Sälja klassiska bil via Autoclassica
Det kan bli ett problem.
Autoclassica bestemmer nemligen när du får din kundfordring. Jag var tvungen att vänta ett halvt år efter att min bil var solgt ,för jag mottog de sidste penge.
Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää
Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää
Importerar och säljer sportbilar, lyxbilar och fyrhjulsdrivet. Lista med aktuella objekt samt kontaktinformation.
Ruotsi
Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja
Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa
On vastannut 50 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista
Vastaa yleensä 1 viikon sisällä
Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia
Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.
Det kan bli ett problem.
Autoclassica bestemmer nemligen när du får din kundfordring. Jag var tvungen att vänta ett halvt år efter att min bil var solgt ,för jag mottog de sidste penge.
Zeer netjes opgesteld, leuke shows en veel te zien.
Echter, ik kwam speciaal voor de filmauto’s, op de site stond dat er een groot aanbod zou zijn te zien. 2x25 eur entree (online, en 30 eur aan de kassa) en dan geen filmauto aanwezig, voor het aanbod wat nu te zien is, is deze prijs belachelijk hoog.
Bilar i världsklass, hög service, kommer garanterat köpa fler av er!
I’ve owned, bought and sold quite a few classic cars during my life and I have always had good experiences with the people that I have interacted with. Last year I bought a car from Auto Classica, it turned out to be a massive mistake. Buying the car was easy and everyone was happy and nice but when it turned out to be a pack of lies, they got pretty nasty to the point where I only communicated via SMS because talking to them on the phone had a negative affect on my health. Even my wife tried talking to them but they were rude to her as well. After talking to people I know in the classic car world, I have heard many similar stories.
If you find a car that you want to buy at Auto Classica, don’t do it, keep looking because if anything is wrong with the car you buy you will never get help or satisfaction
Once again, AN ABSOLUTELY TERRIBLE EXPERIENCE, DO NOT BUY A CAR HERE

Vastaus yritykseltä Auto Classica
Efter att ha köpt en bil med beskrivningen låga mil o felfri med några få bilder (där allt såg bra ut) som underlag så förvandlades bilköpet snabbt till en mardröm.
Bilen gick inte alls bra som utlovat och än värre var skicket. Underredet smutsigt, samtliga 4 fälgarna rejält kantstötta, repiga och tom muttrarna slitna. Stora lacksläpp, fullt med repor, gamla lagningar samt flygrost här o var. Tom hål i karossen på nåt ställe.
Inredningen tidigare vattenskadad så mattorna bokstavligen ruttna o söndervittrade.
Efter några dagars körning med 800km så hann hastighetsmätaren, elhissen samt ena lampan gå sönder samt motorn rasslar rejält vid tomgång.
När jag påpekar dessa fel blir jag genast dumförklarad. Helt plötsligt har dom sålt en rejält patinerad originalbil där jag borde ha vetat bättre. Detta utan att få vare sej en endaste bild på nån av defekterna eller vetskap om några fel. Ordet patina varken nämndes i skrift eller under samtal.
Jag har nu fått dragit detta till Tingsrätten då Autoclassica vägrar ta tillbaks bilen. Deras lösning är att jag ska sälja bilen via dom utan några garantier på att jag får tillbaks mina pengar eller hur lång tid det tar. Detta tackade jag naturligtvis nej till.
Har ni köpt bil från Autoclassica och nåt inte stämmer så kontakta genast advokat så tt ni får rätt hjälp.
After buying a car with the description low miles and flawless with a few pictures (where everything looked good) as a basis, the car purchase quickly turned into a nightmare.
The car did not run at all as promised and the condition was even worse. The undercarriage was dirty, all 4 rims were badly dented, scratched and even the lug nuts were worn. Large paint chips, full of scratches,
old repairs and rust here and there. Empty hole in the body somewhere.
The interior was previously water damaged so the carpets are literally rotten and weathered.
After a few days of driving at 800km, the speedometer, electric lift and one lamp broke and the engine rattles a lot when idling.
When I point out these faults, I am immediately called stupid. All of a sudden they have sold a heavily patinated original car where I should have known better. This without even getting a single picture of any of the defects or knowledge of any faults. The word patina was neither mentioned in writing nor during the conversation.
I have now had to take this to the District Court as Autoclassica refuses to take the car back. Their solution is that I will sell the car through them without any guarantees that I will get my money back or how long it will take. I naturally refused this.
If you have bought a car from Autoclassica and something is not right, contact a lawyer immediately so that you get the right help.

Vastaus yritykseltä Auto Classica
Har gjort några bilaffärer med Mats på AutoClassica. En mycket trevlig affär, mycket kunnig personal där servicekänslan är i centrum.
Allt har gått jättebra och affärerna gjorda med nöjdhet och en bra känsla.
Tack Mats med personal!
Var på Auto classica i Ystad och fick ett härligt bemötande av personalen. Trevliga och kunniga om dom bilarna som fanns i bilhallen. Söker men någon sportvagn så kan jag rekommendera detta företag.
Underbart att komma till en familjär bifirma med vänligt bemötande och en underbar miljö, tyvärr hade jag bara pengar till en vacker Jaguar och fick lämna en min ungdomsdröm kvar i bilhallen, tack för ett vänligt bemötande och service.
Jag köpte en jättefin Camaro SS för en tid sedan av Autoclassica. Fick mycket fint bemötande av Mats och Caroline. Högsta betyg för kunnande och service. Tack!

Vastaus yritykseltä Auto Classica
Not recommended at all.
Had a very strange experience here, the owner Mats is quite aggressive. Once things get complicated, he even gets very aggressive and manipulative. I would not recommend to buy a car here.
I bought a Corvette C5 in August 2022 and was told by Auto Classica of Sweden, Ystad, owner Mats Larson it was 100% EU compliant. After exporting it to Spain in November 2022, I then spent the next 8 months trying to get it approved by Spanish authorities. They told me it was US compliant and in Sweden, they recognized it for use on Swedish roads only - it WAS NOT EU compliant. I then imported it to U.K. where I have been able to register it some 14 months since purchase. Through a contact with an ex staff member of Auto Classica he told me that Mats Larson knew all along it was not EU compliant. So my advice to anyone else is that this used car salesman cannot be trusted.
Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.
Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.
Lue lisää muunlaisista arvosteluista.
Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.
Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.
Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.
Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.