Nordicaquadesign Arvostelua 60

TrustScore 1.5/5 tähteä

1,7

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Beställt snäckor 9/6. Veckan därpå fick jag mail att varorna var packade och jag skulle få ett bekräftelse mail med spårlänk från transportföretaget. Fick inget. Har skrivit och frågat 2ggr till kundt... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Utebliven leverans. Bedrägeri. Polisanmäld 2026-06-26. VARNING! Konkurs, idag drivs webbshoppen i stället av ett helt annat bolag: WorkForce Solutions Sweden AB (org.nr 559319-2825) med säte i V... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Beställde växter och betalde 3/6; växterna skulle komma inom 2 dagar eller 6 dagar. Inte hört något. Mejlade och efterlyste den 13 juni. Inget svar. Som tur är handlar det inte om mycket pengar. Väldi... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Jag fick hem min beställning till ett ombud dygnet efter att den skickades. När jag packade upp ordern blev jag positivt överraskad över hur bra kvalité det var på växterna. Jag kunde till och med p... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

Yrityksen kirjoittama

Nordic Aqua Design är en svensk webbutik med fokus på akvarieväxter, aquascaping och tillbehör för akvariehobbyn. Vi startade med en passion för växtakvarium och har på kort tid vuxit till en av Sveriges största leverantörer av akvarieväxter online. Vårt mål är att erbjuda ett brett sortiment av friska växter, noggrant utvalda produkter och inspiration till både nybörjare och erfarna akvarister. Som ett växande företag och ett mindre team arbetar vi ständigt med att förbättra våra rutiner kring lager, leveranser och kundservice. Levande växter är färskvara, vilket ibland innebär snabba förändringar i tillgång och leveranstid, men vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa våra kunder och hitta lösningar när något inte blir som tänkt. Vi uppskattar all feedback från våra kunder och använder den för att fortsätta utveckla Nordic Aqua Design.


Yhteystiedot

1,7

Huono

TrustScore 1.5/5 tähteä

60 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 86 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaaminen kestää yleensä yli kuukauden

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Utebliven leverans

Utebliven leverans. Bedrägeri. Polisanmäld 2026-06-26.
VARNING!

Konkurs, idag drivs webbshoppen i stället av ett helt annat bolag: WorkForce Solutions Sweden AB (org.nr 559319-2825) med säte i Vänersborg. Det nuvarande bolaget är registrerat under branschkoden för restaurang/cateringverksamhet, men har tagit över driften av akvariesajten.

12. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Oseriöst företag

Beställt snäckor 9/6. Veckan därpå fick jag mail att varorna var packade och jag skulle få ett bekräftelse mail med spårlänk från transportföretaget. Fick inget. Har skrivit och frågat 2ggr till kundtjänst utan svar. Kommer åka ut och resa snart så snäckorna lär ruttna på posten tyvärr. Jag kommer kräva pengarna tillbaka. Vilket jag tycker alla borde göra. Om inte anmäla till Konsumentombudsmannen

9. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Undvik detta företag idagsläget

Vet inte riktigt vad som har hänt med detta företag då jag hade en bra upplevelse runt julen 2024 med en beställning som var snabb, nu verkar det ha gott i botten. Gjorde en beställning 10/4 som skulle ta 1-2 veckor, det blev försent och ingen återkoppling under tidens gång. Anledning att det var brist på det akvariumet i Europa/deras leverantör. 26/5 skickades äntligen leveransen från dem, utan någon slags leveransinformation och spårningslänk som det står att man ska få i mailet. Detta verkar ha hänt fler här som har lämnat en recension. När man sen frågar kundtjänst om detta så får man svaret att det hämtades hos dom 26/5 av DHL enligt deras system. "Ibland missas en scanning på terminal, men det brukar inte dröja länge innan den scannas och ”hamnar rätt” " är deras svar. 23/6 har jag fortfarande inte fått någon slags återkoppling eller någon information om paketet.

23. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Varning; handla inte här

Beställde växter och betalde 3/6; växterna skulle komma inom 2 dagar eller 6 dagar. Inte hört något. Mejlade och efterlyste den 13 juni. Inget svar. Som tur är handlar det inte om mycket pengar. Väldigt oseriöst företag.

2. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Oseriöst företag!

