Diffus Arvostelua 

22
•
TrustScore 2/5 tähteä

2,0

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Extreme pain to cancel subscription. You need to contact an ai chat bot and it is set up so it takes 2 mins for them to respond. Once you swipe off the site it ends the chat and you have to restart. I... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

I’ve been testing several AI platforms side by side, and this one stands out for its balance between usability and quality. Sometimes the servers slow down during peak hours, and I wish the queue tim... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

I use Diffus StableDiffusion AI web app for 2 years now and it's an amazing platform for image and video generation. There is a large model library, ComfyUi, templates, video tiers services (kling,veo... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Terrible app and scammers that refuse to issue refund. Tried to generate a private NSFW image with the pro subscription and it didn’t work and only allows for one video to be attempted. Nothing worked... Näytä lisää


Yhteystiedot

2,0

Välttävä

TrustScore 2/5 tähteä

22 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 8 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,0

Kaikki arvostelut

(22)

12 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Extreme pain to cancel subscription

Extreme pain to cancel subscription. You need to contact an ai chat bot and it is set up so it takes 2 mins for them to respond. Once you swipe off the site it ends the chat and you have to restart. I assume it’s to stop people from canceling their subscription. Absolute scam

5. lokakuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Scam website

Yeah, these guys are scammers. 100%.

I signed up for a free trial with this merchant but cancelled during the trial period - before the paid subscription was even scheduled to begin. I never even used a single part of their service. But despite my cancellation, Diffus still charged me for a three-month subscription - $90.00 US.

My account currently shows that I am on the free tier, which means that I do not have access to the paid subscription (for which I was charged for) even if I wanted to use it. The merchant’s website does not provide an invoice history, billing history, or accessible record of my cancellation date.

The worst part about this scam website is the lack of transparency and cryptic measures of canceling their service. They do not give a cancellation confirmation, do not provide an invoice or billing history, nor do they display a record of my cancellation date. This prevents me from independently reviewing the charge or accessing basic account and billing documentation. Contacting their customer service team is utterly useless as I do not receive a single response to anything. I cannot afford this charge and now they are affecting my credit.

I tried to be nice and give them the time to correct it. I submitted four different emails requesting cancellation confirmation and a full refund, all of which were ignored. I sent them a final email telling them that I need at least a reply back within the next 3 business days or I am reporting this to my bank. Still no response.

So i finally reported it to my bank, hoping to get my refund.

Google currently calls Diffus a legit company. I think that needs to change. These guys take your money and do not offer any customer service. They do not respond to anything. Something needs to be done about this so that these guys can stop scamming people -or else they are going to keep doing this again and again. Everyone should report their experience with Diffus so that they can be labled as the scammers that they are.

Stay away from diffus.me. They are scammers.

16. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

I NEVER write negative reviews

I NEVER write negative reviews, but I do need to for this very bad company Diffus.me.

They are scammers. Pure scammers. They steal your money. Avoid them at all costs.

I NEVER used their services or subscription, but signed up for it because I thought I would. While in their trial, and never used their services, I found something more affordable for me so I cancelled the subscription WHILE in the trial.

A few days after the trial ended, they charged me anyway. For service I did not even use. And they have yet to give me a refund. All emails ignored. Pure horrible customer service.

This company need to be labeled as scammers and taken to court, which is what I am in the process of doing until I get my refund. They think by ignoring your complaints they can just steal your money. YOU CANNOT CHARGE ME AND KEEP MY MONEY WHEN I DIDNT USE YOUR SERVICE AND CANCELLED DURING THE TRIAL PERIOD.

SCAMMERS.

13. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Was charged for the subscription…

Was charged for the subscription without previous notification on the subscription renewals. Support is not helpful at all, they just copy-paste the same text over and over. My issue is a refund, can’t even imagine how awfully they would handle some service issues, overcharge or double charge. Avoid at all costs. The product itself is horrible, that is why I stopped using it immediately after trying it, but forgot to cancel the subscription

3. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Super bad customer service

Super bad customer service. They let me pay for a service a did not use and for a service that did not work properly. Afterwards no reaction to several emails. Do not buy there!!

20. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

I rarely leave negative reviews

I rarely leave negative reviews, but this experience was extremely disappointing.

I subscribed to test the platform for a specific workflow (consistent character generation and image-to-video). After failing to get usable results, I upgraded to a higher plan (Pro) and also ended up paying for an annual subscription, assuming this would solve the issue.

In total, I used the platform for less than one hour.

Despite following instructions and trying multiple times, I was not able to achieve even basic usable results. The core functionality simply did not work for my use case.

I contacted support and requested a refund, explaining that this was minimal trial usage rather than meaningful use. The request was denied based on “usage policy”.

The main issue here is not just the product limitations, but the lack of flexibility when the service clearly does not deliver value to the user.

Given the amount paid and the minimal usage, I expected at least a partial refund or goodwill gesture.

Based on this experience, I cannot recommend this platform for serious creative workflows.

21. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

What a total bullshit

What a total bullshit. They made me pay almost $180 and it wasn’t able to do anything unless I would upgrade to the much more expensive version. Not even one thing a picture generation for this money. Avoid.

5. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

I paid for a Plus subscription

I paid for a Plus subscription — 12,000 credits for $43. I generated 6 videos (10 seconds each) and all the credits were gone.

What really gets me is that they don’t even show upfront how many credits a video costs. I only found out after the fact, once everything was already deducted. I contacted customer support, and they said they don’t offer refunds.

How is it acceptable for a website to charge real money without clearly stating the cost per video before you generate it?

And to make it worse, every video came out terrible quality. So if you’re thinking about paying for this, don’t. Seriously — you’ll thank me later.

24. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Terrible app and scammers that refuse…

Terrible app and scammers that refuse to issue refund. Tried to generate a private NSFW image with the pro subscription and it didn’t work and only allows for one video to be attempted. Nothing worked even though they advertise it does as long as it’s not made public. Scam don’t waste money

23. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

This company is fraudulent

This company is fraudulent. I was charged three times for a subscription and when I contacted them they refused to issue a refund. I sent several emails asking to speak to someone and only received the same generic response over and over again. There is no phone number to call and no one to speak with. TOTAL SCAM.

18. marraskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

DIFFUS COMPANY ARE SCAMMERS - DON'T SUBSCRIBE

I subcribed to Diffus.me to try their ai models (SDXL and SD) for image generation, on last October 15 (receipt #2476-9348), I paid $36 to try it. When I tried to generate an image from SDXL, I immediately received a red text error, and no image at all. Same for SD model. I repeated and repeated, same thing, no output at all. Then tried another cheaper model test, and received a single image completely unrelated to my prompt and distorted.

I got out of that website and searched their problem for hours with ChatGPT. Chat fund the bug. It was Diffus API BUG, nobody could login because of their overflow that day. They should pay me for my waste of time to debug their platform. On top their site is so messy, you can't find the cancellation easily, neither their support, neither their address. My dashboard was buggy. I sent them a technical support email, waited and waited...they never answered.

I abandonned their buggy website and never went back again. Then I asked for a refund the same day I bought the subsribtion, and received an answer from Edward Cui on October 23rd that: I ''used my subsribtion'' so they will not refund''. So they took my money without giving me ANY SERVICE AT ALL.

I sent this review so that you DON'T LOOSE YOUR MONEY WITH THESE HUNGRY SCAMMERS. STAY AWAY FROM DIFFUS.ME There are hundreds of image/video generators, some are even free. Don't get riped-off by DIFFUS

___________________________________________________________

UPDATE: 2025-11-12

2025-11-12 Reply from DIFFUS: ''As per our policy, once the service is used, it’s considered an active subscription''.

My reply:

Diffus, If you would be honest, you would go in my account dashboard and find that I used your system ONCE on last October 15 as a try for SD and SDXL models, and the experiment DIDN'T WORK AT ALL. I tried one image only with another cheaper model. SD and SDXL didn't work because of an API failure ON YOUR SIDE. I DID NOT MADE A SINGLE IMAGE I CAN USE BECAUSE YOUR SYSTEM WAS BUGGY and blocking my API account (red warning alert). You can see in my dashboard that I didn't download any image or video. The proof is that I used 40 out of 12,000 credits (which is less than 1% - exactly 0.333 % in a 10 minutes try of your buggy API - that's what you call a ''service?'') and the single image I got failed because it was completely unrelated. Diffus has just replied that the ''service has been used'', which is a lie. The service has not been used, the buggy falty ''service'' has been used. The service is to generate properly a usable media. I didn't do that on that day and the fault is on Diffus.me side. That's a huge difference. I was the guinea pig to test Diffus buggy platform, not a user of usable media. I paid but Diffus failed at giving me any ''merchandise'' because of their problem.

You grabbed my money right away and never gave me any service. It's just like when someone order a physical object from a store, and the store don't ship. Diffus gave me NOTHING absolutely nothing for my money. A RIP-OFF SCAM. That's your ''service''. If you would have been honest, you would have refund me the same day (October 15) when I sent you an email to cancel because of your API bug which was blocking my account. I didn't get any ''service'' from Diffus. NADA. So your website ''service''clause is irrelevant since it has not been respected, contrarily to what you claim in your recent answer.

So I wont loose my time disccussing these facts on your email, I gave Diffus plenty of time to correct this case, but Diffus didn't. For me, that reinforce the conclusion that this scam you just made is intentional, since you don't want to refund and repair your mistakes. Too bad for Diffus reputation, it will go down the drain; just wait and see, months will tell... I know you try to hide real storys like that, but bots spread faster then what you can ever imagine on the web.

Until you refund, you are considered by evidence as scammers. And don't ever try to use my credit card to withdraw anything from your business ''service'' since I have cancelled and don't want to ever go back to Diffus. VISA has been warned.

If you are a potential custommer at Diffus.me, spare yourself all the problems I had, avoid them like the plague, your time is more precious then that. If you are a subscriber...well too bad for you folks...but you always have the option to cancel your subsribtion. Believe me, you'll be safer with other platforms.

13. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Diffus-logo

Vastaus yritykseltä Diffus

We’re sorry for the trouble you experienced.
As per our policy, once the service is used, it’s considered an active subscription, but we’re always happy to review any unresolved issues. Please reach us at contact@diffus.me
— we’ll make sure it’s handled properly. 🙏

Saanut 5/5 tähteä

Like it and was with it at beginning

I’ve been testing several AI platforms side by side, and this one stands out for its balance between usability and quality. Sometimes the servers slow down during peak hours, and I wish the queue times were shorter. Still, compared to the alternatives I tried, this site feels more stable and consistent. I like that the developers are adding new features regularly, it makes me feel confident this platform will keep improving.

17. lokakuuta 2025
Diffus-logo

Vastaus yritykseltä Diffus

Thank you so much for your continued trust and support!
We’ll keep listening to our users and working hard to make Diffus even better for you.

Saanut 5/5 tähteä

I've been a subscriber to Diffus for 2 + years

I've been a subscriber to Diffus for more than 2 years. In that time I've found the product to be outstanding, good value for money and with support excellent. They have also taken on board several of my suggestions. I look forward to continuing to be a client.

1. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Diffus-logo

Vastaus yritykseltä Diffus

Thank you so much for your continued trust and support!
We’ll keep listening to our users and working hard to make Diffus even better for you.

Saanut 5/5 tähteä

Very good StableDiffusion web app

I use Diffus StableDiffusion AI web app for 2 years now and it's an amazing platform for image and video generation. There is a large model library, ComfyUi, templates, video tiers services (kling,veo3...) and the generation is fast (< 45seconds for four 1024x1024 SDXL images). The web app is always evolving, devs are good and we see it. As any tech service company, sometimes, things doesn't work, but the team has an excellent and reactive discord chat support, we are never lost or without information about server issue or relatives. I have a Pro subscription and happy about Diffus

18. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Diffus-logo

Vastaus yritykseltä Diffus

Thank you so much for your thoughtful review! 😊
We’re truly glad to know you’ve been enjoying Diffus for the past two years. We’ll continue improving performance, expanding features, and making the platform even better for all creators.

Saanut 1/5 tähteä

Scam

Scam! Warning! I've never visited this website and never bought anything from them but they're charging my credit card since 2024!! Please check your spam folder and be careful!!!!

14. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Diffus-logo

Vastaus yritykseltä Diffus

We understand your concern, but please rest assured that Diffus.me never charges without user authorization, and all payments are securely handled by Stripe.

If there’s been a billing issue, please contact us at contact@diffus.me — we’ll review and refund immediately if any mistake occurred.

Saanut 5/5 tähteä

Good

I've never had an issue using Diffus. Amazing site. Only had a bit of a misunderstanding but after a short and explanatory talk with an employee of theirs, I got fully refunded.

Impressed with the customer service.

24. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Diffus-logo

Vastaus yritykseltä Diffus

Thank you for your kind words! ❤️
We’re glad everything got sorted out quickly and that our team could help.

Saanut 1/5 tähteä

This is a scam website

This is a scam website. The cancel subscribtion does not work.

2. maaliskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Diffus-logo

Vastaus yritykseltä Diffus

We’re sorry for the trouble — our cancel subscription feature is fully functional, and we’ve already processed your refund as soon as we received your request. 💜

We completely understand how unexpected charges can cause concern, and we’re always available at contact@diffus.me to assist directly.

Saanut 1/5 tähteä

Unethical Practices and Potential Legal…

Unethical Practices and Potential Legal Violations

I am compelled to share my recent experience with Diffus.me, which has raised significant concerns regarding their business practices, particularly in relation to consumer rights and legal compliance.​

On April 30, 2025, I noticed an unexpected charge of 128.24 NOK (approximately $12 USD) on my bank statement, attributed to Diffus.me. This was perplexing, as I had no recollection of authorizing any transaction with this entity. I had not engaged with their services, nor had I received any prior communication or confirmation regarding a subscription or purchase.​

In an effort to resolve this matter, I promptly reached out to Diffus.me's customer support via email, requesting clarification and a refund. Regrettably, my attempts were met with silence; I received no acknowledgment or response. This lack of communication is not only unprofessional but also indicative of a disregard for customer concerns.​

This suggest a troubling business model that may contravene several consumer protection laws. In the European Union, for instance, the Consumer Rights Directive mandates clear information and explicit consent before any payment is processed. The lack of transparency and unauthorized charges by Diffus.me could be interpreted as violations of these regulations.​

Moreover, the absence of a functional customer service channel raises questions about the legitimacy of the company. A credible business should provide accessible means for consumers to address grievances and seek resolutions. Diffus.com's failure to do so undermines consumer trust and may further implicate them in non-compliance with legal standards.​

In light of these issues, I have taken steps to dispute the charge through my bank and have reported the incident. I urge others who have encountered similar problems with Diffus.me to do the same. Collective action is essential in holding such entities accountable and safeguarding consumer rights.​

In conclusion, my experience with Diffus.me has been deeply unsatisfactory and fraught with concerns over ethical conduct and legal compliance. I advise potential users to exercise caution and thoroughly research before engaging with this company.​

Update: I received a refund of $11.17 from Diffus.me after persistence and formal communication. While I’m relieved to see some action, I want to emphasize that this isn't just about my case, many others here have reported the same issues: unclear charges, no warning before renewals, and no responsive customer service.

As a student from NTNU, I strongly urge the team behind Diffus.me to not only process individual refunds, but also take a hard look at how these systems are affecting users. People deserve transparency and the ability to cancel without jumping through hoops.

1. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Diffus-logo

Vastaus yritykseltä Diffus

We’re truly sorry to hear about the frustration you experienced — and we appreciate you taking the time to share your feedback.
After reviewing your case, we can confirm that the charge you mentioned was related to an auto-renewal of a trial subscription, which is clearly stated during sign-up and in our Terms of Service. However, we completely understand that renewal emails or notices can sometimes be missed, especially if they land in spam folders.
Our records show that our support team processed your full refund of $11.17 promptly after receiving your follow-up message. We sincerely apologize if our initial response time felt slow — our small team sometimes experiences a high support volume, but we make sure that every refund request is honored and no user is ever charged without consent.
We take transparency and consumer trust very seriously. Diffus.me never initiates payments without an active user account or explicit subscription confirmation. Our checkout and cancellation systems are compliant with EU Consumer Rights and payment provider policies.
We’re continuously improving our communication and renewal reminders to prevent misunderstandings like this in the future. Your feedback helps us do better — thank you for bringing this to our attention.

If you, or any other users, ever encounter similar issues, please reach us directly via our official support email contact@diffus.me or Discord server — we always respond and resolve all payment concerns.

Saanut 1/5 tähteä

Stay away from this website

Stay away from this website, they are scammers who took your credit card data and keep charge your cards even if your not subscribing to their service. DO NOT TOUCH THIS WEBSITE ITS AN AI SCAM

17. huhtikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Diffus-logo

Vastaus yritykseltä Diffus

We’re sorry to see this comment, especially since this issue was fully resolved and refunded in full shortly after it was reported. We want to clarify that Diffus.me never charges anyone without explicit user authorization. All payments are processed securely through Stripe, and we have no access to customer card data.

Our support team responded and processed the refund as soon as we received your message. We understand that misunderstandings can happen, but we’ve already made sure no further charges will occur.

We remain committed to transparency, user trust, and fair service for everyone.

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin