Banner for Glass Openings

Glass Openings Arvostelua 

112
•
TrustScore 4/5 tähteä

3,9

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Horrible company to deal with. Windows advertised as 2-3 weeks delivery. 5 weeks have passed with no update. Promised many call backs which never happened. Avoid at all costs.

Saanut 5/5 tähteä

We recently bought bifold doors and windows and the service we received from them was amazing very helpful and informative. Have recommended their services to others. Highly recommend

Saanut 5/5 tähteä

This company is the best Ive dealt with. From ordering to delivery seemless. The delivery drivers were fantastic going over and above what a delivery driver does , poor kitta had to unload a 5700mm... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

The final delivered product is excellent with extremely good packaging. I also had a couple of very minor parts issues which were dealt with swiftly and politely.

Yrityksen tiedot

  1. Ovivalmistaja
  2. ja myös
  3. Alumiini-ikkunoiden valmistaja
  4. PVC-ikkunatoimittaja

Tietoja yrityksestä Glass Openings

Yrityksen kirjoittama

Glass Openings Logo

Certified manufacturer of Aluminium & UPVC Windows, Doors & Bifolds

- 10 Year Guarantee 🏆
- Fabricated in the UK 📍
- Nationwide Delivery 🚚


ALUMINIUM BIFOLDS DOORS WINDOWS

Yhteystiedot

3,9

Hyvä

TrustScore 4/5 tähteä

112 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Ei ole vastannut huonoihin arvosteluihin

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,9

Kaikki arvostelut

(112)

13 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Most awful company! Unreliable & a disaster

This company does not even deserve 1 star!! DO NOT ORDER FROM HERE!

I had an order placed on the 4th September ensuring that the doors would be delivered within 3 to 4 weeks.

My builder was promised time after time for an update week after week and they kept saying that an update would be given the following week.

I have a small baby at home and with an open wall awaiting doors is causing an awful draft and we physically can’t sit downstairs due to this.

My order was promised to be delivered Tuesday or Wednesday this week and I am now being told Saturday which was not originally promised.

Please save yourself the stress and DO NOT order! I will be seeking advice from trading standards about this company

14. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Good after sales Service


I had a call from them today and had detailed discussions on the facts on my order E2182 and it was found that my Builder has misled me the facts. As a courtesy they had offered a free glass fitting service. Their professional way of dealings to ascertain the facts and solutions impressed me and I recommend their products.

2. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

UNPROFESSIONAL, INCOMPETENT FINANCIAL ORGANISATIONALGlass openings are not a professional…

Glass openings are not a professional company. They do not understand VAT, do not have a proper accountant, and do not offer proper customer service. I recently tried to purchase a door and requested the reduction in VAT to 5% as is customary for properties that have been unoccupied for two years. They were unaware of this, their accountant was unaware of this (even though you only need to type this into Google and the HMRC statement comes up and is easy to understand in layman's terms), and they kept me waiting delaying my build and costing me waiting for more than a week to discuss this citing that they needed a manager's meeting including the accountant to discuss this. This simply isn't good enough and strongly indicates an incompetent and unprofessional set up which is concerning that does not know simple financial regulations. Will not be purchasing for them again.

2. syyskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Poor quality and customer service

Severely disappointed by the quality and level of service provided by glass openings.

We purchased a window a few months ago, the delivery took longer than expected but we weren’t initially concerned about this.

After receiving the order it was then stored for a couple of months whilst our extension was being finished. After the window had been fitted and extension finished we started a deep clean of the house. When we cleaned the window with warm soapy water we initially noticed some minor discolouration which we thought was due to the surface being damp. We cleaned the entire window the same. Once dried the next day we realised parts of the actual window had been discoloured despite cleaning it all the same.

We raised this with glass openings based on the fact this was a brand new window and had been cleaned in line with their aftercare. They also apparently supply a 10 year warranty on the colour lasting on their product.

After trying to just refer us to their manufacturer, despite our contract being with them, they’ve refused to provide any solutions to fixing the faulty product. They’ve sent nobody to inspect the product itself but deem it to not be covered by the warranty so are wiping their hands of the issue. This is accompanied by it taking weeks to actually get responses from them.

Steer well clear - we wish we’d seen the other reviews.

5. huhtikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 3/5 tähteä

Would recommend but had ups and downs

I really wanted to be able to give a 5 star review because I have been impressed with both the quality of the product and the people.

However I was sent one door that was too big and after everyone assuming it was fitting issues and spending over a week attempting to fit the doors (at my expense), we were heard and a new door sent. We got it a few weeks later and fitted it within 2 hours. Great but frustrating. We also had the glass in and out so many times it got scratched…I think this was avoidable.

Everyone I spoke to was helpful and I love the doors, they feel great…any advice on removing small scratches would be appreciated.

6. maaliskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Received a broken window

Received a broken window, when I complained I was told it was broken being put on the delivery lorry the night before. They still went ahead and delivered the broken window!! They said they tried to ring me the night before delivery but I didn't pick up so they went ahead with delivery of the broken window! I saw the missed call and rang back early the next day, was told they didn't know why I was rang ! Broken window was delivered whilst I was off site. The men I arranged to be on site for the delivery were told it was ok it was broken they all know and are aware. Glass Openings knew they were delivering a broken window, I didn't!! Still waiting for a solution and a replacement unit!

6. joulukuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Glass Openings-logo

Vastaus yritykseltä Glass Openings

Hi Ruth

I’m sorry that you felt the need to leave a 1-star review, when we have been liaising to resolve the issue. We regret the inconvenience you experienced regarding the glass unit issue you encountered upon delivery. We'd like to clarify that what occurred was not a broken window; rather, it was a broken pane of glass unit due to an incident during loading. We acknowledge the disruption this caused and have been actively engaged in informing you of the solution.

On the day of delivery, our driver mentioned the possibility of returning the item immediately if required and bringing the window back when delivering the replacement glass unit but he also told whomever was there during offloading that if it would hold up the build they can still install as the window themselves were perfectly okay to install. We attempted to contact you promptly regarding this matter and offered to rectify the situation as efficiently as possible. Our aim was to prevent any further delays in resolving the issue.

Regarding the communication prior to delivery, we did make attempts to reach out and inform you about the situation the night before, unfortunately without success. We understand your frustration in receiving this news after the fact, and we sincerely apologise for any confusion caused by the missed call and subsequent communication lapse. However, we have been transparent and notified you accordingly, and made attempts to notify you even at the point of delivery, we called to notify we were on route etc and nobody on site was familiar with the job to make any decisions.

It's important to highlight that out of the six panes of glass, only one pane within the unit was affected. We've been consistently within the lead time specified and have maintained communication to find an appropriate resolution. Our priority has been to swiftly address the issue at hand and ensure that you receive your replacement before your lead time ends, so that it doesn’t delay your build, which we have confirmed re-delivery with you. Additionally, we've offered the service of a qualified engineer to replace the glass at no extra cost to you.

You have mentioned that you are still awaiting a solution but we have already confirmed the re-delivery date of the glass with yourself and you replied to an email at 9:15am today requesting another confirmation, which we have not had the chance to reply to.

We genuinely value our customers and understand your disappointment in this instance. However, please allow us to work together to close this matter.

Management Team

Saanut 5/5 tähteä

Bifold door sets DA15

When purchasing products from the internet and not having the opportunity to look at the quality of the product, it’s easy to be sceptical about something that appears to be too cheap to be any good, I ordered a set of bifold doors for a garden office build so took the chance and I can honestly say the quality and manufacturing of these doors are spot on the ironmongery, handle set, door guide kit are excellent and work effortlessly and by no means feel cheap they are definitely built to last,
All that added to the excellent customer service and after care supporting me with some installation advice was spot on
Wouldn’t hesitate to recommend specify or install again and all at a very competitive price
Well done to the whole team
Thank you

3. marraskuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Worst service

On the 5th of June, 2023, I've ordered a bifold door. Glassopenings said that the door frame and the glass will be delivered at the same time. After three weeks, the door frame was delivered but no the glazing. Two weeks later, they delivered the glazing, but the driver damaged one of my units. I had to wait another two weeks  to have it replaced. All this time, I had a hole in my wall, waiting for the glazing. I also struggled installing the glazing (beads and gasket), and I called the customer service. They said that I had to insist because everything should work fine. After 5 hours of struggling, emails and calls, they said " Sorry for the inconvenience but we sent you the wrong beading".!!!. I had to wait another week for the new beading and they sent me the wrong ones. AGAIN!! And, again, wait for the right pieces another two weeks. When the beading finally arrived, I needed  to cut everything at the right dimensions because it was wrongly cut!  This order was a mess (delays and unprofessionalism), and I had my living room open for nearly two months.
And now, after three months, the door still have malfunctions, but nobody replies to my repeated emails.

26. heinäkuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Aluminium French doors

I ordered aluminium French doors and sidelines, as well as another glass door from the company. I found Glass Openings online. As they were not too far, I visited their workshop and spoke to their customer service representative. I did this just to see the quality of their work. I was quite impressed by the products I saw.
I was also able to take a small section of the profile for the builders to work with.
The company was helpful when I put the order through and kept me updated while we were waiting. The doors were delivered safely and well wrapped, right on time. The doors are of a very good quality and look beautiful. Our builders were very impressed both with the quality and with the reasonable price we paid for them.

28. helmikuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Amazing service. Great doors

It was a pleasure buying from Glass Openings, from designing the door I wanted to the delivery and the final the product. Everything was just how I wanted it. Would definitely recommend this company. Great service.

6. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Premium Service & Quality

Ordered bifold doors and aluminium windows for my house from glass openings. My local suppliers were coming in thousands more. I was worried when placing the order as saw some negative reviews online. But I must say I am glad I ordered from glass openings as not only did I get my items before due date but also saved thousands. The quality was excellent and if I have another project in the future will use again.
I am beyond grateful to the team for the extremely good service and aftercare. Thank you

21. lokakuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Aluminium french doors!

Ordered aluminium glass doors which are lovely. Good quality and solid product for outdoor garden office project. We changed some details of our order a bit which was fine and after-service questions were answered promptly and helpfully.

31. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Swipe Left

Do not use this company if you want to receive your correct order on time. 5 week delivery time, delivered in 12 weeks all totally wrong. Magnetic blinds with pull cords, frames for right hand side sent left hand side. Awful customer service.

15. lokakuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

two door bifold

We ordered a two door bifold and from start to finish was excellent. Product was delivered on time, fitted with no problems and looks great.
Communication was excellent by phone and emails so we could check to see all requirements were met.
Many thanks

16. syyskuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Bespoke bifolds

I ordered bespoke bifold doors and was very pleased with the quality of the doors I received. There was an issue with one of the doors and the after sales team took care of the problem and rectified it by sending a replacement door. The service engineer Amit who came to deliver the doors and fit the replacement door was very professional, polite and tidy with his work. I was very pleased with how the after care issue was sorted and fixed by Amit. I would highly recommend this company and their service. Many thanks!

5. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Very traumatic experience with this online retailer

I have ordered 6 windows from Glass Openings that were delayed several times due to production issues. When the windows did finally arrive, 2 were not on delivery, 2 were not according to specifications (not fire escape as ordered) and the other two appeared fine at first glance. When fitters arrived, they double checked the widow sizes and started fitting the 2 windows that appeared ok only to realise that the glass units are at least 10mm too large to fit the frames. The old window could not be reinstated so I ended up with a floor length boarded up whole downstairs and a £600 fitters bill. The second window that appeared fine had the opposite issue; glass unit was too small resulting in a gap between the glass and frame. Never have I even thought an error of this magnitude is possible! The frames themselves are of an appalling quality too, neither of the corners align, large gaps etc. The company was very apologetic over the phone the day I reported these issues and greed to cancel the windows not yet delivered, collect what’s delivered and issue a refund, however, never saw a refund or had response to my emails and they have stopped taking my calls ever since. The whole experience left me so traumatised I don’t think I will ever order online again.

Update: refund was later issued.

1. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu
Glass Openings-logo

Vastaus yritykseltä Glass Openings

Hi Kristina,
We appreciate your feedback and would like to apologies that you felt this way.
Regarding your review, we also do have feedback and would like to add the following. We are very sorry for what has happened with your order and the whole experience. We tried to assist you every step of the way in order to get this all resolved. The main reason for what had happened with your order was due to poor staffing on our UPVC side of the business, which we had made you aware of. Unfortunately, at the time our UPVC manager wasn’t up to our standards although his references passed and had led us on to believe he was more then qualified. By the time we had realised this, you have notified us of the quality of your products.
At this time, we had already let go of our UPVC staff due to the mess that had been caused and errors, especially with your order.
Due to all this we had given you a FULL REFUND along with compensation for your fitter’s bill, further more we allowed you to keep all the windows and doors, some items where still fit for use. You have also mentioned we had stopped taking your calls and not respond to your emails, however this wasn’t the case. We had been communicating with you throughout the whole process and also been transparent with you.
You had provided us with your bank details for the refund on 02/06/2022 via email which was a Saturday, a day that we were closed, however I still replied back to you the same day on my day off, and initiated the refund. We was very confused with your review which was also posted that same day stated you have never received your refund, but you had only just provided us with your bank details and it was a weekend, a day that we were closed which you were aware of, which would also explain why your calls weren’t answered as there was no one in the office that day. Your refund had reached your account on the 05/06/2022 as it can take a few days to clear.

Saanut 3/5 tähteä

What is otherwise a promising retailer…

What is otherwise a promising retailer is let down by a disconnect between manufacturing and customer service.

I chose to order a tall three panel UPVC window from Glassopenings as they offer larger window frames than standard, as well as more modern slimline frames.

I was given a delivery estimate which overran by a couple of weeks and I began to chase up my order.

Each time I called I was told they were waiting for this that and the other. It was something different every time I called and this went on for at least a couple of weeks. The customer service representative promised to call me back with an update on every occasion, but I never received a call. This happened three or four times.

After each call, I was left with the impression of a severe disconnect between the factory and the customer-facing team. This was highlighted when a manager who did call me back (after a prompt) had to physically visit the factory to establish whether my window was ready for dispatch.

I do appreciate that there are supply problems across the economy and construction has been hit hard. My review does not solely reflect delays in receiving my order. It does however reflect the frustration at the poor communication and ultimately the message I received when I reported that my window was faulty and one of the glazed units had been manufactured so that it did not fit the frame properly.

This was the message:

'....Please allow three - five working days to recieve a response.

An after sales ticket will be raised for your request.



Any aftersales that requires a service engineer will be added to the engineer call out list. This can take up to four - five weeks to arrange (depending on the current lead time). Given the current situation we are working tirelessly to arrange service engineers however, we are running on a reduced service and will appreciate your patience at this given time...'

Four to five weeks?????

I am glad to say an engineer was dispatched within 10 days of my formal request for the window to be put right. The missing gasket was fitted on site within a few minutes.

1. heinäkuuta 2022
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin