The Nordmann Arvostelua 

192
•
TrustScore 3/5 tähteä

2,8

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

I bought the scheduled delivery and collection. The tree arrived well. The decorations were not sufficient for a tree that sive (6ft), the garland beads was a meter long - really a sad excuse for deco... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

We’ve just purchased our Christmas tree for this year, and once again, The Nordman never disappoints! 🎄 We’ve been loyal customers for the past three years, and the quality of the trees and service h... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

100% scam! Awful service. Safe yourself the hassle. Ordered a tree which arrived infested. We spent 2 days catching at least 100 flies and random creepy crawlies. They apologised and agreed to coll... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Excellent service as usual every time we use these guys every year year professional service and excellent trees We couldn’t ask for anything else will be using them again and again every year C... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Joulukuusifarmi

Yrityksen kirjoittama

Family-run since 1973, The Nordmann began as a small tree stall beside Mr Ferrari's greengrocer's shop in Wimbledon. Three generations on, grandson Daniel now runs the business, delivering real, freshly-cut Nordmann Fir Christmas trees straight to homes across London and Surrey — with nationwide delivery now available too. We've supplied hotels and businesses across London since 2000, and every tree we sell is premium grade and fresh.


Yhteystiedot

2,8

Keskitasoinen

TrustScore 3/5 tähteä

192 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 36 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaaminen kestää yleensä yli kuukauden

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,8

Kaikki arvostelut

(192)

116 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY - Ruined Christmas and tool £124, tree was not delivered. I did receive a response to one query, but when asking for delivery date I was ignored. I tried everything. I chased over and over, ended up having to buy another tree which looked terrible. I am taking the complaint through civil courts.

15. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for bringing this to our attention. We take reports of non-delivery extremely seriously and this does not reflect the standard we expect. Please contact us at customerservice@thenordmann.co.uk with your order number and "TRUSTPILOT" in the subject line, and our team will investigate this as a priority.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 2/5 tähteä

Sketchy

Sketchy - and now reading some of the other comments, I am more dubious about this company than before....

There WERE a couple of issues with the delivery - although the product (tree) was stunning and perfect, the logistics were less than streamlined.

It was the after-sales care that really let this company down and gave me doubts and reservations - no collection as agreed - AND PAID FOR - and no replies / contact / reasons given.

Like others, Dan's mailbox was full, so clearly we were not alone.

Whether Dan is a one man band who got overwhelmed - but this '50 years of Xmas Trees' Instagram promise failed to fully deliver.

That said, on reading the reviews on the companies Insta page we were lucky we got a tree at all.

Awful. Would not recommend - and I only picked this company as they promised they would plant 3 trees for every 1 tree felled - that I am sceptical and disappointed is an understatement.

10. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your review. We're glad the tree itself met expectations, however a missed collection is not acceptable and we'd like to put this right. Please email your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and our team will arrange this directly.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

The tree was lovely

The tree was lovely, smells great but they didn’t pick up the tree in Jan as they supposed to. No answers on email or phone at all.

24. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for the feedback. We're pleased the tree was to your liking, though a missed collection falls short of our standards. Please send your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line so our team can schedule this without further delay.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

HORRIBLE

HORRIBLE. They did not deliver my lights or my base and have been unresponsive. I paid for pick up in January but have not been able to get into contact with anyone to schedule this. I have sent 5 emails and heard nothing back.

20. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for flagging this. Five unanswered emails is well below the response standard our customers should expect, and we'd like to correct that. Please resend your order details to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and this will be escalated directly.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

No delivery of goods or refund

Like so many other unhappy customers, I seemed to have fallen prey to the same tactics employed by The Nordmann. I placed an order for a garland on 6 November 2025, with a requested delivery date of end of November/beginning December. No delivery was made. I contacted them on 9 and 11 December requesting an update on the expected delivery date and failing delivery a full refund - I am yet to receive a response or a refund. Awful customer service and would strongly discourage anyone from placing an order online with this company - you won't see your goods or your money.

11. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your patience. An order that was not delivered and not refunded is a genuine service failure on our part. Please send your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and our accounts team will process your refund.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

Total scam

Total scam. Booked for tree collection - not collected and not available over phone, email or website form.

7. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your feedback. A missed collection with no follow-up is not the experience we aim to provide. Please email your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT"
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

Terrible tree and terrible communication

Communication with this company is AWFUL. Received my tree on the day but was covered in flies and filled my apartment up with flies. I also paid extra for tree collection and have been trying to contact them about the collection but no one answers and there’s no way of leaving a voicemail. I’ve also tried the online form and email and no one is replying. I want a refund for the collection as I’m sure it won’t happen

7. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for letting us know. We're sorry to hear about the condition of the tree on arrival and the delay on your collection refund — this will be addressed. Please send your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and our team will process this directly.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

I'd give 0 stars if I could

I'd give 0 stars if I could. I ordered a tree and paid £20 for a pre 12pm delivery and £25 for it to be collected in January. On the day of delivery I got an email at 07:25 to say the tree would be delivered between 12:30 - 14:00... the tree was delivered at 13:15, no apology or attempt to refund the pre 12pm £20 additional charge I'd paid.

Since then I've not been able to get in contact with anyone at this company to confirm that date the tree will be collected. I've sent 3 emails and left countless voicemails. Once again, an additional £25 I did not need to pay! Dan the 'owner' is a ghost, he will ignore you! I eventually called the delivery driver, he was a very polite guy and has tried to help but he said he'd only worked for Nordmann for the Christmas period and Dan is taking care of the tree disposal collections. I've now paid another, more reliable company to collect the tree.

This company is run by crooks who'll take your cash and disappear... DO NOT ORDER FROM THEM

6. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your review. You were charged for services — priority delivery and collection — that were not delivered to the standard paid for, and that is on us to correct. Please email your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and our team will refund the premium delivery charge and arrange your collection.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

SCAM SCAM SCAM

SCAM SCAM SCAM. Ordered a tree well in advance for a late nov delivery date. Didn't receive any dispatch notification, tried to call and email multiple times with 0 response. Tree never turned up.

1. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your feedback. An order that was paid for and never arrived, with no response from our team, is not acceptable. Please email your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and this will be investigated and resolved.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

Have ordered a wreath and did not…

Have ordered a wreath and did not received it. Called and emailed to ask for the refund. No one is answering. Really disapointed. Will have to ask for the bank to assist with getting the money back. No star...

16. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for letting us know. Please send your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and our accounts team will process your refund directly.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

Company owner Daniel is a pathetic cowardly criminal.

Horrible. Everyone stay away from this company, and from Daniel, the "owner". Complete scam. Got sent a tree that was too large, rescheduled for another one to be delivered, it never showed up, almost ruined Christmas, and Daniel the fraud at the helm hasn't answered an email or a phone call since. Complete pathetic coward. Takes £350 from you and runs the other way. Cowardly criminal. Lowest of the low. Stay away at all costs - this fraud WILL ruin Christmas for you.

6. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your feedback. A replacement order that failed to arrive is a genuine error on our part and falls short of what we expect of ourselves. Please email your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and our team will resolve this directly.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

Avoid Nordmann Christmas trees

ORDER number R493666555 - I was highly distressed about their delivery of my tree on 12/12/2025.
We'd expected a time slot to be sent the night before (11/12/2025) and my husband went out early on errands om 12/12/2025.
We then had an email the morning of 12/12 that was right before it was due to arrive!
I'm recovering from major surgery on my right leg after an accident. I tried to get to the door when I heard a knock - as quickly as possible - especially as I hadn't seen the email that had arrived after 7:30 a.m. this morning saying it was coming first thing.

I hobbled to the door to find the tree propped up outside and no one to help me get it in!!

I stood guard over it until my husband got back to bring it in for me because I'm on crutches.

I can't believe their delivery service would not even wait until someone got to the door because they would've seen me on my crutches they would have put the tree inside the door for me!

What if I'd been an elderly person with no one to help me? At least I knew my husband was coming back.

Next problem - the tree was super skinny and not enough branches to fill it out! We paid a lot for it!
We'll never get one of their trees again!

12. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your feedback, and we're sorry to hear of the circumstances around your delivery — this is not the level of care we expect our drivers to provide, and we'll be reviewing this internally. If you'd like this or the product concern looked into further, please contact customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

Awful company

Awful company. Tree arrived but not the size I paid for. Has been constantly dropping needles despite being a “no drop needle tree”, full of bugs and had zero communication despite multiple emails to the company. Do not purchase from them.

1. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your feedback. A tree that did not meet its stated specification, combined with no response from our team, is well below standard. Please email your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and this will be reviewed in full.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

If there was a negative star rating I’d…

If there was a negative star rating I’d give them that because they are scammers.

I placed an order for 2 trees - ofcourse when you need to order, they have a different line and they help you out at every step, the moment you reach out to them for delivery status or any other issue, you can never reach them. Absolute scam - don’t know how they are able to do it every year and don’t know how they are not sued yet.

28. marraskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your feedback. Being unreachable after an order is placed is a genuine gap in our post-purchase support, and one we are actively addressing this season. Please email your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and our team will respond directly.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

No tree, no delivery, very disappointing

I ordered a Christmas tree well in advance to be delivered on Dec 23rd. The date was even verified by Nordmann (Daniel Ferrari) with an additional email. On the day of the delivery there were no tracking details and no response from customer service. I tried multiple emails, Instagram DMs and all the calls went straight into voice mail and then cut off. I was ordering before for 2 years and always received beautiful trees. I understand that things can happen operationally, but when a delivery is so close to Christmas, I would have expected at least a notification in advance. Definitely will not be ordering from Nordmann again.

23. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your loyalty over the past two years, and for your patience with this experience. A confirmed delivery date that is then missed without notice is not acceptable, particularly so close to Christmas. If anything remains unresolved, please contact customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

SCAM

SCAM COMPANY - Writing a 2nd review after my previous review from the 12th December has been deleted!!
Ignore the fake 5 star reviews!!
Do not buy from this company, it’s a scam - Paid for the tree, no tree delivered, tried calling, emailing, left numerous voicemails for Dan Ferrari - no response!

5. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for your feedback. To confirm, we do not remove genuine reviews. We would like to resolve the underlying issue — please email your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and our team will investigate directly.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

Not delivered, no refund issued, not contactable

Received a message that 'tree was not delivered' even though I was at the address during delivery time. No one tried to contact me to attempt the delivery. Since then have not been able to receive an answer to my emails, impossible to reach anyone by phone to receive a refund. Started claim with bank.

2. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
The Nordmann-logo

Vastaus yritykseltä The Nordmann

Thank you for flagging this. If you were present at the property and no delivery attempt was made, we would like to understand what happened. Please email your order number to customerservice@thenordmann.co.uk with "TRUSTPILOT" in the subject line and our logistics team will look into this.
— The Nordmann Customer Service Team

Saanut 1/5 tähteä

I would not recommend The Nordmann!!!

We booked and paid in advance for a Christmas tree removal service with The Nordmann, and nobody showed up to collect the tree as scheduled.

I sent an enquiry email on Friday, 19th December, and also left a voicemail requesting a call back. There was no response at all.
Today, 22nd December, I emailed again and tried calling multiple times. The phone line just sends you straight to voicemail, but you can’t actually leave a message — the call disconnects immediately after the instructions.

At this point, there has been zero communication, zero service, and no accountability, despite payment already being taken. This is completely unreliable and very disappointing, especially during such a busy time of year.

I am now requesting a full refund, as the service paid for was not provided. Based on this experience, I would not recommend The Nordmann.

22. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

This company is a SCAM

We would like to add to the many reports of this company being a SCAM. My mother brought and paid for a tree on the 22nd of November for delivery of December 17. Tree never arrived and despite leaving emails, texts and voice messages we have never heard back. We will be putting in a complaint with the fraud department of the bank. Avoid at all costs.

17. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Beautiful tree arrived on agreed date again this year

I ordered a Christmas tree from thenordmann.co.uk last year. I got a delivery notification a few days before delivery and a lovely shaped perfect tree was delivered on the agreed date.
This year I ordered a tree again but as I hadn’t received a delivery notification by the day before the agreed delivery date I panicked and looked on Trustpilot where I saw reviews about trees not arriving etc. However, the next day on the agreed date (12th Dec 2025) a beautiful tree arrived.

12. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin