DjurMaxi Arvostelua 81

TrustScore 2.5/5 tähteä

2,6

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Svarar inte på mail och skickar inte det man beställt. Oseriöst rakt igenom. Skyller på hög arbetsbörda så hjälp dom att få lite mindre börda och beställ från någon annan. Bara att man inte har ett te... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Kontakten med Djurmaxi var jättebra. Klar och snabb kommunikation kring förhandsbetalda varor varav en restnoterats. Varan avbeställdes därför och pengarna återbetalades till mitt betalkonto. Till... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Efter jag la min order, tittade jag på recensionerna här och blev genast orolig, dock helt utan anledning. Jag fick min beställning 3 arbetsdagar efter jag la ordern. Produkterna motsvarade beskrivnin... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Uselt företag. Tar betalt direkt när man beställer och förhalar sedan utskicket av varorna. Första gången man skriver till kundtjänst får man ett standardsvar. Efter det slutar kundtjänst att svara på... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Lemmikkieläinkauppa

Yrityksen kirjoittama

DjurMaxi är en svensk nätbutik med ett av Sveriges största utbud av djurtillbehör. Vi erbjuder dig allt det bästa för dina husdjur. Hos oss kan du hitta alla tillbehören för akvarium, fågel, hund, katt, smådjur, terrarium, vildfågel och även en hel del produkter för alla husdjurägare. Allt du behöver till dina husdjur 🐾


Yhteystiedot

2,6

Välttävä

TrustScore 2.5/5 tähteä

81 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 83 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Svarar inte på mail och skickar inte…

Svarar inte på mail och skickar inte det man beställt. Oseriöst rakt igenom. Skyller på hög arbetsbörda så hjälp dom att få lite mindre börda och beställ från någon annan. Bara att man inte har ett telefonnummer berättar ju vilken nivå man arbetar på.

15. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Uselt företag

Uselt företag. Tar betalt direkt när man beställer och förhalar sedan utskicket av varorna. Första gången man skriver till kundtjänst får man ett standardsvar. Efter det slutar kundtjänst att svara på mail. Telefonnumret till företaget har ingen abonnent. Ägarna har plockat bort sina telefonnummer från alla nätsajter.

23. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
DjurMaxi-logo

Vastaus yritykseltä DjurMaxi

Hej Annika

Det var tråkigt att läsa om din upplevelse och vi tar till oss din feedback.

När du handlar hos oss sker betalningen via Klarna, och villkoren för betalning styrs av det betalsätt som valts i kassan. Vi strävar alltid efter att skicka beställningar så snabbt som möjligt enligt de leveranstider som anges på vår websida och som står på orderbekräftelsen.

Vi beklagar om du upplevt att du inte fått den hjälp du förväntat dig från vår kundtjänst. Det är inte vår avsikt, och vi vill gärna hjälpa dig vidare i ditt ärende. Vi besvarar alla mail så fort som möjligt. Du kan även ringa oss under våra telefontider.

Vänligen kontakta oss igen med ditt ordernummer så ser vi till att följa upp detta.

Med vänliga hälsningar
DjurMaxi

Saanut 5/5 tähteä

Bästa djurbutiken

Jag är stammis i denna djurbutik. Finns hur mycket som helst att välja bland och har alltid varit nöjd med leveranser ifrån dem. Jag handlar alltid från DjurMaxi när jag behöver nått nytt till min bästis.

26. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Beställde en vattenskål till hunden för…

Beställde en vattenskål till hunden för 1,5 veckor sen.
Tog en vecka för att få leveransbekräftelse och sedan dess är paketet inte ens skickat.
Känns orimligt att vänta 2 veckor för att få en vattenskål från Gävle till Stockholm.

Har fortfarande inte fått paketet och hört av mig till kundtjänst utan svar.

3. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
DjurMaxi-logo

Vastaus yritykseltä DjurMaxi

Hej Emil

Tack för att du delar din upplevelse. Vi förstår verkligen att det här känns frustrerande och det är inte den leveranstid eller service vi vill ge.

Det låter som att något inte har fungerat som det ska i hanteringen av din order, särskilt när både leveransbekräftelsen dröjt och du inte fått svar från oss. Det beklagar vi verkligen.

En möjlighet kan vara att fel e-postadress har angetts vid beställningen, vilket kan göra att du inte fått någon bekräftelse eller våra svar. Vi vill gärna hjälpa dig att reda ut detta så snabbt som möjligt.

Kontakta oss gärna igen och kontrollera att rätt e-postadress är angiven, samt skicka med ditt ordernummer om du har det, så ser vi till att hjälpa dig vidare direkt.

Vänliga hälsningar
DjurMaxi

Saanut 1/5 tähteä

Beställer varor som skulle ges bort i…

Beställer varor som skulle ges bort i julklapp. Varorna skickas ut i fel namn och till fel adress. Jag kontaktar DjurMaxi och ber om hjälp men får till svar att dom kan inte göra något pga att deras policy är att inte göra någon ändring när paketet redan gått iväg. Jag förklarade att paketet då kommer gå i retur eftersom jag inte har någon möjlighet att hämta ut paketet. Även om jag bott i närheten. Får till svar att när paketet gått i retur så kommer Klarna att meddelas för att korrigera saldot. Jag var beredd på att få betala en faktura avgift för returen men döm om min förvåning när jag får en faktura på 253 kr!! Enl DjurMaxi så är det kostnaden som blir för ett paket som inte hämtats ut och går i retur. Inget dom meddelat mig om! Så i princip så betalar jag alltså för det jag beställt men aldrig fått!! 29 kr drog dom av från mitt köp!
Fruktansvärt dålig service. Oseriöst företag som jag aldrig kommer våga beställa nått ifrån igen!!

24. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
DjurMaxi-logo

Vastaus yritykseltä DjurMaxi

Hej Diana

Tack för att du delar din upplevelse.

Vid beställning är det alltid de uppgifter som anges i kassan (namn och adress) som ligger till grund för leveransen. I detta fall gjordes beställningen i ett barns namn. För att kunna handla hos oss behöver mottagaren vara 18 år eller äldre, bland annat eftersom legitimation krävs vid uthämtning samt av säkerhetsskäl vid fakturaköp via Klarna.

När en order har skickats har vi tyvärr inte möjlighet att ändra namn eller mottagare i efterhand. Detta beror dels på säkerhetskrav kopplade till fakturabetalning via Klarna, dels på att en sådan ändring räknas som ändrat förfogande hos transportören och medför en extra kostnad. Det är en avgift som de flesta kunder normalt inte önskar stå för, och därför är detta sällan ett alternativ.

Eftersom paketet inte kunde hämtas ut returnerades det automatiskt till oss och hanterades som ett outlöst paket. När ett paket inte hämtas ut uppstår kostnader för frakt och administration i samband med både leverans och retur, och enligt våra köpvillkor tas då en avgift ut. Återbetalning sker i dessa fall av orderbeloppet minus denna avgift.

Vi beklagar att upplevelsen blev frustrerande och att den inte motsvarade förväntningarna. Samtidigt behöver vi följa samma rutiner och villkor för alla kunder för att kunna erbjuda en trygg och rättvis e-handel.

Med vänlig hälsning
DjurMaxi.se

Saanut 1/5 tähteä

Det stör mig att det står mellan vilka…

Det stör mig att det står mellan vilka datum varorna ska levereras men på det sista uppgivna datumet kommer inget paket utan istället så har man fått ett mail om att varorna är på väg samt spårningslänk och när man då trycker på den så säger transportföretaget att de just har fått ett besked om att de ska hämta o leverera det till mig…. Tar hellre att man uppger en veckas leveranstid ist för en lögn om 1-2 dagar. Dessutom så var varan trasig och upptäckte då att de endast har en mailadress som kontaktväg! Inga framtidsutsikter verkar det finnas då telefonen uppfanns redan på sent 1800 -tal och chatt funktionen började utvecklas på det ljuva 70-talet men tydligen har ingen upplyst dom om det så chocken över att vi nu har chat gpt lär väl bli överväldigande. Hursomhelst så ser jag att här tar det tydligen endast EN dag att få svar av djurmaxi (inte underligt att det är svårt att nå dom om de prioriterar att hänga här), men om ni vill vara så snälla att hjälpa mig att returnera den trasiga varan samt att ni återbetalar min betalning så vore jag oerhört tacksam 🙃.

29. elokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
DjurMaxi-logo

Vastaus yritykseltä DjurMaxi

Hej, och tack för att du hör av dig.

Vi vill börja med att beklaga den upplevelse du haft. För att förtydliga: den beräknade leveranstiden för din beställning var 2-4 dagar. Paketet skulle skickas senast den 3 september, och det skickades från oss just den 3 september. När vi anger beräknad leverans i kassan syftar det på när paketet senast skickas från vårt lager.

När du får en spårningslänk kan det dröja en stund innan händelser syns i transportbolagets system. Detta beror på att transportören först måste hämta paketet hos oss och sedan registrera det på sin terminal. I ditt fall hämtades paketet den 3 september och avgick från Schenkers terminal kl. 15:44 samma dag.

Vi är självklart ledsna över att varan du mottagit var trasig. Vår kundtjänst har redan kontaktat dig för att hjälpa till med retur och återbetalning så att ärendet kan lösas på bästa sätt.

Vi har uppmärksammat dina synpunkter och kommer att ha dem i åtanke i vårt fortsatta arbete.

Vänliga hälsningar,
DjurMaxi Kundtjänst

Saanut 1/5 tähteä

Finns detta företag över huvud taget?

Finns detta företag över huvud taget? Har beställt men de svarar varken på mejl, har mejlat tre ggr, eller kontaktformuklär och de har inget telefonnummer.
De utoilovar leverans inom 2-3 dagar, nu har det gått en vecka. utan återkoppling.

15. elokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
DjurMaxi-logo

Vastaus yritykseltä DjurMaxi

Hej Nina
Vi beklagar att du upplever att du inte fått återkoppling från oss. Vi kan bekräfta att din beställning skickades redan nästa vardag efter att den lagts och att du fått en leveransbekräftelse via e-post. Vi har även besvarat dina mejl. Kontrollera gärna din skräppostmapp om du inte ser våra svar.

Vi erbjuder i nuläget kundservice via e-post och strävar alltid efter att återkoppla snabbt. Hör gärna av dig igen om du fortfarande saknar information, så hjälper vi dig direkt.


Vänliga hälsningar
DjurMaxi, Kundservice

Saanut 5/5 tähteä

Hundgodis och hundtugg

Vi har beställt hundgodis och hundtuggisar från dem två gånger nu och varje gång är det snabb levereras och fina paket. Jag är jättenöjd! Bra pris är det också. 😁

16. huhtikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

En av mina favoriter!

Alltid snabbt och smidigt. Här har jag handlat hundgodis och leksaker flera gånger och kommer göra det snart igen :) Jättenöjd!

10. tammikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Krånglig returhantering och långsam…

Krånglig returhantering och långsam kundtjänst tog i snitt 4-5 dagar innan jag fick svar.

De har inte egna returblanketter, måste beställas genom deras kundtjänst vilket tog extremt lång tid så jag använde postens och trots att jag hade rätt adress så står det inte på hemsidan att det ska skickas som företagspaket. De skriver enbart att man inte ska skicka till ombud men det viktiga vore att poängtera att det ska skickas som FÖRETAGSPAKET. Vilket också är dyrare. Min paket returnerades till avsändaren och jag fick betala för att lösa ut det, sen vänta ytterligare några dagar på att kundtjänst ska skicka retursedel från schenker. Betalade ttterligare 100 kronor för att skicka paketet igen.
Betalade i stort sett 300 kr för varor som jag inte ens ville behålla.

De måste se över sin returhantering och skriva på hemsidan att kundtjänst har hög belastning, att det kan dröja mer än 1-2 dagar som det står på hemsidan. Kanske skaffa en telefon eller chattfunktion för snabbare kundhantering.

De skickade dock varorna snabbt och kvaliteten var relativt bra men tyvärr så var returen en riktig mardröm.

14. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Trevlig personal

Fick bra hjälp när jyckens lucka krånglade. Nu fungerar den igen och vi är nöjda, tack! Dessutom snabb leverans.

8. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

SUPER NÖJD!

Tack superfina kundtjänsten på djurmaxi. Fick den bästa servicen man man få utan krångel, som ofta andra butiker. Fick kampanjpris på alla varor trots att jag handlat efter att rabatten tagit slut. Så gulligt:) Stort tack för alla fina varor till mina missar.

11. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Dålig service

Reklamerade en trasig vara men fick ändå betala 99kr i returfrakt eller välja tillgodokvitto. Så istället för att dra av summan för den trasig varan så måste jag handla för den summan .o betala frakt igen !!! Så krånglig service! Handlar aldrig mera där!

1. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Super nöjd!

Har handlat här flera gånger och är alltid super nöjd. Mitt senaste köp var jättefina matskålar till mina katter. Bra packat och snabb leverans. Rekommenderar!

6. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Bästa hundtugget

Bästa butiken för hundtugg. Störst utbud och billigaste priserna. Jättenöjd. Handlar alltid lösplock och storpack till mina två labbar. Alltid snabba leveranser.

11. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Jag hade glömt att hämta ut mitt paket…

Jag hade glömt att hämta ut mitt paket och det skickades tillbaka, nu har det gått ca 2 veckor och jag har inte fått tillbaka några pengar från det jag beställde och jag har mailat flera gånger men ej fått svar! Köp inte härifrån det är ett oseriöst luffarföretag

1. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
DjurMaxi-logo

Vastaus yritykseltä DjurMaxi

Hej Angela. Vi beklagar att du glömde att hämta ut ditt paket. Om paketet inte hämtas ut returneras det till oss efter 14 dagar hos ombudet och registreras som outlöst när det anländer till oss.

Vi har besvarat alla dina mail till vår kundtjänst. Vår svarstid är normalt inom 1-2 vardagar.

Om du har några frågor eller funderingar gällande din retur, tveka inte att kontakta vår kundtjänst så löser vi det.

Saanut 1/5 tähteä

Varning!!Beställde en vara som skickades till…

Beställde en vara som skickades till fel adress
när jag kontaktar företaget för att korrigera misstaget bemöts jag så otrevligt och ärendet är fortfarande inte löst.
Ingen vara och inga pengar tillbaka!!

1. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
DjurMaxi-logo

Vastaus yritykseltä DjurMaxi

Hej Marie. Vi beklagar att har angett ett felaktigt postnummer på din beställning. Tyvärr resulterar detta i att paketet hamnat hos fel ombud, eftersom det skickas automatiskt till närmaste ombud efter postnummer. Vi har av säkerhetsskäl tyvärr inte möjlighet att ändra postnummer på beställningen i efterhand om paketet redan är skickat. Vi beklagar detta. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss igen.
MVH: DjurMaxi

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin