Castle Craig, UK Arvostelua 

32
•
TrustScore 2.5/5 tähteä

2,6

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

Total irresponsible care. Untrained, blind, slow, arrogant and self-righteous. The typical therapist at Castle Craig. These people are just toying with others who are trying to get better. Pick som... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Ik had een online behandelplan en mijn therapeut werkte, tijdens mijn afspraken, vanuit huis. Bij deze meetings had deze een kast met drank voorraad op de achtergrond zichtbaar.

Yritys on vastannut

Saanut 3/5 tähteä

Great experience with the therapist's. Really was life changing. The only negative experience I had was a nurse told me to man up while I was suffering from a lot of anxiety. Felt like I was completel... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

I finished 28 days last Friday I can honestly say although I feel apprehensive about the future Castle Craig has given my recovery the tools and foundations to be able to make a real change in my... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Katkaisuhoitolaitos
  2. ja myös
  3. Alkoholismin hoito
  4. Poliklinikka
  5. Psykoterapeutti

Yrityksen kirjoittama

Castle Craig Hospital is a private residential drug and alcohol rehab clinic located in Scotland. Established since 1988 we are family-run and employ a team of doctors, psychiatrists, therapists and nurses to care for people suffering from addictions. Patient compassion and respect is at the heart of what we do and each person's recovery journey is important to us.


Yhteystiedot

2,6

Välttävä

TrustScore 2.5/5 tähteä

32 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 100 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 kuukauden sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

2,6

Kaikki arvostelut

(32)

11 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Total irresponsible care

Total irresponsible care. Untrained, blind, slow, arrogant and self-righteous. The typical therapist at Castle Craig. These people are just toying with others who are trying to get better.
Pick something else

24. syyskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Alex, we're really sorry to hear this reflects how you felt during your stay with us - that's not the experience we want anyone to leave with. We're not able to identify the specifics of your experience from this review, but we'd genuinely like to understand what happened.
If this relates to Castle Craig Nederland, this is a separate organisation, and we'd encourage you to raise this directly with them. If your experience relates to our residential treatment centre in Scotland, please get in touch at feedback@castlecraig.co.uk with a bit more detail, including your name and dates of treatment - we'd like the chance to look into it properly.
Warmly,
Castle Craig Team, UK

Saanut 1/5 tähteä

Ik had een online behandelplan en mijn…

Ik had een online behandelplan en mijn therapeut werkte, tijdens mijn afspraken, vanuit huis. Bij deze meetings had deze een kast met drank voorraad op de achtergrond zichtbaar.

23. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Thank you for taking the time to share this - we're sorry to hear about your experience, as this isn't the kind of care we want anyone to feel they've received.

If this relates to Castle Craig Nederland, this is an entirely separate organisation, and we'd encourage you to raise this directly with them so they can look into it properly. If this relates to our residential treatment centre in Scotland, we'd very much like to hear more - please send us your details along with your therapist's name, and any screenshots or further information from your appointments, to feedback@castlecraig.co.uk.

Warmly,
Castle Craig Team, UK

Saanut 2/5 tähteä

Mijn zoon kwam na 10 weken Schotland…

Mijn zoon kwam na 10 weken Schotland terug en er was niets voor hem. Hij viel in een leegte en wachtte maanden, bij Castle Craig Nederland, op een dagprogramma. (Deze hebben een Franchise, maar dragen wel de naam van Castle Craig).
Castle Graig Schotland had zeer goede therapeuten. In Nederland lijken ze deze naam niet waard?
Intussen heb ik gemaild omdat we ongerust waren. Hij was tien kilo afgevallen. Geen enkele mail van ons als ouders is beantwoord. Veel later bleek de psycholoog al weg te zijn. Eindelijk kon hij naar een dagprogramma. Hij was een week clean, met moed en doorzetting omdat hij eindelijk naar een dagprogramma kon. Het eerste wat de intake medewerker zei: Je broek is aan de korte kant. Je shirt is niet zo netjes. 'Dit is wat ik heb en leuk vindt' zei mijn zoon. 'Misschien is het tijd voor iets anders' zei de medewerker. Tegen een man die met zijn laatste krachten probeert om niet te relapsen. Later gaf hij aan dat hij wat vaker moet plassen, door zijn ketamine verslaving. 'Je kunt beter voor de sessie gaan' was de reactie van de vrouw van de begeleiding. Mijn zoon probeerde het in te houden, maar dat gaat niet natuurlijk. Hij moest twee keer plassen tijdens de sessie van bijna twee uur. Ze zette het hele gesprek stil en iedereen moest wachten tot hij had geplast. Hij voelde totaal geen begrip voor hem als mens. Alsof hij in een kleuterklas was terecht gekomen, in een groepje van vier mensen, want er zijn al behoorlijk wat mensen gestopt, vertelde een deelnemer. Mijn zoon is weggegaan na het ochtendprogramma. En je raad het niet, zo gedemotiveerd, dat hij keta heeft besteld. Terwijl hij net een munt had verdiend bij een meeting, omdat hij een week clean was.

14. heinäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

We're very sorry to read what your son and your family have been through - this sounds like an incredibly difficult experience.

We want to clarify that Castle Craig in Scotland does not offer day programmes or in-person aftercare groups, so we don't think this experience appears to relate to our residential treatment centre.

We'd encourage you to raise this directly with the organisation that provided the day programme so they can properly address what happened. We wish your son continued strength and hope he finds the support he needs.

Yours sincerely,
Castle Craig Team, UK

Saanut 1/5 tähteä

Good cop, bad cop. A humiliation ritual

I was admitted for a 10-week treatment programme. I left after 4 days.

During my stay I experienced the following:

• Medications prescribed by a specialist — antibiotics — were withheld by the treating physician without my consent or adequate clinical justification while still having an active infection
• A fellow patient followed me across the grounds repeatedly, shouting and refusing to leave me alone despite my repeated requests
• I received death threats from fellow patients explicitly targeting my sexual orientation. I have reported this to the Scottish police as a hate crime
• Personal belongings were stolen by fellow patients

When I raised these concerns, I was told I would be discharged regardless as it was “not a fit.” My departure was then recorded as “discharge against medical advice.”

Formal complaints have been submitted to the clinic, the GMC, and Scottish police.

If you are LGBTQ+, or simply expect basic safety and medical competence — look elsewhere.

18. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Alexander, thank you for sharing your experience, and we are sorry to hear that you felt unable to continue with the programme.

The wellbeing and safety of every patient in our care matters deeply to us. Castle Craig warmly welcomes patients from the LGBTQ+ community and is firmly committed to providing a safe, respectful environment for all. We have supported many LGBTQ+ patients through treatment, we offer specialist LGBTQ+ groups, and regularly bring patients to community fellowship meetings - discrimination of any kind has no place here.

We are not able to discuss the specifics of any individual's care or experiences publicly, but we would very much encourage you to continue engaging with us through our formal complaints process so that every concern you have raised can be looked into carefully and thoroughly.

With best wishes, Castle Craig management.

Saanut 5/5 tähteä

There is something about Castle Craig…

There is something about Castle Craig from the moment you walk in the door you know you are in safe hands. The treatment is tough, you've got to be ready for it, but it's a well oiled machine, and the therapists and recovery advocate are exceptional.

2. kesäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Thank you for your kind review, Brandon, and thank you for your five stars.

We’re glad you felt safe and supported from the moment you arrived, and that the care and commitment of our team made a difference to your experience.

We wish you well on your recovery journey.

Kind regards,
The team at Castle Craig

Saanut 5/5 tähteä

I think the therapists go above and…

I think the therapists go above and beyond for every one's individual needs.

I have had a very positive experience, I am leaving Castle Craig a different person

9. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Thank you for your five-star review.

It is fantastic to read about your experience at Castle Craig, particularly with our therapists.

We wish you continued strength and wellbeing on your recovery journey.

Kind regards,
The team at Castle Craig

Saanut 1/5 tähteä

Dont go to Castele Craig (Netherlands)

Very poor experience. The intake process was disorganized, communication was unreliable, and I repeatedly had to follow up myself. I was told I was 'forgotten' in internal meetings, received mixed messages about my care, and was charged for brief administrative phone calls that were caused by their own mistakes. No treatment plan was ever agreed upon , yet multiple consultations were billed. Attempts to ask about the complaint procedure were unhelpful, and written information was absent. Overall, the lack of transparancy professionalism, and accountability made me lose faith in this clinic. Especially considering they should be there to help vulnerable people.

Update*
Nice reaction made with AI. (which they now subtly changed, classy)
If Castle Craig Netherlands is truly a separate organisation, why do they operate under the same name, branding, and promote treatment pathways connected to Scotlands clinic?
I posted my review here because Castle Craig Netherlands does not have its own Trustpilot page, and my complaint has not been addressed directly despite repeated attempts.

11. helmikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear J,
Thank you for taking the time to share your experience, and we are sorry to read about what you went through and the distress you experienced.

We do want to gently clarify, however, that what you have described relates to the outpatient admissions and referral process managed by Castle Craig Netherlands. The name sharing is historical and they are a separate registered organisation that operates their own management structure, services, assessments, communications and billing independently from Castle Craig Scotland.

As this review appears on the page for Castle Craig Scotland and will be read by people looking for residential rehab, we want to make sure your feedback reaches the right people. We would encourage you to raise your concerns directly with the management at Castle Craig Netherlands, so they can be properly heard and addressed.

We wish you well,
Castle Craig Scotland team.

Saanut 2/5 tähteä

Strong International Program, Weak Local Follow-Up

I had a very positive experience with Castle Craig’s rehab clinics abroad. The treatment there was structured, professional, and the therapeutic environment felt supportive and high quality. During my stay abroad, I felt taken seriously and properly guided in my recovery process.

Unfortunately, my experience with the follow-up program in the Netherlands was very disappointing. The communication felt impersonal, and I often did not feel heard or understood as an individual. At times, I felt more like a number in a system than a person continuing a vulnerable recovery journey.

What was most difficult for me was that after experiencing a relapse, I was not allowed to participate in the aftercare program. Relapse is often part of recovery, and in that moment, support is especially important. Instead of feeling guided back into stability, I felt rejected. That was a painful experience and not what I expected from a recovery-focused organization.

The contrast between the high-quality treatment abroad and the aftercare approach in the Netherlands was significant. I believe the Dutch program would benefit from more personalized attention, more compassionate communication, and a clearer understanding that recovery is not always linear.

29. tammikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Julian,

Thank you for your positive words about the team and programme at Castle Craig in Scotland. We are disappointed to hear that after you left our care you felt the aftercare approach in the Netherlands did not meet your needs.
Castle Craig Nederlands is a separate organisation from Castle Craig in Scotland that operates its own services, assessments, communications and billing independently from us.

As this review appears on the page for Castle Craig Scotland and will be read by people looking for residential rehab, we want to make sure your feedback reaches the right people. We would encourage you to raise your concerns directly with the Netherlands management so they can discuss this with you.

We wish you the very best and thank you for your initial words on your experience in residential rehab with us.

Castle Craig Scotland team

Saanut 1/5 tähteä

Not the place to go for help guys or if you hate theft.

Awful place to be. Do not recommend. I got a smart watch delivered on Sunday. It had disappeared out my room by Monday as ‘they don’t have locks on doors’ well try Calderglen they do and nothing ever gets stolen and if it did the staff would be helpful. Hair straighteners, ladies iron and WiFi EarPods and an £18 cup flask all disappeared from our rooms but we’re told ‘small print in your contract’ advises we aren’t responsible. The food is disgusting. They gave nuts and other things people had allergies to at least 10 times. There was a lawyers petition when I left due to this. The therapists only work 9-5 in a 24/7 facility. 1 nurse though usually from an agency which is hopeless. So if you need help wait till office hours?!? Please research other places. This one costs the most monetary. You can’t leave the premises or buy food out of what they offer. No phones tv or computer and the treatment is not a patch on other rehabilitation centres locally for much better prices and more kind staff. I’ve experienced both. this place done me out of a lot. Still very angry about thieving out my room and it wasn’t us living there. It was their employees. But take your chances. Calderglen is only other one I have experienced and it’s so professional and it works. Stay safe guys x 🙏

7. lokakuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Sylvie,

Thank you for taking the time to share your experience. We aim to provide a safe and supportive environment, and we are sorry to hear that parts of your experience did not meet your expectations.

We want to reassure you that nursing staff are on site 24 hours a day and members of the therapy team work evenings and weekends. They are committed to providing safe, compassionate care. Many have lived experience of recovery themselves or within their families, and they take great pride in supporting people through what can be a very vulnerable time. We do provide secure lockers in every bedroom so that personal valuables can be stored safely, and our team is always available to discuss any other security concerns with patients. We don't allow hair straighteners and irons in bedrooms due to fire risk.

If you would like to discuss any of your concerns further, please contact us at feedback@castlecraig.co.uk, where they can be reviewed confidentially.

We wish you well in your ongoing recovery.

Saanut 5/5 tähteä

Ervaring van een moeder

Lieve zoon, vandaag is het zover. Na bijna drie maanden kom je terug uit Castle Craig Schotland. Uitgeput was je van het overleven, je was er klaar mee en klaar voor. Het begin was heel moeilijk maar je zette door met ups en downs. Je hebt je coin gehaald!! Toen ik je op kwam zoeken kwam ik terecht in een warme community, wat een fijn en betrokken personeel. Dankbaar dat jullie er voor hem waren. Op naar een nieuw begin.

28. marraskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Sandra, Thank you so much for sharing this beautiful message to your son. We are so proud of everything he has achieved and the courage it took to see his recovery through. Getting his coin is a wonderful milestone.

It was a privilege to be part of his journey, and we wish you both all the very best for the new chapter ahead.

With warm wishes,
The Castle Craig Team

Saanut 5/5 tähteä

Sadly I have spent many months in…

Sadly I have spent many months in Castle Craig over the past 3 years. They provide a loving/caring environment where we learn about this disease. They give us the tools and knowledge to move forward in life! Cannot thank the staff enough.

13. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Thank you so much for your kind words. We know how much courage it takes to keep coming back to work on your recovery and it means a great deal to us to hear this.

Wishing you all the very best on your continued journey.

With warm wishes,
The Castle Craig Team

Saanut 3/5 tähteä

Great experience with the therapist's

Great experience with the therapist's. Really was life changing. The only negative experience I had was a nurse told me to man up while I was suffering from a lot of anxiety. Felt like I was completely ignored by medical at that time. Not all but a few. Some nurses were exceptional. But I wouldn't let that experience stop you from going. Really is a great place.

13. helmikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Fitness Coach, thank you for your positive review of Castle Craig and we are pleased that you found the experience to be life changing and found many of our staff to be ‘exceptional’. We are concerned to hear of the conversation you had with a nurse that prompted you to give a 3 star rating of your overall experience at Castle Craig. We don’t have a record of this complaint and would like to look into what happened with you and address it. Would you be able to email us at feedback@castlecraig.co.uk so we can talk to you about your experience?

Saanut 5/5 tähteä

A Life Beyond Your Wildest Dreams awaits!

Excellent group Therapy, one to one therapy and support plus the seminars and lectures were always helpful and informative. Many of the Therapists and Recovery Advocates are in recovery themselves. The Castle is a huge team that works together like clockwork... therapists, advocates, medical staff, nursing, housekeeping, and of course the community of patients. I benefited greatly from Equine Therapy (facilitated by my wonderfully vivacious and empathetic therapist, Aureol), Alpaca care/ walking, art group,singing (and dancing!), acupuncture, outside and zoom AA and NA meetings and the Karaoke proved beyond doubt how joyful sobriety can be! If you put the hard work in - group, letters to self and your substance etc, 12 Steps (1- 3 usually) , attend all the seminars and workshops, individual work set by your Therapist- albeit tough and at times painful, you will certainly reap the benefits. I had been battling with alcoholism for 4 decades and after 7 weeks at Castle Craig I truly feel ready to live the rest of my life in happy recovery. Again, this has to be worked at everyday of one's life...do as they tell you: attend all the AA meetings possible, work the Steps, reach out for help and advise and embrace the Castle's Aftercare Programme. AA talks of a life beyond your wildest dreams. This can indeed be yours for the taking! Avril Barclay.

27. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Avril, Thank you for your positive and inspiring review of Castle Craig, we are really pleased to hear that you found our programme to be of benefit and we will pass this on to the team. Best wishes, Victoria

Saanut 5/5 tähteä

The facility is an awesome place that sa

The facility is an awesome place that is a life saver with all that goes with detoxification and then building up strength and wellness. The program
is well put together with regular Therapy sessions and AA/NA meetings along with the in house peers who have a lot to share on their own addiction issues. I have nothing but 5 star for the treatment I received from day 1 through to day 28, truly grateful and inspired by my experience and I will never forget Castle Craig as it's saved my life!

13. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Bobby, Thank you for your positive review of Castle Craig, we are really pleased to hear that you are doing well and found our programme to be an inspiring experience. Please keep in touch!

Saanut 1/5 tähteä

Devoid of integrity

There are many aspects of the 'treatment' provided at Castle Craig (CC) that I found concerning, but I am going to focus on the clinical negligence and medical gaslighting I experienced, which caused me great physical and psychological distress, and ultimately forced me to discharge myself.

I was prescribed the medication baclofen for my long term chronic pain whilst I was a patient at CC. I was given little information about baclofen when it was offered to me, other than the main side effect was dizziness. This medication (along with dihydrocodeine, which I had been prescribed before being admitted to Castle Craig) was abruptly stopped by one of the doctors. I was not tapered off the baclofen, as is recommended in medical guidelines. Within 12 hours of the prescriptions being stopped I started to experience a range of very unpleasant symptoms, including: headaches; chronic diarrhea; significantly increased muscular pain; agitation / anxiety; and severe insomnia. At first I had no idea why I was experiencing all these symptoms, but after a few days it occured to me that it could be withdrawal. I had had no concerns about going into withdrawal from dihydrocodeine (by this point a low dose), but given that I knew nothing about baclofen, I could only presume it was the stopping of dihydrocodeine that was causing my symptoms. I explained this to the doctor and was told that it was highly unlikely, and that what I was experiencing was psychosomatic, but I was prescribed clonidine. Clonidine did nothing to alleviate my symptoms. I continued to report all the symptoms I was suffering from and my concerns that I was in withdrawal, and kept being told that was not possible, and that it was psychosomatic - which it could not have been given I had never crossed my mind that I would go into withdrawal when the medications were ceased. I was not listened to, or believed. So after 5 days of almost no sleep (the last 3 nights in the castle I got no sleep at all), feeling horrific, confused and distressed, I discharged myself as I could no longer bear to suffer the dismissal of my suffering. 

After a few days at home I continued to experience many of these symptoms, and it occurred to me to research baclofen, and thats when I discovered that baclofen can cause very unpleasant withdrawal if stopped abruptly...The medical advice is to always taper down. My GP confirmed that it was likely I was experiencing withdrawal from baclofen.

I wrote and submitted a detailed complaint to Castle Craig, detailing as much of what I had experienced as I could. But the response I received was dismissive and gaslighting. They even provided me with the breakdown of baclofen doses I had received, claiming that this evidenced that I had been tapered down, when in actual fact they showed just the opposite. The following is copied and pasted from Castle Craig's response:
Friday 5th April • 10mg at 09:15 • 10mg at 17:15 • 10-20mg at 21:15 
Saturday 6th April • 10mg at 01:15 • 10-20mg at 21:15 
Sunday 7th April • 10-20mg at 09:15 • 10mg at 17:15 • 10-20mg at 21:15 
Monday 8th April • 10mg at 05:15 • 10-20mg at 17:15 • 10-20mg at 21:15 
Tuesday 9th April • 10-20mg at 05:15 • 10mg at 09:15 • 10-20mg at 21:15 
Wednesday 10th April • 15mg at 09:15 • 10-20mg at 13:15 • 10-20mg at 17:15 
Thursday 11th April • 10-20mg at 09:15• 10-20mg at 13:15 • 10-20mg at 21:15 
Friday 12th April • 10-20mg at 09:15 • 10mg at 17:15 
Saturday 13th April • 10mg at 05:15 • 10mg at 13:15 • 20mg at 21:15 
Sunday 14th April • 10mg at 09:15 • 10mg at 13:15 • 10mg at 21:15 
Monday 15th April • 10-20mg at 09:15 • 10-20mg at 13:15 • 10-20mg at 21:15 
Tuesday 16th April • 10-20mg at 09:15 

Average total daily doses: 
• 30th March – 4th April: 32mg
• 5th April – 10th April: 38mg
• 11th April – 16th April: 33mg 

I had to request clarification re the doses that are noted as 10-20mg, and their response stated that when it was noted as such they used the upper amount (so 20mg) to make their calculations. By including the dosage from the day I left the castle (on the 16th, before midday - so I had only had one dose) that skews the figures. If you do not use the dosage of the 16th, then it is clear that there was no reduction - and certainly no organised taper schedule. Why then does it state in my medical records from Castle Craig that "we tapered her off baclofen" (on page 341 of 350)? Why would they claim to have done something they had not, unless they realised that they should have?

This is not just gross medical negligence, but by lying and refusing to admit to any error, they are continuing to gaslight me. 

This is disgusting behaviour - especially from an organisation that utilises the 12 step programme, a pivotal part of which is to live life with integrity - which they demonstrably do not do themselves.

26. helmikuuta 2025
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We are sorry to hear that your experience at Castle Craig left you feeling this way, and we want you to know that all concerns relating to patient care are taken seriously by our team.

Out of respect for patient confidentiality, we are not able to discuss the details of individual care in a public forum. We can confirm that a detailed response was provided to the complaint raised at the time.

With best wishes, Castle Craig team

Saanut 3/5 tähteä

Because before you sign up. They are not honest about driving

Castle Craig is an expensive but excellent resource. Some amazing staff and facilities. Beautiful location, albeit difficult because your are forced to get loved one to bring stuff. Or made to use a locally owned and expensive site.
My biggest issue with them. It you will pay a lot of money for recovery which isn’t the issue.
What they don’t make clear or tell you at all. I don’t remember ever being told. That you will lose you driving licence due to your addiction. Why the don’t make that care is unsure.
I know for a fact that people recovery from addiction choose just to ignore that.
My experience has been hugely difficult as an NHS employee I am still not allowed to drive for work.

Go on Castle be honest about this don’t just minimise this in the push for sales. I was aware of even staff having having relapse and according to the DVLA this is an offence.

So not if you got there you will lose you licence for a least a year

19. toukokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Graham, Thank you for your kind words about our staff, facilities and location and we're glad these aspects of your time with us were positive.

We're sorry to hear that the DVLA driving licence implications weren't clear. This is something we cover during the admissions process, as we recognise it can have a significant practical impact on people's lives. We will take your feedback on board as a reminder to ensure this information is communicated as clearly as possible, rather than being something patients might overlook.

We wish you well in your continued recovery.

Senior Management, Castle Craig

Saanut 5/5 tähteä

It's been 4 years now since my…

It's been 4 years now since my treatment at Castle Craig for my alcohol addiction. I have had treatments before in The Netherlands, just not very effective. Call them different attempts to detox. I was never treated for my CPTSD in The Netherlands despite my diagnosis.
When I first came to Castle Craig there was not a whole lot left of me. I was scared, sad, confused, malnourished and very angry, but with the guidance of my therapist Louise and others, I started to value myself again. I left Castle Craig after 3 months of treatment with quite the toolbox to fall back on. I have been sober eversince, and I look back with a warm heart to all of the staff and my peers at the time. I am looking forward to the reunion on the 30th of June. Untill then :)

29. maaliskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Renate,

Your kind words about your therapist Louise and the wider team mean a great deal to us. It's humbling to know that your stay gave you the tools and support you needed, and that you've maintained sobriety for four years - that’s an incredible achievement.

It will be wonderful to welcome you back and reconnect at future reunions.

With warmest wishes,
The Castle Craig team

Saanut 1/5 tähteä

WORST REHAB/HOSPITAL EXPERIENCE EVER ! THEY ROB YOU OF YOUR MONEY AND YOU GET NOTHING IN RETURN BUT LIES.

Castle Craig does not live up to its reputation as a favorable hospital/ rehab. It is advisable to avoid this facility due to its inflated prices and exaggerated acclaim. The staff exhibits a lack of enthusiasm and empathy, stemming from a top-down culture that is both biased and conceited. Despite putting forth my best effort, I perceived a lack of reciprocal commitment and patience from the staff ( except for Trisha who was my therapist and I must say I got a lot out of our sessions). In my view, the facility seems to be understaffed considering the number of residents. The food quality at this facility is entirely unacceptable. As someone who follows a Muslim/Jewish vegetarian diet, abstaining from pork is a crucial dietary requirement. Despite clearly documenting this information in my file, which I personally confirmed, I was inadvertently served pork on two separate occasions. If you're a vegetarian considering this place, brace yourself for a diet primarily consisting of salads – and not the diverse kind. Expect to be limited to basic greens, tomatoes, and cucumbers, with olive oil as the only dressing option.
Additionally, obtaining alternative milk options like oat or almond milk was surprisingly challenging, especially given the high cost associated with this facility. It is disheartening that such basic dietary preferences and requirements were not adequately addressed.

I entered Castle Craig seeking help for alcohol-related issues, having previously undergone rehabilitation six years earlier. I maintained sobriety for an extended period until experiencing a relapse years later. Prior to admission, I was specifically instructed to have my home psychiatrist provide a prescription for all my medications and a summary of my long-term treatment under his care. Notably, I do not have any substance abuse problems with benzodiazepines or antidepressants.
During a Zoom session with the head psychiatrist before my arrival, I received assurance that none of my prescriptions would be altered or discontinued as long as Castle Craig received the necessary documentation from my home psychiatrist. However, on the first day at Castle Craig, I encountered a significant surprise – all of my medications, including my antidepressants, were confiscated. Despite my resistance, I was only allowed half the usual dose of one antidepressant, and my other antidepressant and benzodiazepines were completely withdrawn. This contradicted the explicit assurances provided during my pre-admission Zoom meeting.

This unexpected turn of events felt like a calculated move to exploit financial gains, creating a stark contrast to the promises made by the lead psychiatrist over Zoom. Such deceptive practices are not only unprofessional but also pose a serious threat to my mental health. Castle Craig employs inexpensive, biased, and neglectful doctors who do not adhere to any standards. They refuse to clarify the diagnosis or its implications.

Among the nursing staff, there were 3-4 exceptionally kind nurses, but unfortunately, the remainder displayed arrogance, restlessness, and a distinct lack of interest in their duties. One individual, Guy, a male nurse who appears to be working well beyond retirement age, stood out in my experience. He often spent extended periods sitting and playing his guitar in the nurses' office, and he seemed irritated whenever approached for medication or to address a query.
What troubled me more was his disregard for hygiene when dispensing my medications. He failed to use gloves every time, and I even witnessed him putting his finger in his mouth before proceeding to dispense my meds without gloves. In a separate incident, he handed me someone else's medication, which I almost took. It only became apparent that they weren't mine when he asked about my nasal spray usage. When I clarified that I didn't use nasal spray and identified myself as Sara, he hurriedly retrieved the wrong meds, took an additional 10 minutes to rectify the mistake, causing further frustration.
Despite the simplicity of having all my meds in one box, unlike other nurses who efficiently handle the task in 2 minutes, Guy consistently took 10-15 minutes each time, adding to the overall dissatisfaction with the nursing care. (to be continued in next review...)

1. joulukuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Sara,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that your time at Castle Craig fell short of your expectations in a number of areas, and we appreciate you acknowledging the positive aspects of your stay, including your sessions with your therapist.

We take all concerns relating to patient care, communication and dietary requirements very seriously and we are sorry that your experience did not reflect the standards we strive to uphold.

With best wishes,
Senior Management, Castle Craig

Saanut 2/5 tähteä

There But For The Grace Of God Go I!!!!

Although my stay there was many years ago never felt I had enough self-esteem at time to say what I really thought. Also probably case of taking blame on board as I signed out. But it never was what it was cracked up to be. They claim that you need to come here to get 12-step recovery but took a fortune per week for privilege. I was told could see counsellor whenever I wanted but they were hardly ever available. You were just left sitting there endlessly with only Big Book and Blue book to read. They did these petty little checks to see if anyone was hoarding chocolate, not as if I was there for eating disorder. I got friendly with girl there and we both decided to leave this boring place together. They physically stopped us from doing so and separated us, so we both had to sign out at different times and travel back solo. Fortunately we met up with each other a while after we were separated. They also pretended that they had lost my bankcards and left me with only my bus fare. They later sent the cards in the post, by which time I'd already cancelled them and got replacements. This was a nightmare. I also remember having to speak to the doctor about my medication and thought she had real bad attitude, as if patients aren't supposed to talk to doctors about their medication. Always thought she was the one with the problem. I'm 28 years sober now, no real thanks to this place. But perhaps some seed was dropped and I realised I had to do something about myself.

11. lokakuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Michael, Thank you for sharing your experience and congratulations on 28 years of sobriety - that is a tremendous achievement. With best wishes, the team at Castle Craig.

Saanut 1/5 tähteä

Ze houden je aan het lijntje voor weken…

Ze houden je aan het lijntje voor weken en beloven bergen. Puntje bij paaltje kunnen ze je niet helpen en ben je weer terug bij af.

30. elokuuta 2023
Oma-aloitteinen arvostelu
Castle Craig, UK-logo

Vastaus yritykseltä Castle Craig, UK

Dear Marlies, we are sorry to read your review. We recommend reaching out to Castle Craig Nederlands who will have managed your full patient case to send your feedback.

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin