Allure Jewellery Arvostelua 

275
•
TrustScore 4/5 tähteä

3,9

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Very poor company and very, very poor customer service. For starters, you email their support email team and get absolutely no reply whatsoever. Secondly, you don’t get any updates or tracking informa... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

Custom piece took a little longer than expected, however customer services were quick to rectify and the piece made was well worth the wait! Thank you Allure, you will absolutely have a returning cust... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

I truly am delighted with it, thank you soooo much. I'll be recommending these to everyone. Its so special! I can't believe such a big picture was able to fit into it. Excellent customer service too,... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

From beginning to end, my experience working with Ari and Akh to design and produce my fiancée’s engagement ring was-- simply put—perfection. Their dedication to ensuring that my exacting design spec... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Koruliike

Yrityksen kirjoittama

At Allure Jewellery we specialise in creating personalised jewellery with our customers favourite memories inside. Known for our photo projection jewellery we have over 25,000 happy customers. We offer a 100-day satisfaction guarantee so you can feel safe ordering from us.


Yhteystiedot

3,9

Hyvä

TrustScore 4/5 tähteä

275 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 55 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,9

Kaikki arvostelut

(275)

126 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 2/5 tähteä

No Allure for us.

My experience with Allure Jewellery was not impressive at all. I bought a bracelet with a viewing lens for my wife, who had just lost her mum. Upon checking the image prior to wrapping, it was apparent that there were marks on the image that weren’t on the photo that I supplied with the order. I contacted Allure to explain. As it was getting very close to Christmas, I suggested that we continue this issue after the seasonal mayhem was over. Picking up the issue after Christmas was a bit slow on their part.

After consulting my wife, we decided that the bracelet was not worth the money and as it stated in the website that your were at liberty to a replacement or refund, if you weren’t fully content with your order, I did request a refund but was told that a replacement had already been actioned. I wasn’t even given the choice of a refund.

Looking at the now less blotchy image, it is still blurred on the periphery of the of the picture. I’m not happy at all with this less than acceptable product, so please buy with caution. We won’t be coming back for more, or recommending this company to anyone. We are also taking the bracelet to a jeweller to check that the item is actually made from Stirling silver.

22. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Would give less stars if I could

Would give less stars if I could. False delivery times. No response to emails. Can not track parcel, says shipped with royal mail but Royal Mail have no parcel. Will miss the recipients birthday so will be contacting the bank for a refund.

10. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 3/5 tähteä

Not accurate dispatch / delivery times

I would only recommend buying if you’re buying far in advance as the dispatch and delivery time displayed on the website are largely incorrect.

I initially left a 1 star review as my order hadn’t even been shipped yet after almost 2 weeks and allure kept giving me the same blanket response saying they can’t give me an exact date when my item would be shipped but today I finally received my item just in time for valentines which I’m thankful for. But the process was a lot of stress as I thought I would be without a gift for my boyfriend so that’s why I’m only improving it by 2 stars.

9. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Delivery time is a Lie !!

Ive never posted on trust pilot before but due to the awful experience Im currently having with Allure Jewellery, I feel like I have to warn people against using this company !

I ordered a Permanent Bracelet kit for me and my partner on the 26th January (order number CE78610) as a gift for her for Valentine’s Day. With all that I’d read on the website, 2 day dispatch time and then 2 day delivery time, I was expecting it with 4-5 days. 2 weeks later and it still hasn’t been dispatched.

All I’m getting from customer service is apology after apology to the point where I don’t even think they know what’s going on. Ordered in good faith and just been given excuse after excuse, avoid like the plague people !!

26. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Awful quality

Awful quality
Awful delivery time
Just 100% awful

I had 3 yes 3 replacements on a sentimental bracelet and each one was faulty.

Do not buy from this company cheap rubbish that’s my honest opinion.

8. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Content creators be warned

Content creators be warned. This company will ask for content, send contracts and product and then not send payment. It’s been over 45 days and I’ve been ghosted. Such a shame, please don’t work with this company!

11. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

If I could rate lower on this scam I would!

If I could rate lower on this scam website I would.

Ordered a bracelet kit, was told it would arrive within 2-4 days standard. After a week had passed I contacted their email. Was told that due to their stock issues it was now classed as a custom order and would take longer.. would have been nice to know but oh well.

My order arrived too late to gift but the website says they accept returns of non custom orders.. this is wrong. I contacted to organise a return and after multiple emails backwards and forwards where at first I was told they wouldn't accept a refund, then they would but it would need to be escalated in the team, after another week I chased this up and was sent an email with someone else's order tracking info..

Then finally after saying I would leave this review, was told I could send it back, to an address that is different to the companies registered address, this is obviously assuming I would have to pay to return this item and trust that I would receive my refund. After this experience I will not be doing this and have unfortunately just had to take the loss. I hope others read this and don't do the same.

5. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi Darcy,

I am really sorry to hear that you have not had a satisfactory experience with us. Having looked through the communications I can see there has been some confusion. I have therefore reached out to you again to rectify this situation with you.

Regards,
Charlie
Founder - Allure Jewellery

Saanut 1/5 tähteä

Order not received and no way of contacting them

I paid for the priority processing because I had a hard deadline for the gift to arrive which was well within their “2 week” timeline. The order (order number #CE78855) has still not been processed and each time I contact them I get the same AI reply with no tracking or update on my order, just false promises that I will be updated at the end of the day (which does not happen).

There is no way to get through to a real representative and if this really is a “UK based company” shipping from the UK then it should not be this difficult to get an update on the order or to even process an order, especially if you offer a paid priority processing fee and do not intend on honouring it.

5. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Atrocious experience

I had an extremely disappointing experience with Allure Jewellery. I ordered two items, one of which never arrived and was intended as a Christmas gift. Despite their website stating they aim to respond within 12–24 hours, I waited over three weeks with no response before having to chase them. After finally replying once to say they would “look into it,” I then heard nothing again for another 10 days. In total, it took over six weeks and three separate emails — including one expressing my frustration — before any real action was taken. I should not have had to repeatedly chase just to get my issue acknowledged and investigated. Eventually, they agreed to refund the missing item but provided absolutely no explanation as to what happened to it or why it never arrived. I was also asked to provide my bank details because I paid via Apple Pay, despite Apple Pay refunds being entirely possible without this. To make matters worse, the refund I received was less than I was owed, as they deducted delivery charges — even though my original order qualified for free delivery and the missing item was entirely their fault. Terrible customer service, poor communication, a missing item with no explanation, and a refund that still wasn’t correct. I would not recommend ordering from them.

2. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi Lili

We’re genuinely sorry for the frustration and disappointment caused by this experience - especially as one of the items was intended as a Christmas gift. This clearly fell short of the level of service we aim to provide.

While we do our best to respond within 12–24 hours, during peak seasonal periods our response times unfortunately increased and we fully acknowledge that the delays in communication you experienced were not acceptable. You should not have had to repeatedly chase for updates, and we apologise for that.

Regarding the refund, Apple Pay payments can sometimes require manual processing depending on how the transaction was completed, which is why bank details were requested. That said, the refund amount has been processed correctly.

— The Allure Jewellery Team

Saanut 5/5 tähteä

Had an amazing service from Charlie…

Had an amazing service from Charlie products were to a high standard and the communication throughout the purchase was great I would definitely recommend them to a friend and they stand out among the other companies selling similar products
Thank you again

17. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Misrepresentation

Misrepresentation. Chinese company presenting itself as UK based. The address provided here is a rural farm in Totnes. Tracking wouldn't work and when I queried suddenly they sent me an email stating tracking was by CNEXPS. (China express)

15. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi James,

I am sorry that you feel this way. However, Allure Jewellery is a UK-based business and we have always been owned and operated from here. Unfortunately, I am unable to find any record of your order or contact with you on our systems so I suspect this review is relating to a different business from ourselves.

If this is the case, we would kindly ask you to remove this review and rewrite it onto the correct businesses profile.

Regards,
Allure Jewellery

Saanut 1/5 tähteä

No order delivered - no way on contacting them

Please be aware there is an Allure Jewellers and an Allure Jewellery. The former may well be legit but the latter is definitely not and looks be mimicking the other website. Emails bounce back, messenger inbox and insta messages says no-one monitors the in tray. No way of contacting them. And surprise surprise … no order delivered… SCAM!

8. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi Claire,

We’re really sorry to read this and we want to clarify a few important points, as there appears to be some confusion.

Allure Jewellery (with a “y”) is a legitimate UK-based business and we are not affiliated with any similarly named companies. We do not mimic or copy another brand, and we have been trading transparently with thousands of verified customers.

We are contactable via:

Email (support@allurejewellery.co)

If you experienced an email bounce-back or had trouble reaching us, I would ask you to please double check the email you are sending to as we are not experiencing any issues on our side.

Regarding delivery: once we have received your email we will be able to take a look at this for you and provide you with an update.

Regards,
Allure Jewellery

Saanut 1/5 tähteä

Absolutely appalling quality

Absolutely appalling quality. And even worse customer service.
Brought these as an anniversary present to find that the quality of them were shocking. The tools didn’t cut the bracelet cause they were clearly cheap. And then the links wouldn’t attach. I contacted them and they said that Customer satisfaction is very important to them and said I can either send them back for a refund or get 25% off. I sent them back as there was 0 damage to them and they were happy with pics I sent. Then all of a sudden because we attempted to close the clips they said they won’t refund them as they can’t restock yet I’m sure they got loads of them little clips in stock to replace as bracelet was immaculate.
They then said they wouldn’t refund anything even after I paid postage to return. I said can I have 25% I was offered if I didn’t send back and they still said no. Now they are ignoring me whilst I’m receiving emails from other people who work for them with a discount code! As if I’ll order again!
I will be chasing up until I get my money back for this tacky jewellery set.

19. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi Sophie,

We’re genuinely sorry that this experience has left you feeling so frustrated.

To clarify, when you contacted us to return your item you stated it was in an unused condition and provided photos showing no damage. However, on inspection of the jewellery we found that it had been damaged in multiple places. Unfortunately, we are not able to accept returns for used pieces.

The 25% refund was offered as an alternative to returning your item. Once the item was returned in a non-resalable condition, we were unfortunately unable to issue this refund.

Regards,
Allure Jewellery

Saanut 5/5 tähteä

Great service, beautiful gift

I got a bracelet for my boyfriend's birthday with a picture of us inside - the picture is really clear both when looking into it and projecting to a flat surface, the general look is really cleanly finished, and when I had a complication with the shipping (my neighbour picked it up by accident so I thought it had been delivered ro a wrong address) the support team responded really quickly with a promise to investigate where the parcel could've ended up - luckily nit needed but still all around good service and a sweet lovely product

6. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Awful

Awful - took nearly a month to arrive - missed the persons birthday and it didn`t even arrive in time to use it for her Christmas present. When it did eventually come the packaging was lovely - the bracelet is awful, so cheap and nasty looking that I certainly wont be giving it to the person that I purchased it for. Given that it is personalised they wont refund - so it is just a complete waste of money.

4. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi Donna,

We’re really sorry to hear that the bracelet did not meet your expectations. Unfortunately, we do not have any record of you contacting us to resolve this issue.

We have since reached out directly to try and help, but haven’t received a response yet. If you’re open to it, please reply with your order details and we’ll be more than happy to look into this properly.

Regards,
Allure Jewellery

Saanut 5/5 tähteä

Replacement

So me and my partner ordered the matching couples bracelets and I ended up making mine too short so it wouldn’t fit. I contacted the company who sent me a replacement free of charge straight away which has now arrived and we’re rocking them proudly! :)

19. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Great

Great! Had an issue with one of the jewellery pieces but they resolved it by sending out a new bracelet free of charge despite being slightly out the warranty period. This really meant a lot as it was a present for my mums birthday. Excellent service!

20. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi there,

Thank you so much for your kind review ✨
We’re really pleased we could get this sorted for you, especially as it was such a special gift.

Thank you for choosing Allure Jewellery - we truly appreciate your support 💖

— The Allure Jewellery Team

Saanut 5/5 tähteä

After losing our pet dog.

After losing our pet dog.. my daughter asked for a necklace for Christmas and she is thrilled with it. The little picture of the dog is lovely Thankyou 🥰

26. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi Katie,

Thank you so much for sharing this with us 🤍
We’re truly honoured that you chose Allure Jewellery for something so meaningful. Knowing the necklace brought your daughter comfort means more to us than we can say.

— The Allure Jewellery Team ✨

Saanut 5/5 tähteä

This Company is fantastic !!

This Company is fantastic, truly exceptional customer service and my items were delivered before Christmas as promised by their team, especially since it's custom-made to order, jewellery is gorgeous and beautiful, the photo inside is clear and very visible, I dont know how they do it, but it works, loads of compliments already, I will definitely be recommending you to all my friends.

22. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi Ryan,

Thank you so much for such a wonderful review ✨
We’re thrilled to hear you’re happy with your jewellery and that it arrived in time for Christmas. It means so much to know you’re loving the quality and the photo inside.

— The Allure Jewellery Team

Saanut 1/5 tähteä

DO NOT USE THIS COMPANY

As with many reviews below allure state a delivery of 2-4 days on their items but after I purchased a Xmas present I got a tracking code for Royal Mail but for weeks it has stated they haven’t received the item, after speaking to royal the have confirmed a request for delivery was processed but no item has ever been received. I have emailed allure to be told it’s royal mails fault as they are busy and I should have an update in a few days but after asking for a proof they have sent this to Royal Mail they have not responded. Disappointing customer service and I will have to go through my bank to claim the funds back with no Xmas present to show for it!

24. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Allure Jewellery-logo

Vastaus yritykseltä Allure Jewellery

Hi Tara,

We’re really sorry for the confusion and frustration caused - we completely understand how disappointing this must have felt, especially when ordering a Christmas gift.

All of our personalised jewellery is made to order, and our stated delivery timeframe for these items is 1–2 weeks, which is shown on our product page and in the order confirmation. Once dispatched, Royal Mail tracking can sometimes take time to update during peak periods, which unfortunately caused further concern in this case.

We can now see that your order was successfully delivered on 27th December. We’re sorry for the delay with Royal Mail updates and for any miscommunication along the way.

— The Allure Jewellery Team

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin