GERMAN PARTS Arvostelua 

103
•
TrustScore 4/5 tähteä

3,9

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

Great service from German Parts. Communication was on point throughout the transaction, answering any questions I had about the parts/delivery. I ordered a pair genuine shock absorbers and the pri... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

Once again,the gents at german parts have really shone through,difficult customer requiring a headlamp for a mercedes that main dealer had NO lead time on supply this year !,these guys have achieved t... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Met joe a few months back and made a list of mods id like to do on my c63s, prices were given and very fair and we are gradually making our way through, no pushy sales techniques or rushing, always in... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 4/5 tähteä

I have used this company twice now to order xenon headlights for my BMW 5 series. I found the website easy to use and helpful. The prices are good and the pre sales communication is real... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Auton varaosaliike

Yrityksen kirjoittama

Specialist in all OEM German car parts, from headlights to engines we guarantee we have the parts available to satisfy your needs from stock!


Yhteystiedot

3,9

Hyvä

TrustScore 4/5 tähteä

103 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 87 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,9

Kaikki arvostelut

(103)

31 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 5/5 tähteä

⭐⭐⭐⭐⭐

Bought a pair of C63 W205 AMG headlights for my vehicle from German Parts and honestly couldn’t fault them. The guys were helpful, answered my questions and made everything really straightforward.

The headlights arrived a day later than they said but I was told prior to them arriving there was a delay so I wasn't bothered,

They arrived safely packaged and were exactly as described.

Would definitely recommend German Parts if you’re looking for Mercedes parts!

It’s always a bit of a worry buying expensive car parts online but this is my second time using them and as always fantastic service all round, they will always be my go to!!

10. lokakuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

No refunds and do not respond …

This company take your money and never provide the parts been lied to over and over. no refunds over 1k. Do not use.

6. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

We are sorry to read your comments, as we take customer service and our reputation seriously.

We do not accept the suggestion that German Parts takes customers' money without supplying parts or that we deliberately mislead customers. We aim to keep all customers informed throughout the ordering and delivery process, although delays or supplier-related issues can occasionally arise.

Unfortunately, we cannot identify the details of your order from this review alone. Please contact us at **aftersales@germanparts.co.uk**, quoting your order number, so we can investigate the matter and provide a clear response.

We would welcome the opportunity to review the circumstances and work towards an appropriate resolution.

Kind regards,
German Parts

Saanut 1/5 tähteä

Like many other customers l decided to…


Like many other customers l decided to trust this so called specialist company ( German Parts ) by asking for the Manager’s help and advice in replacing a full Audi Led matrix headlight unit complete with modules for my A3. On hearing his convincing explanation and asking price £1350 for a complete brand new unit inclusive of postage I decided to trust in him to purchase the unit needed and have it sent to my garage of choice for fitting. The unit took approximately 4/5 weeks to be delivered to my garage, apparently coming from Germany, but on its arrival with my garage it was quite noticeable to them that it was second hand with clear water corrosion marks on the modules and a noticeably weathered outer unit. I decided to accept it being second hand thinking if it works all is well my car needs a fully functional light to pass its next MOT so the light is fitted. Big mistake, this is where everything goes completely wrong the unit is fitted passes the Audi code system lights up but the MOT headlight alinement system showed that the Manager at ( German Parts ) had sent me a European left hand drive headlight unit which is totally not fit for purpose on uk roads. I contacted German Parts and made my feelings clear with them about the situation and we eventually agreed after many phone calls that they would replace the unit and I would in turn return the wrong unit back to them once the replacement unit had been fitted. Many promises and blatant lies and more lies that the unit is about to arrive at their store, then more excuses that revenue and customs were holding it back 5/6 weeks in total, then they can't find it then the Manager refusing to give me a refund because he said he had to spent £1500 to buy another replacement unit from another source, again verbal rubbish. Its unbelievable that they ( German Parts ) can fabricate lie after lie which I'm sure they themselves believe in and are happy to take your money and rely on genuine people walking away at a loss which I'm sure many other customers have probably done. To end to my review and because of the pain taking stress and mental fatigue I actioned a Fraud Section 75 case through my credit card company, producing all evidence requested by them which included recorded telephone calls between us, my case was upheld and I received my money back in full.
This whole situation started on the 19th Feb finishing with my positive result 6th Oct 26.
So people out there be Warned !!! They talk the talk but fail in every avenue to impress and Mastercard in their investigation found out who really was trying to commit fraud.

19. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

We take all customer feedback seriously; however, we strongly dispute the allegations and the version of events presented in this review.

At no point was the headlight returned to us for inspection, despite the concerns raised. We were not provided with photographs, a garage report, or any other supporting evidence demonstrating the alleged condition of the unit or confirming the claimed compatibility issue. Without the opportunity to inspect the item or independently verify these allegations, it is disappointing to see such serious accusations presented as established facts.

Our returns procedure is clear: **we do not process refunds or exchanges without the original item being returned to us for inspection**, unless an alternative arrangement has been expressly agreed. This is a necessary part of ensuring that any reported fault or compatibility issue can be properly investigated and resolved fairly. In this case, the original headlight was never returned to us for inspection.

We also strongly reject the suggestion that we deliberately misled the customer or attempted to commit fraud. The circumstances surrounding this transaction are considerably more complex than this review suggests, and we dispute the allegations of dishonesty and deliberate deception.

Regarding the payment dispute, a successful Section 75 claim does not, in itself, establish that a business has committed fraud. It is a financial remedy available through a credit card provider, and the outcome of that process should not be presented as a criminal finding.

Furthermore, obtaining a full refund while retaining the goods, without returning them or agreeing an alternative resolution with the seller, raises legitimate concerns. We cannot determine the legal implications of the customer's actions from this review alone, but we strongly dispute the suggestion that the outcome of the payment dispute proves the allegations made against our business.

We have always aimed to resolve customer issues through communication and a fair opportunity to investigate any alleged fault. Had the headlight been returned to us, we would have had the opportunity to examine it and assess the claims being made.

We stand by our business and reject the suggestion that we knowingly supplied an unsuitable product or deliberately deceived this customer. We believe customers deserve a fair and balanced account of events, and we will continue to defend our business against allegations that we consider misleading and unsubstantiated.

Saanut 4/5 tähteä

Really good, nearly 5 stars

I have used this company twice now to order xenon headlights for my BMW 5 series.

I found the website easy to use and helpful. The prices are good and the pre sales communication is really good. The products themselves are genuine and excellent.

On the 1st order I thought the packaging could of been a bit better due to the fragility of the product. After giving my feedback the second order was really well packaged so they really listened and took that on board.

The after sales customer service was just a bit hit and miss with getting responses. On the second order again after feeding this back they really turned this around and we're much more attentive.

So all in all -; Great genuine products, Great Prices, Great Website, Really listened to my feedback. If the after sales customer service and packaging remains as good as this then it's five stars ⭐⭐⭐⭐⭐

I hope they expand the amount of BMW products they do too.

Thanks 👍

1. syyskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

It was a pleasure serving you again Mr Belton!

Saanut 5/5 tähteä

Joe and the team are superb bought some…

Joe and the team are superb bought some new black badges for my C63s and they were perfect. Fast delivery and great customer service. Will be back for more accessories soon. Keep up the great work.

4. syyskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

Thank you for your review, it was a pleasure serving you Tim!

Saanut 5/5 tähteä

Great customer service

Great customer service, fast acting and extremely efficient and knowlegeable.
Joseph found the part I needed and had it out to me the next day.
Highly recommended company, my 1 stop shop from now on.
Thanks GP

12. syyskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

Thank you for your kind feedback, we value you as a customer Dawson!

Saanut 5/5 tähteä

OEM Parts, Sensible Prices

German Parts pull through for me everytime I need OEM products for my car, not only is their service top tier but they can beat the main dealer on price every time.

27. heinäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

It was a pleasure serving Ash, we thank you for your business and kind words!

Saanut 5/5 tähteä

Great service from German Parts

Great service from German Parts. Communication was on point throughout the transaction, answering any questions I had about the parts/delivery.

I ordered a pair genuine shock absorbers and the pricing was unbeatable. Saved a few hundred £'s over going to the main dealer for the same parts. Delivery was a bit delayed due to the parts being shipped from Germany, but it was worth every penny and I will definitely be buying from here again. Thank you

16. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

Thank you for your kind words Ady, your business is greatly appreciated!

Saanut 5/5 tähteä

Ordered a parking sensor for a Mercedes…

Ordered a parking sensor for a Mercedes GLC. The part was available and at a competitive price. It arrived quickly and was well packed. Very happy and will use again

25. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

Thank highly value your business Darren, thank you ever so much for your kind feedback! We hope to serve you again in the future!

Saanut 5/5 tähteä

Very straightforward telephone…

Very straightforward telephone transaction, part arrived in a couple of days (as promised) with no issues. Would definitely use this supplier again

24. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

Ian we thank you so much for your kind words, feedback and business, we look forward to serving you again in the future!

Saanut 1/5 tähteä

Had to Report Fraud to my Credit Card to get Refund

My initial experience was good, a supposed OEM headlight for half the price of BMW and they were helpful when placing the order on the phone. Then it came to returning the headlight (which didn't work - the garage had to order a full price OEM from BMW which worked first time) and GPs illegal returns policy and behaviour then came to the forefront. Note that their refund policy is buried in tiny font at the very bottom of their webpage. Distance selling rules mean that you cannot to refuse to refund clearance items or items that are in the sale, however GP says exactly this in their returns policy (if you are having trouble finding it, it is because they bury the link in tiny text at the very bottom of their webpage). When I returned my headlight they said it would be checked within 24hrs and then refunded promptly. I chased multiple times over several weeks, they ignored every single email. Eventually had to report the transaction as fraud to Barclaycard - I sent off all the proof and got a refund. WILL NEVER USE THIS COMPANY AGAIN.

Tips if you really do want to deal with this company (which I don't recommend): Use a credit card for extra consumer protection, only communicate via email so that everything is in writing, understand your rights and distance selling rules, and finally don't expect the product to necessarily be OEM and actually work.

EDIT (Update below to address response from GP):

1. It is correct that you held the headlight for 2wks and this flexibility was appreciated. However, this bears no relation to distance selling rules in which the return period 'clock' starts once the product has been delivered, not ordered. 'Accepting' the headlight back was not goodwill, it was a legal requirement and it goes to show that you are not actually familiar at all with consumer law.
2. The garage in question is a very highly rated independent BMW specialist who have fitted parts that I have sourced multiple times with no problems at all.
3. You tried to call me twice after receiving my first email and I chose not to answer as your return policy was a huge red flag to me and I wanted a written record of everything. If you required information from me, you could have emailed, but instead chose to ignore multiple emails sent over a sustained period of time. A simple email saying "We are ready to process your refund, please call us to provide your credit card details" would have been straightforward.
4. Your very first email response to my return request states "Please note that the BMW headlamp was a pre-order item, procured specifically for your request. Additionally, the item was purchased during a sale period. I would appreciate it if you could review our terms and conditions regarding these types of orders." Neither 'pre-order' items nor sale items are exempt from distance selling rules and your efforts to dissuade me from my consumer rights speak volumes. As the seller you do not need to know the reasons for my return to facilitate the return or refund the money paid by a customer.

Thank you for your response but none of it rings true to my experience of your company.

4. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

Dear Mr Wyld,

Thank you for taking the time to leave such a lengthy and detailed review.

Having reviewed your order, our internal notes and the circumstances surrounding the return, we feel it is only appropriate to clarify a few points for the benefit of anyone reading.

1. Your order was placed over the telephone and, at your request, the headlight was held for approximately two weeks while you were away on holiday. By the time you later requested to return the item, you were already outside of our 28-day return period.

Despite this, we agreed to accept the headlight back as a gesture of goodwill.

When we asked the perfectly reasonable question of why you wished to return the item, rather than simply explaining the issue you were experiencing, you repeatedly declined to provide a reason and instead chose to remind us of your statutory rights as a consumer.

We are, of course, familiar with consumer legislation. However, being told the nature of a problem does tend to make resolving it somewhat easier.

2. The headlight you returned was fully inspected and tested and was found to be fault-free. It was subsequently resold and fitted to another vehicle shortly afterwards without any reported issue.

Our headlights are genuine OEM parts and are supplied with a 12-month warranty.

Your garage advised you that the headlight was faulty and then went on to order a replacement directly from BMW. We can only speculate as to why their assessment differed from ours. It is, of course, worth noting that garages generally make more profit when supplying parts themselves rather than fitting parts sourced independently by customers.

We will leave readers to draw their own conclusions.

3. In relation to your refund, we made repeated attempts to contact you because we required your card details in order to process the refund. We do not retain customers’ card details on file.

Unfortunately, our calls went unanswered.

As you can appreciate, issuing a refund becomes rather difficult when the person requesting it declines to communicate with the company attempting to process it.

For that reason, describing German Parts as “fraudulent” is particularly disappointing. Fraud is a serious allegation and not a term that should be used casually, especially where the delay was caused by us being unable to obtain the information required to complete the refund.

4. Finally, our returns policy is broadly in line with the policies operated by main dealers and other businesses within the automotive parts industry. Items outside the stated return period are not ordinarily returnable, nor are items specially ordered at a customer’s request.

BMW, Mercedes-Benz, Audi and Volkswagen dealerships operate similar policies.

There is therefore nothing particularly unusual or unreasonable about the terms applied to your order.

For future reference, when dealing with any company, answering their calls and providing a clear explanation of the issue is generally the quickest route to a resolution. Refusing to discuss the matter and then expressing dissatisfaction that it has not been resolved quite as quickly as expected is, naturally, somewhat counterproductive.

Nevertheless, thank you again for your very comprehensive review.

We appreciate your previous business and wish you every success with your future purchases.

Regards,
German Parts

Saanut 2/5 tähteä

Disapointed

I have never given a negative review, but on this occasion I feel I need to.
I ordered a pair of BMW 5 series headlights at he end of January and they arrived 11th February, so far so good. Upon inspection, one of the headlights was missing a rear access panel, I was told a replacement would be sent – it is now middle of June and it has still not arrived! Several emails have been sent chasing delivery, but they are ignored and I get no response, this seems top match other reviews.
The headlights are advertised as genuine headlights and pictures show a BMW logo on the lens, but they are stamped “made in China”, so after market copies. I feel the description is misleading.

11. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

Thank you for your review.

We are sorry to hear that you have been disappointed with your experience and would like to clarify a few points.

Firstly, regarding the rear access cap, we understand your frustration with the delay. However, it is important to note that the headlights supplied with your order did not include these caps as part of the original specification. Despite this, once you contacted us, we arranged for replacement caps to be sourced and sent to you as a gesture of goodwill. Unfortunately, they were lost in transit we apologise for the inconvenience this has caused.

To add the item you are referring to is only £15.00 from the main dealer, you could have easily procured one yourself or used the original ones from your old headlight.

With regard to your comments about the headlights being advertised as genuine, the country of manufacture does not determine whether a part is genuine or not. Many vehicle manufacturers, including BMW, now produce components in a variety of countries around the world, including China, Mexico, and other international manufacturing facilities. In today's automotive industry, relatively few components are manufactured exclusively within the EU.

A genuine BMW part remains genuine regardless of where BMW has chosen to manufacture it, provided it has been produced through BMW's approved supply chain. The presence of a "Made in China" marking does not indicate that a part is an aftermarket copy.

We always strive to provide accurate product descriptions and support to our customers, and we regret that this experience has not met your expectations. We appreciate your feedback and apologise again for the delay relating to the replacement cap.

Saanut 5/5 tähteä

After a lot of research

After a lot of research, I came across German parts and decided to purchase the sport downpipes and have it installed along with other mods and I can honestly say that Im so glad I took that decision as the outcome was perfect in every way, but before that and most importantly is that dealing with Joseph was an absolute delight along with his exceptional team and his wonderful father (an ex car racer), super friendly and very hospitable. Joseph's experience is next to none when it comes to Mercedes and Im sure will be the same for all brands, but it's just the way they work is extremely professional. As for the GT-C I took to them, well, If you have any GT, do yourself a favour and take it to them so you can start really enjoying your car and I promise you won't be disappointed. Thank you so much, really happy.

12. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

Thank you ever so much for your kind words Mr Rasheed, it was a pleasure working on your vehicle, we look forward to serving you again in the future!

Saanut 1/5 tähteä

Bad company

I ordered a headlight and paid over a thousand pounds for it.
The headlight was never delivered and I have had to start legal proceedings for return of my money.
I consider this to be dishonesty and Joe obviously found it very easy to make incorrect statements

7. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

Under no circumstance was we dishonest, you ordered a Mercedes CLS headlight, prior to you placing the order you were advised the item was not in stock and would need to come from Germany, normally items coming from Germany take between 5 to 7 working days to arrive.

Your headlight arrived with us a day late due to courier delays, you was advised of this, once you was told there was a delay your phone manner changed and your partner instantly started threatening our company with court proceedings.

We agreed to refund you but you took it upon yourself to contact your bank and initiate a chargeback, once this has been put in place it is out of our hands and down to the bank to deal with, we have not challenged the chargeback and allowed it to go through.

Please do not exaggerate the truth no legal proceedings have taken place and you have been refunded, the headlight you ordered has now been sitting in our stock for weeks.

Extremely unnecessary reaction to a 24hr delay.

Saanut 1/5 tähteä

Dishonest people

Dishonest people
I have made a money claim on line to try to get my money back
They make promises but have no intention of delivering
They tell lies vey easily

7. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

German parts 5*

Joe & the team recently completed a service on my amg gtr, great communication and took care of my pride & joy.

All disks and pads changed.

Gearbox oils changed.

20. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

German Parts are a highly recommended company.

German Parts are an extremely friendly, polite and very knowledgeable and capable team that provide a perfect service where nothing seems to be too much trouble.
All the products they sell are great, especially the carbon fibre parts that are made directly for them - everything being correctly priced is a real plus too.
I will definitely be using German Parts again.

26. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Never trust this site

Never trust this site. They sell the product, days pass, the product doesn't arrive, and then they say it's out of stock. I wouldn't recommend it to anyone.

6. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
GERMAN PARTS-logo

Vastaus yritykseltä GERMAN PARTS

The headlight you ordered is an extremely rare unit — the BMW 1 Series Adaptive LED Shadow Edition headlight. At the time of purchase, you were advised that this item was not in stock and would need to be specially ordered.

Due to the rarity of this headlight, only one unit was available to order at the time. BMW themselves have had this headlight out of stock for a considerable period, meaning that even the main BMW dealership network was unable to supply it.

Unfortunately, the headlight we successfully sourced and ordered on your behalf was lost in transit by the courier. As soon as this was confirmed, we issued a full refund immediately and sent a formal apology.

While this situation is obviously frustrating for everyone involved, issues such as parcels being lost in transit are unfortunately a normal risk within shipping logistics and outside of our control. At all times we kept you informed and did not mislead you in any way, and once we were notified that the item had gone missing, we resolved the matter promptly by refunding you in full.

We sincerely apologise again for the inconvenience caused and appreciate your understanding.

Kind regards,

German Parts

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin