Rentcar.gr Arvostelua 

31
•
TrustScore 3.5/5 tähteä

3,7

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

My trip to Crete, Greece was amazing, and this rental car company made the experience even better! The entire process was quick, easy, and efficient from start to finish. I’m usually a little hesitant... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

Rating: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (5/5) Hands Down the Best Rental Car Experience Ever! I’ve rented from many companies over the years, but this was easily the best experience I’ve ever had. What stood out ri... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

Rating: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (5/5) Unmatched Service—Setting the Bar for Car Rentals! I’ve used countless rental agencies over the years, but this experience blew every single one of them out of the wate... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Shocking company. Held us up for two hours. They charged us a 400 euro deposit which will be returned in twenty four days if they have no issues. Never had this before. Poor communication and lots... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Autovuokraamo

Yrityksen kirjoittama

Our Mission is to provide unique tailored services and reliable cars to our customers, creating a sense of trust and security. Our goal is to make their journey a unique life experience. Our Vision is to be the No. 1 trustworthy local car rental company on the island of Crete.


Yhteystiedot

3,7

Keskitasoinen

TrustScore 3.5/5 tähteä

31 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Pyytää asiakkailta arvosteluja

Tämä yritys pyytää asiakkailtaan arvosteluja – olivat ne sitten hyviä tai huonoja

On vastannut 100 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 2 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,7

Kaikki arvostelut

(31)

17 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 2/5 tähteä

Waiting in line for 1.5 hour

Waiting in line for 1 hour
One customer service representative(female) has helped 3 customers while the other (man) hasn’t completed one transaction.
Now I’ve been passed to help the man in line behind me. I have a reservation but he did care. Never again
Rude

28. syyskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rentcar.gr-logo

Vastaus yritykseltä Rentcar.gr

Dear Rush,

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry for the delay you experienced at our counter.

At that specific moment, we indeed had only one representative at the desk, while the other team members were outside delivering and preparing vehicles for customers.
Unfortunately, this caused a longer waiting time than usual, and we understand how frustrating this must have been for you.

Your comments help us improve. We are already working on adjusting our staffing and processes to make sure that waiting times are reduced and every customer with a reservation is served promptly.

We apologize once again for the inconvenience and thank you for giving us the opportunity to address this matter.

Kind regards,

Saanut 1/5 tähteä

No clear communication of their rental…

No clear communication of their rental terms and their customer service doesn’t. I ended up paying 140 euro and did not receive my car and not reimbursement. They would not rent me the car because I didn’t have my national license that was in another language anyways plus I was able to rent a car in Athens with just my international license with a known company but this company did not accept. Customer service is below zero and they don’t even care. DO NOT RENT FROM THIS COMPANY

10. syyskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rentcar.gr-logo

Vastaus yritykseltä Rentcar.gr

Dear Alia,

We are sorry to read your review. Please allow us to clarify:

At the time of booking, the confirmation email you received clearly listed the documents required for all rentals:

A valid driving license in physical form (minimum 12 months)

A valid ID card or passport

A credit/debit card for the deposit.

Additionally, as per international regulations, an International Driving Permit (IDP) is only valid when presented together with the original local license. Without both, we are not legally allowed to deliver a vehicle.

We fully understand your frustration, but these rules are not unique to our company — they are standard practice in Greece and most countries. Unfortunately, as the required documents were not presented, we could not proceed with your rental.

We value all feedback, but we kindly remind our customers to carefully review the rental terms during booking to avoid such situations.

Kind regards,

Saanut 1/5 tähteä

Really bad

Really bad. Difficult to find and so slow to respond that they said the car was automatically cancelled. Would do NOTHING, not even refund the insurance. Would NOT recommend. I, too, have saved the emails, text messages, phone log and WhatsApp messages that were either never answered, disconnected, or took a very long time to apply. It would have been so easy for them but they would just rather keep all the money and do nothing. Seriously, guys. Stay AWAY from this company!

6. syyskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rentcar.gr-logo

Vastaus yritykseltä Rentcar.gr

Dear JM,

We regret to read your comments, but it is important to clarify the facts:

Your reservation 1L7RW3NR71 was confirmed twice on 25 June 2025, including Google Maps links to our exact location and our contact phone number (available 07:00–23:00).

The declared flight Aegean A3338 landed at 12:21 on 7 September 2025. Our staff was present and waiting at the agreed 13:00 pick-up time.

No call or email was received from you or your clients at that time. The first contact came at 17:41, four hours later, after another rental had already been made.

As per our published and accepted No Show Policy, the reservation was automatically cancelled and no refund is applicable.

For transparency, we have preserved all confirmation emails, flight records, and correspondence as evidence.

Saanut 1/5 tähteä

WARNING

WARNING - just save your money and time and choose a other rental company.

1. elokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rentcar.gr-logo

Vastaus yritykseltä Rentcar.gr

Dear Mr. Tavakoli,

We acknowledge your feedback and regret that your experience did not meet your expectations.

However, we would like to make it clear for future readers that all insurance options and related charges are fully described in our Terms & Conditions (Article 19), which are presented and accepted before finalizing any booking. Optional upgrades are only processed after customer agreement at check-in — not unilaterally.

We have already clarified all relevant points with you directly via email and provided full transparency regarding your signed agreement and the services rendered.

While we respect every customer's right to share their opinion, we strongly disagree with any public characterization that misrepresents facts. We remain available at support@rentcar.gr should you wish to revisit the matter constructively.

Sincerely,
The RentCar.gr Team

Saanut 5/5 tähteä

The employee at the desk was super…

The employee at the desk was super nice, sent me the contract rules by email and provided a car in a few minutes. I signed the contract. She said she has to make pictures of the car. She even mentioned that the car has some signs of previous accidents and that for this reason she has to include this point in her report before she gives me the keys of the car. I didn't ask to see the pictures she had made. We had four days of a super wonderful holiday in Crete, the car (a little Hyundai) was super and i was really happy with it. At the moment of giving back the car, they said that there are two signs of accidents on the car. They show me the pictures taken before i started the rental, and the signs were not in the pictures. Why? Obviously because the pictures were taken months before. So i had to pay 885 euro of damages, which i did with absolutely no problem. However, they also want me to sign a declaration to explain how i did the accident. This i didn't want to do because i hadn't do any accident. So they became very angry and argued a lot. But i had to take my plane 40 minutes after, so i didn't bother to try understanding why they were so angry after i had paid 885 euro and they obviously should have known that there was no reason to pay. Still i give 5 stars because the car and the island were super good and i had been too stupid not asking to see the pictures in the day of the rental, it was my first time renting a car and i will certainly know it the next time. I also give 5 stars because i am so sad of the two employees being so angry, i hope with this they will read it and smile again and tell themselves that their life and job are not so bad as they seem to believe, after all

11. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rentcar.gr-logo

Vastaus yritykseltä Rentcar.gr

Dear Mr. Tessandori,

Thank you sincerely for your 5-star review and for sharing your detailed experience with us.

We are truly pleased to hear that you enjoyed your holiday in Crete and that the vehicle served you well. Your kind words about our colleague at the desk are appreciated, and we’re glad the check-in process was smooth for you.
However, we deeply regret the misunderstanding and discomfort you experienced during the return of the car. Please allow us to clarify a few important points:

Vehicle Inspection & Photos: While we always aim to take up-to-date photos of each vehicle before every rental, during peak season, we sometimes rely on previous sets of images when damage has not changed. However, our team is instructed to update the report when visual damage is observed at check-out, and any discrepancies should be clearly communicated and documented.

Damage Responsibility: In cases where new damages are discovered at return and not listed in the check-out report, we are obliged to charge for repairs, as per the rental agreement. We understand your concern about signing a declaration, but this is simply a formality required by our insurance provider to document any damage, regardless of fault or how it occurred.

Your Attitude and Kindness: Despite this difficult moment, your empathy and generosity in giving 5 stars speak volumes about your character. We are touched by your thoughtful message, and we assure you that your words have been shared with our staff. Your feedback will help us improve the clarity and transparency of our procedures, especially for first-time renters.

Please feel free to reach out to us directly if you’d like to further discuss this matter or if we can assist you in any way on a future trip. We would love the opportunity to welcome you again under better circumstances.

Warm regards,
Customer Care Team
RentCar.gr


Saanut 1/5 tähteä

Very disappointing experience. I do not recommend.

I rented a car with the so-called "Platinum" insurance, which was supposed to cover the underneath of the vehicle. After a minor dent to the rocker panel, the company withheld the full €350 deposit without offering any clear explanation or justification from the insurer. When I asked for clarifications, they responded aggressively and cut off communication. Very disappointing experience. I do not recommend.

8. kesäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rentcar.gr-logo

Vastaus yritykseltä Rentcar.gr

Thank you for giving us once again the opportunity to publicly clarify the facts of this case.

The customer selected the Platinum Insurance package, which includes coverage for underbody, wheels, and glass, with a reduced excess of €350. As clearly outlined in our rental terms—available both prior to and during the booking process—this is not a zero-excess policy. In the event of damage, the customer is responsible only for the pre-agreed excess amount, while the remaining costs are covered by the insurer.

In this specific case, the damage occurred to the rocker panel, an external part of the vehicle’s bodywork. The extent and nature of the damage were evaluated by an independent certified expert (WEDAT.EU). In accordance with the insurance terms, only the €350 excess—already pre-authorized as a deposit—was withheld. The full cost of the repair exceeded this amount and was covered by the insurance company.

To be absolutely transparent, we provided the customer with all relevant documentation, including:

The Incident Report

The Police Report

The Certified Damage Assessment

Additionally, we engaged in 14 email exchanges with the customer to explain the process, share documentation, and provide full support. Therefore, any claims of receiving “no explanation” or of “cut-off communication” are entirely unfounded and false. We can prove this with full written records.

Unfortunately, after the customer’s request for a refund of the €350 excess was denied, we observed what appears to be a coordinated campaign of misleading and defamatory reviews across multiple platforms by the customer and associated individuals. This case has already been forwarded to our Legal Department for legal action, and we are treating the matter with full legal seriousness. We explicitly reserve all legal rights to defend our company and staff against false, malicious, or defamatory statements.

At RentCar.gr, we are committed to transparency, professionalism, and clear communication. We strongly encourage all customers to carefully read the terms of their selected insurance coverage before completing a booking. Should you require clarification or assistance, our team remains available through our official contact channels.

Sincerely,
The RentCar.gr Team

Saanut 5/5 tähteä

Great car, great experience

I rented a nice and comfortable Toyota Yaris, couldn't say anything bad ! The car was clean, new with surprisingly very little kilometers compared to usual rental companies. Service was amazing and there is always someone on case of assistance needed ! Recommend 100% !

27. huhtikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rentcar.gr-logo

Vastaus yritykseltä Rentcar.gr

Thank you so much for your kind words and fantastic review! 🌟 We're thrilled to hear that you enjoyed the Toyota Yaris and that our team was there to support you whenever needed. Providing clean, well-maintained cars and reliable service is exactly what we strive for. We truly appreciate your recommendation and hope to welcome you again soon at RentCar.gr!

Saanut 5/5 tähteä

Everything was nice

Everything was nice. New cars , professional personnel and good prices. Hope to see you soon again. Thank you for the great service and experience.

26. helmikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rentcar.gr-logo

Vastaus yritykseltä Rentcar.gr

Dear Panos,
Thank you for your kind words and for rating us 5 stars! We're thrilled that you enjoyed our new cars, professional service, and competitive prices. It was a pleasure serving you, and we look forward to welcoming you again soon. Safe travels!" 🚗✨

Saanut 5/5 tähteä

Crete car rental

When I was looking to rent a car in Crete this was the most cost effective option. I tried looking online for reviews, and did not see anything about this company. I then asked a friend who is from Crete about this company and they told me they were trustworthy.
Now that I experienced renting from them, I can honestly say that the whole rental agreement when smoothly.
Just want to point out that they dislike the car to be dirty in the outside due to going off road. One of the main attractions of Crete is Balos beach, and it’s about 7-8 km of rocky road with no pavement. And that’s when the car got most dirty (dusty/Sandy in the outside).
I was lucky enough that the guy receiving the car, was kind and understanding that we come here to explore everything, and he did not charge me an extra 20-30€ for extra clean up. So, my recommendation is for you guys to be mindful, enjoy your holiday, and if you also go off road, you may expect an extra charge for the clean up.
Hope this helps :)

26. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Rentcar.gr-logo

Vastaus yritykseltä Rentcar.gr

Thank you for sharing your experience and your thoughtful feedback! We’re delighted to hear that your rental experience went smoothly and that you found us to be a cost-effective and trustworthy option.

We completely understand that exploring Crete’s beautiful attractions, like Balos Beach, often involves venturing onto unpaved roads. While we strive to accommodate our adventurous customers, we kindly remind everyone to be mindful of our vehicle cleanliness policy. This helps us ensure all our cars remain in excellent condition for the next renters.

We’re glad our team member was understanding in your situation—our goal is always to balance flexibility with maintaining our service standards. Your feedback serves as a helpful reminder for future renters to enjoy their holiday while being mindful of potential extra cleaning charges if the vehicle returns in an exceptionally dirty state.

Thank you again for choosing us and for sharing your valuable insights. We hope to see you again on your next trip to Crete! 😊🚗

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin