BallereTTe Arvostelua 

145
•
TrustScore 2.5/5 tähteä

2,7

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

Customer Service is fantastic! Emails answered quickly and the ballet flats I bought are absolutely top quality, gorgeous little Italian works of art. They also shipped very fast! Thank you Ballerett... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

I wish I took time to read reviews before I gave into the marketing hype (thanks google AI for recommending these awful shoes). They are so uncomfortable! What's more it costs me $30 to ship them to m... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Non existent customer service. I placed an order over a month ago and have not received it nor have had any updates about shipping or fulfillment. I have reached out via their website, the customer se... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Abbiamo comprato un paio di scarpe per un compleanno in pieno periodo natalizio . Avevamo sbagliato il numero ma il servizio clienti si è occupato della restituzione e dell'invio del nuovo paio senza... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Kenkäkauppa
  2. ja myös
  3. Buutsit
  4. Kenkätehdas
  5. Naistenvaateliike
  6. Vaateliike

Yrityksen kirjoittama

Ballerine, Slippers, Mocassini e Francesine in infinite forme, stili e colori. 100% Made in Italy. Compra online su Ballerette.


Yhteystiedot

2,7

Välttävä

TrustScore 2.5/5 tähteä

145 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 30 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 2 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,7

Kaikki arvostelut

(145)

89 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

I bought a pair of flats that are 235…

I bought a pair of flats that are 235 dollars and I got them used. Someone stretched one out and you can tell there are creases in the shoe. When I asked about how they are going to fix it they said they can’t control what the courier does ignoring the fact that they sent me used shoes. I would not recommend buying from them they customer service and quality control is terrible!!!

7. heinäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Horrible customer service and inaccurate sizing!!

Customer service is really horrible! They will ghost you if you need to return/exchange a product and the sizing chart is way way off!!! I ordered a pair of size 37 ballerinas (supposed to be 23.5 cm, wine color). They came within 1 week; the shoes are size 37 but actually 24.8 cm so they don’t even fit and are way bigger than advertised on their website. On top of that, they don’t look like the pictures and are more of a lilac colour rather than wine. I’ve been trying to sort this out with the company for 2 months, I reached out the day I received my package and have gotten close to no replies. I got 1 reply and it took one week and then they ghosted me so now I have no way to access the return portal to ask for an exchange and I’ve tried contacting the company 7-8 times since by email, the contact form on their website and even their instagram account.. This is really a bummer and I am extremely disappointed because I wanted to love the shoes and would’ve loved an exchange to a pair my actual size but now I am stuck with a pair of flats I can’t even wear..

24. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Non comprerò mai più una ballerete

Non comprerò mai più una ballerete
Ho effettuato un reso e sto scrivendo mail al servizio clienti da più di 10 gg per capire quando l’importo sarà rimborsato e non ho ricevuto risposta alcuna
Davvero una vergogna
Non c’è nemmeno un numero a cui chiamare
Sinceramente non sono intenzionata a perdere i soldi per un paio di sandali che ho pagato, vista la qualità, molto scadenti.

28. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Prodotto scadente

Ho acquistato un paio di ballerine e un paio di sandali la cui PELLE (nella descrizione delle scarpe si legge pelle)dei cinturini si è rovinata nel momento stesso in cui le ho indossate.
Idem quando ho indossato le ballerine, le parti in pelle subito rovinate! Dire che sono delusa e seccata è poco. Leggendo altre recensioni ho capito che capita spesso, ne deduco che qualcosa non va sicuramente nella scelta dei materiali (Non è pelle!). La certezza è che non acquisterò più nulla da Ballerette. Soldi buttati.

22. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
BallereTTe-logo

Vastaus yritykseltä BallereTTe

Gentile Cliente,

Ci dispiace sapere che il prodotto non abbia soddisfatto le sue aspettative.

Le nostre calzature sono realizzate artigianalmente in Italia utilizzando pellami selezionati provenienti da concerie italiane di consolidata tradizione. Trattandosi di vera pelle, possono manifestarsi segni di usura soprattutto nelle aree maggiormente soggette a sfregamento e sollecitazioni durante l’utilizzo.

Restiamo a completa disposizione per fornirle ulteriori chiarimenti, consigli sulla corretta cura del prodotto o suggerimenti su modelli che possano rispondere meglio alle sue esigenze all’indirizzo customer.care@ballerette.com.

Cordiali saluti,
Team BallereTTe

Saanut 1/5 tähteä

It’s been over a month and I still…

It’s been over a month and I still don’t have my shoes. Contact them 3 times, first time they got back to me and said it would be out for delivery soon. Now weeks has past and have heard nothing from them and still don’t have my shoes.

15. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Money is debited immediately, but the shoes are not shipped two weeks later—suspected fraud

I ordered shoes from this online store on June 2. Unfortunately, I didn’t read the reviews beforehand. The amount was charged to my PayPal account on June 5. More than two weeks later, the order still hasn’t been shipped. I contacted customer service to ask about the status of my order, but they just kept telling me that my order was supposedly being processed. I received the same response again today. Today I canceled my order and now have to go through the process of getting a refund... I suspect this might be a scam. At the very least, the service is absolutely terrible. Don’t let the pretty shoes on the website blind you. I hope this post will help protect other potential buyers from losing money.

17. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
BallereTTe-logo

Vastaus yritykseltä BallereTTe

Dear Customer,
We are truly sorry to hear about your experience. We would like to apologize for the delay and for the inconvenience caused.

In recent weeks, we have experienced an exceptionally high demand, which unfortunately led to a slowdown in our order management and processing procedures. We understand the impact this may have had and we are continuously working to improve our processes and provide a better experience for our customers.

Please be assured that your request has already been taken into consideration. Our customer care team has already contacted you and is assisting you to provide the necessary support as quickly as possible regarding your order.

Should you have any further questions, please do not hesitate to contact us. We remain at your disposal!

Saanut 2/5 tähteä

Getting a refund took 7 weeks …

The shoes I ordered online cut into my feet and were painful , despite requesting a refund it took many many weeks for the company to send a DHL label . After receiving the shoes back they didn’t issue my refund and stopped replying to my messages . After 30 days since the shoes had been received back by Ballerette , I sent messages on all social media platforms and finally got a fast response and my refund . However as this took 7 weeks and from when I first requested it with considerable chasing , I’m very disappointed by this from a well known brand.

17. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
BallereTTe-logo

Vastaus yritykseltä BallereTTe

Dear Customer
Thank you very much for taking the time to share your feedback with us. We are truly sorry to hear about your experience and we sincerely apologize for the inconvenience and the longer-than-expected waiting time you encountered.
Due to an exceptionally high volume of orders in recent weeks, our processing times have been longer than usual. However, as indicated on our website, refunds are processed within 30 days from the date we receive the returned shoes.
We genuinely appreciate you bringing this matter to our attention. Your feedback is extremely valuable to us, as it allows us to identify areas for improvement. Please be assured that we are continuously working to optimize our processes and provide a more efficient and seamless experience for all our customers.

Saanut 1/5 tähteä

Non comprate online

È quasi una settimana che cerco di contattare il customer service per effettuare un reso, ma non ho ricevuto alcuna risposta. Ho provato anche a chiamare il numero fornito da PayPal, ma nessuno risponde.

La situazione è molto frustrante perché sto cercando di restituire l'articolo nei tempi previsti e ottenere il rimborso a cui avrei diritto, ma l'assenza totale di assistenza da parte del venditore mi sta di fatto impedendo di completare la procedura di reso.

Sto cercando di risolvere la situazione tramite PayPal, ma mi è stato comunque richiesto di tentare un contatto diretto con il venditore, che continua a NON RISPONDERE

Non avevo mai avuto un esperienza come questa nonstante compro tutto online. Un servizio clienti completamente assente e un'esperienza di acquisto estremamente negativa

9. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
BallereTTe-logo

Vastaus yritykseltä BallereTTe

Gentile cliente, ci dispiace sinceramente per il disagio riscontrato nel contattarci.

La sua richiesta è già stata presa in carico e gestita dal nostro servizio clienti. In questo periodo, a causa dell’elevato volume di richieste, i tempi di risposta possono aver subito alcuni rallentamenti.

Le confermiamo che il suo rimborso è già stato emesso. Restiamo a sua completa disposizione per qualsiasi ulteriore necessità e saremo felici di assisterla.

Saanut 2/5 tähteä

Awful experience

I ordered some ballet flats 27th April and only received a full refund In my bank account today 11th June.

I have had no end of problems with this company i recommend you don’t use them.

The courier company lost my package and when I asked for help my emails were ignored. So I worked with the courier company, they located the package and resent.

It arrived but was completely wrong style and size I ordered. I sent back straight away.

The courier said it was delivered and signed for but took me chasing them a few times for them to confirm they received the return.

Didn’t give them just one star because I received a full refund including shipping but was a complete waste of time!

Update: To apologise they contacted me to apologise and resend the shoes free of charge. I thought wow that is so kind. But the courier company they use has lost the package again, and though they have been Cc’d in the correspondence they have said absolutely nothing!

Update 08/26 The courier company blamed them and said they never received anything from them. They said they would send me original pair I ordered if I update my review, that was weeks ago and still nothing!

27. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Ballerette deleted the record of my return when I requested a refund

I followed up with Ballerette to inquire about the status of my refund for a return that was noted as received on their end. The customer service representative misunderstood my request and responded that they went ahead and deleted the record of my return! Can you image?!

The tracking status for my return went from being received to ‘package waiting for pickup’ at the address that they had me ship to. Now, when i look up my order number on their website it appears as though I never initiated a return or shipped it back,

I have followed up with customer service and am waiting on their response before following up with my bank. Order with a company with better customer service. Save yourself the extreme hassle and possible financial loss.

This is way too much hassle for a slightly cheaper version of Repetto.

4. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Absolutely not recommended!

Absolutely not recommended!

I paid €165 for the Ballerette Mary Jane model from the Milan store, and after just 15 minutes of wearing them, they badly rubbed the backs of my calves, causing painful sores and discomfort. I contacted customer service by email, but instead of offering a refund or any meaningful solution, they simply suggested that I wait for the injuries to heal and then try wearing the shoes again.

I followed their advice, waited until my skin had healed, and wore the shoes a second time. Unfortunately, the exact same thing happened. As a result, I have no choice but to throw the shoes away because they are simply unwearable.

For a product that cost €165, this is completely unacceptable. The quality, comfort, and customer service were all extremely disappointing.

The worst-quality ballerina shoes I have ever purchased.

2. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 2/5 tähteä

Don't order from this site if you're a half size

Paid $35 in shipping/return shipping when there was no chance of these shoes fitting. Sizing guides are inaccurate. I'm a US 9.5 and their size 10 was massive, and their size 9 was so small I couldn't get my feet in. Wouldn't recommend ordering here if you're a half size. It also took so long to get exchanges/return labels sent: they wouldn't send labels until I followed up 2-3 times via email. Took over 2 weeks to get refunded for my return which didn't happen until I followed up. All around was a headache of an ordering experience and I lost $35 when plenty of other brands offer free exchanges and returns

21. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
BallereTTe-logo

Vastaus yritykseltä BallereTTe

Dear client,

Thank you for sharing your feedback. We are sincerely sorry for the delays you experienced with our customer service response times and your refund processing, this is certainly not the standard of service we aim to provide and we truly apologize for the frustration this caused.

We also want to gently clarify that, as stated in the shipping and returns section on our website, initial shipping fees and return shipping costs are non-refundable.

We would love to look into your case to better understand what went wrong with your emails and ensure a smoother experience in the future. Please reach out directly to our team at customer.care@ballerette.com so we can personally assist you.

Thank you again for your patience and for helping us improve.

Warm regards,
BallereTTe Team

Saanut 1/5 tähteä

it’s nearly been 2 weeks i’ve sent 3…

it’s nearly been 2 weeks i’ve sent 3 messages because my item has not even dispatched yet and i’ve gotten no response, shipping is forever i don’t know when i’ll even receive it

yep so after only looking at this review did they decide to check and said the courier lost my package- idk if i even believe that but now idk how long it will take to come

24. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

schlechter Kundenservice und viel Aufwand für eine Retoure

Die Schuhe sind zwar schön, bei dem schlechten Kundenservice und Aufwand für eine Retoure lohnt sich das Bestellen von der Onlineseite direkt aber auf keinen Fall. Ich habe verschiedene Größen zusammen bestellt, ein Karton kam schon mal beschädigt an. Um die nicht passenden Schuhe zurückzuschicken, habe ich den Kundenservice kontaktiert, der allerdings auf mehrere Mails nicht geantwortet hat. Daher habe ich über 2 verschiedene Mailadressen versucht, eine Antwort zu bekommen, um diese Schuhe endlich wieder loszuwerden… Eine Kontaktaufnahme mit dem Kurier war auch nach Wochen nicht möglich, obwohl von Ballerette versprochen. Zu guter letzt soll ich statt den angekündigten 15€ für die Rücksendung nun 28,90€ zahlen, die auch nicht übernommen werden, trotz des nervigen Aufwandes. Ich würde nie wieder von Ballerette direkt bestellen, wenn dann nur über Zalando o.ä. Extrem nerviges Verfahren.

16. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
BallereTTe-logo

Vastaus yritykseltä BallereTTe

Sehr geehrte Kundin,

vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns Ihr Feedback mitzuteilen. Es tut uns sehr leid, dass Sie diese Erfahrung gemacht haben, und wir möchten uns aufrichtig für die entstandenen Unannehmlichkeiten entschuldigen.

Wir freuen uns, dass unser Kundenservice Ihr Anliegen bereits klären konnte und Ihnen ein Rücksendeetikett für die retournierten Schuhe zugesandt wurde. Zudem wurden Ihnen sowohl der Kaufpreis der Schuhe als auch die Versandkosten vollständig erstattet.

Wir nehmen Ihr Feedback sehr ernst und arbeiten kontinuierlich daran, unseren Service weiter zu verbessern. Bitte entschuldigen Sie nochmals die entstandenen Unannehmlichkeiten. Aufgrund eines aktuell sehr hohen Bestellaufkommens kann es leider zu längeren Bearbeitungszeiten kommen.

Für weitere Fragen oder Unterstützung stehen wir Ihnen selbstverständlich jederzeit gerne zur Verfügung.

Saanut 2/5 tähteä

£900 spent and 3 weeks for delivery. Beautiful shoes, very poor customer service!

I placed a large order (for seven pairs of shoes!) for approx £950 for an order to the UK. Days passed and I heard nothing about dispatch. When I finally contacted them - they advised they were out of stock of one item. I selected a replacement and asked them to send the order. Several more days passed and the same thing happened again (another pair out of stock). This time I asked for a refund for one pair, but still they didn't send the remainder. I started to become really distressed and disappointed. It is impossible to speak to anyone, they take days to reply to emails (if at all). I have contacted them daily pleading with them to dispatch my order. I was told yesterday by DHL, but still NOTHING. It has now been over two weeks. They have a huge amount of my money and have not even the courtesy to send the order, or even call me to explain or apologise. What am I supposed to do? Is this company a scam? I have never had such a poor experience. I'm not sure I will ever receive my shoes.

EDIT: Two days after I posted this review and raised a dispute with PayPal, my shoes were miraculously dispatched and reached me by next day delivery (which they honoured at no additional cost to me). They also kindly refunded the original postage cost and issued me a voucher for a future purchase. The shoes are absolutely beautiful - everything I hoped they would be (I sized up from 38 to 39 and felt this was a good fit).

I have extremely mixed feelings about this company - their product is beautiful and worth the high price, but the customer service and communication is so poor. It was exactly 3 weeks from purchase to delivery - this is crazy! I don't know how a business can function in this way.

15. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
BallereTTe-logo

Vastaus yritykseltä BallereTTe

Dear Customer,
We sincerely apologize for the inconvenience a you experienced with your order. We completely understand your disappointment,

Due to an exceptionally high volume of orders in recent weeks, some processing times were longer than expected, and we are truly sorry for the delays and communication issues you encountered.

We are pleased that your order was successfully delivered and that you are happy with your shoes. Your feedback regarding your experience is extremely valuable to us, and we are continuously working to improve our processes and customer service to provide a faster and more efficient experience.

Thank you for your patience and understanding. We remain at your complete disposal for any further assistance.

Saanut 1/5 tähteä

terrible customer service...still don't have my order & no one is replying

i placed an order for a pair of Ballarette shoes (4 May 2026) however it's been over a week and the company still has not dispatched my item. I reached out to customer service via the forms THREE times, so far only received one reply that didn't give any details or assurance as to when they would ship the item. I followed, but no response.

I find the customer service really terrible - especially when the shoes are expensive. Save your money and buy somewhere else with better service.

I still don't know if i am EVER going to get my shoes. I really don't mean to leave a bad review, however I had no choice... no one is getting back to me and this has been stressing me out.

12. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
BallereTTe-logo

Vastaus yritykseltä BallereTTe

Dear Customer,
Thank you for sharing your feedback. We would like to sincerely apologize for the inconvenience encountered with your order.

As previously communicated by our Customer Care team, unfortunately the original shipment was lost by the courier during transit. As soon as we were informed, we took immediate action and arranged a replacement shipment.

According to our records, the replacement order was successfully delivered, and we sincerely hope that you are now enjoying your new shoes.

We truly appreciate your patience and your feedback, which is very valuable to us. We are continuously working to improve our processes and customer service to provide a better experience for our customers.

Should you require any further assistance, please do not hesitate to contact us!

Saanut 5/5 tähteä

sehr kulanter Customer Service

Es gab zunächst Probleme, weil das Paket verloren ging. Als ich reklamierte, hat sich der Customer Service sehr bemüht und die Schuhe mit DHL Express zugeschickt, sie waren innerhalb von 2 Tagen da, außerdem wurden mir die Kosten für die Lieferung refundiert.

8. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Horrendous quality control and customer…

Horrendous quality control and customer service.

I placed an order for the Aventino in my usual size. They arrived with a stain on the sole, ran very small, and one shoe was smaller than the other, even though they were marked the same size. Ballerette said they would refund me the entire purchase amount with shipping, but only refunded me for the shoes.

I ordered a second pair in a size up. They also arrived with damage — some kind of bunched up material stuck in glue that oozed out on the inside of the shoe. I asked, again, that they refund me for the full amount including shipping given the damaged item I received. They sent me a $15 shipping refund right away while they await the return package.

Now, Ballerette won't refund me the remainder of the shipping for the first pair. When I have asked customer service to address it, they pretend they don't know what I'm talking about because they've already refunded ONE of the two $15 charges for the second pair.

These shoes are stiff, uncomfortable, and customer service is slow and unhelpful. If you're going to buy them, do so with a credit card or Paypal with good protections so you can do a chargeback, like I am about to.

1. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
BallereTTe-logo

Vastaus yritykseltä BallereTTe

Dear customer,

We are deeply sorry for the issues you experienced and the frustration caused, this is certainly not the standard we strive for.

Our Customer Care team is currently processing the remaining refund for your first order. Additionally, as soon as your second return package arrives, we will promptly issue the full refund for that purchase as well.

We thank you for sharing your experience with us, we will certainly take your feedback into account as we always want to provide our customers with impeccable quality and service.

Should you need further assistance, please contact us directly at customer.care@ballerette.com.

Best regards,
Team BallereTTe

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin