Voyafx.com Arvostelua 

166
•
TrustScore 3/5 tähteä

2,8

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Vota fx desactivou a minha conta sem me avisar. Depois de confrontados disseram que tinham transferido o meu dinheiro no valor de 5649 euros para a minha conta. O que é falso nunca o fizeram até a... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Don’t trust this company it’s an absolute scam. Copy trader statistics are just wrong, they show that they’re profitable even though they are losing you hundreds. Erik is obnoxious and an awful person... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Only put money in voyafx if want to lose it. The annoying sqeaky voice manager Eric Hoffman will tell you lies and deceive you until you have no money left. The system they use so you can see your to... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

VoyaFX takes care of me by providing great services - user friendly platform, detailed analyses and attractive trading conditions. I trade on a daily basis and have been a client for a few months. I r... Näytä lisää

Yrityksen tiedot


Yhteystiedot

2,8

Keskitasoinen

TrustScore 3/5 tähteä

166 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,8

Kaikki arvostelut

(166)

0 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 5/5 tähteä

Four things I like most regarding…

Four things I like most regarding Voyafx - The friendliest trading platform, the great customer support, how easy is to withdraw money when you want and the last but not the least- I learned a lot about the trading here.

15. marraskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Best broker in town

Best broker in town
I have been using Voyafx around 8 months and I would say I have had a great trading experience with Voyafx, especially Stephen Gallo as my account manager has always helped me grow my skills and offered me the best advice on making trades. He teaches me how to protect myself from big mistakes.
I would highly recommend to anyone starting their trading journey

9. marraskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Been a user for one year now

Been a user for one year now. Never had any issues when requested withdrawal of money. The app is very easy and convenient when I try to put take profit or stop lost orders. The customer support is very experienced and helped me to become more successful trader. Thanks to Benjamin Camden and Erik Hofmann.

13. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Very experienced customer support and…

Very experienced customer support and easy to use trading platform
I found eventually Voyafx and I am glad of the services and support I receive every day.
I have to mention that Erik Hoffmann was very patient with all the questions I asked him as I am not familiar with the financial markets. He always explained me the necessary information about the financial markets and the news moving the markets up and down.
Trading software is very easy and user friendly. So and copy trading functionality.

2. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

I am glad from the support I received…

I am glad from the support I received so far.
I am a little bit new on the financial markets and that is why I am very happy with the support and education I received so far from Voyafx.
I would say big thanks to Benjamin Camden and Stephen Gallo who always helped me when I needed any clarification.
I would say the trading platform that Voyafx offers is very simple and easy to use. No problems so far. I also tried to withdraw some money and everything happened as I requested.

27. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

I already gave my feedback

I already gave my feedback, post which Erik called me stating everything I mentioned was incorrect and he was a bit too aggressive and I had to disconnect the call. Even the response received from VOYAFX to my previous feedback is absolutely inaccurate. One more thing I missed, there was an arrangement to pay me some cash back (30% of the interest swap) to be done on a monthly basis, which they havent processed for the second month, when I lost my money in the trades. Even my comment about copy trading was not that I haven't used it, instead I used it and since I was not happy (there were too many loopholes - no stop loss, no control), I had to end my copy trade transactions with a loss and had stopped using it. Suggest, not to use it, since it was not even profitable. VOYAFX is not at all trustworthy and suggest you stay away from them.

29. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Voyafx.com-logo

Vastaus yritykseltä Voyafx.com

Dear Mr. Srivastava,

We understand you’re frustrated, underlined by the fact that, instead of replying to our reply on your initial review, you decided to reply in a separate negative review from a different account, clearly meant to hurt our rating score further.

Our employee pointed out some of the same inaccuracies we mentioned in our initial reply to your review. Perhaps being confronted seemed aggressive to you, although Erik was simply trying to protect our reputation due to the misinformation in your post.

You claim that our response is inaccurate, yet you don’t say how. You still have access to your account and its history, which means that if any of the information we provided is inaccurate, you can freely point it out. This, however, is impossible, as we have been truthful in what we wrote.

The swap refund you mentioned was an agreement between you and our company, that you would receive 30% of the swap as a cashback to your account for each month. The first time it was done, was on August 1st, at 11:59 AM CET, for the period from July 1st to August 1st. The second time would have been done on September 1st, but you lost the funds on your account before the end of August.

Not liking how the Copy-Trading system works is valid, but claiming it isn’t profitable and that you closed your copy-trades on a loss simply is not true. While not every copied trade may have been successful, overall, the system brought a significant profit on your account. Your total profit from Copy-Trading was GBP 9413, while your total investment was GBP 8751. This means that the system you claim ended on a loss for your account actually made over 100% profit on your account. A stark contrast to your own words.

We know we haven’t done anything wrong and we know that you may not feel the same way. We ask that you reflect on this experience, what we really did together, what you did on your own and really consider whether the things you’ve written are justified and not clouded by the anger and frustration of experiencing a financial loss that any trader should be ready for and comfortable with.

If, for some reason, you continue to keep these deceitful reviews up, we will be forced to publish evidence from your account to expose your attempts at misinformation and we will take legal action, as both of your reviews fall under the legal term of defamation - the action of damaging the reputation of a person or group through the spread of false information.

Kind regards,
VOYAFX customer care team

Saanut 5/5 tähteä

Nice platform and very helpful customer…

Nice platform and very helpful customer support
I am using the platform last 3 months and I have no any problem so far.
I am relatively new on the financial markets and I am asking a lot of questions how to act in a particular situation and always I received helpful advice.
Thanks to Erik Hofmann for his help.
The trading platform is fresh and easy to use.

19. syyskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Avoid, high risk of loosing money

Avoid copy trading, they do not use SL. Sooner or later there will be a huge drop of the account and Eric Hoffman will be saying that you make a great profit and positions are developing.
High spreads and swaps, completely not competitive conditions. You will not learn anything from them. I am very dissapointed. Bonus money is a trap. You will need to trade huge amount of lots to be elligible for withdrawal of that bonus or any gains.
They should be ashamed of such actions. Do not be fooled by copytraders percentage of gains (it is without swaps which are reducing considerably potential gains). Some positions by copytraders are open both ways, so if they are to get 4%, they will always win. On the other hand not sure if all of them are humans (rather bots as so many positions are open).

18. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Voyafx.com-logo

Vastaus yritykseltä Voyafx.com

Dear Mr. Żebrowski,

Thank you for your feedback. We were distressed by this review and we immediately looked into the case, at which point we began to see things weren’t adding up.

We have no control over whether or not our Copy Traders use Stop-Loss and/or Take-Profit. These traders are not our employees, but rather clients of ours that have achieved a level of success and trust within VoyaFX that we have acknowledged them as suitable for our Copy-Trading program.

We are dedicated to providing knowledge to all of our clients, regardless of their level of experience in the field. At no point have we given you false or inaccurate information, as we use trustworthy sources for any data we provide.

The conditions on our bonuses are clearly stated on the document every customer must read and sign in order to partake in said bonus. There are no hidden conditions, everything is transparent and all the information fits within half a page. It is impossible to miss.

Of course, some of the Copy-Traders will occasionally use hedging. Hedging is a common practice, used when a position needs time to develop. It is an invaluable tool as it negates major risk and only sacrifices fees for the time it takes until the position develops favorably. Additionally, Copy-Traders only take commissions from the profit of successful trades. All of this is information you were fully acquainted with prior to using the feature.

To summarize, it appears that you are unhappy with how our features work. This, on its own would be fine, but even though you were made aware of how they work and any conditions associated with them, prior to using them, you still decided to go forward with them.

This simply begs the question – Why even start working with us, when the origin of your grievances is information you received prior to spending months with our service?

Best regards,
VOYAFX Team

Saanut 1/5 tähteä

Please be aware.. it’s a trap

Please be aware of few aspects about voyafx:
1. Don’t work with Erik Hoffman- he is rude and deceptive. They boast about providing the Account manager, which is good for nothing
2. Dont get trapped in the bonus, as your own money also get trapped and eventually end up losing all the money
3. Spreads are way too high
4. Their nightly charges (called interest swap) is sky high, where you will end up paying around 30-40% of your profit value on a daily basis. This is not for crypto, but indicies and commodities, primarily
5. Dont use their Copy trading feature, that actually is a trap where positions are
6. They don’t provide all the information upfront and keep an eye on their terms and conditions, as they keep updating it without any intimation, which itself is a breach
7. Finally, they are not UK FCA Compliant

Overall, please Dont get trapped! Hope it helps…

29. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Voyafx.com-logo

Vastaus yritykseltä Voyafx.com

Dear Mr. Srivastava,

We appreciate the feedback and we decided to look deeper into this case.
Comparing the information in your review and the data from your account with us, the discrepancies are troubling.
Our employee, Erik, who you were working with for a time has not engaged in any deceptive practices while speaking with you, as we have reviewed all his interactions with you. While you two were in contact, your account was in a good position, as it was growing and in profit. At one point, you decided you no longer wish to speak with Erik and your communication came to an end. At that time, you were still using our Copy-Trading feature.

This brings us to our next point. Your account was on a profit from Copy-Trading. The feature only helped your account in the time you used it. On the 13 th of July, you decided not to use this tool anymore. You were using our service without a financial analyst to teach you about how the market works and without copy-trading. Without the knowledge of Erik, who has over a decade of experience in the field, and without the skills of our most successful traders, you continued trading on your own. Due to your inexperience, along with bad trading decisions and a refusal to accept our assistance, you began losing your money. In the period from July 13 th to August 29 th , you managed to lose everything on the account – your funds, your profit and the profit you generated from Copy-Trading, all the while, refusing to accept our assistance. All your trading history can be viewed on your account, should you wish to confirm this yourself.
As it stands, we cannot accept any blame for your decisions, when we never had any say in them.

To quickly go over your other points, our bonus’ conditions are clearly stated on the document you signed yourself. Obviously, a promotion has conditions and we have always been fully transparent with them and you have accepted them on more than one occasion.

Your math in regards to our swap is inaccurate and your accusation about or Terms and Conditions is no different.

It is also important to note that we are not a company based in the UK. We have never needed to be FCA compliant, even though we were for a while, until our partnership expired and we decided it was not necessary to renew it. This is also information you were made aware of. All of our license and regulatory information is readily available on our website as we value transparency.
All in all, we can say with utmost certainty that your review was written in bad faith, as it is filled with inaccurate information, misleading wording and outright fabrication. While we sympathize with your losses, we are unable to accept your criticism as anything more than bitter misinformation.

Best regards,
VOYAFX Team

Saanut 1/5 tähteä

Worst company

1. Advice section is useless. I received 3 trading advices from them and all entered into stop loss.
2. Copy Trading section dangerous. I copied one trader quickly because consultant Eric was on the phone. After when I had time to analyze and I saw that the CT was doing profit because he was keeping opened loosing positions was to late to cancel. Was doing something like open a buy and a sell position. One will bring profit and one will increase the loss profit.
3. Useless weekly phones from consultant. He was calling weekly to tell me how great my account was doing. Balance was 450EUR and Equity 100EUR and he was saying that is great. Even when Balance became 400 because of swaps he was saying again what a great week was for my account. This pink situation was so because he was trying to fool me to send more money.
4. This is not confirmed so it is just a suposition, but after I told him to don't call me each week because I can see the REAL status also from browser, the CT did his first SL and now I have Balance 290EUR and Equity 100EUR
5. Trading is not a gambling. And they have promotions like gambling sites. Invest 1000 and get 1000 extra.
6. They have TradingView charts which is ok, but you don't have the option to use all features from a standalone trading like custom signals to put on chart

1. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Nice trading platform and staff

Nice trading platform and staff
I am very satisfied with the training I received in the beginning and continue to receive regular updates. I am using their services for more that 6 months and I am glad so far.

19. heinäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Joining the other 1 stars here

Copy trading. My account manager was also Erik Hoffman. Exactly the same story as others, starting off good, then a huge deep dive, loss of £380. Unlike any other copy trading platform once a position is open you have no control over it. I trade on other platforms as well as it was too good to be true in the beginning, I let it go (had no choice really). My account manager constantly called to add more funds so better trades can be done etc, like all the other reviewers. Looking back I would have just added to my loss. Luckily I said no and also said no to register my wife thank god. Positions are opened up some resulted in some gain then a huge dive down to zero after I think about 2 months or 3. You cant close positions opened by the trader meaning you can interfere with the thing at all unless you completely disengage from the trader meaning you will basically take a loss on everything if its in negative balance. On top of that - although its not visible but im sure its the case - you also get the daily charges on the account for something you cant even close individually. I indicated this issue a number of times to Erik (although I am sure in response there will be something mentioned here to dress it up nicely) and also stated why isnt he using a stoploss. This copytrader is bullseye, dont be fooled by the huge profits on the account, certainly if you have £1000s to go on a deep dive with a hope the trade comes back one day, then go for it. I accept the fact that traders loosing out on trades, but the fact you have zero control over it makes it really difficult to control, does it? Just to name a few other platforms where you are able to do what you want with the trades places (which should be the norm) : Vantage, Axi. My recommendation is to avoid unless you just want to burn money...

25. heinäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

This company is a scam

This company is a scam. don't trust them. they are not legitimate. Erik Hoffman is a moron, he doesn't know what he is doing, he is a scammer, and his claims of having a masters degree in finance are false too.

furthermore: this is the official reply from the FCA regarding this fake trading broker. Read below.

Financial services register

I’ve searched our Financial Services Register, which is a public record of firms we authorize and regulate. I've located an entry for Alchemy Prime which has a former trading name of Zoya FX. This trading name was effective from 04 Aug 2022 to 12 Jul 2023. Please find their register complaints details here, to ensure you're dealing with the genuine firm.

Clone warning

Please note that we have a clone warning for this firm. It means other firms/individuals are using the details of the genuine FCA-regulated firm when offering products and services. This makes the unauthorised firm appear as if it is regulated. We strongly suggest you do not deal with unauthorised firms as you wouldn't have the protection of our rules, access to the Financial Services Compensation Scheme (FSCS) or the Financial Ombudsman Service should anything go wrong.

Notice in their BS reply below they don't offer to supply any proof that Erik Hoffman has the master's degree he claims to have. because it is a lie. seriously, do not trust this company.

21. kesäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Voyafx.com-logo

Vastaus yritykseltä Voyafx.com

Dear Nathan,

It is important to note that the services we provide are highly regulated in the EU as well as outside of it.

Up until recently, VoyaFX was in a partnership relationship with Alchemy Prime, which was clearly stated on our website, as well as on the FCA UK site.

This relationship with Alchemy Prime ended after July 12th and this is correctly noted on the FCA site. We have attached a link to the page in question:

https://register.fca.org.uk/s/firm?id=001b000000NMhK8AAL

You can check the list of Trading names (Previous names) of Alchemy Prime.

The fact that we are no longer working with Alchemy Prime does not mean that we are not allowed to offer financial services. Our business remains regulated in other countries as our legitimacy does not depend on one partnership.

Best regards,
VOYAFX Team

Saanut 1/5 tähteä

How to lose money with VoyaFX - that is, don't fall for it

Treat my experience with VoyaFX as a warning against common scammers. The beginnings of cooperation (for 1 month) were great, returns on investment exceeding 100%, as it turned out later, it was a kind of bait. After a month, I received a proposal for an additional payment and VoyaFX will add the same amount. From then on, the account only lost until all funds were lost. Just before closing the account, i.e. a complete loss of capital, contact with the supervisor broke off, I asked for advice on what to do when the so-called. margin level dropped to -85%. I "finished" the advisor only when I lost everything and heard that he was sorry and that's it. Again, I warn you, don't fall for the initial gains, it's just a bait.

16. toukokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Voyafx.com-logo

Vastaus yritykseltä Voyafx.com

Dear Mr. Wolos,

We’re sorry to hear about your experience with us and we decided look deeper into your case to see why you were left with such a negative impression.

Going over the activity on your account and your communication with our employee, we can confirm that nothing abnormal occurred on your account. It is true that some of the positions opened developed into negative results which consequently caused a stop-out.

Every client of ours is informed that trading on the market comes with a degree of risk and that it is up to the account holder to manage that risk appropriately. Our employee has stressed on the importance of this more than once which takes us to our next point:

Contact with our representative never broke off. You spoke on many occasions during your activity on our platform. Our employee provided you with useful information and analysis throughout that time, including when your account was at risk and the measures that could be taken at the time.

There was certainly no “bait” involved, to reiterate what we wrote earlier, every customer of ours is aware of the possibility of losing due to trading on the financial markets. We have disclaimers on the top and bottom of our webpage and this notion has been explained to you by our employee as well. Risk can be managed, but it cannot be eliminated and that is something every aspiring trader should be ready for and comfortable with.

To summarize, your account and all activity on it, along with the results are legitimate. While the outcome is certainly unfortunate, we do hope you understand that we have not engaged in any sort of foul play and we wish you the best in your future endeavors.

Best regards,
VoyaFX

Saanut 1/5 tähteä

Bad idea

Bad idea

Lost a lot of money by following their buy/sell recommendations.

I asked a few times:
- why not set up stop losses to minimize risk
- take out the initial investment
In both cases, I was advised not to do so. Of course, I had the final decision but I trusted their “experience”.

When we hit -10% margin I was assured that everything is ok and that let’s wait to see how the situation develops. Until the day before the last margin call advisor was still sure about the open positions but he suggested putting more money in the account.

I didn’t follow his advice, but I still wanted to get out of the initial investment, which was another mistake.
By checking the charts now, I would lose even more money if I would do so.

They don’t care about you as an investor, from their advice I’ve learned only that you have to do due diligence and you should never trust anyone with your hard-earned money.

They don’t care about me or you, but only about the profits they can make out of you. For putting extra money into the account, of course, they would call you.

Every advice was given by phone call, so unfortunately there is no track of their "advices".

I regret I didn't check the negative reviews here first.

Trustpilot, please don't delete me reviews. Fix your "AI" or verify the documentation I've already sent you.

EDIT:

Dear VoyaFX, let me reply to your "analysis".

I've informed Mr Hoffman many times that I don't have more money to lose here. You suggestion was to add more money to account, which, according to graphs I would lose. Of course account wouldn't be closed if I would add let's say 10-20k, but, like I informed your employee, I couldn't afford that.

Yes, I didn't picked up two calls, but I've wrote you an email that I went for delegation to another country and I had no roaming. I've also informed you that my roaming was topped up.

I've followed your suggestions, for which your employee was sure that these will work.

Why you mention only positions which bounced? There were many more positions which went opposite. Maybe you can also reconsider risk management here.

19. tammikuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Voyafx.com-logo

Vastaus yritykseltä Voyafx.com

Dear Mr. Janik,

We thank you for your feedback and we decided to look deeper into this case and share our findings with you.

It’s important to begin with the most important point, that being that the account belongs to you exclusively and you have the final say in any matter regarding it. Our employees cannot and would not make decisions for you.

With that out of the way, we would like to address a major discrepancy in your comment. At -10% margin, Mr. Hoffmann’s initial analysis wasn’t that your positions were fine. Quite the opposite, as once your margin level goes below zero and into the negatives, the account enters a margin call. This means you received an e-mail, letting you know that the account is at risk, after which our employee also got in touch and informed you of the same. During the very first call after you entered the margin call, Mr. Hoffmann discussed the situation with you and informed you of the possible options for the account, one of those being increasing the liquidity on the account, which you decided you didn’t want to do, despite it being the most likely to succeed.
To clear up the details a little bit, let’s take a look at the timeline:
On January 10th, your account entered a margin call and you received an e-mail, letting you know the account is at risk. Over the following few days you received several calls from Mr. Hoffmann to discuss the situation, two of which you did not answer.
On January 17th you spoke with our employee again, receiving the same options again and once more, you decided to leave the account’s future up to the market.
Some of the positions responsible for the result on the account were your sell positions on EUR/USD, Gold and Crude Oil. Had you decided to increase the liquidity on the account, as you had been informed several times of that option, your account would not only still be active, but would be at a profit, as all three positions would have turned a profit later on.
To wrap things up, we would like to say sorry about your negative experience, but would kindly ask you to reconsider the source of that experience, as it was your willful negligence that ultimately caused a stop-out on your account.
Kind regards,
VoyaFX

EDIT:

Dear Mr. Janik,
Thank you for your reply. We would like to address the additional points you’ve made here.
Firstly, your claim that you would need 10-20k in order to save your account is exaggerated quite a bit. As you’ve worked with us, you’re well aware that we’ve always been ready to assist our customers if they decide to increase their liquidity by providing them with our own as an addition to their balance. We take on some of the risk ourselves and take some weight off our customers’ shoulders. We have done this for you as well.
In regards to your delegation and lack of roaming, there’s not much we need to say, as your availability is your own responsibility.
When it comes to our suggestions and us not mentioning other positions, we will gladly elaborate further. At the time of the stop-out of your account, you had eight open positions.
Two positions on Gold
One position on Gas
Two positions on Silver/EUR
One position on EUR/USD
One position on Oil
One position on the UK100
Out of these eight positions, six of them would have developed into a profit for your account, had you decided to take action. Previously we only mentioned a few to show an example. Listing them all makes our point that much stronger – that our employee was doing his job and that your positions would have developed nicely had you increased your liquidity.
Of course, we don’t blame you for deciding to leave your account in the hands of the market, we simply don’t believe the accusations thrown at us are particularly justified. Everyone has a different tolerance for risk and while yours may not have matched the positions on your account, it is irrefutable that our employee’s analysis was spot-on.

Saanut 1/5 tähteä

AVOID!

AVOID!! SCAM!!

Avoid this page and especially the "professional advice" given by the "professional" account managers as it is a pure gambling. Notwithstanding that this is a regulated entity and what they do is legal because they are just "helping you" making decisions and at the end of the day you are opening / closing the positions, you'll end up losing everything in the long run.

They are very sophisticated since they suggest to always open 6-8 positions at the same time, of which some - based on the rule of large numbers - can be positive in the short term and tempting, you believe that they are really good at what they are doing. If things go wrong, they suggest to always look at the balance, not the result (which is usually a constant negative number). If the positions go wrong, their advice is to be patient, because "some positions take time to develop". They also know the psychology behind this very well, that you do not want to lose the money / energy / time you have invested, so when things go wrong (because you have opened too large positions in accordance with their suggestions, despite your gut feelings - you have no other choice just to put extra amounts onto your account. Then they offer you a helping hand in the form of a bonus, which means that if you accept it, you cannot withdraw any penny from the profit until a certain number is reached by your balance. This means that at the end of the day, you are struggling just to get back the original amount of the funds you have transferred to your trading account.

My account manager was Mr. Erik Hoffman. After a while, I tried to request for another account manager, because I wanted to work with someone who can help more in risk-management, profit taking settings, etc. but they were not able to change. I have asked many times my account manager to set stop losses, and discuss their expectations in a more detailed way to understand what is going on the market, but the advice was always that stop loss setting is totally unnecessary because the market is very volatile and to trust them as they are real professionals.

It is also important to note that to make some profit, you need to constantly check the charts as they are not helping when to close the positions, and if you it by yourself and the trend continues they just say that you should have waited as you missed an XYZ EUR profit... Do not forget that they are making profit of your positions, so they are not really interested to keep you in the game. The larger the positions, the larger their commission is, so you are really just a number, nothing else.

All in all, this is a very very sophisticated (and unfortunately legal) scam and a very well designed system.

I bet that their response to this comment will be the same as for everyone else, i.e. that there were not unauthorised transactions re. the account..

AGAIN, PLEASE AVOID THIS PAGE.

30. marraskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Voyafx.com-logo

Vastaus yritykseltä Voyafx.com

Dear Mr. Takacs,

Thank you for your feedback.
We are, and always have been, a legitimate company, dedicated to providing quality support to our clients and helping them learn and develop in the financial world.
To begin, the approach of our professionals does not resemble gambling in any way. Each piece of information we provide our clients is backed up by fundamental and technical analysis. This analysis is elaborated upon by the experts.
In regards to your claim of opening 6-8 positions, this is individual, depending on the client’s ability, availability and liquidity. After reviewing the interactions you’ve had with Mr. Hoffmann, we were able to confirm that our employee provided clear information about limiting the size of trades, to avoid unnecessary risk on the account.
We can certainly say that our employees are in no ways experts on psychology and do not apply any malicious psychological tactics, as your comment suggests. You also mention “gut feeling” in opposition of our trading information. While we can respect the idea of intuitive trading, we do not believe in the long-term success of the approach. As previously mentioned, all of our trading know-how is based on financial news, facts and analysis, not feelings and intuition.
It is true that our trading experts could discuss topping up your account when it is at risk. We do this, as it is in ours and our customers’ interest for the account to stay afloat, instead of stopping-out and losing everything. Providing a bonus is our way of taking some of the weight off our clients’ shoulders. While it is true that there are conditions for withdrawals when applying a bonus, those very conditions are clearly stated in the middle of the page for every bonus document a customer signs. It is impossible to miss these conditions, unless you simply choose not to read them.
Moving on to your comment aimed at Mr. Hoffmann’s approach. We understand that it is impossible for every client to agree with our experts’ trading style and when someone wants to work with a different professional, we try to accommodate. Unfortunately, this is rarely possible, due to the high-intensity workflow. As for your comment about stop-loss, we would like to kindly remind you that your account is yours and yours only. Mr. Hoffmann may provide info you don’t agree with, but he does not have the power to make decisions for you. Shifting responsibility on to him, when you have the full ability to enable stop-loss yourself, seems rather unrealistic.
This point crosses over into your next paragraph, where you appear to blame us for not “helping to close positions”. Since you have not elaborated on what this means, we have resorted to making two possible interpretations: 1. That the trading expert does not close your positions manually, and 2. That the trading expert doesn’t tell you at what level of profit/loss to close the position.
If it is number one, we can refer back to our previous point that the account is yours and that the trading expert has no authority to make decisions in your place. If it is number two, we can say, with certainty, that what you say is inaccurate. Whenever a trade is at a good level to close and the expert is speaking with you, they will let you know, just as Mr. Hoffmann has done on many, many occasions with you. Of course, if you’re not on the phone with the professional, he may not be able to provide info, as he may be speaking with another client, attending a meeting etc.
We are, in fact, interested in our clients working with us for as long as possible, as it is more profitable for us to have many active and profitable users, otherwise we wouldn’t be able to stick around.
To summarize, we are sorry about the impressions you have developed as a result of working with us, but they do not reflect reality. We are, and always have been, a legitimate company, dedicated to providing quality support to our clients and helping them learn and develop in the financial world.

Saanut 5/5 tähteä

Honestly speaking the platform is quite…

Honestly speaking the platform is quite user friendly, no issues at all over there, I've managed to get use to it quite fast.
Most important thing as well which speaks to me for full transparency is the process of withdraws.
Fast process, with no delays or tricky ways of avoiding what ever request, which speaks to me for good service and most importantly trustworthy partnership in the future.
Sure, making such points I can recommend trading on their platform and using their service.

10. marraskuuta 2022
Saanut 1/5 tähteä

Never again!

Don’t trust them too much when they say that the way to make money is by taking risks of opening trades even though margin level is below 100% . You’ll end up losing everything like I did.

4. marraskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin