Besiktagruppen Arvostelua 6

TrustScore 3/5 tähteä

3,0

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Yrityksen tiedot


Yhteystiedot

3,0

Keskitasoinen

TrustScore 3/5 tähteä

6 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Muut katsoivat myös näitä

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

Blufföretag

Det här företaget är inte seriöst, de dök inte upp, vi var tvungna att ringa dem och påminna om vår bokade tid. Inte heller hade på rätt sätt skickat kallelse till byggentreprenören som borde ha varit på plats, så denne dök då inte heller upp. Besiktningen som utfördes var inte linje med den offert vi fått. Allt kollades på väldigt ytlig, vi betalade 10.000sek för en 20 minuters rundvandring av huset. Besiktningsmannen frågade oss om vi hade hittat några fel med olika rum/funktioner i huset men eftersom vi sa nej så kollade han inte vidare, men vi är inte experter! Vi tar ju in företaget för att undersöka detta åt oss, då vi själva inte kan upptäcka alla potentiella fel.

21. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Besiktagruppen-logo

Vastaus yritykseltä Besiktagruppen

Angående Ert Inlägg och Besiktningsärendet


Vi ser mycket allvarligt på ert senaste inlägg. I tidigare kommunikation har vi tydligt påtalat att vi inte kan pruta på våra priser. Det är också oacceptabelt att ni hotar med att "hänga ut" oss offentligt.

Efter samtal med besiktningsmannen som var på plats har jag bekräftat att han anlände i tid och att kallelse till entreprenören skickades i god tid, vilket ni har fått dokumenterat i form av en skärmdump.

Vad gäller "rundvandringen" så var den längre än vad ni angivit; den pågick i 1 timme och 30 minuter, inte 20 minuter som nämnts. Denna information har jag kontrollerat mot vår mjukvara samt tidstaggar på den första och sista bilden som togs under besiktningen.

Besiktningens omfattning var enligt paragraf 59(2) för 2årsbesiktning. Besiktningsmannen kontrollerade även tillbyggnader och dränering, vilket normalt inte ingår i besiktningen, och detta utfördes utan kostnad för er.

Vi hade förväntat oss en mer konstruktiv dialog

Vänligen Emma

Saanut 1/5 tähteä

Bristfälligt köparbesiktning

Bristfälligt köparbesiktning: Stor risk att andra oskyldiga drabbas.

Generellt upplevde jag att "besiktningsmannen"=BM snarare försökte släta över fel i stället för att leta efter dem, observera att detta var en köparbesiktning.

-Uppe på taket: Jag sjönk ner genom rutten råspont flera cm, BM ville förklara detta genom att "det var nog en äldre genomföring på platsen". Jag hittade sedan ytterligare ställen med rutten råspont.
-Invändigt: BM kontollerade inte innertaket till följd av ovan, utan jag gick själv in och hittade fuktfläckar, både inne på taket och spår efter rinnande vätska längs en vägg, fynd som BM helt missat, som jag upplever det pga sin nonchalans.

Jag har inte fått förklaring till den nonchalans och okunskap som jag upplevde vid besiktningen.

26. huhtikuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Besiktagruppen-logo

Vastaus yritykseltä Besiktagruppen

Angående Ert Husköp och Besiktningsärende


Jag skriver till dig angående den besiktning vi genomförde i samband med ditt framtida husköp. Vi delar tyvärr inte din uppfattning om situationen, då samtliga fel som identifierades dokumenterades noggrant och tydligt.

Den besiktning som utfördes på plats var planerad att ta cirka 60 minuter, men den tog nästan 2 timmar. Vi har valt att inte debitera dig för den extra tiden detta medförde.

Vidare vill jag klargöra att det inte fanns någon rutten råspont, och att fuktfläckarna som observerades kontrollerades med en fuktmätare som inte visade några avvikelser.

Huset såldes till en annan köpare till det utsatta priset. Jag förstår att det kan finnas en önskan att hitta fel för att förhandla ned priset, men vårt arbete är oberoende och grundat på ärlighet. Ditt hot på tidigare mejl om att "hänga ut" oss offentligt om vi inte återbetalade vårt arvode är oetiskt och oacceptabelt.

Vi hoppas på en mer konstruktiv och professionell dialog framöver.


Emma

Saanut 1/5 tähteä

Besiktagruppen utförde inte en komplett besiktning.

Vår Bostadsrättsförening (BRF) består av 36 parhus varav 12 stycken tvåvåningshus.
Vi köpta en ny stege som var godkänd enligt säljaren för att komma åt gavelluckan till vinden. Besiktagruppen vägrade använda den och ingen besiktning gjordes på dessa vindar.
Vi fick göra detta själva med kunniga personer inom bygg. Vindarna var i gott skick men vi var inte ackrediterade som besiktare varför det inte finns någon juridiskt hållbar besiktning för dessa vindar. Utlovade värmekamera bilder gjordes ej. Vi är ytters missnöjd med Besiktagruppen och kan inte rekommendera Besiktagruppen att utföra besiktning till BRFer.

13. maaliskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Besiktagruppen-logo

Vastaus yritykseltä Besiktagruppen

Stephan,

Vi delar inte din uppfattning om situationen och är förvånade över ditt inlägg. I vår senaste kommunikation uttryckte du dig mycket nöjt med vårt arbete, och inga klagomål framfördes då.

Trots att uppdraget har avslutats har vi haft två samtal där du har rådfrågat oss gällande andra ärenden, utan att vi debiterat er för detta. Vi ser det som en del av vår service och vårt åtagande att bistå våra kunder.

Det är korrekt att du hade införskaffat en stege, men det är viktigt att påpeka att stegen måste kunna fästas vid ett glidskydd och att tillräcklig säkerhetsutrustning måste finnas för att vår personal ska kunna arbeta under tryggaförhållanden då fall höjden var över 8 meter. Anledningen till att vi planerade att använda stege var för att undvika att störa de boende genom att gå upp på vinden via deras bostad.

När vår personal på plats avbröt den första besiktningen, på grund av säkerhetsrisker. (vi är väldigt måna om vår personal samt kunder), då fallolyckor är väldigt förekommande idag, vi är stolta över att ha 0 olyckor inom vårt företag. förklarade vi detta tydligt för dig, och efter samråd med Arbetsmiljöverket beslutade vår VD att personligen åka ner från Stockholm till Alingsås för att slutföra besiktningen. Den genomfördes med gott resultat, vilket även bekräftades av era entreprenörer.

Vi har många goda referenser från BRFer, och ert inlägg framstår som mycket främmande för oss. Vi ser fram emot att klargöra eventuella missförstånd och upprätthålla en konstruktiv dialog framöver.


Emma

Saanut 5/5 tähteä

Bra och utförlig besiktning av Anton

Bra och utförlig besiktning av Anton
Bra och utförlig besiktning av Anton. Vårt nylagda tak var dessvärre förfelat. Efter samtal med takläggarna så ordna dem upp alla fel som Anton påpeka.

Rekommenderas för takbesiktning

1. elokuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Besiktagruppen-logo

Vastaus yritykseltä Besiktagruppen

Tack snälla för ert inlägg!

Saanut 1/5 tähteä

Blufföretag

Blufföretag. Påstår sig vara experter som bara går runt er fastighet och tar lite anteckningar. Under genomgången efter "besiktningen" kan de inte svara på en enda fråga.
Undvik och anmäl till ARN!

5. heinäkuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Besiktagruppen-logo

Vastaus yritykseltä Besiktagruppen

Vi kan dessvärre inte hitta dig i vårt system, du får gärna höra av dig direkt till mig ifall du har några klagomål


Emma

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin