Cornish Gems Arvostelua 

273
•
TrustScore 3.5/5 tähteä

3,3

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

We have just returned from a wonderful week in Cornwall with Cornish Gems. We stayed at Mill Leat in Mousehole and the property made the holiday as it was so well located in the village near the harbo... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

we were booked in to Bosavallam - a Cornish Gem holiday. There is no air conditioning in the 2 cottages. As you know, it was 35 degrees this summer. WE discussed the situation with Cornish Gems and s... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

Absolutely stunning property in St Ives with luxury furnishings making it a super comfortable stay. The apartment catered for everything you needed for a well equipped stay. The view over Porthminster... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

We rebooked an apartment almost immediately upon return from our stay there in June last year. Again it was for early June and four Guests. Cornish Gems called and cancelled less than two week... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Loma-asuntopalvelu

Yrityksen kirjoittama

A luxury portfolio of over 180 holiday cottages, homes and apartments located throughout Cornwall in prime locations.


Yhteystiedot

3,3

Keskitasoinen

TrustScore 3.5/5 tähteä

273 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 85 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 48 tunnin sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,3

Kaikki arvostelut

(273)

14 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 3/5 tähteä

A beautiful house in Newquay

A beautiful house in Newquay, the beach barn is a high spec house with the best appliances, bed linen, towels etc, all 4 bedrooms are en-suite with tv in all rooms, a nice garden for the dogs, garden furniture, hot-tub and Egg barbecue, unfortunately for the duration of our 7 day stay we had no internet, the phone signal was also really poor, so if you wanted to use your data and look something up it was virtually impossible, and you had to drive out to make a call ! in this day and age being without the internet for 7 days is a big thing and unacceptable, the only blessing is that we didn’t have children or young adults with us, because i fear the holiday would have been ruined. It appeared to be a property issue not an issue in the area as i spoke to the neighbours, booking a holiday with Cornish gems is not cheap and with that comes expectations, If asked I or one of my party would gladly of stayed in to accommodate an engineer if it meant getting things up and running. Although Cornish gems offered an apology each time i followed up on any progress. A nice property let down by poor tech.

25. huhtikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Hi Elena. Thank you for your feedback. We're very sorry that you experienced this throughout your stay. Unfortunately the owner did not anticipate that it would take so long to fix the WiFi. On behalf of the team and the owner, we hope this did not affect your stay too much and we hope to see you again.

Saanut 5/5 tähteä

Just returned from our ninth visit to a…

Just returned from our ninth visit to a Cornish Gems property in the Roseland, the Dairy at Gerrans.
Communication with Cornish Gems was excellent and the property was well-prepared for our arrival. The cottage is in a beautiful location yet only a short walk from an excellent general store and pubs and restaurants.

13. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Hi Janet, thank you for your lovely review! We hope to see you again!

Saanut 5/5 tähteä

We had a fantastic stay at First Light…

We had a fantastic stay at First Light in Cornwall, made even better by the exceptional customer service we received from Cornish Gems. Well recommended!

2. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

We're glad that you had a great stay! We hope to see you again soon!

Saanut 1/5 tähteä

Poor experience at ‘Sunset’ in Porthtowan

The property ‘Sunset’ in Porthtowan, had a very old boiler which broke half way through the stay. We were without hot water for 24 hours and no heating for 3 days. The property smelled awful, a stale urine smell coming from the utility room, possibly unclean children’s potties. Shame because it’s a lovely house. 3 tradesmen quickly attempted to sort the boiler but that was disruptive to the holiday and they couldn’t fix it. We have been offered an insulting amount of compensation.

20. huhtikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

We’re very sorry that you had this experience while you were staying with us. We made our best attempts to rectify the situation as soon as these issues were flagged, and ensure that your heating and hot water were fixed as soon as possible. We understand that you accepted our compensation and the matter was resolved in full as a result.

Saanut 5/5 tähteä

Somer’s Place

We had the privilege of staying at Somer’s Place for New Year. It is absolutely stunning!!! The attention of detail to each room and the small finishing touches are too many to mention. We had a small dog with us who thoroughly enjoyed her week as did we all. The property is within walking distance of two beaches and St Ives itself, if you can drag yourself away! The house has so so much to offer, from the cinema room, to the gym, hot tub, sauna etc..etc… and the views from it are out of this world.
We have stayed at a number of Cornish Gems properties and find the service and experience impeccable. The properties are always as extraordinary as they describe and this one is exceptional.
I would highly recommend staying here to anyone. It is a fabulous home and we are so grateful we had the opportunity to spend New Year at it.

27. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

We're so thrilled that you had a lovely time at Somers Place! We hope to see you again soon!

Saanut 1/5 tähteä

Disappointing Experience with Cornish…

Disappointing Experience with Cornish Gems as a Holiday Let Owner

As a holiday let owner, I entrusted two of my apartments to Cornish Gems, expecting a professional service and consistent results based on their promises. Unfortunately, my experience fell far short of expectations, and I feel it’s important to share my honest feedback to help other property owners make an informed decision.

From the outset, Cornish Gems assured me they could achieve high occupancy rates and manage my properties efficiently. However, the occupancy levels they achieved were lower than I had anticipated, and the overall performance of my listings left me questioning their ability to deliver on their promises.

One of the challenges I faced was communication with their team, particularly the reservations manager, Nico Descotes. I found it difficult to resolve issues through him, as responses were often slow, and I didn’t feel that my concerns were being addressed in a proactive or constructive way. This added unnecessary stress and frustration to the process.

Additionally, interactions with the company’s management team, including Michelle and Sarah, left me feeling unsupported. While they were polite, their approach to problem-solving didn’t instil confidence, and I was left feeling that my properties were not being prioritised as I had hoped.

As a property owner, I rely on a holiday let agency to manage bookings effectively, maintain clear communication, and deliver a service that supports my investment. Unfortunately, Cornish Gems didn’t meet my expectations in these areas. While they may work well for some, my experience was underwhelming, and I have decided to explore alternative agencies that might better align with my needs.

This review is based on my personal experience, and I hope it helps other holiday let owners make a well-informed decision when choosing a management company. If you do choose to work with Cornish Gems, I would recommend having clear discussions about expectations and ensuring a thorough understanding of how your properties will be managed.

21. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Perfect Holiday with Cornish Gems

We were looking for a stay in a converted engine house in Cornwall and found one that met all of our needs through Cornish Gems. It was so easy to book it on-line and we received first class service from them. When we arrived at the property (Killifreth Stamps) in Chacewater, it was outstanding and was exactly as described on the website. We would have no hesitation in recommending both Cornish Gems and the property

14. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Hi Suel, thanks so much for your lovely review! We're so glad that you had a lovely stay!

Saanut 3/5 tähteä

Have on a number of occasions stayed at…

Have on a number of occasions stayed at similar properties but the one via Cornish gems was over priced in my view by 50%

Also advertised as having hot tub, with hot tub symbol which was misleading, to then find it was a roll top bath outside the house .. not quite the same thing

The on arrival gifts were a bit lacking

So overall not as high quality as portrayed on my trip

25. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Hi Paul - thank you for your review. We're sorry that you had this experience. We will take your feedback into consideration!

Saanut 5/5 tähteä

Stunning and idyllic

We stayed in a gorgeous one bed property in Moushole. It was perfect for the two of us and our dog. The views were stunning and the village idyllic.

13. syyskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

We're so glad that you had a lovely time in Mousehole!

Saanut 3/5 tähteä

overcharged by Cornish Gems

Advertised for a discounted rate of £3100 due to late availability I called and booked 6 nights due to needing to be back on the Saturday. Whilst there plans changed and we could stay for the full night. To add the last night back on CG applied a charge which took the cost to £3360. It’s not equitable and I’m not sure that it is compliant with trading standards.

19. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Hi Ben - thank you for your feedback. We will ensure that this is communicated into our sales team.

Saanut 5/5 tähteä

Amazing customer service

I have stayed with Cornish gems once before and have an upcoming holiday in 2025. The property I stayed at before called the beach barn in Newquay was immaculate and we couldn’t have asked for a better holiday. There was an issue with our upcoming booking, which upset me significantly, and it meant that our holiday might not be able to happen. However, Cornish gems made some arrangements which has enabled us to now go on the holiday. The understanding, passion, and care shown by Nico at Cornish gems was second to none. Superior customer service like this does not come around often, and I will certainly be booking with Cornish gems year after year. Thank you so much

4. syyskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Hi Leanne - thank you so much for your lovely feedback.

Saanut 3/5 tähteä

Menydh Cottage St Ives Review

Menydh Cottage St Ives Review
Great location. Perfect for a couple. Short walk into town and beaches. Clean and well appointed. Comfortable king size bed and sofa. Good kitchen but no basics like spare bin liners or salt and pepper or tea bags etc which would have been nice touches. The main downside is the size of the sink in the bathroom which is barely big enough to wash your hands in let alone do your teeth/ wash your face in. The shower is good though with good water pressure but the bathroom is very cramped. The little terrace is nice to have. It’s tricky to find and the welcome instructions just give a pin on the map with no further details which was frustrating at the start.

24. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Hi Kendall - thank you for your feedback. We will take your comments on and ensure that the welcome instructions are updated, as well as pass your feedback onto our property team and the owners.

Saanut 4/5 tähteä

Review of Little Springs

Review of Little Springs, Penrose, Cornwall

Cornish Gems were very helpful in clarifying certain questions and provided a high quality of Service.

Little Springs is located in a small central village in this area south of Padstow, with narrow roads that need to be driven with care.

The house is very comfortable and well fitted out, with a few items needing minor maintenance attention. Small fridge/freezer in kitchen, but much larger one in hut outside.

WIFI signal is non-existent at times which is irritating. This was mentioned by the Agents but is such an important link for a modern family that it really did annoy us all.

The main complaint was in regard to parking. What was stated as parking for 2 cars needs to be modified to being for 2 small cars. The road is narrow here and neighbours opposite have ‘helpfully’ placed large stones at the roadside, thus making our manoeuvring very difficult. The position of the steps up to the house level further reduces the space, meaning that our cars were protruding into the road.
The car charger worked fine after initial set up problems due to the poor WIFI signal outside.

23. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Hi George - thank you for your feedback. We will mention to the owner that the Wi-Fi is poor. We will also update the information regarding parking to ensure that it is clear.

Saanut 5/5 tähteä

Genuinely superb.

First time booking through Cornish Gems and they were genuinely superb. Managed the whole process seamlessly. From initial booking, regular email communications and reminders to downloadable guidebooks for your specific property, everything was superb. We had a minor issue with the EV charge-point at our property but it was fixed the same day as we reported the problem. The agent I spoke to (Nico), was extremely helpful in sorting it out together with the owner of the property. I’d definitely recommend Cornish Gems and will certainly be booking with them again in future.

17. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Thank you for your lovely feedback!

Saanut 5/5 tähteä

The Barrels and Molesworth Manor……We have had two amazing weeks with…

We have had two amazing weeks with Cornish Gems in July 2024, the first at The Barrels, the second at Molesworth Manor to celebrate a special birthday. Cannot say enough good things about both properties and the service provided by Cornish Gems. At Molesworth Manor we booked a private chef @kitdavies. He cooked a delicious meal and we would highly recommend his services. It was our fourth stay at The Barrels, the views and facilities are even more fabulous than the photographs shown. Molesworth Manor is exactly as advertised, and the decor is stunning. Would tell anyone considering booking either property to just go for it, you will not be disappointed!

12. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Thank you for your wonderful comments! We hope to see you again soon.

Saanut 5/5 tähteä

AMAZING experience with Cornish Gems

We had an AMAZING experience with Cornish Gems!
Staff is so incredibly efficient in responding to our best interests and well being!
Everything that was advertised was delivered! We will definitely book again!
We had a home away from home in Cornwall 😍
Thank you

31. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Thank you so much for your lovely feedback

Saanut 5/5 tähteä

Five star

Seashell was like staying in a five star luxury hotel. The décor and furnishings are outstanding and as for that view!

Loved it, will be back!

16. maaliskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

We're so glad that you enjoyed your stay

Saanut 5/5 tähteä

Perfect week in Jackdaws, in a stunning location

We had an absolutely fabulous week at Jackdaws. The house is set in a perfect location, offering fantastic views from the upstairs lounge. We thoroughly enjoyed walking to Padstow and Harlyn Beach. The house itself is beautifully decorated to a high standard, with comfortable beds that ensured a good night's sleep. The children particularly loved the hot tub and sauna, making full use of these wonderful amenities. Thank you for allowing us to stay in your beautiful home. We can't wait to come back!

7. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

Hi Esther - thank you for your lovely review. We hope to see you again soon!

Saanut 5/5 tähteä

Amazing stay at jackdaws

We stayed at jackdaws for a week. It’s set in a beautiful location with stunning views of the sea from the upstairs lounge. The house itself is beautiful and the beds are extremely comfortable. We made use of the sauna and hot tub which is in amongst a beautifully landscaped garden. Trevone is a perfect location, the house is a 5 minute walk from a lovely beach and trendy beach cafe/bar. Overall we felt extremely rested and re-cooperated after our visit and can’t wait for our next one!!

24. kesäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Cornish Gems-logo

Vastaus yritykseltä Cornish Gems

We're so glad that you enjoyed your stay!

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin