Splend Arvostelua 

380
•
TrustScore 4/5 tähteä

3,9

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

Fantastic service by all the Splend team including Ifti who finalised my contract today. I’ve been with Splend for two by four year leases and always found them professional and efficient.

Saanut 5/5 tähteä

I’ve been so impressed of the customer service that I have received over the last 6 months, a big thank you to Lisa and her team for keeping me informed when my next service is scheduled Darren Wyat... Näytä lisää

Saanut 1/5 tähteä

Worst customer service. No apologies for any of my inconvenience. No willingness to help me out with my unfortunate situation. They kept me hostage in the office without returning my keys, even after... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 3/5 tähteä

The Parramatta instore team are amazing. They went above and beyond to help me understand all the details of the contracts. However, be careful of the sales team over at HQ. Especially, this guy w... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Autovuokraamo
  2. ja myös
  3. Autohuolto
  4. Autoleasing-palvelu

Yrityksen kirjoittama

Change the way you own for good with Splend. Splend makes car ownership easier, more affordable, and more accessible for rideshare drivers by packaging everything they need to earn more, pay less, and stress less into one affordable weekly repayment. It’s smooth driving with no surprises and the lowest total ownership cost - exactly how car ownership for rideshare drivers should be. Experience a new way to own your vehicle with Splend: affordable models, all-inclusive costs, no balloon payments, and the flexibility to try before you buy, plus support when you need it.


Yhteystiedot

3,9

Hyvä

TrustScore 4/5 tähteä

380 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 26 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,9

Kaikki arvostelut

(380)

72 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

I want to be completely fair and honest…

I want to be completely fair and honest in this review. I did have a few missed payments during my time with Splend, and there was also a keyed scratch on the frunk that happened while the vehicle was in my possession. I have never denied these mistakes, and I was willing to take responsibility for them.

However, the way Splend handled everything after I returned the vehicle has been extremely stressful and disappointing.

I returned the car on 24/10/2025 at 4:40pm, still within business hours, and had already paid $499 for the week of 20–26 October, meaning there were 2 unused days that should have been credited. Despite this, Splend issued multiple incorrect invoices, including charges for a week when I no longer had the car.

They also added a $1,836 “4-week notice period” fee, even though they were the ones who terminated the agreement. They were unable to show any clear clause in their own contract that justifies this charge in my situation.

The most concerning part is the inbound vehicle inspection. It was carried out days after I returned the vehicle, and the report contains a signature that is not mine. I was not present for that inspection, and I never signed that document. This raises serious concerns about the accuracy and integrity of their inspection process.

Splend also attempted to debit my bank account over 30 times after the vehicle was returned and while charges were still in dispute. On top of this, they continued sending aggressive “final demand” emails and threatening credit defaults instead of resolving the invoice errors properly.

I am still willing to pay any legitimate, correctly calculated charges — including the damage I caused — but the overall experience with Splend has been extremely stressful due to the incorrect invoices, unclear fees, repeated debit attempts, and inaccurate documentation.

This experience has shown me that even if you admit your own mistakes and try to resolve things fairly, Splend’s processes can still leave you dealing with incorrect charges, unclear fees, and aggressive collection behaviour. Future customers should be extremely careful and understand exactly what they’re agreeing to before signing anything.

1. marraskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Well done, Donny 👏🏽👍🏽👏🏽

Hi Splend,

Good morning and a happy New year 🎊

I just wanted to write a few words about the customer agent, Donny who has saved the day and fixed my broken relationship with Splend after it was tarnished by an incompetent customer agent who simply didn’t have the foggiest to say the least!

Having said that, Donny got in touch and got it sorted, no sweat 😅

He was superb 👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽

Thanks a million and keep up the hard work 👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽💪🏽

3. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 3/5 tähteä

I would not recommend using Splend

I would not recommend using Splend.

Staff in the Melbourne office were generally kind and courteous, but the service behind the scenes consistently fell short of what was advertised as “full-service.”

Be prepared to know your rights and assert them constantly — the process is smooth until you actually take possession of the car, after which the focus seems to be on fees and compliance. Mistakes happen, but the frequency and scale of issues suggest the company does not prioritise consistent, reliable service.

Key issues I experienced:

* Unacknowledged notices and difficult returns process: Written notices were submitted multiple times without acknowledgement. The returns process involves multiple steps that are not clearly communicated, causing confusion and unnecessary stress.

* Conflicting repair instructions: The lease stated that repairs should not be undertaken, yet staff verbally instructed me to carry out certain repairs, creating confusion and potential risk of breaching the lease.

* Unavailable vehicles: On one occasion, an EV was bricked due to a technical error. Requests to adjust rent for the affected days were declined, resulting in wasted time and stress.

* Incorrect fines: A $4,000 fine was applied in error, which caused undue stress and required intervention to have it removed.

* Unpaid / unhonoured discounts: Promised discounts were not applied correctly despite multiple follow-ups. Discounts used to make the sale were refused in writing.

* Incomplete insurance documentation: Required vehicle insurance documentation was not maintained properly. I could not access it through the Uber app and had limited time to resolve it, creating operational risk.

* Disputed cleaning fees: A cleaning fee was applied despite video evidence showing the vehicle was washed prior to return. The lease placed responsibility on me to ensure the car was spotless, but there was no practical way to guarantee this given weather and time constraints.

Overall, while staff were courteous, the service experience after taking possession of the vehicle was stressful, inconsistent, and not reflective of “full-service” leasing. This is what they promise, but don’t deliver.

10. joulukuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE/

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE/, we have been chasing their Claims department for 3 months to finalize an outcome. i have left numerous messages with no returns, the receptionist can never put me through to claims. i have sent emails, still no response.

1. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Worst experience in Australia


⭐️ 1-Star — My Experience With Splend Melbourne (Tesla Rent-to-Own)

This is my personal experience and I wish someone told me all this earlier.

🚨 Hidden Beeper (Never Explained)
• They never told me the car has a loud beeper installed.
• Even after successful direct debit it can still go off.
• If a payment bounces, it won’t stop until you pay, call them, and wait 2–4 hours for them to manually switch it off.

💰 $433/Week With No Equity for 5 Years
• Extremely high weekly cost.
• You get zero ownership until the last week of year 5.
• Cancel early? You lose the car and everything you paid.

🛠 Support Not Matching the Price
• One warranty issue in a year and Splend didn’t book the warranty appointment.
• I had to call multiple times, get ignored, and even go to the office.

👤 Extra Driver = Extra Money
• $14 admin fee + $20 extra per week for a second driver.
• And they still don’t get Tesla app access.
• Every fine or Linkt notice forwarded = another $20 fee.

📩 Customer Service
• Raised issues over 10 times.
• Nothing changed. Felt like they simply didn’t care.

🚗 SPL Number Plates
• They don’t mention your plate will be SPL###, basically advertising that you’re renting.

⚠️ Final Thoughts

Based on my experience, the plan felt expensive, stressful, and extremely one-sided.
I’ll be following up with Consumer Affairs Victoria.
If you’re considering Splend, please read everything carefully and do your research.

19. marraskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Absolutely appalling experience

Absolutely appalling experience. I returned the vehicle after reporting hail damage, only to be hit with an extra $800 charge for minor paint damage on a panel that was already being repaired under insurance.

Then, without warning, they attempted to charge me over $7,000 — the full 12-month rental — despite being only halfway through the lease. This included issues that had already been resolved earlier with no extra cost.

Worst of all, they will re-lease the car to someone else while still trying to charge me, effectively double-dipping on rent until next April. I was told the car could be relet within a week — clearly not on my behalf.

Deceptive, unfair, and completely unprofessional. Avoid at all costs.

28. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Splend-logo

Vastaus yritykseltä Splend

Hi Kris,

Thank you for your feedback. We are sorry to hear you feel disappointed with your experience. We do, however, wish to clarify the sequence of events.

When the vehicle was brought in for hail damage, our team identified additional damage that had not previously been reported. The branch attempted to discuss this with you at the time and offered assistance in assessing the damage and next steps. You chose to leave the branch before that process could be completed.

As outlined in the agreement, any unreported or unrepaired damage is the responsibility of the renter, and charges were applied accordingly. Additionally, when the contract was ended due to the payments not being made as per agreement, the account was finalized in line with the terms and conditions agreed to at the commencement of the subscription. No charges were applied outside those terms, and there was no attempt to “double-charge” for the vehicle.

We understand that unexpected costs can be frustrating, and our team remains available to assist. We are committed to resolving matters fairly and transparently.

If you would like to discuss this further, please contact us directly and we will be happy to assist.

Saanut 1/5 tähteä

Splend is totally dishonest

Returned loan car as my original car was away getting fixed. Somebody had put minor scratches on car at rear. $100-200 paint job was the quote I got.
Splend demanded $1500 and said they had a quote for that. Which of course they did not actually have. They said if I did not pay the $1500 on the day then they would cancel the agreement. keep the $7000 or so I had already paid off the loan and also charge me another $3600 for goodness knows what. The original car had a huge hole in the floor which Splend had hidden from me. They have a 2% positive review rate on Product Review and a 1.1 overall star rating / 5.A terrible company and am suing them

17. syyskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin