Scruffs Workwear Arvostelua 

653
•
TrustScore 2.5/5 tähteä

2,4

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 2/5 tähteä

I buy the Switchback 3 boots which are superb quality and comfortable. But the laces supplied are pathetic. I've had my latest pair for 2 weeks and already the laces have separated from friction cause... Näytä lisää

Saanut 4/5 tähteä

Tbth the material is great fit great breathable and over use and handy pockets l love them yes there the cheapest but if you look around you can find better deals . Bonus is they breath and don’t shr... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Ordered some shorts never got a shipping notice Sent 3 emails without response waited over 3 weeks before contacting customer services initial call eventually went to a pre record that said F... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

The worst workwear out there , I brought some boots 7 weeks ago and there falling to bits , contacted customer support , but as I brought from Amazon it’s there problem not there’s , Amazon said i... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Suoja- ja työvaatekauppa

Yrityksen kirjoittama

Scruffs has delivered innovative safety footwear and workwear for tradesmen since 2003. With great design at its core, Scruffs continues to set the standard as the UK's leading workwear brand in terms of style, function and performance. Loaded with creative design ideas, high-tech materials and functional features it’s a want-to-wear brand with attitude. Scruffs always makes it easy for trades people to look good when you're working hard. Whether grafting in cold, wet or dry conditions, the vital factors remain the same – the highest levels of comfort, protection and styling that turns heads on and off the job.


Yhteystiedot

2,4

Välttävä

TrustScore 2.5/5 tähteä

653 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 16 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 2 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,4

Kaikki arvostelut

(653)

9 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 2/5 tähteä

I buy the Switchback 3 boots which are…

I buy the Switchback 3 boots which are superb quality and comfortable. But the laces supplied are pathetic. I've had my latest pair for 2 weeks and already the laces have separated from friction caused by them being threaded through holes in the eyelets. They can't even be removed without cutting them. Sort the cheap laces out and I'll give 5 stars. Very disappointing having to source decent laces after paying £70 😕😔😬🥾 🥾

23. lokakuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 4/5 tähteä

Brilliant

Tbth the material is great fit great breathable and over use and handy pockets l love them yes there the cheapest but if you look around you can find better deals . Bonus is they breath and don’t shrink support the brand I think they have slot to offer to be honest
N Harrison.

16. syyskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Better than expected

I was a bit scared to be honest, after reading so many bad reviews. I haven't got notification of my order but I have received today. Sizing is good, seems like good material too. Will see in work.
So far so good.

13. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

What on earth has happened to the best…

What on earth has happened to the best brand for work trousers. I haven't been able to find a single pair that fits nice any more. They are either too tight or too loose. The lower legs are so baggy. And the on the thighs are so tight. Who sizes these. Come on scruffs you need to go back to basics. Won't be buying anymore scruffs work wear until you have sorted it out

30. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 3/5 tähteä

Returns/Refund policy issue

I made a purchase from Scruffs direct, all was great, the delivery arrived. Rather than being able to return and exchange for a different size, items have to be returned for a refund then re-ordered. I returned the items on 24/03/26which arrived with Scruffs on 26/03/26. These were then lost until chased these up on 07/04/26. now a refund is being processed which can take upto 10 days.
Not a great service.

8. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

The worst workwear out there

The worst workwear out there , I brought some boots 7 weeks ago and there falling to bits , contacted customer support , but as I brought from Amazon it’s there problem not there’s , Amazon said it’s Scruff that needs to deal with it

They have got to be the worse pair of boots I’ve ever owned even Nike don’t fall apart in 7 weeks or even cheap work boots , I will never buy scruffs again

Shocking quality , I’m super angry I’m being robbed off for £50 boots !!!

26. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Disgusting customer service



Bought multiple Scruffs items, including three pairs of the same boots, but one pair has a manufacturing defect and both soles are falling off after being worn for one month , despite the untruthful reply below Customer service has not advised multiple times to go the retailer only after days of no contact Becky replied as if I had never contacted them before and again was extremely slow and did not respond for days like the other reviews on here and extremely unhelpful — I was passed between contacts, ignored, and told to return to a retailer who most importantly no longer stocks the boots , I have asked Becky via their fb for a manager to contact me which to date which has been an extended amount of time has been ignored and no one has contacted me , I won’t buy Scruffs again and am switching all my employees’ workwear to Dewalt, whose support is far superior

18. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Rodney,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re very sorry to hear about the experience you’ve had.

Our Social Media team has explained on several occasions that, because your boots were purchased through one of our retailers, the correct process is to return the item directly to them. Under their returns policy, they would have been able to inspect the product and arrange a replacement or refund for you.

We understand how frustrating this situation must be, and we’re sorry that the retailer you purchased from no longer has the boots in stock. While we appreciate you reaching out to us, we’re unfortunately unable to override a retailer’s returns procedure.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Scruffs Customer Service Team

Saanut 5/5 tähteä

Perfect service from Scruffs.

Perfect service from Scruffs.
Ordered a pair of work shorts 3 days ago and they came today via DPD.
Was a little worried after placing the order and then reading recent reviews on here but couldn't be happier with the shorts or service

12. marraskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Luke,

Thank you for sharing your feedback. We are very pleased to hear that your order arrived promptly and that you are happy with both the shorts and the service you received.

We understand that reading varied reviews can be concerning, so we appreciate your trust in placing an order with us. Should you require any further assistance or have any questions in the future, please do not hesitate to contact us.

Thank you again for choosing Scruffs.

Kind regards,
The Scruffs Team

Saanut 1/5 tähteä

So I have been waiting for over a week…

So I have been waiting for over a week for a pair of shoes to arrive. No tracking supplied and just an order confirmation email. As of today I've still not received anything! Messaged via the "contact form" on the website and 2 days later I had a reply from someone called Tracy with a screenshot of DPD tracking for an item that clearly wasn't mine being handed to someone in a white car in a place that is not my house. I have messaged them on Facebook, emailed and sent more messages very a the contact form and had no reply. I will be seeking a refund for this and you should really be ashamed of your terrible customer service. It was my first time using Scruffs on a recommendation from a friend but never again! You won't stay in business if this is how you run things, dreadful!

21. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Pete,

Thank you for getting in touch — we’re really sorry to hear about your experience and completely understand your frustration.

It’s unacceptable that you’ve had to chase for updates and were sent tracking information that wasn’t for your order. That’s not the level of service we want to deliver, and we’re looking into how this happened so it doesn’t happen again.

We’d like to get this sorted for you straight away. Please reply to this email with your order number and delivery postcode, and we’ll confirm the status of your parcel. If it’s gone missing, we’ll arrange a replacement or refund immediately.

We’re really sorry again for the inconvenience and appreciate your patience while we put this right. Please also include “FAO Customer Service Manager” in the subject line when replying so your case is prioritised.

Kind regards,
The Scruffs Team

Saanut 1/5 tähteä

Do not shop with Scruffs

Steer WELL clear. Abhorrent company “under new ownership 🥴”. Use other trade brands out there, and don’t give these people a single penny of your money; fraudsters.

Zero contact regarding return, that I paid for myself, in over a week. Four emails sent. All ignored. Proof of delivery to them last Tuesday, supplied. Nothing. Luckily I paid via credit card and will be claiming against them, section 75 protection. Despicable company.

Original review below>>>>>>>>>>>>>

Not overly impressed. Great sale prices on a few items, which is good. And relatively quick despatch. But that’s where it ends.

Had to pay £5.95 postage (which in my eyes is excessive), and had to pay, myself, to return items as didn’t fit. Another £3.50. To then pay the same £5.95 to order another size. An exchange process would be great.

Also. My return was received by scruffs on Tuesday, yet had zero confirmation of return/refund, and although my original email was responded to, a further two emails have been utterly ignored. Will give them a couple more days to process, otherwise I’ll be making a credit card claim against them in order to get my money back.

17. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Chris,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re genuinely sorry to hear about your recent experience.

We completely understand how frustrating it is to feel unheard, especially after following up several times. That’s not the level of service we aim to provide, and we’re currently reviewing your case to understand where communication may have broken down.

To clarify our returns process: as outlined in our Returns Policy, we ask customers to cover return postage unless the item is faulty, and we aim to process refunds within five business days of receiving the return. If your parcel was delivered last Tuesday, it should now be within that processing window, and we’ll ensure your refund is prioritised. If a completed returns form wasn’t included in your parcel, this may have caused a delay, but we’ll do our best to resolve this swiftly.

We’re sorry again for the inconvenience caused. Please email us at customersupport@scruffs.com
with your order number and “FAO Customer Service Manager” in the subject line so we can personally follow up. This will help us trace your original emails and understand why you haven’t yet received a reply.

Thank you again for giving us the opportunity to put things right.

Warm regards,
The Scruffs Team

Saanut 1/5 tähteä

I've had 3 pairs of trousers since…

I've had 3 pairs of trousers since August last year and pretty disappointed with how long they've lasted. They've all ripped in near enough the same place and I've changed to a cheaper option which hasn't yet let me down. I won't be buying from them again.

29. maaliskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi K C,

Thank you for reaching out and for taking the time to leave a review — we really appreciate it.

Scruffs Workwear has recently undergone a change in ownership, and we apologise for the delay in getting back to you. If you had contacted us last year, we hope your enquiry was resolved at the time.

We’d love the opportunity to welcome you back to Scruffs. As a gesture of appreciation, we’d like to offer you 25% off your next order at Scruffs.com. This discount has been linked to your email address and will be automatically applied when you log in.

Thanks again for your support,
The Scruffs Team

Saanut 5/5 tähteä

Great quality trousers

Great quality trousers. Product arrived on time. No issues.

8. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Bob,

Thanks so much for your feedback! We're really glad to hear that your trousers arrived on time and that you're happy with the quality.

If there's anything else we can help with, don't hesitate to get in touch — and we hope to see you again soon at Scruffs!

Best regards,
The Scruffs Team

Saanut 5/5 tähteä

Loose stitching on 10 month old boots

The stitching came loose on my 10 month old work boots so I contacted scuffs on Friday after work and by the time I got home from work on Monday I had a new pair waiting for me. Fantastic experience with their after sales team.

5. huhtikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Matt,

Thank you for sharing your experience — we're so pleased to hear that our after-sales team could get things sorted quickly for you!

We understand how important reliable workwear is, so it's great to know your replacement boots arrived promptly and met your expectations.

Thanks again for your support — we're always here if you need anything else.

Best regards,
The Scruffs Team

Saanut 1/5 tähteä

Terrible quality stuff

Terrible quality stuff. Wore a gilet about 10 times and the zip fell off. Thing is, it was a cheap zip and not YKK as they say it is. Told them I’d happily send it back to them so they could check their quality rather than throw it in the bin and they weren’t interested! Won’t buy anything else from them

3. huhtikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Raga,

Thank you for taking the time to leave your feedback. We're really sorry to hear about your experience with the gilet and the response you received — that’s not the level of quality or service we aim to provide.

Scruffs Workwear has recently undergone a change in ownership, and while we can’t change what happened in the past, we are committed to making meaningful improvements across our products and customer service.

We appreciate you offering to return the item for review and understand your frustration that it wasn’t taken up. Your comments have been shared with our product and service teams to help ensure situations like this are handled better in the future.

While we understand you may not wish to return, we do hope you’ll notice the difference going forward.

Best regards,
The Scruffs Team

Saanut 1/5 tähteä

I bought a pair of work pants

I bought a pair of work pants. Which I liked and fitted well. So I ordered a second pair same trousers same size. Yet the pants didn't fit. After speaking to other trades people, they have had the same problem. There manufacturing is all over the place. Had totally the same problem with work tops. How can one pair fit and the others won't even come close to fastening.

7. maaliskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Sean,

Thank you for your honest feedback, and we're sorry to hear about the sizing issues you've experienced — we understand how frustrating that must be, especially when ordering the same product in the same size.

Scruffs Workwear has recently been taken over, and we’re currently reviewing our manufacturing processes to improve consistency across all products, including trousers and tops. Feedback like yours is incredibly valuable in helping us identify and address these issues.

We appreciate you bringing this to our attention, and we hope you’ll start to see improvements in both fit and quality going forward.

Best regards,
The Scruffs Team

Saanut 1/5 tähteä

Sh!te as usual

Body warmers are just as Sh!te as the work trousers.

24. tammikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Stu,

We’re really sorry to hear you’ve been disappointed with both the body warmers and the work trousers. That’s definitely not the experience we want our customers to have.

Scruffs Workwear has recently come under new ownership, and we’re actively working to improve product quality and consistency across the range. Feedback like yours plays a key role in helping us do better.

Thanks again for taking the time to share your thoughts.

Best regards,
The Scruffs Team

Saanut 1/5 tähteä

Terrible customer service

Terrible customer service, I had bought a pair of scruff hydra safety boots which last 1 month material on top of toe split and could see toe protection underneath. Contacted them via email with photo of purchase ( from screwfix) showing date of purchase as well as photo's of the boots, I have had no response back and I'm out the £84 the boots cost as well as having to get new ones! 1 year warranty,the boots wouldn't have lasted another month! Absolute joke will never buy their products again. 😡

28. marraskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Luke,

We’re really sorry to hear about your experience with the Hydra safety boots and the lack of response to your warranty claim — that’s understandably frustrating and not the standard of service we aim to provide.

Scruffs Workwear has recently undergone a change in ownership, and we’re currently reviewing both our product quality and after-sales service to ensure issues like this are handled much more effectively going forward.

We realise this doesn’t change your experience, but we do appreciate you bringing it to our attention. Your feedback has been shared with the relevant teams to help us improve.

Thank you again for taking the time to share your concerns.

Best regards,
The Scruffs Team

Saanut 2/5 tähteä

OK so I've been wearing Scruffs…

OK so I've been wearing Scruffs trousers for more than a decade and have been a loyal follower wearing the 3d Trade Pro Trousers exclusively for my work a a sole trade builder/plasterer.
However.....Their recent reincarnation/upgrade of these trousers is the "Flex" trouser. What a great shame. These are not a patch on the 3d Trade Pro. They are awful!!! They have gone from a cotton base to a Nylonand d Polyester base. It makes you sweat, when you crouch the trousers stick and they eventually break through at the knee because they can't slide on your skin. Not only that, when wearing knee pads in the pad pockets they actually rub you sore on the shin where the base of the pads forms a harder surface on the inside of the trouser leg. Why oh why go away from cotton 😕 sad times

15. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Scruffs Workwear-logo

Vastaus yritykseltä Scruffs Workwear

Hi Mark,

Thank you so much for your honest and detailed feedback — and more importantly, thank you for being a loyal Scruffs customer for over a decade. We truly value the trust you've placed in our gear over the years.

We’re really sorry to hear that the Flex trousers ordered haven’t met your expectations. The switch in fabric composition was made with performance and durability in mind, but we completely understand that for many tradespeople like yourself, comfort — especially when crouching and using knee pads — is absolutely essential.

Scruffs Workwear has recently come under new ownership, and we’re currently reviewing our range and listening closely to feedback like yours to help guide future designs. Your comments about the material, knee pad comfort, and overall wearability have been passed along to our product development team.

Thanks again for taking the time to share your experience — we hope to earn your trust back as we work to improve.

Best regards,
The Scruffs Team

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin