Beställt snäckor 9/6. Veckan därpå fick jag mail att varorna var packade och jag skulle få ett bekräftelse mail med spårlänk från transportföretaget. Fick inget. Har skrivit och frågat 2ggr till kundt... Näytä lisää
Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää
Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää
Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat
Utebliven leverans. Bedrägeri. Polisanmäld 2026-06-26. VARNING! Konkurs, idag drivs webbshoppen i stället av ett helt annat bolag: WorkForce Solutions Sweden AB (org.nr 559319-2825) med säte i V... Näytä lisää
Beställde växter och betalde 3/6; växterna skulle komma inom 2 dagar eller 6 dagar. Inte hört något. Mejlade och efterlyste den 13 juni. Inget svar. Som tur är handlar det inte om mycket pengar. Väldi... Näytä lisää
Jag fick hem min beställning till ett ombud dygnet efter att den skickades. När jag packade upp ordern blev jag positivt överraskad över hur bra kvalité det var på växterna. Jag kunde till och med p... Näytä lisää
Yrityksen tiedot
Yrityksen kirjoittama
Nordic Aqua Design är en svensk webbutik med fokus på akvarieväxter, aquascaping och tillbehör för akvariehobbyn. Vi startade med en passion för växtakvarium och har på kort tid vuxit till en av Sveriges största leverantörer av akvarieväxter online. Vårt mål är att erbjuda ett brett sortiment av friska växter, noggrant utvalda produkter och inspiration till både nybörjare och erfarna akvarister. Som ett växande företag och ett mindre team arbetar vi ständigt med att förbättra våra rutiner kring lager, leveranser och kundservice. Levande växter är färskvara, vilket ibland innebär snabba förändringar i tillgång och leveranstid, men vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa våra kunder och hitta lösningar när något inte blir som tänkt. Vi uppskattar all feedback från våra kunder och använder den för att fortsätta utveckla Nordic Aqua Design.
Yhteystiedot
Ruotsi
- nordicaquadesign.se
Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja
Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa
On vastannut 86 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista
Vastaaminen kestää yleensä yli kuukauden
Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia
Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.
Utebliven leverans
Utebliven leverans. Bedrägeri. Polisanmäld 2026-06-26.
VARNING!
Konkurs, idag drivs webbshoppen i stället av ett helt annat bolag: WorkForce Solutions Sweden AB (org.nr 559319-2825) med säte i Vänersborg. Det nuvarande bolaget är registrerat under branschkoden för restaurang/cateringverksamhet, men har tagit över driften av akvariesajten.
Oseriöst företag
Beställt snäckor 9/6. Veckan därpå fick jag mail att varorna var packade och jag skulle få ett bekräftelse mail med spårlänk från transportföretaget. Fick inget. Har skrivit och frågat 2ggr till kundtjänst utan svar. Kommer åka ut och resa snart så snäckorna lär ruttna på posten tyvärr. Jag kommer kräva pengarna tillbaka. Vilket jag tycker alla borde göra. Om inte anmäla till Konsumentombudsmannen
Undvik detta företag idagsläget
Vet inte riktigt vad som har hänt med detta företag då jag hade en bra upplevelse runt julen 2024 med en beställning som var snabb, nu verkar det ha gott i botten. Gjorde en beställning 10/4 som skulle ta 1-2 veckor, det blev försent och ingen återkoppling under tidens gång. Anledning att det var brist på det akvariumet i Europa/deras leverantör. 26/5 skickades äntligen leveransen från dem, utan någon slags leveransinformation och spårningslänk som det står att man ska få i mailet. Detta verkar ha hänt fler här som har lämnat en recension. När man sen frågar kundtjänst om detta så får man svaret att det hämtades hos dom 26/5 av DHL enligt deras system. "Ibland missas en scanning på terminal, men det brukar inte dröja länge innan den scannas och ”hamnar rätt” " är deras svar. 23/6 har jag fortfarande inte fått någon slags återkoppling eller någon information om paketet.
Varning; handla inte här
Beställde växter och betalde 3/6; växterna skulle komma inom 2 dagar eller 6 dagar. Inte hört något. Mejlade och efterlyste den 13 juni. Inget svar. Som tur är handlar det inte om mycket pengar. Väldigt oseriöst företag.
Oseriöst företag!
Lade en beställning på två växter och fyra snäckor den 2 maj 2026. Allt såg ut att finnas i lager. 12 maj skickade jag meddelande på Messenger och efterfrågade leveransen. Komiskt nog svarade de, precis som till alla andra verkar det som "leveransen skickas kommande måndag".
Ingen leverans har fortfarande kommit. Jag har efterfrågat leveransen igen och fått till svar att de skulle höra med "packansvarig" på måndag. Sen har de inte hört av sig...
Ser på hemsidan att en del av det jag beställt nu står markerat som slutsålt men de hör inte av sig eller svarar på meddelanden.

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Beställde växter
Beställde 12 växter. endast 8 kom efter ca en månad. Företaget svarar sent eller aldrig på mejl. mycket dåligt hanterande av beställningar

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
VARNING!
2 veckor från beställning inte ett ord..
Plötsligt, ett meddelande att varorna är skickade, skall få meddelande från transportleverantören, sen 1 vecka och fortfarande helt tyst.
Kommer absolut inte rekommendera detta företag. Oseriöst företag eller bara fullkomligt inkompetent, nåt är det.
Inser att jag blivit blåst på pengarna.
VARNING!!

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Ha inte bråttom med beställningen
Snart en månad sedan jag lade en beställning. Ingen uppdatering om vad som händer. Inte fått något än. Mailat flera gånger. Fick svar här om dagen, att min order skulle skickas på måndag. Undra vilken måndag som menas, vilken månad... Inte fått någon bekräftelse på att min order är skickad...

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Fick fel vara och dom svarar inte på…
Fick fel vara och dom svarar inte på mail😔

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Värdelöst!
Har fortfarande inte fått det som saknades, en slang så jag kan använda filtret och den saknade växten. Svarar inte när man skriver på kundtjänst. Helt värdelöst!

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Väntar fortfarande på min beställning…
Väntar fortfarande på min beställning som gjordes i oktober 2025, har försökt att få kontakt efter många olika försök så fick jag det där en utbetalning lovades, i december. Har inte fått mina pengar. Så rekommenderar inte någon att beställa här ifrån. Tråkigt!

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Beställ inte härifrån
Beställde växter den 27/1. Har flertalet gånger frågat vad som händer med min beställning och får som svar att det ska komma samma vecka, men jag får aldrig något. Nu har det gått mer än en månad och jag vill hellre ha återbetalning, men där får jag inte heller något svar. Jag skulle inte rekommendera Nordicaquadesign om man inte vill vänta i flera veckor och ändå inte få nånting. Känns som en scam och att kasta pengar i sjön. Hade jag kunnat ge noll stjärnor så hade jag gjort det…

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Jag är mycket nöjd med min beställning…
Jag är mycket nöjd med min beställning från NordicAqua. Paketet kom i gott skick och växterna var i utmärkt skick, precis som förväntat. Leveransen tog lite längre tid än jag hoppats på, men i stort sett är jag väldigt nöjd och kan varmt rekommendera NordicAqua!

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Ej fått min order från 5/1-26
Ej fått min order från 5/1-26 beräknad leveranstid 1-2 veckor. Kundtjänst väljer att svara varannan/var tredje gång jag skriver. Bortförklaringar, skyller på deras leverantör. Jag rekommenderar inte att handla från detta företag.
(Uppdatering) Ordern skickades ca 2 mån efter beställning men några dagar senare reklamerades sändningen hos DHL i Eskilstuna, paketet och innehållet hade skadats. Jag fick alltså aldrig ordern och vill inte ha någon ersättnings order efter allt strul. Fakturan är annullerad.

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Levererar inte samt återbetalar inte.
La två beställningar hos Nordic Aquadesign. Varav en skulle samfraktas med den första. Ena beställningen kom fram med väldigt tråkiga och trötta växter då de skickades undermåligt paketerat (trots att det står att de ska levereras med heatpack nu under vintern). Beställning 2 som skulle samfraktas, Har aldrig levererats eller blivit återbetalat.
Rekommenderas inte! Hade de återbetalat så hade de kanske fått en stjärna till, men att behålla pengar utan att ens försöka leverera är bedrägligt.
Edit:
Någon timma efter att den här recensionen skrevs gjordes det (hör och häpna) en återbetalning för det som inte levererades - förstår dock inte varför men kund ska behöva tjata för att en återbetalning ska göras.
I och med återbetalningen gjordes så höjer jag betyget till 2 stjärnor...

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Kass kundservice och återkoppling
Kass kundservice och återkoppling. La beställning för en månad sen och ett svar på mail ang order. Bortförklaringar på om försenade leveranser från underleverantörer etc. Inga varor i sikte, 700kr i sjön. Beställ ej härifrån.

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Försenad leverans, saknade varor och utebliven återbetalning
Leveransen var kraftigt försenad och när paketet väl kom saknades det flera växter.
Kontakten med företaget har varit svår, och trots att återbetalning utlovades skriftligt har jag fortfarande inte fått mina pengar.
Det har krävts upprepade påminnelser utan resultat, vilket känns väldigt oprofessionellt.
Jag vill varna andra för att handla här. Min upplevelse är att man riskerar både förseningar, ofullständiga leveranser och utebliven återbetalning.
Efter min erfarenhet och efter att ha läst andras omdömen känns det som ett återkommande mönster där kunder inte får allt de betalat för.
Jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka.

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Sämsta skitet
Sämsta skitet, blåst på både växter och återbetalning. Fick hälften av beställningen och lovad återbetalning men visade sig vara ren lögn. Efter åtskilliga försök att få tag på dem efter dem lovat det så har dem inte svarat en enda gång. Bluff och båg!

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Får inte det man beställt
Får inte det man beställt, ingen återkoppling trots mail och kontakt på messenger, har inte fått någon återbetalning. Avråder alla från att beställa därifrån. Kommer aldrig köpa därifrån igen

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Order not received
After 4 months my ordered plants have still not been shipped and I get no reply to my emails.

Vastaus yritykseltä Nordicaquadesign
Trustpilot-kokemus
Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.
Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.
Lue lisää muunlaisista arvosteluista.
Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.
Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.
Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.
Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.