Lade en beställning på två växter och fyra snäckor den 2 maj 2026. Allt såg ut att finnas i lager. 12 maj skickade jag meddelande på Messenger och efterfrågade leveransen. Komiskt nog svarade de, precis som till alla andra verkar det som "leveransen skickas kommande måndag".

Ingen leverans har fortfarande kommit. Jag har efterfrågat leveransen igen och fått till svar att de skulle höra med "packansvarig" på måndag. Sen har de inte hört av sig...

Ser på hemsidan att en del av det jag beställt nu står markerat som slutsålt men de hör inte av sig eller svarar på meddelanden.

26. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen att din beställning har dragit ut på tiden och att du inte har fått tydligare återkoppling från oss. Det är inte så vi vill att kontakten med oss ska upplevas.

Vi har haft ett högt tryck under perioden och som ett litet team som vuxit snabbt har vi tyvärr inte alltid hunnit hantera alla ärenden så snabbt och tydligt som vi önskar. Det är dock ingen ursäkt, och vi förstår att det blir frustrerande när man väntar på sin leverans och inte får klara besked.

Vi kommer att ta kontakt med dig direkt för att gå igenom din order, kontrollera vad som hänt och hitta en lösning — oavsett om det handlar om leverans, ersättning eller återbetalning.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Beställde växter

Beställde 12 växter. endast 8 kom efter ca en månad. Företaget svarar sent eller aldrig på mejl. mycket dåligt hanterande av beställningar

21. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar verkligen att din beställning inte hanterats på det sätt du hade rätt att förvänta dig, både gällande leveransen och vår återkoppling.

När det gäller levande akvarieväxter kan lagersaldot förändras väldigt snabbt, eftersom det är färskvara och tillgången hos våra leverantörer ibland ändras med kort varsel. Det gör att vi tyvärr inte alltid kan säkerställa varje leverantörs aktuella lagersaldo i realtid. Med det sagt ska du självklart inte betala för växter som inte skickas.

Vi kommer att ta kontakt med dig för att gå igenom din order och säkerställa att du blir återbetald för de växter som inte levererats, om detta inte redan är åtgärdat.

Vi beklagar återigen väntetiden och den bristande kommunikationen. Det är något vi arbetar aktivt med att förbättra i takt med att vi växer.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

VARNING!

2 veckor från beställning inte ett ord..
Plötsligt, ett meddelande att varorna är skickade, skall få meddelande från transportleverantören, sen 1 vecka och fortfarande helt tyst.
Kommer absolut inte rekommendera detta företag. Oseriöst företag eller bara fullkomligt inkompetent, nåt är det.
Inser att jag blivit blåst på pengarna.

VARNING!!

26. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar att du upplevde bristande information kring din leverans och att väntan skapade frustration.

När en order markeras som skickad hos oss innebär det att den har packats, lämnat vårt packrum och överlämnats till transportören. Därefter är det transportören som hanterar den fortsatta leveransen och aviseringen, men vi förstår självklart att det är frustrerande om informationen därifrån dröjer eller upplevs som otydlig.

Vi vill samtidigt vara tydliga med att vi i våra system kan se att ordern levererades till ombud och hämtades ut dagen efter att denna recension skrevs. Även om vi förstår frustrationen kring väntetiden och kommunikationen, stämmer det alltså inte att ordern inte levererades.

Om du upplever att något fortfarande inte stämmer, eller om något saknades i leveransen, är du varmt välkommen att kontakta oss så går vi gärna igenom ärendet och reder ut eventuella oklarheter.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Ha inte bråttom med beställningen

Snart en månad sedan jag lade en beställning. Ingen uppdatering om vad som händer. Inte fått något än. Mailat flera gånger. Fick svar här om dagen, att min order skulle skickas på måndag. Undra vilken måndag som menas, vilken månad... Inte fått någon bekräftelse på att min order är skickad...

21. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar verkligen att du fått vänta så länge och att du inte fått tydligare uppdateringar från oss under tiden. Det är inte den upplevelse vi vill att våra kunder ska ha.

Din order innehöll beställningsvaror, vilket innebär att vi behöver få hem dessa från våra leverantörer innan ordern kan skickas. Vid sådana varor finns det tyvärr alltid en risk för längre leveranstid, särskilt när även våra leverantörer har högt tryck eller fördröjningar. Med det sagt ska det självklart inte ta närmare en månad utan tydlig information från oss, och det tar vi ansvar för.

Skicka gärna ett mejl till oss med ditt ordernummer, så går vi igenom ärendet direkt och ser till att kompensera dig för den långa väntetiden.

Vi beklagar återigen både förseningen och den bristande kommunikationen.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Fick fel vara och dom svarar inte på…

Fick fel vara och dom svarar inte på mail😔

10. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Det här ska självklart inte hända, och vi beklagar att du både fått fel vara och inte fått svar från oss i tid.

Skicka gärna ett nytt mejl till oss med ditt ordernummer och en bild på varan du fått, så går vi igenom ärendet och ser till att lösa det så snabbt vi kan.

Vi beklagar besväret och uppskattar att du uppmärksammar oss på detta.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Värdelöst!

Har fortfarande inte fått det som saknades, en slang så jag kan använda filtret och den saknade växten. Svarar inte när man skriver på kundtjänst. Helt värdelöst!

20. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar verkligen att du fortfarande saknar delar av din order och att du inte fått återkoppling från vår kundtjänst. Så ska det självklart inte gå till.

Vi vill gärna reda ut detta direkt och se till att du får en lösning, oavsett om det gäller att skicka de saknade produkterna eller återbetala dem om något inte längre finns tillgängligt.

Skicka gärna ett nytt mejl till oss med ditt ordernummer och skriv “Trustpilot” i ämnesraden, så kan vi enklare hitta ärendet och följa upp det.

Vi beklagar besväret och förstår din frustration.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Väntar fortfarande på min beställning…

Väntar fortfarande på min beställning som gjordes i oktober 2025, har försökt att få kontakt efter många olika försök så fick jag det där en utbetalning lovades, i december. Har inte fått mina pengar. Så rekommenderar inte någon att beställa här ifrån. Tråkigt!

7. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar verkligen om du fortfarande väntar på antingen leverans eller återbetalning. Så ska det självklart inte vara, och vi förstår att det skapar frustration när ärendet dragit ut på tiden.

Vi har tyvärr svårt att identifiera ordern enbart utifrån uppgifterna i recensionen, särskilt då vi inte kan se något ordernummer här. Skicka gärna ett mejl till oss med ditt ordernummer och märk mejlet med “Trustpilot”, så kan vi hitta ärendet och se till att detta blir löst under kommande vecka.

Om en återbetalning har utlovats men inte genomförts ska vi självklart följa upp det och säkerställa att det blir rätt.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Beställ inte härifrån

Beställde växter den 27/1. Har flertalet gånger frågat vad som händer med min beställning och får som svar att det ska komma samma vecka, men jag får aldrig något. Nu har det gått mer än en månad och jag vill hellre ha återbetalning, men där får jag inte heller något svar. Jag skulle inte rekommendera Nordicaquadesign om man inte vill vänta i flera veckor och ändå inte få nånting. Känns som en scam och att kasta pengar i sjön. Hade jag kunnat ge noll stjärnor så hade jag gjort det…

5. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar verkligen att du fått vänta så länge och att kommunikationen från oss inte varit tillräckligt tydlig under tiden.

Din order innehöll beställningsvaror, vilket innebär att vi först behöver få hem varorna från våra leverantörer innan vi kan skicka dem vidare. Vid sådana varor kan leveranstiden tyvärr bli längre, särskilt när tillgången ändras eller våra leverantörer har högt tryck. Med det sagt förstår vi att en väntan på över en månad är frustrerande, och du borde självklart ha fått tydligare uppdateringar från oss.

Vi vill också vara tydliga med att din order har skickats från oss. Om något fortfarande inte stämmer, eller om du saknar något i leveransen, ber vi dig att kontakta oss på mejl med ditt ordernummer så går vi igenom ärendet och ser till att hitta en lösning.

Vi beklagar återigen väntetiden och den bristande kommunikationen.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 4/5 tähteä

Jag är mycket nöjd med min beställning…

Jag är mycket nöjd med min beställning från NordicAqua. Paketet kom i gott skick och växterna var i utmärkt skick, precis som förväntat. Leveransen tog lite längre tid än jag hoppats på, men i stort sett är jag väldigt nöjd och kan varmt rekommendera NordicAqua!

4. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Stort tack för din fina recension! Vad roligt att höra att paketet kom fram i gott skick och att växterna levde upp till dina förväntningar.

Vi uppskattar också din förståelse kring leveranstiden. Levande akvarieväxter kräver ibland lite extra hantering för att skickas på rätt sätt, men vi arbetar hela tiden för att göra leveranserna både snabbare och tydligare.

Tack för att du rekommenderar oss — det betyder mycket för oss!

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Ej fått min order från 5/1-26

Ej fått min order från 5/1-26 beräknad leveranstid 1-2 veckor. Kundtjänst väljer att svara varannan/var tredje gång jag skriver. Bortförklaringar, skyller på deras leverantör. Jag rekommenderar inte att handla från detta företag.

(Uppdatering) Ordern skickades ca 2 mån efter beställning men några dagar senare reklamerades sändningen hos DHL i Eskilstuna, paketet och innehållet hade skadats. Jag fick alltså aldrig ordern och vill inte ha någon ersättnings order efter allt strul. Fakturan är annullerad.

2. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar verkligen att ärendet dragit ut på tiden och att upplevelsen inte blev som du hade förväntat dig.

Den aktuella ordern gällde ett akvarium med längre leveranstid, vilket framgick i samband med beställningen. Med det sagt förstår vi att väntan ändå blev frustrerande, särskilt när kommunikationen från vår sida inte upplevdes som tillräckligt tydlig.

När ordern väl skickades skadades försändelsen tyvärr under transport hos DHL. Det är såklart väldigt tråkigt, och även om själva transportskadan ligger utanför vår direkta kontroll förstår vi att det påverkade din helhetsupplevelse negativt.

Eftersom du inte önskade en ersättningsorder har ordern makulerats och fakturan annullerats/återbetalning hanterats. Vi beklagar återigen allt strul kring detta och tar med oss din feedback kring både leveranstid och kommunikation.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 2/5 tähteä

Levererar inte samt återbetalar inte.

La två beställningar hos Nordic Aquadesign. Varav en skulle samfraktas med den första. Ena beställningen kom fram med väldigt tråkiga och trötta växter då de skickades undermåligt paketerat (trots att det står att de ska levereras med heatpack nu under vintern). Beställning 2 som skulle samfraktas, Har aldrig levererats eller blivit återbetalat.

Rekommenderas inte! Hade de återbetalat så hade de kanske fått en stjärna till, men att behålla pengar utan att ens försöka leverera är bedrägligt.

Edit:
Någon timma efter att den här recensionen skrevs gjordes det (hör och häpna) en återbetalning för det som inte levererades - förstår dock inte varför men kund ska behöva tjata för att en återbetalning ska göras.
I och med återbetalningen gjordes så höjer jag betyget till 2 stjärnor...

12. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension och för din uppdatering. Vi beklagar verkligen att återbetalningen för den ej levererade delen missades från början. Det ska självklart inte krävas att en kund behöver påminna oss för att en återbetalning ska hanteras, och vi förstår din frustration kring detta. Skönt att återbetalningen nu är genomförd, men vi tar med oss att hanteringen borde ha skett tidigare.

Vi beklagar också att växterna du fick hem upplevdes som trötta. När vi skickar levande växter under kallare perioder gör vi alltid en bedömning vid packning utifrån väder, transportsträcka och vilka växter som ingår i ordern. Heatpack är inte alltid det bästa alternativet för alla växter, eftersom vissa sorter kan påverkas negativt av för hög värme i en stängd låda. Därför gör vi en samlad bedömning för varje försändelse.

Med det sagt ska växterna självklart komma fram i gott skick. Om du inte redan varit i kontakt med oss kring växterna får du gärna mejla oss med bilder och ordernummer, så tittar vi vidare på det.

Vi beklagar återigen att din upplevelse inte blev som den skulle och uppskattar att du uppdaterade recensionen när återbetalningen var gjord.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Kass kundservice och återkoppling

Kass kundservice och återkoppling. La beställning för en månad sen och ett svar på mail ang order. Bortförklaringar på om försenade leveranser från underleverantörer etc. Inga varor i sikte, 700kr i sjön. Beställ ej härifrån.

20. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar att väntetiden och kommunikationen inte levde upp till dina förväntningar.

Din order innehöll beställningsvaror, vilket innebär att produkterna först behövde komma in från våra leverantörer innan vi kunde skicka dem vidare. Vid sådana varor kan leveranstiden därför bli längre än för produkter som finns på vårt eget lager. Med det sagt förstår vi att väntan blev frustrerande och att vi borde ha varit tydligare i vår återkoppling. Det är dock tråkigt att detta tolkas som en bortförklaring från vår sida, då vi självfallet måste få hem varorna från leverantör för att kunna skicka de vidare till våra kunder.

Kan se att ärendet nu är löst och tar med oss din feedback i vårt fortsatta arbete med att förbättra kommunikationen kring beställningsvaror.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Försenad leverans, saknade varor och utebliven återbetalning

Leveransen var kraftigt försenad och när paketet väl kom saknades det flera växter.
Kontakten med företaget har varit svår, och trots att återbetalning utlovades skriftligt har jag fortfarande inte fått mina pengar.

Det har krävts upprepade påminnelser utan resultat, vilket känns väldigt oprofessionellt.

Jag vill varna andra för att handla här. Min upplevelse är att man riskerar både förseningar, ofullständiga leveranser och utebliven återbetalning.
Efter min erfarenhet och efter att ha läst andras omdömen känns det som ett återkommande mönster där kunder inte får allt de betalat för.

Jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka.

18. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar verkligen att din leverans blev kraftigt försenad, att flera växter saknades och att återbetalningen inte har hanterats som den skulle. Det här är inte en acceptabel upplevelse och vi förstår din frustration.

Om en återbetalning har utlovats skriftligt ska den självklart också genomföras. Vi vill därför gå igenom ditt ärende direkt och säkerställa att återbetalningen för de saknade varorna blir löst.

Skicka gärna ett mejl till oss med ditt ordernummer och märk mejlet med “Trustpilot”, så prioriterar vi ärendet och återkopplar med status.

Vi beklagar återigen både förseningen, den ofullständiga leveransen och den bristande kommunikationen. Din feedback är viktig och vi tar den med oss i vårt arbete med att förbättra våra rutiner kring leverans, återbetalning och kundservice.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Sämsta skitet

Sämsta skitet, blåst på både växter och återbetalning. Fick hälften av beställningen och lovad återbetalning men visade sig vara ren lögn. Efter åtskilliga försök att få tag på dem efter dem lovat det så har dem inte svarat en enda gång. Bluff och båg!

13. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar verkligen att du fått en ofullständig leverans och att den utlovade återbetalningen inte har hanterats som den skulle. Så ska det självklart inte gå till.

Vi vill samtidigt vara tydliga med att vi inte delar bilden av att det skulle röra sig om “bluff och båg”. Vi har levererat tusentals ordrar över hela Sverige sedan vår start, däremot förstår vi att situationen har skapat frustration, särskilt när återkopplingen från oss inte varit tillräckligt snabb eller tydlig.

Om du fortfarande saknar återbetalning vill vi reda ut detta direkt. Skicka gärna ett mejl till oss med ditt ordernummer och märk mejlet med “Trustpilot”, så går vi igenom ärendet och ser till att det blir löst.

Vi beklagar både den ofullständiga leveransen och den bristande kommunikationen.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Får inte det man beställt

Får inte det man beställt, ingen återkoppling trots mail och kontakt på messenger, har inte fått någon återbetalning. Avråder alla från att beställa därifrån. Kommer aldrig köpa därifrån igen

18. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hej,

Tack för din recension. Vi beklagar verkligen att du upplever att du inte fått det du beställt och att du inte fått återkoppling från oss i tid. Så ska det självklart inte vara.

Vi har svårt att gå igenom ärendet utan mer information, men vi vill gärna reda ut vad som hänt och hitta en lösning. Skicka gärna ett mejl till oss med ditt ordernummer och märk mejlet med “Trustpilot”, så kan vi identifiera ordern och följa upp både leverans och eventuell återbetalning.

Vi beklagar besväret och förstår att situationen har skapat frustration.

Vänliga hälsningar,
Teamet på Nordic Aquadesign

Saanut 1/5 tähteä

Order not received

After 4 months my ordered plants have still not been shipped and I get no reply to my emails.

6. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Nordicaquadesign-logo

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign

Hello,

Thank you for your review. We are sorry to hear about your experience, but based on the information available to us, we have not been able to identify an order that has been waiting to be shipped for four months.

We always want to resolve any genuine issue, so please contact us by email with your order number and the email address used when placing the order. That way we can look into this properly and clarify what has happened.

If there has been an error on our side, we will of course make sure it is corrected.

Kind regards,
Nordic Aquadesign

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin