Teknisk Landsforbund Arvostelua 144

TrustScore 4/5 tähteä

3,8

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

Som nyt medlem af TL fagforening har jeg oplevet en stor støtte og forståelse i forbindelse med min fyring. Allerede fra starten har jeg følt, at jeg havde en tryg hånd i ryggen, hvilket gjorde det le... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Teknisk Landsforbund tilbyder et højt niveau af faglig fællesskab og repræsenterer og understøtter mig i overenskomstspørgsmål på det private arbejdsmarked. Og så er det rart at være medlem af et fo... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

TL har været en stor hjælp for mig. De er altid imødekommende og lette at få fat i, når man har brug for rådgivning eller støtte. Derudover tilbyder de et bredt udvalg af aktiviteter og kurser, som bå... Näytä lisää

Saanut 2/5 tähteä

Virkelig en for dårlig oplevelse. Der har ikke været en TR eller lignede til stede på Sjælland selvom jeg er ansat på Sjælland. Mit navn bliver stavet forkert gentagende gange i officielle mails t... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Ammattiliitto

Yrityksen kirjoittama

Teknisk Landsforbund er et fællesskab af 24.999 kreative specialister.


Yhteystiedot

3,8

Hyvä

TrustScore 4/5 tähteä

144 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 100 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 2 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

TL er en stor ”rodebutik” af…

TL er en stor ”rodebutik” af dårlig/forkert/manglende rådgivning - En dinosav fra fortiden – Et godt råd fra undertegnede er derfor – HOLD JER VÆK! - Kunne jeg give 0 stjerne, var det det de skulle have.
Her er sidste hændelse med TL, som ligger til grund for min dårlige anmeldelse:
1) 8/4 modtager jeg en mail, fra TL’s a-kasse, hvor jeg får at vide, at jeg har optjent 17 dages feriedagpenge.
2) Melder ferie på arbejde og udfylder feriedagpenge ansøgningen.
3) 3/7 Får jeg en ny mail med besked om, at mine feriepenge vil gå ind på min konto i næste uge.
4) 7/7 modtager jeg 2 brev. Det første er en udbetalings specifikation på 4405 kr. Godt nok ikke meget, at holde 17 dages ferie for. Ringer derfor til TL. Får at vide, at der er fejl i mange udbetalinger og der bliver arbejdet på sagen. Modtager senere på dagen endnu et brev, hvor jeg pga. restance til skat, skal have udbetalt 0 kr ??? Ringer til skat og får at vide, at jeg ikke skylder, men har 265 kr tilgode???? Skriver et lang brev til TL for, at høre hvad de har gang i!
Får aldrig svar!
5) 8/7 Sker der noget… LOL…. Modtager et brev, hvor jeg nu får at vide, at jeg kun har ret til 4 dages ferie?????? - Man kan blive så træt! Får ikke lige gjort noget ved sagen, da jeg som sagt er taget på ferie – MEN……..
6) 14/7 (Stadigvæk på en noget sparsom ferie) Modtager jeg så følgende: ”Afgørelse i din sag om feriedagpenge” Jeg er ikke berettiget til feriedagpenge da jeg er seniorjobber!
Tak for kaffe – Man er åbenbart ikke berettiget til ferie, når man er senior jobber. Anyway -Hvor fa’en skulle jeg vide det fra – Har aldrig prøvet at være seniorjobber før :O) M E N, - Teknisk landsforbund må da have haft masser af fortilfælde og burde advare mig og IKKE sende en meddelelse om, at jeg har 17 dages ferie.

Skulle nogen være interesseret i yderligere dokumentation, er jeg leveringsdygtig i yderligere 2 forløb og tro mig - De er endnu værre end ovenstående.
De kan desværre ikke komme med her pga. Trustpilots regel om, at anmeldelser kun må være et år gamle :O(

21. heinäkuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Finn

Vi er kede af, at du har haft en dårlig oplevelse med TL, og at du føler, at vi er en rodebutik.

Vi kan selvfølgelig ikke sagsbehandle på nettet, men her er vores svar på det, du har oplevet.

Den 23. december 2019 sender vi dig et brev, som fortæller, at din dagpengeret ophører. I brevet står også, at du ikke længere har ret til dagpenge, men seniorordningen, såfremt du er tilmeldt efterlønsordningen.

Du kan gå ind på Medlemsportalen og læse brevet:
https://tl-medlem.medlemsportalen.dk/

Den 8. april 2020 modtager du en mail, fra TL’s a-kasse, hvor du får at vide, at du har optjent 17 dages feriedagpenge. Brevet sendes automatisk ud fra vores medlemssystem.

Men der står også i brevet, at du kun er berettiget til feriepengene, hvis du er dagpengeberettiget. Og da du ikke er dagpengeberettiget, er du derfor heller ikke berettiget til feriepengene.

Desværre – og det vil jeg gerne beklage – går din ansøgning om feriepenge automatisk igennem uden at have været behandlet af en sagsbehandler. Og det er først, da du ringer til os, at vi finder ud af, at ansøgningen om feriepenge skulle have været afslået.

Sagen omkring skat kan jeg desværre ikke svare på, da vores sagsbehandler er på ferie, og jeg derfor ikke kan få nogle oplysninger om sagen.

Jeg håber, at dette besvarer de fleste af dine spørgsmål. Men hvis du har flere spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive til mig på: iba@tl.dk

Venlig hilsen Irene, a-kasse-leder i TL.

Saanut 1/5 tähteä

Godkendt svindle virksomhed

Jeg gik fra min bachelor til kandidat i januar, der skete bogle fejl under min transfer. Har haft dialog med flere ansatte, den ene fortæller mig at han ordner det.
6 måneder senere, dumpede en regning ind på 4500 kr ca.

Ringer ind for at få det afklaret, løsningen er: at jeg kan betale eller blive smidt ud.

Jamen det er jo nemt med en su på 5200 ( husleje 4200 + mobil 99+ netflix 120 så udgifter for 4400 kr)

Så det var mit forløb hos tl, kan forstå på flere af mine medstuderende at de har oplevet det samme.

Så en simplet løsning på undgå studerende i deres a kasse.
Sikke et fusker firma

2. heinäkuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Simon
Det lyder lidt rodet, det du beskriver.
Vil du ikke skrive til mig på sbr@tl.dk, så vil jeg gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvad der er hoved og hale i det her. På forhånd tak.
Susanne, TL

Saanut 1/5 tähteä

Vælg en god sagfører i stedet ... TL er spild af penge!

Kunne jeg give minus 1 milliard stjerner, havde jeg gjort det. Jeg kan kun give de andre ret i, at det er en rædselsfuld A-kasse. Jeg kom hjem fra Tyskland i 2009 efter et endt arbejdsforhold dernede. Der gik over seks (6!) måneder, før jeg fik min første udbetaling med tilbagevirkende kraft. Jeg måtte i den mellemliggende periode låne mig frem, udskyde regninger med rykkere til følge osv fordi de inkompetente kludrehoveder i Aarhus aldrig havde haft nogen klienter før, der kom fra udlandet. Det klagede jeg naturligvis over, men fik ikke medhold af i deres interne klagesystem. Jeg bragte det videre til ankestyrelsen, der udover at give mig medhold også gav A-kassen i Aarhus en kæmpe røffel og adskellige indskærpelser. Desværre kunne ankestyrelsen ikke pålægge A-kassen at betale de omkostninger, det havde betydet for mig at være uden indkomst i 6 måneder. Jeg meldte mig efterfølgende ud af både A-kasse og fagforening, da de aldrig har været nogen hjælp. Teknisk Landsforbund har tværtimod for mig været ensbetydende med endeløse, ligegyldige korrespondancer om rigide detaljer. De var på intet tidspunkt interesserede i at hjælpe - de stod derimod klar til at spænde ben for mig, da jeg kom hjem til Danmark. Teknisk Landsforbund - værste A-kasse overhovedet!!!

4. kesäkuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Bo
Din anmeldelse handler om et forløb i Teknikerens A-kasse, der skete for 11 år siden. Det kan vi desværre ikke gøre noget ved nu. I henhold til Trustpilots retningslinjer bør anmeldelser være baseret på køb/serviceoplevelse inden for det seneste år. Du kan evt. læse dem her:
https://dk.legal.trustpilot.com/for-reviewers/guidelines-for-reviewers
Må du have en god dag
Venlig hilsen
Susanne, TL

Saanut 1/5 tähteä

Helt forfærdeligt

Har været medlem af deres fagforening og A-kassen i flere år, og har haft utallige forfærdelige oplevelser med dem.

Da jeg var nyuddannet designer og skulle til møder hos TL, havde de ingen forstand på mit felt overhovedet, og er en gang blevet rådet til at blive pædagog istedet (som introvert og utålmodig - en virkelig dårlig idé) og en anden gang rådede man mig til at tage mine dagpenge med til en eksotisk destination - selvom der ikke ville være jobmuligheder for mig der, men bare for at have det sjovt.

Har haft maaaange forfærdelige oplevelser med dem, men for at gøre det kort;

- Fejl i udbetalingerne sker stort set hver gang
- De er ekstremt svære at få fat på - har ofte siddet i kø i telefonen i evigheder, bliver sendt videre 6-7 gange i løbet af et opkald, da ingen af dem ved noget som helst og mails tager ugevis at få svar på.
- Kommunikationen internt er dybt godnat - alt bliver tabt mellem stolene
- Og sidst men ikke mindst, taler de ekstremt nedladende til dig. At være jobsøgende er ekstremt hårdt, ensomt, skræmmende og det tærer på ens selvværd. Det er min mening at fagforeningen og A-kassen skal fungere som en hjælpende medvind fremfor, som TL, at spytte på en mens man ligger ned.

Lyttede heldigvis aldrig til dem, og blev ikke pædagog, men sidder nu i lige netop den stilling jeg drømte om. Det er dog først nu, alt for sent, gået op for mig at ikke alle A-kasser er nedladende, ignorante og dybt inkompetente. Dumt.

Gør ikke som mig - vælg en anden A-kasse.

3. kesäkuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Kære Louise
Tak fordi du skriver. Vi er virkelig kede af at høre, at du har dårlige erfaringer med TL.
Det vil vi rigtig gerne i dybden med. Hvornår er det sket? Hvilken afdeling var du tilknyttet?
Vi kan ikke se, at en Louise Hanster har været medlem hos os. Hvis det er lang tid siden, at du har været medlem, hvad får dig så til at skrive nu? Hvis du har lyst til at uddybe, må du meget gerne skrive til mig på sbr@tl.dk. Så vil jeg sørge for, at din anmeldelse kommer til rette vedkommende.
Men super at høre, at du er landet i en drømmestilling. Tillykke med det.
Venlig hilsen
Susanne, TL

Saanut 1/5 tähteä

Vejledningen og service har været…

Vejledningen og service har været forfærdelig.

27. toukokuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Murat
Det er vi selvfølgelig kede af at høre. Hvis du har lyst til at uddybe lidt mere, så er du velkommen til at skrive til mig på sbr@tl.dk, Så har vi bedre mulighed for at finde ud af, hvad det drejer sig om. Håber at høre fra dig.
Venlig hilsen
Susanne , TL.

Saanut 5/5 tähteä

Havde brug for vejledning fik hurtig reaktion

Havde brug for vejledning fra TL vedr. tidligere uddannelse.
De var yderst forstående og reagerede hurtigt og formidlede kontakt til rette person med det samme. Er meget imponeret over den hjælp jeg fik.

17. toukokuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Rikke
Tak for din anmeldelse. Den er vi glade for. God vind fremover.
Venlig hilsen
Susanne , TL

Saanut 1/5 tähteä

Kan kun tilslutte mig alle de dårlige…

Kan kun tilslutte mig alle de dårlige tilkendegivelser og oplevelser med TL og især TAK.
Jeg har været medlem siden 1986 som trofast betalende medlem af både fagforeningen og TAK.
Har meldt mig ud af fagforeningen og nu kun medlem af TAK.
aktivitetsniveauet er faldet konstant gennem årene, var faglig aktiv som maskintekniker i flere udvalg og deltog sidste gang i 2010 i maskinteknikernes årsmøde i Sønderborg et vældig fint arrangement, siden er det gået ned ad bakke også TL,s arrangementer med virksomhedsbesøg og faglige relevante kurser.
Jeg kan godt se, at jeres faldende medlemstal betyder mindre indtægt i kassen, men jeres faldende aktivitetsniveau og sjuskede sagsbehandling er gift for TL,s virke i fremtiden.

6. toukokuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Kære Henning

Vi er kede af, at du har oplevet en sjusket sagsbehandling. Det er selvfølgelig ikke sådan, det skal være, og du er meget velkommen til at skrive til os på mdh@tl.dk, hvis du vil have, vi skal se nærmere på det. Vi er også kede af, at du oplever, at TL har et faldende aktivitetsniveau. Vi har de senere år haft ca. 400 kurser og arrangementer årligt fordelt over hele landet (tl.dk/kurser). Alle medlemmer kan som hovedregel deltage i alle kurser og arrangementer. Vi har derudover en række faglige netværk, hvor aktivitetsniveauet kan svinge alt efter, hvad de prioriterer. Medlemmer er altid velkomne til at skrive til os, hvis de har forslag til kurser og arrangementer. Vi har i 2017 og 2019 desuden afholdt TL Fagfestival i Fredericia med faglige oplæg. Det deltog mere end 500 medlemmer i. Vi er som sagt kede af dine oplevelser, og håber, du vil genoverveje dit medlemskab.

Venlig hilsen
Maria Damm-Hansen, faglig chef i TL

Saanut 1/5 tähteä

Et system der på ingen måder fungere..

Jeg er taknemmelige over det danske dagpengesystem, jeg er et tålmodigt menneske og jeg har fuldforståelse for mennekser kan lave fejl - men TL’s a-kasse har et system der ganske enkelt ikke fungere.

Jeg har været medlem i flere år og har nu haft brug for deres A-kasse i knap 6måneder.

I den periode:
- Har de ikke én eneste gang udbetalt mig den rigtige sats dagpenge
- Kontingentregningerne er på nye, med deres egne ord “skøre”, beløb hvergang
- Jeg har ingen dagpenge fået udbetalt denne måned - en fejl tre mennekser nu har lovet at rette op på, men jeg ved næste opkald finder ud af intet er sat i værk..
- De nægter udbetale / rette op på en fejl jobcenteret har kontaktet dem om flere gange og har alt dokumentation til at bekræfte.
- Jeg har selv måtte udregne og redegører for vores mellemståender så vi kunne blive kvit - trods det har jeg stadig tilgodehavende jeg ikke kan få udbetalt.

Jeg har desværre ikke tal på hvor uendelig mange timer jeg har brugt på at tjekket op på, regnet på og snakket med de ellers søde mennekser hos TL. Men systemet sejler og ingen kan finder ud af hvorfor uorden sker eller hvordan man skal rette den op. Bare den seneste måned er jeg tre gange blevet lovet at de vil kigge på tingene og ringe tilbage - jeg hører aldrig fra dem igen og næste gang jeg kontakter dem, finder jeg ud af intet er sat i værk.

TL har absolut ingen respekt for hvor afhængig man er af at få udbetalt de penge man har ret til.

4. toukokuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Ann-Sofie Lund
Vi er rigtig kede af, at du har haft den oplevelse hos os. Som du er inde på, så skyldes det bl.a. et nyt IT-system. Lige nu knokler vi som sindsyge for at rette op på det. Hvis du skriver dit telefonnummer i en mail til a-kassens chef Lone Varslev (lvp@tl.dk), vil vi rigtig gerne have mulighed for at ringe til dig, så vi sammen kan gennemgå din sag og finde en løsning.
Venlig hilsen
Susanne, TL.

Saanut 1/5 tähteä

Hold jer langt væk fra teknisk…

Hold jer langt væk fra teknisk landsforbund! Find en anden a kasse og fagforening. De er flabede i telefonen og svarer ikke på simple spørgsmål. Jeg har været tilmeldt under min uddannelse, som ophørte d. 16/12-19.
D. 1/4-20 får jeg er regning for en mdr. Fagforegning På 393 kr. Jeg ringer og siger jeg ikke vil være medlem og ikke vil betale regningen, jeg får at vide jeg skal melde mig ud på medlemsportalen. Og at jeg skal betale, for sådan er reglerne (hvilket ikke passer, konstruktør foregningen og ase kræver ikke betaling hvis ikke man vil være medlem) Jeg gør dette, og ringer derefter til en sur dame. Der fortæller mig at foruden den regning jeg i forvejen ikke vil betale, så skal jeg også lige betale for en mdr. Mere, da det er indeværende mdr. Plus en mdr. Når man opsiger sit abonnement hos dem. Problemet er bare at de med vilje har sendt mig regningen så jeg får den, den dag den skal betales, så jeg ikke har kunnet nå at opsige mit abonnement inden denne dato, nemlig d. 1/4. Det er jo bondefangeri! Da jeg så ringede for at snakke med økonomi Afdelingen, fik jeg fat i samme sure dame der hånligt kunne fortælle mig at det var min egen skyld. Og at jeg desuden ikke kunne blive meldt ud under overenskomst forhandlinger, jeg spurgte hvor jeg skulle vide fra, at der var overenskomstforhandlinger, hun sagde det stod et sted på deres hjemmeside.. Teknisk Landsforbund... jeg har andet at lave end sidde og granske jeres hjemmeside, for noget jeg ikke ved jeg skal lede efter?
-Jeg vil foruden dette opslag fortælle alle jeg kender, der læser på den skole jeg gik på at de skal holde sig LANGT væk fra jer, derudover vil jeg gøre alt andet der står i min magt for at fortælle folk hvordan i driver forretning. Skam jer.!

8. huhtikuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Rasmus

Tak for din anmeldelse. Vi beklager meget, at du føler, at du har fået et uvenligt svar.

Da du meldte dig ind i Teknisk Landsforbund var du studerende, og det kostede dig derfor ikke noget. I de tre første måneder efter din dimission har du også været gratis medlem. Herefter er det meningen, at du skal betale for dit medlemskab.

Det fremgår af det materiale, du har fået tilsendt i forbindelse med din indmeldelse.

Det er altid muligt at melde sig ud af Teknisk Landsforbund. Det skal blot ske med en måneds varsel fra den 1. i måneden.

Når vi er i gang med overenskomstforhandlinger, og det er vi i år, så er der en kortere periode, hvor det ikke er muligt at melde sig ud. Det er fra det tidspunkt, hvor der er afgivet konfliktvarsel og frem til overenskomstresultaterne er godkendt af TL’s medlemmer.

I den periode er det ikke muligt at melde sig ud af Teknisk Landsforbund.

Indsender du en udmeldelse til os i denne periode, registrerer vi den og regulerer din udmelding efterfølgende.

Med andre ord, så kommer du ikke til at skulle betale for længere opsigelsesvarsel end normalt. Dvs. en måned fra den første i måneden.

Håber det giver mening.

Venlig hilsen
Susanne, TL.

Saanut 2/5 tähteä

Vælg en anden a-kasse

Vælg en anden a-kasse. De er ekstremt lang tid om at svare på simple henvendelser, og der bliver kun reageret når man til sidst mister tålmodigheden og må sende "sure" mails afsted, for at få en respons. Utroligt irriterende at blive tvunget til at opføre sig på en måde, som man egentlig ikke har lyst til

24. maaliskuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Louise
Vi beklager meget, at du har haft den oplevelse. Lige nu er vi desværre udfordret af tekniske problemer med vores medlemsystem, oprettelse af hjemmearbejdspladser til vores medarbejdere mm.
Venlig hilsen
Susanne, TL.

Saanut 1/5 tähteä

Jeg er i stor frustration over min…

Jeg er i stor frustration over min a-kasse!
Jeg kom tilbage efter 2,5 år i udlandet. Jeg havde været i forbindelse med en medarbejder fra TL inden, som forsikret mig, at det skulle nok gå at komme hjem og få dagpenge igen, selvom kontrakten var lidt "alternativ". Alligevel godtog TL aldrig det år som en del af min optjening til ny dagpengeret og jeg har ikke fået det somen del af min anciennitet. Heldigvis var jeg på en mere alm. kontrakt det sidste år.
Det tog dem dog over 1,5 mdr. at få mig ind i ind i systemet igen, og jeg fik først mine dagpenge fordi jeg konstant troppede op og fordi jeg kæmpede bravt og forklarede hvor håbløst, det så ud økonomisk. Til sidst fik jeg dagpenge den 20 dec.... Den 24 Dec.(JULEAFTEN) fik jeg et brev om at jeg ikke levede op til jobsøge-reglerne og de ville have mig under opsyn. Det er på trods af jeg havde fulgt reglerne 100 procent efter mit info møde den 10. dec., hvor jeg i øvrigt var blevet oplyst at reglerne med 2 jobs i joblog osv. ville gælde fra.
Nu er jeg så allerede blevet trukket en karensdag, selvom jeg har været på dagpenge i Danmark siden 8 nov. Dvs. under 3 mdr. Og ingen kan rigtig forklare mig hvorfor, men vil vende retur. Derudover har jeg endnu ikke oplevet at jeg får svar gennem deres mailportal. Jeg må altid ringe eller troppe op. Og oftes bliver jeg undskyldt med at min sagsbehandler er langtids-sygemeldt. Men burde jeg så ikke få en ny fast afløser, som tager sig af sagerne? Og i morges da jeg ringede kl. 10:00 blev der først smækkede på, og ved næste opkald så blev jeg stillet om til omstillingen, og da jeg så af omstillingsdamen blev stillet tilbage til A-kassen var jeg nr.8. i køen, da jeg kommer igennem og spørger "hvad det handlede om?", fik jeg af vide at der var stor sygdom. Det er jo rigtig ærgerligt og synd at der er så stor sygdom og fravær, men måske lidt flere ansatte? Så dem som er der ikke går ned med stress pga. frustreret medlemmer. Jeg føler mig i hvert tilfælde ikke tryk ved TL´s forsikringer om at man bare kan tage job i udlandet og nemt vende retur til dem, på at de besvarer mine mails og på at de vender retur på et svar om hvorfor jeg skal trækkes en karensdag allerede... Og jeg underkender ikke at der er søde medarbejder, som virkelig er hjælpsomme og dygtige, men jeg tror de er underbemandet og at deres IT system er virkelig dårligt...

30. tammikuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Sara
Tak for din anmeldelse. Vi er kede af, at du har haft den oplevelse hos os, og din anmeldelse er sendt videre til den pågældende afdeling, som vil tage hånd om den.
Venlig hilsen
Susanne, TL

Saanut 1/5 tähteä

TL’s Medlemsportalen er da den værste…

TL’s Medlemsportalen er da den værste IT opgradering jeg nogensinde har oplevet. Det gamle system fungerede upåklageligt, men nu kan man ikke åbne udbetalingsspecikationerne under Indbakke, og har derved ikke mulighed for at se en specifikation af ens dagpenge udbetalinger.

Man får heller ikke sendt en mail/sms længere når man f.eks. har været inde og udfylde månedens ydelseskort. Det gjorde man med det gamle IT-system, men den service synes TL tilsyneladende ikke længere, at man som medlem har ret til.

Enten bør TL tage deres serviceniveau op til fornyet overvejelse, eller også bør de se at skifte deres IT medarbejdere ud, for ingen af delene lever op til standarden mere.

25. tammikuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej ASMR Hygge
Tak for din anmeldelse. Vores nye Medlemsportal arbejder anderledes end den gamle, fordi den er designet i en browser. Det betyder, at kvitteringer og deslige er synlige på en anden måde end tidligere.
Når du åbner et et link i Medlemsportalen (en vedhæftning), lægger det sig nede i venstre hjørne, hvis du bruger Chrome som browser.
Når du sender en besked eller udfylder en blanket (dagpengekort) via Medlemsportalen, får du en grøn kvittering oppe i højre hjørne.
Hvis du fortsat har problemer eller spørgsmål til systemet, så tøv ikke med at skrive en besked til os på Medlemsportalen, så vil vi meget gerne hjælpe dig videre.
Venlig hilsen
Susanne, TL

Saanut 1/5 tähteä

Lange svartider eller intet svar.

Jeg har over flere uger forsøgt at komme igennem til rette vedkommende hos TL, både på telefon og på mail. Sagsbehandlerne ringer ikke tilbage og er umulige at træffe, 2 gange har jeg oplevet at jeg er blevet smidt af efter mange minutters ventetid i røret.

Inden jul ringede jeg for at undersøge fagforeningens tilbud ift. efteruddannelse og kurser og fik svaret at en lille organisation som TL ikke har sådanne tilbud. Det har de simplethen ikke råd til. Det er mig derfor en gåde hvad jeg kan bruge en fagforening som TL til, når jeg hverken kan få hjælp ift. sagsbandling (står over for kommende barsel), kan få afklaring på simple spørgsmål, eller ift. sparring/støtte til efteruddannelse og vejledning heromkring.

20. tammikuuta 2020
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Lotte
Det lyder ikke til, at du har fået den service, som du fortjener, og som vi gerne vil give vores medlemmer. Hvad der er gået galt, ved jeg ikke. Et nyt medlemssystem har givet os en masse udfordringer de seneste måneder. Men hvis du vil give os en chance til, så skriv venligst til mig (sbr@tl.dk) og jeg vil sørge for, at du bliver kontaktet og hjulpet videre.
Venlig hilsen
Susanne, TL
sbr@tl.dk

Saanut 5/5 tähteä

Jobkonsulent Britt Karstensen

Jeg havde en super god samtale med Britt, som nyuddannet, kan man hurtigt komme til at føle sig lidt usikker på egne evner, når når jobbet ikke kommer så hurtigt som man kunne håbe. Britt var super god til at høre og forstå de udfordringer jeg havde og give gode og konstruktive råd samt fornyet inspiration til at gribe jobsøgningen an. Kan kun anbefale at booke en tid hos hende.

28. marraskuuta 2019
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Mette
Tak for din anmeldelse. Godt at høre, at du har fået inspiration til videre jobjagt.
Held og lykke :-)
Venlig hilsen
Susanne, Teknisk Landsforbund.

Saanut 1/5 tähteä

PAS PÅ!

Ved indmeldelse, forsøgte jeg i første omgang at gøre det via formularen på hjemmesiden. Jeg ønskede kun at blive medlem af a-kassen, men da jeg ikke kunne se andre muligheder end at indmelde mig i både a-kasse og fagforening, droppede jeg det. Dagen efter blev jeg ringet op af e medarbejder fra TL, som sagde at han kunne se jeg havde prøvet at tilmelde mig, men var stoppet.

Jeg forklarede ham sagen, at jeg kun ønskede medlemsskab af a-kassen og ikke fagforeningen, men kunne ikke få det til at virke i formularen. Han sagde at det var ikke noget problem og det kunne vi ordne med det samme. Jeg blev indmeldt og tænkte i første omgang at det var god service.

3 måneder senere ser jeg på min netbank at TL havde trukket et meget stort beløb, taget i betragtning at jeg kun var medlem af a-kassen. Jeg ringede til ringede for at høre hvad der kunne være sket. De sagde at det var opkrævning for medlemsskab af fagforeningen og a-kassen. Jeg forklarede dem min situation og at jeg absolut ikke ønskede at være medlem og havde aldrig bedt om det. Dertil bliver der svaret at de havde fremsendt mig en notifikation herom på mit TL.

Uforstående tjekker jeg mit TL under a-kasse fanen, som jeg hele tiden har haldt øje med, men der var ingenting. Det varførst da jeg kigger inder faner som fagforening og kontingent at jeg ser at de 1½ måned efter min indmeldelse har sendt mig et brev om at jeg ved indmeldelse var blevet tilmeldt gratis fagforening i 3 måneder og derefter skulle betale.

Da dette aldrig havde været mit ønske og jeg var overbevist om at der var sket en menneskelig fejl, tager jeg kontakt igen og forklarer dem at der må være sket en fejl og jeg ikke havde set beskeden, fordi jeg ikke havde nogen grund til tjekke de andre faner, da jeg ikke abonnerede på dem. Normalvis kommer der også en notifikation om jeg at jeg har fået brev i mit TL. Den meddelelse, plejer jeg at få på min private mail, men der var ikke kommet noget i dette tilfælde.

TL vælger hårdnakket at holde fast i at der ikke er sket en fejl og at jeg har indmeldt mig og at jeg jo sagtens kan sige sådan når det er ord mod ord.

Jeg er fuldstændig lamslået over den behandling jeg har fået.

23. lokakuuta 2019
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund


Hej Jon
Tak for din anmeldelse. Der må være sket en fejl ved din indmeldelse, og det retter vi nu op på.
Pga. persondataforordningen har vi valgt at besvare din henvendelse mere detaljeret via "Mit TL". Hvis du har yderligere spørgsmål, er du også velkommen til at ringe til mig.

Venlig hilsen

Camilla Falko
Teamleder
M: 51 57 24 30

Saanut 5/5 tähteä

Succesfuld Jobsparring

Udover at være gratis tilmeldt til a-kassen som studerende, stod jeg efter min uddannelse, ikke helt sikker på hvilke jobs, mine kompetencer passede med. Jeg ringede til min afdeling i Hillerød fordi jeg tænkte måske min fagforening (jeg ikke helt ved om jeg faktisk er medlem af) kunne hjælpe mig med noget jobsparring. Jeg lavede en aftale med Jannik en måned frem. Fast forward til en måned frem, hvor jeg nogle uger forinden, havde fundet et job på instagram, jeg visualiserede mine kompetencer ville matche med. Jeg tog jobopslaget med til Jannik. Først talte vi om min tvivl med mine kompetencer, hvor vi fandt frem til hvilke kompetencer jeg især kan spille på. Derefter fik jeg sparring til CV men endnu vigtigere; at ringe på jobopslaget. Jeg fik lov til at blive på kontoret indtil jeg havde sammensat en kort række spørgsmål til jobbet jeg ville ansøge. Derefter ringede jeg og lagde en telefonsvarer. Senere blev jeg ringet op af den ansvarlige i virksomheden, og vi havde en samtale om jobbet på 20 minutter. Baseret på informationen fra min samtale i telefonen skrev jeg en målrettet ansøgning. Fokus lå på ikke at undersælge mig selv og fokusere på hvordan jeg matchede fagligt med virksomheden. Nogle dage efter blev jeg kaldt til samtale. Samtalen gik fint og det var "kun marginale forskelle, og mangel på erfaring med CMS" der gjorde jeg ikke fik jobbet. Jeg var én ud af 3 indkaldte ansøgere. Jeg havde ikke forventet at blive kaldt ind. Hele processen lærte mig utroligt meget om hvordan jeg fremover kan og vil ansøge nye jobs. Helt klart anbefalelsesværdigt for andre nyuddannede og studerende at melde sig ind i fagforeningen og benytte denne mulighed for udvikling!!!

21. lokakuuta 2019
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Toke
Tak for din anmeldelse. Det er godt at høre, at du føler dig hjulpet godt på vej.
Håber snart du lander dit første job. Held og lykke.
Venlig hilsen
Susanne, Teknisk Landsforbund

Saanut 5/5 tähteä

Absolut super fagforening.

Jeg er medlem hos Teknisk Landsforbund og vil hermed gerne benytte lejligheden for at sige tak til de venlige og hjælpsomme medarbejderen fra TL SydVest.
Jeg også anbefaler deres bred og godt tilbudt af interessante kurser og arrangementer.
Jeg giver meget gerne 5 glad stjerne🌞🌞🌞🌞🌞 for de venlige og hjælpsomme medarbejder hos TL SydVest 😘

17. lokakuuta 2019
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Kære Evy
Tak for din positive anmeldelse.
Venlig hilsen
Susanne, Teknisk Landsforbund.

Saanut 1/5 tähteä

Hjælp til overenskomst.

Vi kontaktede teknisk landsforbund (Midt) for at bede dem om hjælp til og lave en overenskomst med vores arbejdsgiver, de første 2 måneder gik dialogen rigtig godt, hvorefter vi blev holdt hen i 6 måneder med tomme løft om at udkastet ville være færdig i "næste uge". da vi så kontaktede afdeling Midt for at få lidt support til og komme videre kvitterede de med en SMS besked om deres medarbejder er meget hængt op og derfor ikke kan sige hvornår de kan have noget klar til os.
Meget useriøst og uprofessionel opførsel fra en fagforening da vi her efter 8 måneder ikke har opnået en eneste ting andet end at vi har spildt vores tid.

5. syyskuuta 2019
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Casper
Det er vores medlemmer, som gennem deres månedlige kontingent finansierer vores jurister og sagsbehandleres løn.
Da du ikke er medlem af Teknisk Landsforbund, kan vi desværre ikke hjælpe dig. Det vil ganske enkelt ikke være rimeligt over for alle vores betalende medlemmer.
Det håber jeg, du kan se det fornuftige i. I øvrigt er der på den virksomhed, hvor du arbejder, allerede overenskomst.

Venlig hilsen

Jens Ole M. Olesen
Formand for TL MidtVest

Saanut 5/5 tähteä

Super sparring

Jeg kontaktede TL vedr. karriererådgivning og fik hurtigt en aftale med Jannick Stage i stand.
I dag var jeg så hos TL på Nørrevold, KBH og havde en rigtig god og effektiv lille time med Jannick, som stillede de helt rigtige spørgsmål, og vi nåede at komme rundt om flere ting, og jeg føler jeg er mere afklaret og har en masse ideer med mig.
Det kan jeg kun anbefale, hvis man er lidt i tvivl om hvad vej, man kan/skal gå.

4. syyskuuta 2019
Oma-aloitteinen arvostelu
Teknisk Landsforbund-logo

Vastaus yritykseltä Teknisk Landsforbund

Hej Lotte
Tak for din anmeldelse. Dejligt at du fik nye idéer og en afklaring med hjælp fra vores karriererådgivning.
Venlig hilsen Susanne, Teknisk Landsforbund

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin