to none, from the nurses, catering staff, (great meals) cleaners. After leaving hospital he was called the next day to check that he was doing okay which was very re-assuring. Thanks to you all his quality of life has change so much it’s nice to see him getting back to his old self after only four days, so onwards and upwards from here.

4. joulukuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

Thank you so much for taking the time to provide us with your feedback. Our staff all strive to ensure that each patient has a positive hospital experience and I was therefore delighted to read your comments that I have shared with the teams.
Wishing you a speedy recovery.
With kindest regards.

Saanut 5/5 tähteä

I would like to thank my consultant and…

I would like to thank my consultant and his team. I had a full hip replacement under Mr Shah at The Woodlands hospital, Kettering.
I would like to personally thank Mr Shah for his years of experience, knowledge and commitment to his work. I consider myself a very lucky person to have had Mr Shah do my procedure. I would like to thank the team who took care of my every needs and concerns. Charlie my physiotherapist was truly knowledgeable and gave me the details of movement and exercises for my recovery. The nursing staff were attentive6 to my every need, Alex who oversaw my discharge was very thorough with equipment I needed ( very very grateful for the equipment) and how to have a great recovery with contact details for me if I had any concerns, which put me at ease. The pharmacist took the time to go through my pain relief and blood thinners meds, I found that he wanted to listen to my concerns and helped me understand what I was to do.
The food was amazing! Thank you.
I don't accept blood products, so they made sure what I would accept and what I wouldn't accept in regards to fractions ( I must say that when I went to my anaesthetist appointment I don't think he took me seriously in refusing blood and this had to be sorted hours before my operation which was my only concern but a huge concern for me) and the self salvage machine was booked for me, in the end I lost very little blood so it wasn't needed, but to have the consultant adhere to my wishes was imperative to me. Thank you Mr Shah and your amazing team.

2. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

Thank you Caryl for choosing Woodland Hospital for your hip replacement. We are delighted to hear about your experience and treatment with us. We will share your comments with everyone concerned in your care, especially your Consultant and staff you have mentioned. It is really important to us that we listen to our patient’s needs, reassure and address any concerns to put you at ease. We wish you well with your recovery and please contact us if you need anything.

Saanut 1/5 tähteä

Shared my clinical data against my wishes.

I was a private self pay patient.
Be very aware that Oaks Hospital Colchester and Ramsay Healthcare UK can not be trusted with your sensitive clinical data and most likely will share it even when you explicitly instruct them not to. When you make a complaint about it to the hospital director they will be so arrogant as to suggest that it is OK for their consultants to share your clinical notes if they deem fit and after admitting their failures in safeguarding your data will offer you an amount of compensation you would expect from Tesco if they sold you an out of date Quiche. £200 for breaching my data, really, you put that low a value on it?
Think twice before spending your money with these clowns.
Very poor show from a Billion Pound healthcare company.
If you value you data privacy keep well clear of Ramsay Healthcare.

25. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

I am sorry that you continue to be dissatisfied after our investigation and response to your original complaint.

We responded to your complaint formally in writing and in line with our complaints policy and also provided you with the necessary information on how to escalate this further if you wish to do so.

I would like to assure you that we take data protection and information security extremely seriously and following your complaint we have reviewed our internal processes within our governance committee.

Nick Ratcliffe
Hospital Director

Saanut 2/5 tähteä

Their New Hall hospital Salisbury…

Their New Hall hospital Salisbury refused my NHS referral for a pathetic reason. My guess is that the Cherry Pick the profitable operations only. Why is the NHS using these sharks. It's either a specialist hospital as advertised or not.

2. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Ramsey health care hospital fullwood

Ramsey health care hospital fullwood from the consultants and all the nursing staff the care was outstanding I could not have wished for more. There was student nurse called Emily who was so good she is going to make an outstanding nurse she deserves some form of recognition

13. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

I recently had a total knee replacement…

I recently had a total knee replacement at the Ramsay Woodlands hospital in Kettering. The care, professionalism and quality was fantastic and my recovery has been a total success. Highly recommend.

14. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

Thank you for rewarding us 5 stars following your recent knee replacement surgery at Woodland Hospital. We are delighted to hear you are recovering well and pleased with the clinical outcome. We appreciate you choosing us for your treatment and your future recommendation. We do our best to provide high quality care at all times.

Saanut 1/5 tähteä

Absolutely awful

Referred to see a consultant at Euxton Hall Hospital,who informed me that I should get another job because of my condition. The letter to my GP (I incidentally did not receive a copy) stated that I did not have the condition!

14. heinäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Highly recommend

I arranged my knee replacement at Renacres Hospital by telephone whilst on vacation in the USA where I had booked my operation but cancelled due to the hospital increasing the price quoted from $14,000 to $77,500. Everyone at Renacres, from the staff at Reception, the nurses, the surgeon, and the post-op care, were super efficient, extremely helpful, and courteous. The Brits just don't realize how lucky they are having such great prospects for health care at reasonable prices!

18. heinäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

Thank you so much for your excellent review. At Renacres Hospital we pride ourselves on our customer service and no matter how challenging we will always endeavour to offer a seamless pathway to health care. Happy to be of assistance.

Saanut 1/5 tähteä

I had a recurring lesion on my right cheek

I had a recurring lesion on my right cheek and the waiting list to see a NHS dermatologist was 3 months.

I sent detailed photographs to Ramsay Healthcare Dermatologist who informed me that the lesion was a Basal Cell Carcinoma and quoted me £650 to have the lesion removed.

The quote was clear as to what it included:- “Dr XXXX has reviewed your photographs and advised that he could remove the lesion for you in one of his see & treat clinics.” Checking their website assured me that they operate a fixed price service with aftercare support and were a big enough Healthcare Organisation to handle any problems.

The operation took about 20 minutes but three weeks later I was informed the BCC was not totally removed and I was quoted £440 to have a further operation to remove it. Without thinking, I just wanted the cancer gone, I booked the operation.

I had the operation and when I went to pay the receptionist asked if I had paid before. She was surprised I had to pay twice and said she would refer it to the finance department. A week later the nurse who removed my stitches was also surprised I had paid twice.

Unfortunately, the BCC had not been removed on the second surgery and Ramsay Healthcare had now referred me to the NHS for MOHS surgery.

There was still a 3 months wait to see a NHS Dermatologist and a further 12-14 month wait for MOHS surgery. Unfortunately Ramsay Healthcare had operated and charged me twice and I was in a worse position than if I had gone directly to the NHS.

I wrote to Ramsay Healthcare Hospital manager to ask him to explain the service I received. After a lot of chasing he told me the fixed price only applied to cosmetic procedures and aftercare only applied to in patient stays.
I wrote again to Ramsay Health Care Manager pointing out that none of this information was included in the quotation and I had paid twice to have the lesion removed which was not done.
This time the Ramsay Healthcare Hospital Manager replied the next day and offered a good will gesture of a refund of the second operation because the Terms and Conditions had not been supplied at the time of quotation.
I feel grateful that I have now only lost £650 to Ramsay Healthcare. However I have suffered one if not two unnecessary operations and over a four month delay to MOHS surgery.
To avoid a 12 to 17 month delay I had to pay again to a lot smaller healthcare company to perform the MOHS surgery.
I certainly did not expect a Healthcare company the size of Ramsay:-
1. to have an escalating pricing policy
2. to not have the facilities to remove a BCC
3. to dump patients back to the NHS
4. to give no support when things go wrong

9. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Woodlands Kettering is a disgrace

I cannot begin to explain the problems I am currently facing with Woodlands Hospital Kettering. The management of my care is an utter disgrace, absolutely disgraceful. Impossible to speak to anyone on the phone, both NHS and Privately. Poor communication between hospital departments, no one knows what they are doing. It is a shambles, the hospital is a shambles and is not fit for purpose. I have worked for the NHS for 40 years and the treatment I am receiving from Woodlands as an NHS patient and Private Patient is disgraceful.

19. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

We are sorry to read your comments following your recent experience. We understand the Woodland team are in direct contact with you and they are looking into areas you have raised.

Saanut 1/5 tähteä

been a patient for almost 5 years

been a patient for almost 5 years
the standard of care is very poor
think a vets would be a better option

31. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

We are disappointed to hear that your experience at one of our hospitals was not to the level that we strive for, for every patient. We would be keen to hear more from you, if you would like to complete this form, this will be sent directly to the hospital team to investigate your comments: https://www.ramsayhealth.co.uk/feedback

Saanut 5/5 tähteä

Excellent care

I have had a full hip replacement at Doncaster, the treatment and care I have received has been absolutely fantastic. The nursing staff were excellent and showed true compassion. Mr Bruce is obviously a highly skilled surgeon.
Thank you,

23. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Ramsay Health Care UK-logo

Vastaus yritykseltä Ramsay Health Care UK

Thank you for taking the time to leave this feedback, we really appreciate it. We are pleased to hear everything went well and you were satisfied with the treatment and care you received. We will make sure that this feedback is passed onto the team at Park Hill and Mr Bruce. Wishing you all the best with your recovery.

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin