Filterbuy Arvostelua 

5 948
•
TrustScore 2.5/5 tähteä

2,3

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Purchased cabin filter for 2016 honda crv. Descibed as a hepa filter. It was the only compatible filter listed. Installed and found (on the hottest day of the year) that it blocked air flow... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Misleading Reorder Pricing – Charged More Than Double I have been a FilterBuy customer for several years and previously paid about $22.93 per order. On October 9, 2026, I used the “Reorder” b... Näytä lisää

Saanut 3/5 tähteä

Be very careful when buying from this company and absolutely triple chech the ACTUAL size of their filters. I bought a six pack of 12x24x1. When used, the filter actually slipped past the sheet metal... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Ilmansuodattimien toimittaja

Yrityksen kirjoittama

Filterbuy is a family-owned air filtration brand working on our American Dream; to offer quality, American-made air filters at a fair price, made by workers from your communities across the United States.


Yhteystiedot

2,3

Välttävä

TrustScore 2.5/5 tähteä

6 t. arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Ei ole vastannut huonoihin arvosteluihin

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,3

Kaikki arvostelut

(5 948)

73 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Don't expect good service, or satisfactory filters.

I ordered 16x20x5 filters.
FIlterbuy delivered 16x22x5 filters.
Their error, I returned the useless filters.
They charged me $26.36 for the return.

20. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Hi David, we have requested additional information to locate your account. If we sent an incorrect size, there is no situation where we would charge a client to pay return shipping. If we sent the correct filters and the client makes an error in sizing, we always offer 100% free exchange. Please provide your order number or email your information to jena@filterbuy.com so we may research this for you immediately! We would like to assist! *Edit* Thank you for emailing us the information we have responded. The Electro Air 16x20x5 , which you ordered and the Amana 16x22x5 show different nominal sizing  however they both measure the same actual, The closest we would have to what you requested via phone (16x19 3/4 x 4 7/16) would be the  Honeywell 15 3/4" x 19 3/4" x 4 3/8. Unfortunately we do not make custom 5 inch filters.
Because we did indeed send the product you ordered , return shipping is the responsibility of the purchaser as stated in our return policy. We apologize that we were not able to offer a proper exchange for the size you are seeking. We hope to be able to provide additional sizes in the future. 

Saanut 2/5 tähteä

Replacements & Refunds Non-Existent

Ordered in April 2024 for a new condo I am living in with unique filter sizes. Bought a pack of 4, shipped and when arrived all the wrong size. Told to donate them, which I went extremely out of the way to do, and I had to email a photo of the wrong filters to their customer service team. Then they sent me another pack of 4, this time only 3 were the correct size? The 4th filter was the wrong size, I contacted customer service and they again made me send a photo that one of them was the incorrect size and told me to donate the one I could not use. Told me a replacement was on the way, never came. Didn't think much of it because I had 3 to use before I needed to use the 4th. When I needed the 4th finally, contacted them that they never sent it and they hit me with "this is beyond our 90-day policy" there is nothing we can do at this point. Then they tried to sell me a subscription, who would subscribe when none of their orders have been correct thus far. Chat-bot and phone communication operated with an impolite tone, condescending when I did my part and they failed as a company to the right thing. The supervisors it was escalated to denied my request to fulfill the order correctly since it was outside of the 90 days. Won't be trusting them as a business due to this experience.

20. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Ms Clough, we were able to look into the details of your account as well as your conversations with our agent. I do believe we had an agent reach out to you Friday eve to assist with that replacement filter even though it was out of our 90 day policy.

Saanut 3/5 tähteä

Filter sizes are smaller than most common retailers.

I did not read the sizing detail when I ordered my filters. I had ordered two 14x20x1 earlier this year .. I thought they were a bit loose when I installed them but didn't think much about it. When it came time to replace (Summer) I just picked up 2 more (3M) 14x20x1 at either Costco or Lowes. They fit nice and snug. Two weeks ago, I decided to buy from FilterBuy again and these were so small (yeah, I measured .. they were 13.5 x 19.5 x .75) there was a very visible gap between one of the filters and the return hole it was covering. I sent FilterBuy an email to complain. I was humbled of course when the support person stated "One thing to consider about air filters is that, generally, they are listed in their nominal size. It means it is rounded up to the nearest inch.
The actual size varies, thus, on our listing, we clearly state the actual size just below it." I admitted I was wrong for not reading and I will not attempt to rationalize anything here. I will make a statement however - I've lived in the same house for 25 years (several HVAC systems but same inlets and ductwork) - and I've NEVER had to care about filters not fitting IF I just purchased from Costco, Lowes, Home Depot, and once at a local grocery store. FilterBuy did nothing really wrong, and they were courteous but I will never buy from FilterBuy again.

7. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Filterbuy initially sent the wrong MERV…

Filterbuy initially sent the wrong MERV rating (13 when I ordered an 11). At first I thought, “Okay, that doesn’t make me too confident but at least they actually sent me a nicer product than I ordered.”

However, after going through several filters, I noticed many of them had gaps in the corners and weren’t completely closed. After reaching out to filterbuy, they stated that since this order was too old they couldn’t do nothing to return or replace these filters. This is a cheap company selling a poor quality product. Renee from customer service could do nothing to right this situation, and I will say you should carefully inspect all the filters upon arrival if you do care to give them your business. Personally, going forward I no longer trust them or their MERV ratings, and I’ll spring a little extra for 3M.

28. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Good morning Mr. Wagstaff, I was able to look up the details of your order. You placed an order in early January 2024. On 1/9/24 you let us know you received Merv 13, which was our mistake. We issued you a free return label, but you refused to go to drop it off. There was no mention of damage to the filters as we received photos from you. We then scheduled a pick up for you on 1/11/24 which was not completed. We sent a follow up in April because your label had expired. We have a 90-day return/refund policy. There was no response as of 4/26/24. You then emailed in on 11/29/24 stating the filters had holes in them. Unfortunately, we had attempted to work with you on that exchange however November of 2024 is far out of the return limit.

Saanut 5/5 tähteä

Great service

Great service! Exchanged my order even when it was my mistake.

28. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Thank you for the awesome review, Seth !

Saanut 1/5 tähteä

Filterbuy customer service doesn’t exist

Filterbuy shipped me the same order twice. They claim I used my current email and an email that I haven’t used in 8 years. When I asked them to cancel the order when I was charged on the same account twice they informed me there was only 1 order and one of the charges would fall off. To my surprise we received 2 orders of the same filters. Four years worth. I asked them to make it right. To take 1 back. They agreed to if I paid the shipping. I’m not going to pay for their mistake and will not do business with them again. Unfortunate since I’ve done business with them for years. I guess customer service is a thing of the past with them.

20. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

I would like to assist however we can not locate an account under this name. Kindly provide you order numbers or emails so we may look up the account transactions.

Saanut 1/5 tähteä

Bait & Switch Pricing & Non-existent Customer Serivce

I was offered a 10% discount as a first time customer, the discount showed in my cart but when I completed the order, I was charged a different price. When I contacted customer service (3 times, both online chat and two calls), they did not make it right and broke promises to research and follow up. Not trustworthy. They simply don't care for customers - bait and switch on the price, promised follow up did not happen. Take your business elsewhere.

24. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Hi Annemarie, we cannot locate an order under this name. Can you kindly provide your order number. When customers receive a link for 10% off generally the price is reduced already via the link it is not a promo code you need to enter. *Edit* We requested more information to look up your order which we did not receive. My other thought is that if you received the 10% off for first time subscribers, that would only apply if you signed up for subscription auto delivery. That would not apply to a one-time purchase.

Saanut 3/5 tähteä

***UPDATE****My FIRST and SECOND order…

My FIRST and SECOND order (replacemnet), BOTH arrived DAMAGED! Contacted Filter Buy about the damages and provided proof! Requested a refund, was told that I would receive one and to be patient! Was EXTREMELY patient contacted my CU and they stated the merchant, FILTER BUY did not respond in a timely manner, hence the reason they denied my claim. I have been attempting to get this matter resolved for almost a year! DO NOT PURCHASE from them, customer service is HORRIBLE and products arrives dirty, smashed and unusable.

****UPDATE***** UPDATE*****UPDATE*****UPDATE*****
Savannah, with Filterbuy reached out to me, both via phone and email to rectify the situation. She DID, INDEED issue a refund and apology for the way the incident was handled. As a consumer, THAT means so much. It SHOWS the integrity of the company's values. As she assured me that NEW policies and procedures have been put in place, we will consider them again.

20. marraskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Thank you Mrs G for the updated review. We are happy we were able to remedy this truly unfortunate experience. When we do wrong, we take accountability for it! We appreciate you!

Saanut 1/5 tähteä

The size i ordered 25x16x5 that was the…

The size i ordered 25x16x5 that was the size I needed so filterbuy sent that exact size however there sizes are not what they sent ,on there filters yea it says 25x16x5 but the the 5inch was 4 1/4 so it didn't fit ,when I called them they said I needed a larger size lol so they don't know how to measure there own filters lol ,it's a scam scam scam so yea they sent me another filter the right size but for more money stay away from this company,label 5 inches and you tell me those aren't our correct dimensions lol in my book 5 inches is 5 inches save your bs for someone else lol

2. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Larry , our filters are listed with both the "actual" as well as "nominal " sizing in the product description. Replacement filters can vary in nominal sizing and that is why it is so important to measure your filter when ordering a replacement. We offer several FAQs , videos and articles on how to do this. We did offer an exchange, the reason for upcharge is because it is a completely different size then you originally ordered, not because we added a fee. The price of the new filter size is simply more.

Saanut 1/5 tähteä

terrible experience

terrible experience, poor quality 2 inch longer, did not fit and I was told I bought wrong filter cause I did not check actual size of it, unbelievable, charged me for return shipping $15 unless I exchange it with supposedly correct one for $67! (original one cost $37)

2. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Unfortunately, I am not able to look into this for you, as we requested additional information which was not provided. I would like to mention that our filters are listed with both the "actual" as well as "nominal " sizing in the product description. We do offer several videos, FAQ's and articles on how to size your replacement filter. We do understand that sizing may not aways be right the first time, and we want to help you find your perfect filter, so we offer free replacement exchange. If you opt out of that offer and the mistake is not due to a manufacturer defect or Filterbuy then the customer is responsible for the return shipping cost for a refund as stated in our return policy.

Saanut 1/5 tähteä

We have a recurring order with…

We have a recurring order with Filterbuy. They sent 2 orders and charged us an additional $60.00. We requested a refund and a return label and they will only give us a partial refund. We cancelled our subscription and Will NEVER USE AGAIN.

9. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Unfortunately, I am not able to look into this for you, as we requested additional information which was not provided.

Saanut 1/5 tähteä

Poor quality and no customer service. Now they distort the facts!

Ordered 8 filters box was in good shape. Discovered later that all 8 were damaged. Company said they were after return date and would not replace

Now they claim order was 2 years old but in fact it was 6 months!

6. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Hi Henry, thank you for providing your order information. I was able to look into the details of your request. Filterbuy does have a 90-day return/ refund policy. Unfortunately, the order you were trying to refund was over 2 years old when reported. We apologize that we were not able to provide a satisfactory resolution. *Update - We apologize, I was able to find an order that was most recent 3/27/24 , however that order was still well out of our 30-day Amazon returns or 90-day Filterbuy retail returns window.

Saanut 1/5 tähteä

Ordered over $100 in filters

Ordered over $100 in filters. Didn't catch error in address. Used chat feature to try to update, then contacted a person who TOLD me to have the delivery refused. The security office in my building refused delivery and called to say they had done so. I got a call from a driver at RoadieXD not UPS who said he tried to deliver but was refused. I said, correct, please return to sender. Later I received a notice from UPS saying they were delivered with a picture that showed nothing but the box. No doorway, no window at Security at the building to which they were mistakenly addressed, nothing identifiable. A total phony. Filterbuy has told me tough luck. Which is doubly annoying, because I could have had the filters accepted and then shipped to me on my dime. But since THEIR REPRESENTATIVE told me to refuse them, I did. Now I'm out over $100 and am headed to hardware store for filters. So think twice about how this company treats its customers before hitting that button!

Update: Security office at my building provided video of delivery person being refused; photoing package; and then putting it back in his car. I sent it to Filterbuy and they agreed to refund. But management lost a customer. My building doesn’t log packages that are refused, so if one of the fellows in security hadn’t told me they have video and if he hadn’t taken a good bit of time to find the “delivery” I would have been out the money. You would think that a supervisor would offer to speak with security or take the gamble that I was most likely an honest person and would become a loyal customer by being treated as such.

To Filterbuy: 3193089

2. syyskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Can you kindly provide your order number so I may look into what transpired with our agent . Thank you !

Saanut 1/5 tähteä

Have been using filterbuy for a couple…

Have been using filterbuy for a couple years now. Today I replaced a filter the same size as I always order and it is noticeably shorter in height visually and when measured there is a 1/8” difference between the new and old style filter. The entire width of the filter has a gap at the top which allows air to bypass filter. I contacted filterbuy, sent picture and explained what’s going on. They wanted me to send measurements of the new filter. They sent email stating the measurements of the filter are what’s advertised. They don’t seem to understand that their filter doesn’t fit the filter grill they advertised it for. Been in HVAC for quite some time. Now they just keep playing dumb over email. Bummer, because I really liked the price and shipping.

2. syyskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Poor Service

I had filters coming to me on a subscription. I had extra so it took awhile before I opened my last box. Got MERV8 when I paid for MERV13. Was told I couldn’t get a refund since it was past 90 days and had to return for a replacement. Too much trouble so I just canceled my subscription. I also found many filters damaged in previous deliveries. Personally, I wouldn’t recommend this company, and it f you do, make sure you get what you pay for.

28. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Ordered filters 08/09/2024 and was…

Ordered filters 08/09/2024 and was supposed to receive 08/13/2024. It is now 08/20/2024 and have not received my order. No help from Filter Buy. They told me to call FedEx. I had to call Discover and file a complaint to get a credit on my account. I will never buy from Filter Buy again.

13. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 2/5 tähteä

unwrapped dirty filters loose in a box....

filters came in the first shipment wrapped and clean. re ordered the same filters and they came unwrapped, with particles of who knows what all over them. i run a cannabis cultivation facility and cleanliness is our top priority. i order hundreds of filters a year. i expect them to be clean and wrapped at a minimum. one filter of the bunch seemed to have black mold spores growing on it......mixed right in the middle of all the other unwrapped filters....... this is not acceptable for a product in this industry.........

8. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Hi Eric , I just reviewed your case, and I am sad to see this comment. When you left off with our agent, they were immediately sending you a label and a reshipment which you accepted and commented "One label is fine, your supervisor is lucky because I was logging into my BBB and Google + accounts to leave reviews." While generally our filters do come wrapped, when a large order is placed, they can go straight from manufacturing directly into the shipping box. We understand that raised some concern for you and we were happy to accept them back and send a replacement. We value your business and had thought we provided a resolution which you accepted.

Saanut 1/5 tähteä

I’m in disbelief

I’m in disbelief. I bought 2 simple 24 x24 filters.
Went to put the filter in and it didn’t fit. I immediately thought I ordered the wrong size so I looked at the old filter and it was 24x24 as well. It literally is One half inch shy both ways and will get sucked in the intake shaft right away. People need to be warned that this company is not paying attention.

21. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Just plain bad customer service

Update, 26 July:

AVOID THIS COMPANY.
I finally got them to agree to providing a FedEx shipping label (at my cost, of course) but when I tried to ship their product back at the two locations near me, neither of them could either provide me with said shipping label or print one out for me. Looks like I’ll be eating the cost, for buying undersized filters since they haven’t responded to me since.

Original review:
I wouldn’t recommend purchasing filters from Filterbuy. I recently purchased filters based on the nominal size of my air return, and the filters were too small. I guess they’re trying to save money by selling smaller filters?

If I want to order a filter from them that actually fits my register, I’ll need to pay extra for a “custom filter” since the actual size of my register is about 3/8” larger than what they sold.

No thanks, I’ll just buy filters that fit my register by default.
Now I get to pay to ship back the intentionally undersized filters, and not get a full refund because I happened to put one in.

Confusing filter sizes is what will keep me away from Filterbuy.

15. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Filterbuy-logo

Vastaus yritykseltä Filterbuy

Hi Michael , thank you for sending the additional requested information. I was able to look into the notes of this order and see that we did indeed send the product/size you ordered. Our filters are listed with both the "actual" as well as "nominal " sizing in the description. We understand that sizing a replacement filter can be tricky for some and that products may vary by company, so we do offer a free replacement exchange within the 90 days. It appears you opted out of the exchange and requested a refund which we also emailed you a discounted return label. If you opt out of the exchange, the return chipping of the item is at the customer's expense as detailed in our return policy. We never like to have a dissatisfied customer and would have hoped to be able to send you a proper fitting exchange!

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin