Mister Spex Arvostelua 

7 494
•
TrustScore 3.5/5 tähteä

3,6

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

Habe einige Brillen bei Mister Spex in den letzten Jahren gekauft und hatte bisher nie Problem! Die Brillen waren immer in guter Qualität und der Partner Optiker in der Nähe ist auch super ! Ich kann... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

I purchase all my spex from this company. Great range, online try-before-you-buy or try at home are great tools. Recently made an error in lens specification but they changed them with no quibble desp... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Defekte Sonnenbrille Safilo: Nach nur 6 KW ist der Bügel meiner 58€ Safilo Sonnenbrille ohne Fremdeinwirkung gebrochen. Gesetzliche Gewährleistung wurde vom Verkäufer im Store Essen unfreundlich a... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 4/5 tähteä

Good website; clear navigation; very good choice of frames. Glasses received are excellent quality, and with a (surprise!) spare part of lenses. Slight drawback was having to interpret my prescripti... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Optikko
  2. ja myös
  3. Aurinkolasit
  4. Piilolinssit
  5. Silmälasien tukkumyynti

Tietoja yrityksestä Mister Spex

Yrityksen kirjoittama

WHAT DRIVES US
We are establishing a new way of buying glasses that is in keeping with the times. Greater choice and better, transparent prices in an easy, intuitive process. Today’s way to buy eyewear. ______________________________ OUR PROMISE
At Mister Spex, product quality has top priority. In all our processes, from purchasing to dispatch, we therefore pay attention to ensuring due care, accuracy, quality craftsmanship and expert partners. The result is excellent quality at low prices. ______________________________ HIGH QUALITY FRAMES
We purchase original products only and obtain our frames from all the major manufacturers. We also produce our own high quality, attractively priced brand. Our online shop currently offers more than 7,000 models of glasses and sunglasses from more than 70 brand names, including Ray-Ban, Boss Orange, Prada and Tom Ford. We have all frames in stock and they are therefore ready for immediate dispatch. ______________________________ TOP BRAND AND LENS QUALITY
We have all spectacle lenses custom-made for you in Germany. To do so, we work in partnership with world-leading lens manufacturers, including SEIKO Optical, Hoya Lens Deutschland and Essilor. ______________________________ PERSONAL SERVICE AND EXPERT ADVICE
One of our company’s basic principles is to ensure your satisfaction. Our customer service team has qualified opticians and experienced customer advisors to help you with your eyewear purchase, providing support free of charge via our hotline and by e-mail.

Yhteystiedot

3,6

Keskitasoinen

TrustScore 3.5/5 tähteä

7 t. arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Trustpilotissa on kyse ihmisistä. Tämä yritys voi käyttää lisäksi tekoälyavusteista työkaluamme, joka auttaa vastausten laatimisessa.

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,6

Kaikki arvostelut

(7 494)

22 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Otroligt besvikna på företaget

Vi beställde kontaktlinser till vår dotter. När vi hämtade ut paketet fanns bara linser för vänster öga. Kontaktade företaget som inte visste varför försändelsen var felaktig. De lovade återkoppla till oss var resterande linser tagit vägen. De har de inte gjort och det har gått 14 dagar!!! När vi ringer Mister Spex svarar både engelsktalande och tysktalande personer och det blir väldigt svårt att förklara på ett bra sätt. Vi är mycket besvikna över hur de behandlat oss som kunder. Under all kritik. Det tråkigaste var att min dotter hade tänkt att ta med sig linserna då hon åkte utomlands med sol och bad.

16. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Hej kära kund,

Tack för din recension.
Vi är mycket ledsna över att du inte är nöjd med vår service.
Vi har med glädje kontrollerat din beställning och funnit att vårt kundtjänstteam redan har kontaktat dig via e-post.
Om du inte har fått meddelandet, vänligen kontrollera även din skräppostmapp.

Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter och önskar dig en trevlig dag.

Med vänliga hälsningar från Berlin,
ditt Mister Spex-team

Saanut 1/5 tähteä

Shipping took ages

Shipping took ages

20. toukokuuta 2025
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Dear Michelle,

Thank you for your review.

We are very sorry that there was a challenge with the delivery of your order by our logistics partner.

We apologise for the inconvenience caused and wish you a pleasant day.

With kind regards from Berlin,
your Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

Don’t use this company

The website shows a 3-5 day tracked delivery service.
10 days later I am still waiting. Contacting customer services I have been told I must wait 4 more days to ask for a refund. Finally been given tracking data which shows Royal Mail are still waiting for my lenses.
What a waste of time and effort when other opticians offer next day delivery.

19. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Dear Customer,

Thank you for your feedback.

We are truly sorry to hear about the significant delay with your order and the experience you've had with our delivery service and customer support. We understand how disappointing it is when a 3-5 day delivery turns into such a long wait, especially when you're expecting your lenses.

Please accept our sincere apologies for the inconvenience and the miscommunication regarding your refund request.
We've forwarded your refund request for urgent processing to ensure it's handled as quickly as possible.

We truly regret that your experience didn't meet your expectations, and we appreciate you bringing this to our attention.

Best regards,
Your Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

Very poor service

Very poor service. They could not find out if my order had been processed or not but they took my money. Told me to find another supplier!
Still waiting for my refund!
My advice is do not buy from Mister Spex.

19. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Hello dear customer,

Thank you for taking the time to rate us here on Trustpilot.

We regret that we were apparently not able to fully convince you.

Unfortunately, your review does not contain any further information, so we are unable to process your feedback appropriately.
If you would like to address your concerns to us again, please contact our customer service team.

We look forward to your call.

We apologize for any inconvenience caused and wish you a pleasant day.

With kind regards from Berlin,

your Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

Long Lead times that they don't flag at the point of purchase

At every stage of my purchase, the delivery time is stated as 3-4 working days. It arrived in 8. When I spoke with customer services they stated it would be a minimum of 7 because of shipping from Germany - which is fine, if they hadn't stated 3-4 days at every stage of the purchase. Lack of transparency is extremely frustrating - won't use again.

6. toukokuuta 2025
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Hello dear customer,

Thank you for your review.

We regret that we could not convince you of our service and apologise.
We take your feedback very seriously and continue to work on improving ourselves.

Kind regards from Berlin,
your Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

Strongly Do Not Recommend This Company

I placed an order with Mister Spex on 11th April 2025 to try on glasses at home. After returning them the following day and submitting my prescription through their website, I expected the final pair to arrive promptly.
Instead, I endured weeks of confusion, repeated phone calls, and false assurances. I was told several times that the issue was resolved, that my returned box had been located, and that new glasses would be dispatched. Despite this, nothing arrived.
Even worse, after being assured by their customer service that no payment would be taken due to the confirmed return, £408 was debited from my account on 6th May. I’ve since been told I would receive a refund and that my glasses are finally on their way—but the tracking link hasn’t updated since last Friday, despite their promise of next working day delivery.
Their customer service is robotic, unhelpful, and frustrating. I’ve never experienced such poor communication or accountability from a company in this sector.
At this point, I’ve lost trust in Mister Spex and do not recommend them. Delays, broken promises, and unauthorised charges are not acceptable—especially for a company dealing with something as important as prescription eyewear.

14. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Dear Nancy,

Thank you very much for your review.
We are sorry that you are not satisfied with our service.
Our customer service team already sent you an email yesterday regarding your concern.

We apologise for the inconvenience caused and wish you a pleasant weekend.

With kind regards from Berlin,
Your Mister Spex team

Saanut 1/5 tähteä

Please beware of this company

Please beware of this company - hide that they are in Germany. Returned my glasses May 2nd, tracking shows delivered May 6th, but they have charged me saying they've not received them. Apparently even though they advertise 'tracked returns' via Royal Mail, it's only tracked to a freight forwarder, and then nothing. Seems very dishonest - I've been charged £350 despite the glasses being returned 10 days ago. Customer Services rude and unhelpful.

15. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Hello dear customer,

Thank you for taking the time to rate us here on Trustpilot.

We regret that we were apparently not able to fully convince you.

Unfortunately, your review does not contain any further information, so we are unable to process your feedback appropriately.

If you would like to address your concerns to us again, please contact our customer service team.

We look forward to your call.

We apologize for any inconvenience caused and wish you a pleasant day.

With kind regards from Berlin,
your Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

Refund never received

I’ve used Mister Spex a few times in the past with no problems but something has changed. Returned the trial frames well within the required time, and the Royal Mail tracking confirmed it was received two weeks ago. I have just been invoiced for the full cost, because when the package was received at the returns address given, it was then apparently forwarded on to Germany, with no tracking, and I won’t get a refund until it reaches the new destination in Germany.

13. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Hello dear customer,

Thank you for taking the time to rate us here on Trustpilot.

We regret that we were apparently not able to fully convince you.

Unfortunately, your review does not contain any further information, so we are unable to process your feedback appropriately.

If you would like to address your concerns to us again, please contact our customer service team.

We look forward to your call.

We apologise for any inconvenience caused and wish you a pleasant day.

With kind regards from Berlin,

your Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

Do Not trust

Never received my refund after sending glasses back . Not to be trusted

5. syyskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Dear Billy,

Thank you very much for your review.
We were happy to check your order and were able to confirm that it was correct,
that we already arranged the refund on 17/09/2024 to the payment method you used in the order.
Please check your incoming payments there and contact our customer service again if necessary.

We wish you a nice day.

Yours sincerely,
Your Mister Spex team

Saanut 1/5 tähteä

Misleading Information and horrible customer service

Today is 13th May. I ordered the try at home specs on 24th April. I have sent them back with my lenses prescription over a week ago, "they" have received them a couple days later. Only to hear nothing for a few days, chase them up, where it was actually revealed that they haven't even received the specs - it's a freight partner that receives them, then sends them to Germany where the company ACTUALLY is.

- I ordered on 24th April
- "They" received on 7th May
- I contacted on 13th May
- They said they will actually receive them on the 17th May

So I won't have my glasses a until end of May. Not only this is appalling but also unethical using a .co.uk site url and not clarifying anywhere that they're based abroad.

EDIT

It's now 19 May, when they confirmed that they received the frame back and will start processing. I asked if I will have the glasses by 21 May and they said it takes 5 to 14 days to process and deliver. I asked if there's a way we can fast track this. I'm willing to pay for a fast track service. They didn't care, they said they have no influence in this.

They don't understand that this is vision that we're talking about. I'll be waiting for over a month for drastically changed prescription. Simply unacceptable.

Mr Spex your response to this is embarrassing.

EDIT V2

I got a dispatch notification on Monday 19 May. It's now Friday 23 May and the RM tracking still says "We're expecting it".

We're now at the month mark of when I bought the glasses.

13. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Hello dear customer,

Thank you for taking the time to rate us here on Trustpilot.

We regret that we were apparently not able to fully convince you.

Unfortunately, your review does not contain any further information, so we are unable to process your feedback appropriately.

If you would like to address your concerns to us again, please contact our customer service team.

We look forward to your call.

We apologize for any inconvenience caused and wish you a pleasant day.

With kind regards from Berlin,

your Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

Die teuersten Gläser sind dicker als…

Die teuersten Gläser sind dicker als normal geschliffene Gläser bei Fielmann.
Der Rahmen ist sowas von billig. Die Farbe blättert ständig ab.
Die Leute im Chat sind dermaßen unfreundlich.
Ich würde NIE wieder hier eine Brille bestellen und ich rate wirklich jedem zu Fielmann zu gehen.

16. tammikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Guten Tag lieber Kunde,

vielen Dank, dass du dir die Zeit genommen hast, um uns hier auf Trustpilot zu bewerten.

Wir bedauern, dass wir dich augenscheinlich nicht vollumfänglich überzeugen konnten.
Unglücklicherweise enthält deine Bewertung keinerlei weiterführende Informationen, sodass wir dein Feedback nicht sachdienlich verarbeiten können.
Solltest du dein Anliegen nochmals an uns richten wollen, bitten wir dich, unseren Kundenservice zu kontaktieren.
Wir freuen uns auf deinen Anruf.

Für die entstandenen Unannehmlichkeiten bitten wir dich um Entschuldigung und wir wünschen dir ein schönes Wochenende.

Mit freundlichen Grüßen aus Berlin,
dein Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

DO NOT BUY FROM MISTER SPEX

DO NOT BUY FROM MISTER SPEX
YOU NEVER GOT A REFUND!!!
Ordered a pair of sunglasses and decided to return them. They had a 30 days money back guarantee listed on their website.
Sent out my return parcel in late March.
Parcel shows delivered on 4/4. I didn’t receive any email acknowledging my return.
Reached out to customer service after a week, being told the parcel arrived at UK warehouse, after inspection they would refund me, the whole procedure required bloody 18 working days meaning almost a month.
A week later still did not receive any acknowledgement email, reached to the customer service again. This time being told THE PRODUCT NEED TO BE SHIPPED BACK TO GERMANY WAREHOUSE for inspection before getting a refund. Hello you never say that on your website or refund policy??? You website FAQ is saying refund is processed within 7 working days from day of shipping?? Why promising this if you can’t do it???
Finally received the acknowledgement email on 23/4 which has been 20 days since it’s delivered to UK warehouse. What were you doing this whole time??? Even if I swim across the sea and walk to Germany it would take less than 20days??
2/5 received the email stating refund had been completed and will shown in 8 working days. I can’t believe nowadays they need 10days to process a refund and it takes 8 working days to show up??? I always get my refund within a few days in other website???
Today 4/5 it has not been shown up. What the hell??? I don’t know what I’m waiting for for the entire month it has been a total waste of time. Do you have a cash flow issue that needs you to hold up client money??? Also customer service only working Mon-fri 9-5pm makes it very difficult to reach to them. If you only work while I work, how could I spare time to reach out to you??? Worst refund experience ever!!! I would definitely not buy from here again!

28. maaliskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Dear Customer,

Thank you for your review.

We regret that we were unable to convince you of our service and apologize for this.
We take your feedback very seriously and are continuously working on improving ourselves.
Your refund has already been processed.
If you have any further questions, please feel free to contact our customer service.

Kind regards,
Your Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

Do not use!

Ordered 4 No. pairs of frames for the home trial. Placed a subsequent order for 2 No. pairs of the frames with perscription lenses.

No return label was inside the box, so had to hand write my order number to go inside the box. I returned all 4 pairs of frames, but have been charged on my credit card for all 4 no. pairs of frames from the home trial.

I contacted the company to be told they had not received the frames, even though I have proof of postage. They were posted back on 19/04/2025 and they still haven't received them, they are still at custom's and it's now 02/05/2025!!

I just want my money refunded.

Definitiely would not recommend using this company from my experience!!

2. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Dear Alex,

Thank you for your review.

We regret that we were unable to convince you of our service and apologize for this.

We take your feedback very seriously and are continuously working on improving ourselves.

If you have any further questions, please feel free to contact our customer service.

Kind regards,
Your Mister Spex Team

Saanut 5/5 tähteä

A very competitive price will attract…

A very competitive price will attract you. The customer service team is excellent. You are kept informed via email every stage of the way through to delivery. They are great on the phone too. Shipments are from Germany, so build in some lead time when ordering. I think my last order was 5 days to get to Royal Mail and then a couple of days to arrive.

2. toukokuuta 2025
Saanut 1/5 tähteä

Very poor try at home experience

I used the Try at Home thing. Glasses received later than expected. Instructions said to send back using the address label in the box - there wasn't one. Contacted support and they told me to create a new label which I did. Send off to the post office.

Couple of days later they take the full amount for 4 frames (over £600) and say that they haven't received the item - even though I have proof of postage.

Now they are saying they won't refund it yet because the parcel is held up at customs.

So what was supposed to be an easy, stress free experience of trying glasses at home, has become a nightmare. I will not be using them again

30. huhtikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Dear customer,

thank you for your review.
We are sorry that you have not received our refund yet.
We kindly ask you for a little more patience, after we have received your return, we will process the refund as soon as possible.
We are sorry for any inconvenience and we wish you a pleasant day.

Kind regards from Berlin,
your Mister Spex Team

Saanut 1/5 tähteä

Service stark nachgelassen

Ich bin seit über 10 Jahren Kunde bei Mister Spex. Ich hatte schon Brillen die beim putzen in der Mitte durchgebrochen sind, wurden immer auf Kulanz getauscht. Nun nicht mehr. Obwohl das Problem offensichtlich ist wird mir die Schuld gegeben. Das wars dann, ein Kunde weniger.

30. huhtikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Mister Spex-logo

Vastaus yritykseltä Mister Spex

Guten Tag Florian,

vielen Dank für deine Bewertung.
Es tut uns sehr leid, dass du mit unserem Service nicht mehr zufrieden bist.
In unserer Meisterwerkstatt werden alle Reklamationen sorgfältig geprüft und wir möchten dir versichern, dass eine Ablehnung niemals leichtfertig entschieden wird.

Für die Entscheidung unserer Reklamationsabteilung bitten wir dich um Verständnis und wir wünschen dir noch einen schönen Tag.

Mit freundlichen Grüßen aus Berlin,
dein Mister Spex Team

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin