The One Broadband Arvostelua 

506
•
TrustScore 2/5 tähteä

1,8

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

The worst customer service. We have had no internet for 3 days. There is no one available to take calls, no help either via there customer support email service. Very disappointing

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

They cut off my internet without warning today for "non-payment," even though my Direct Debit is active and I'm just waiting out my cancellation notice until October 21st. ​When customer service sent... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

Kevin, from The One Support team, was extremely helpful, clear, responsive and courteous. He listened carefully, checked his understanding with me and solved the issue with my router quickly. He rang... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 1/5 tähteä

Landline went down. Support number goes to voicemail. They then send email saying service disconnected because of unpaid bills. WTF? I'm on direct debit and it's been taken regularly. As for req... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Internetpalvelujen tarjoaja

Yrityksen kirjoittama

The One has been created from the ground up to set a new standard of broadband for today, tomorrow and the future. We are the UK’s biggest full-fibre only network. So unlike the legacy providers, 
we are built on state of the art full-fibre infrastructure. But we will offer more than just the best in broadband connectivity, 
because The One delivers WiFi 6 routers with every order. The result? 
Unrivalled reliability in every room of your home. We are committed to innovate, improve and deliver the best-in-class home connectivity​. To deliver broadband fit for the future and build a brand you can rely on.


Yhteystiedot

1,8

Välttävä

TrustScore 2/5 tähteä

506 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Pyytää asiakkailta arvosteluja

Tämä yritys pyytää asiakkailtaan arvosteluja – olivat ne sitten hyviä tai huonoja

On vastannut 99 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 48 tunnin sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

1,8

Kaikki arvostelut

(506)

402 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 1/5 tähteä

I have had an extremely poor experience…

I have had an extremely poor experience with The One Broadband since being migrated over from Octaplus. The service has become very unreliable, with repeated issues and currently no internet connection at all.

The most frustrating part is the complete lack of customer support. When you call, there is no option to speak to anyone. You simply get a prerecorded message telling you to email them, and then the line disconnects. I have emailed them about the current issue and have also sent previous emails, but I have received no response at all.

Being left without internet and with no way to get proper help is unacceptable, especially when broadband is an essential service. The lack of communication and support makes the situation even worse.

Based on my experience, I would strongly advise others to avoid The One Broadband. The service is unreliable, the support is practically non-existent, and customers appear to be left completely on their own when things go wrong.

EDIT: Tried emailing support and have received an automated answer asking to follow tbe given procedure (which did not fix the issue). I need to close my account as you cannot provide the service. Please also refund the money for the days you were not able to provide any service. Many thanks.

22. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Irfan. We have received your cease-request and are actioning it. As you know, you will be leaving us on 10/6. We're sorry to see you go and will look at your connection in the meantime to see what we can do. Sincerely, The One Broadband Support Team

Saanut 1/5 tähteä

it is the worst broadband

Iit is the worse broadband. No one reply my email or call

I have switched to other broadband in april, since the worst quality i ever experienced.

I keep being billed, no one reply my email or call, I have to file the complain on ofcom.

================================
Hi Rex. Not sure if you are a customer of ours - so please respond to the Trust Pilot request with details of your account etc. Sincerely, The One Broadband Support Team
=================================

What a surprise it is first respond from one broadband to question whether i am the customer. I have sent the email today to follow up my issue (reported one month ago) to support email at theonebroadband.co.uk.

so should i ask are you one broadband?

I was octaplus customer, and I got email from octaplus ,said it was bought from one broadband, my account migratd from octaplus to One at end of April, I am totally confused, u asked me to contact octaplus while I got invoice from One broadband in May.

I am happy not to be one customer, please refund my May invoice. I have sent the One support email regarding to my May invoice few weeks ago and today, I tried to call the number in the email, never get respond

22. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Rex. You are NOT a customer of ours. You have not been migrated from Octaplus. Your complaints are with them, not us. As such we ask that you remove this review and revert to Octaplus customer service on 03337729009. Sincerely, The One Broadband Support Team

Saanut 1/5 tähteä

Account Log in credentials

Account Log in credentials
I was transferred over from Octoplus Broadband
I've sent 3 emails to One Broadband Support asking for my account login credentials. Had no reply. Telephoned numerous times you get a message saying there exceptionally busy I'm not surprised and told to email support, line disconnects
I also received an email to tell me there have ported my VoIP number and login detail to enter portal, There have a completely different router to mine I'm using Octoplus TP link and unable to register the wrong router so can't see phone call received and made useless.
Have not received any monthly bills just money taken by direct debit.
So can someone please send me my login credentials I don’t think it too much to ask for

22. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Stuart. So sorry about this, but we've asked passed on the request for your login credentials to be emailed to you. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: your login creds have been emailed to you

Saanut 1/5 tähteä

AVOID THESE COWBOYS!

Absolutely shocking service since taking over from Octaplus. Daily dropouts - getting up on a morning to no internet service at all until about 8.30/9am, even with router reboots. Reached out to customer support for them to advise they've fixed the problems, only to have the issue continue.

Made the decision to terminate my service with them due to their inability to provide the same standard of service I had previously enjoyed with Octaplus. Notified them of my intentions to terminate the service asking for confirmation that my service will end on June 1st, and asking for final billing details and instructions on what to do with the router. Have since had them offer me a new router, ignore my response for 4 days, and then when I've chased them again today they've again asked for a photograph of my router. I have again requested a response to my termination e-mail, once again asking for the requested details and have simply had a response "your final bill amount will be deducted automatically from your bank account". No confirmation of termination, no breakdown of the final payment amount (cos they can go and jump if they think I'm paying early exit fees cos my contract was with Octaplus not these cowboys), and still no instructions for the router. Have sent an e-mail back again asking for a breakdown of the final price, confirmation service will end on June 1st, and instructions for the router. Awaiting a response but if I don't get a direct answer to my requests, the direct debit will be cancelled and they can chase me cos I'm sick of chasing them.

Absolutely SHOCKING customer service, on top of p*** poor internet service.

AVOID THESE COWBOYS.

Edit: I was using an uncertified router.. you mean the router provided to me by Octaplus, whose customer base YOU took over??

2nd Edit: As you can tell from their response they're quite argumentative. They took over another company's customer base - perhaps if they deem that company to use inferior equipment, they should've done more due diligence before doing so! If my business had a 2.0 score on TripAdvisor I wouldn't be arguing with my customers, I'd be apologising.

21. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Ian. You were using an uncertified router hence our generous offer to send you a new one. No matter. We are glad to confirm your service will terminate on 1/6 and your final bill has no exit fees and is simply for the time of your service with us. We wish you well with your new provider - but you'll probably want to get rid of that old router! Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: yup - the terrible router that Octaplus supplied with low grade firmware. That router.

Saanut 1/5 tähteä

I was migrated from Octopus Broadband…

I was migrated from Octopus Broadband to One Broadband when Octopus ended its broadband service.

Since the migration, the connection has been unreliable. I get regular dropouts, game disconnections, jitter on Teams calls, and periods where the broadband is unusable.

I had a static IP with Octopus Broadband, which I use for hosting servers. This has not been restored, despite it being part of the service I had before the migration.

I have emailed several times and tried calling the available numbers. The phone lines play a message and then hang up. I have not received a proper response or resolution.

I am now treating this as a breach of contract and will escalate through the Direct Debit Guarantee, Ofcom, and the relevant ADR scheme if it is not resolved.

I would not recommend One Broadband to anyone who needs a stable connection or support when something goes wrong.

20. huhtikuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi andrew. We need to ask you to change some settings on your router (which is an uncertified, personal device so we cannot access it remotely) - so one of our support team is emailing you today. Thereafter we'll be able to apply static IP to your account and that should stabilise everything. For your ease, this is the link to the Ofcom ADR scheme: https://www.ofcom.org.uk/phones-and-broadband/service-quality/adr-schemes
Sincerely, The One Broadband Support Team

Saanut 1/5 tähteä

Internet gone for almost 24 hours now

Internet gone for almost 24 hours now. No response. Never attends calls. Send an email, got a reply asking for address, and thats it. An entire day of work has been lost.

20. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi there. The reason we asked for your address is because we cannot identify you as one of our customers. Please can you identify yourself to us via Trust Pilot so we can look at your account information and advise accordingly? Thank you. Sincerely, The One Broadband Support Team

Saanut 1/5 tähteä

I would give 0 stars if I could

I would give 0 stars if I could, this company does not reply to emails. I want to cancel the contract because they don’t answer. Octopus actually used to answer and sorted problems out straight away.

I need someone to email me straight away as I have vulnerable parents who need to have their internet connection sorted as too many safety devices are connected to it and they have been without internet for 72 hours.

Extremely poor customer service, we will just cancel the direct debit if this is not addressed today.

20. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi David. Yes, we see your problem. It is an issue with CityFibre (so, at a network level). We have raised an urgent ticket with CityFibre and they will be working on it immediately. We will let you know as we hear anything. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: Hi David, we understand CityFibre engineers have fixed the issue and you seem to be back online with good stability.

Saanut 1/5 tähteä

TERRIBLE !!!

TERRIBLE !!!

We are currently dealing with an extremely distressing situation involving Octaplus and the migration of our mother’s phone and broadband service to One Broadband.

My mother is a vulnerable customer, and her landline number is critically important because all doctors, surgeries, medical contacts, and essential services only have her current telephone number.

Over several weeks, Octaplus repeatedly emailed us stating that the service was being transferred to One Broadband and offering a “special deal” of £24.50 if we clicked a link or called their technical support line to continue the service. We decided not to proceed because they also wanted to charge an additional £13 for a VoIP phone connection.

When we attempted to switch to Virgin Media and Sky, both providers informed us they could not identify any telephone number available to port. To make matters worse, not a single invoice from Octaplus contained an account number or clear migration information.

The latest invoice then arrived from One Broadband, so we contacted them directly. There was no response by phone, and after sending a formal complaint email, we were told that we still needed to deal with Octaplus because “the service has not yet migrated.”

We then tried repeatedly to contact Octaplus ourselves, but calls either went unanswered or connected to dead lines. Today, we received yet another email from Octaplus warning that the service is due for termination on 20 May unless we click a link to continue migration to One Broadband.

This entire experience has caused enormous stress and confusion, particularly given my mother’s vulnerability and the potential risk of losing access to important medical communications.

We are now escalating this matter to Ofcom and Trading Standards and strongly encourage anyone experiencing similar issues to formally report them as well. If enough consumers come forward, regulators may investigate potential breaches relating to customer care, communications, contract transparency, vulnerable customer protections, and number portability obligations.

We would strongly advise others to think very carefully before entering into agreements with these companies.

They have replied below, unfortuntely no way to reply to the reply. So i will just put it here

" Dear One Broadband Support Team,

Thank you for your reply and for acknowledging the seriousness of the situation involving my vulnerable mother’s telephone service.
However, I must respectfully disagree with the suggestion that your company bears no responsibility whatsoever in this matter.

From a customer’s perspective, we received invoices and communications issued under One Broadband headed paper and branding, together with correspondence relating to the continuation and migration of services.

Naturally, this created the clear impression that One Broadband was commercially connected to, participating in, or facilitating the transfer process from Octaplus.

At no stage was there sufficient clarity provided to explain that:
no migration had actually taken place,
no customer account existed with One Broadband,
the telephone number could not currently be ported,
or that Octaplus remained solely responsible.

As a result, we have been left in an extremely confusing and distressing situation involving the possible loss of a vulnerable person’s long-standing telephone number used by doctors, surgeries, and medical services.

While you may state that legally we are not your customer, the issuing of invoices and service-related correspondence under your company branding inevitably creates a reasonable expectation of involvement and accountability in the eyes of consumers.

This matter raises serious concerns regarding communication transparency, vulnerable customer handling, continuity of service, and consumer understanding during provider migrations.

I will continue pursuing the matter with Octaplus, Ofcom, and Trading Standards. However, I would also ask One Broadband to formally escalate this issue internally and clarify:

why invoices were issued under your branding,

the precise commercial relationship between Octaplus and One Broadband,
and what protections are in place to prevent vulnerable customers from losing critical telephone services during migration disputes.

I appreciate your willingness to assist and look forward to your response.

Kind regards,
Don

20. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Don. Firstly let me say you have our full support. The situation is appalling and you are right to raise it. However, it is abundantly clear that your dispute is solely and totally with Octaplus. Sadly it is absolutely correct to say you are NOT one of our customers; you are not on any of our systems nor have you been migrated. The bill you paid from us related to your final month with Octaplus and was not for our services. I would ask that you continue to speak with Octaplus - and if you send us your details on Trust Pilot we will also escalate it with their management team. However, your scathing review is in this instance misplaced. We will help you in any way we can notwithstanding this. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: Following our escalation, Octaplus have informed us that they have spoken to you and the situation is now resolved. Please do confirm this is the case, Don
Update 2: Octaplus have assured us that following our escalation your landline will remain active during your move to a new ISP, avoiding any interruption to the service. Can you confirm this is the case Don - and then we would ask you to reconsider your review in it's entirety given it is not about The One and was not our problem that led to your concerns.

Saanut 1/5 tähteä

Decided to Switch to The One Broadband…

Decided to Switch to The One Broadband as their rates are cheap and Trustpilot on their website was high.

Upon investigating turns out what is on their website isn't what's actually on Trustpilot. Have tried calling to cancel the switch, just an automated message that cuts you off. I've emailed 3 times and no response. Have advised I've cancelled the direct debit and now have to wait for the engineer to turn up so that I can turn them away before I can switch to an actually reliable provider who responds to their customers.

18. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Gemma. Yes, our Trust Pilot has taken a battering as we migrate customers off the Octaplus systems which were not fit for purpose. We are here, serving customers and offering a quality service (albeit fighting against the very difficult inheritance we got from Octaplus). Fully respect your decision and will pass on your message to support. If you have emailed them as you say, we will be across that and will cancel your installation if we can. Sincerely, The One Broadband Support Team

Saanut 1/5 tähteä

Another Octaplus migration failure

I'm another one of the Octaplus "migratees".

The One broadband works adequately 75% of the time, barely at all 20% of the time, and is completely broken for the remaining 5%. For someone that works from home, this is highly problematic.

No response to emails, no response to calls, no details shared about how to log onto my account.

Would love to move to another supplier, but suspect that The One will suddenly get very communicative when it comes to contracts.

Feel stuck. Not happy.

Update: So yesterday, I did actually get an email from their support team saying "are you using your own router? If so, please check these settings", I checked all the settings (which were already correct) but noted that the password they had provided looked different to the one I was using. So I changed it.

Surprise surprise, this password was in fact wrong, and totally locked me out of the internet. Luckily I was able to find my previous password on an email from the (competent) Octaplus team, reverting to this got me back to me previous woeful level of service, and "back online". I then see that this review's comment has been updated, as if whatever they did (aka nothing) was super successful and I should now be grateful.

I'd love to get confirmation from The One that any customer experiencing terrible service (and judging from reviews here and Reddit comments there are many) will not be contractually penalised for seeking a service provider that can actually provide a reliable service. Fair play to The One for taking on the customers of a much larger business, bold move, but it feels like their infrastructure and support teams are just not up to the task, which is a shame.

Update 2: You are suggesting that I change my password back to one that doesn't work? Hmmmm....I think that might be a bad idea.

Update 3: Gosh, how surprising, changing my password kicked me off the internet! Don't worry, I've changed it back and am now back "online", still experiencing terrible network speeds, huge amounts of packet loss and general woeful performance. Please just tell us how we can escape and move to an ISP that works.

19. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Simon. We respond to all requests on Trust Pilot and those sent in via email. We can now see you are recently online again. This is good news. Please do keep us posted. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: now you are back online, please let us know how it goes. We suggest you try our credentials again, as the Octaplus settings have been causing some issues for customers mainly around MTU input. NB. lower vs upper case is important.

Saanut 1/5 tähteä

I was a happy octaplus customer...

I was a happy octaplus customer, i then recieved an email saying on the 20th that my paid for (and in a 24month contract which i started JANUARY!!!) is being terminated and i will be cut off!

I have emailed, i have tried calling i have even called octaplus to try and get them to make contact and nothing for days!! Contact my email!!!!!! If you do reply "the one" please rectify this and i shall change my review. Terrible first impression!

Also i STG if my PAID FOR internet is turned off i will do everything in my power to find lawyers to deal with a breach of contract.

MY NAME IS NATHAN COOKE 142 ANGEL ROAD NR3 3JA

*Edit* you ask for my name? are you serious?

Octaplus themselves have messagerd you regarding it 5 times! i have emailed in over 5 times! this is madness, what even is this "company"?????

I can provide emails stating that i have been transferred over, the billing issues are an ongoing problem over a phone line that was enabled on my account with ought my knowledge, As stated before i was paying more to cover a repayment agreement. I am using octaplus internet NOW TO WRITE THIS!

No i will not delete this review until i know whats going on, i have now signed a new contract with you guys so please check that if need be.

If you actually email me and give me someone to talk with we can easily fix this, yet no reply other than here.

Good i'm glad this company of yours is a disaster, i already sorted a new IP that arn't scammers or contract breakers. We all know your a sister company of octaplus and soon the lawyers will come.

19. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Nathan. We cannot identify you as a customer - so it seems likely that you never were migrated across. However, if you provide the name the account is in and other details we will see what we can find. Thank you. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: We cannot find a customer with your name - so is the account under a different name? If not then Octaplus have not migrated you over.
Final update: Octaplus have switched you off due to billing issues. you are DEFINITELY not one of our customers. This makes your review entirely wrong. Please delete it immediately.
Update 3: we will not be taking you on as a customer and we advise you to find another ISP.

Saanut 1/5 tähteä

No Internet at night time.the one suck

No Internet at night time.
The worst customer service
I have been with them for 4 months and I can't say one good thing.
You can't speak to anyone EVER!
THEY DONT GET BACK TO EMAILS.
They can't even set up the direct debit
Please use any other company.

18. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi there. Please can you identify yourself to us via Trust Pilot so we can look at your account information and advise accordingly? Thank you. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: One of our tech support team is getting in touch with you today to resolve the issue.
Update: Our team have been in touch and upgraded your firmware. This seems to have resolved the issue. Please stay in touch.

Saanut 1/5 tähteä

19 days without Broadband

Since the migration from Octaplus on 29th April we have been without an internet connection. There is no issue with the city fibre connection coming into the house, we have the same WiFi router so this is not the issue either. I have tried calling to which there is no answer and the line just rings out. I have sent several emails to the support address and all I have received is a generic email back saying someone would be in touch but again I have had no contact from anyone. My wife and I work from home and have had to hot spot from phones in order to do our jobs. We have been 19 days without working broadband and seem no closer to a resolution. I have tried switching providers but this isn’t working as I am unable to provide my account number for the The One Broadband.
Update: This doesn't excuse the lack of customer service and non-response from your support team. There is no record on Cityfibres website of an outage in my area either. What has been done in the last 19 days to rectify this from your end?
Update: will this mean my service will return today? The OTN has been displaying all green lights. It is only the router that is displaying an orange light for the internet. So I am struggling to understand what sort of a 'Block' could be on. Can an official complaint be raised for my case? Can you also confirm that compensation will be applied in this situation. I am sure your records will show service has been down since 29th April.
Update: Can you provide me with an update on the escalation with CityFibre? When will service return to my home.
Update: I have emailed. We still have none internet.
Update: I have followed the instructions to update the router but this has not worked. I haven’t had any response from the support team to my last email stating the connection had failed. Can someone confirm what next steps are being taken to get me back online?
Update: I was informed that a new router is being shipped ‘shortly’ and that I would be provided with the tracking information. I have not received tracking information or confirmation that the router has been shipped.
Update: having logged in to the tracker it seems like fedex have not collected the package to deliver. Can you confirm this has been sent on a next day service? It’s is looking increasingly unlikely that this will be delivered on by Friday as stated and most likely means it won’t arrive until after the bank holiday. We are now 22 days without working Internet. Can you confirm that an official complaint has been logged and that we will be compensated for having no internet service?
Update: I have called Octaplus and they have confirmed that migration took place on the 29th April at 2.28am. The 19th of this month would have been when you first attempted to resolve the issue with my broadband. As of yet there is still no internet connection in my house as the new router is still in transit. I make that 22.5 days since I have been a customer of The One Broadband that I have been without broadband. The past 4 days mark when I finally managed to get some traction with your support team but I have had to resort to writing a Trustpilot review to make this happen.
Update: I have set up the router as instructed and there is still no internet. The internet symbol is red/orange.

Update:I have now been without broadband service since 29 April 2026 at approximately 02:28am following migration from Octaplus to The One Broadband on the CityFibre network.
Despite numerous calls and emails, the issue still remains unresolved after more than 23 days without service. I have also received conflicting information regarding the migration date. Octaplus confirmed the migration completed on 29 April, while The One Broadband have stated the migration did not occur until 19 May.
Due to the prolonged total loss of service, I have now attempted to migrate to another provider (Sky Broadband). However, I have been informed that multiple takeover attempts have failed or been blocked, which is causing further delay in restoring service to my property.
I have today sent a formal complaint email requesting:
* confirmation of the CityFibre wholesale migration/completion dates and timestamps;
* clarification of any pending orders, holds, or provisioning issues on the line;
* confirmation that nothing is preventing migration to another provider;
* details of compensation arrangements for the prolonged outage.
Given the length of time without service, I do not accept that any exit or termination fees should apply.
I would appreciate an urgent response to the formal complaint already sent to support.
Update: Thanks for confirming. Could you provide a more detailed response via email to verify the details below? I want to be sure I am returning the router to the correct address etc…

18. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi there. Thank you, we have identified you. There is an issue with your circuit coming form CityFibre - this is not us, but entirely on their side. Why this would be I cannot say, but we have elevated your case at CityFibre and will let you know how things develop. If we could fix it this side, we would do so immediately. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: It is not a general outage, but you are what they call 'blocked' on their system. It is specific to you. Apologies for the tardy response, but we have escalated your issue within CityFibre.
Update: CityFibre have activated your line - please can you email support@theonebroadband.co.uk from the correct email address on the account?
Update: Your router seems to be the issue and as discussed, our support team are despatching you a new one.
Update: The router will arrive TODAY, Donal. FYI, CityFibre only migrated you to The One on 19/5. Prior to this you remained a customer of Octaplus, so all your issues prior to 19/5 were with Octaplus and not us. We suggest you speak to their customer service team (before it disappears) on 03337729009. We'd say we've done pretty well in the 4 days you've been our customer but no doubt that will not be reflected in your review.
Final update: your 'cease request has been received and you will be leaving us on 9/6. We will waive all exit fees and charge you nothing for your troubled time with us. We only ask that you return us the new router we have only just sent to you. We hope your new provider will get to the bottom of the issues that you've had.

Saanut 5/5 tähteä

The One Broadband Octaplus transition

The One Broadband recently took over Octaplus Broadband, which transitioned seamlessly. Recently had email informing of a fault to be fixed along with outage for a short time, this was followed by an email informing it had been completed. Had an issue with minor incorrect billing issue, which was resolved by phone with Harvey in sales to my satisfaction with apologies for inconvenience. Very happy with response and courtesy from The One Broadband.

18. toukokuuta 2026
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi there. Thank you for this lovely review - we work hard to make customers happy and sometimes it works! Keep enjoying your brilliant new broadband. Sincerely, The One Broadband Support Team

Saanut 1/5 tähteä

As I can’t respond to the reply

Edit: where is the communication from yourselves regarding the cancellation. All I have done so far is to ask to speak to someone about changing and you the only way you are communicating is through this. Are you sending it all to the other customer?

Edit: obviously have the wrong customer because all my bills are paid up to 31st May. Is that defamation, stating that fact on here?

As I can’t respond to the reply. Yes I did get an email back - over 24 hours after my initial email about being offline, still no response to my phone calls or any explanation on how I access the portal they have allowed me to use apparently to see my own account. They just keep making it worse. I found a phone number that gets answered but the notes are not to put anyone through to customer service. Pretty sure is because there’s no one doing it. I just want to leave but no one replies. It’s actually quite a good plan but hopefully will go wrong if no one else joins up

18. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Lynsey - apologies we have two customers with very similar names. You are an excellent payer but you are not a customer of ours anymore - as per your cease request. You will finally depart on 31/5. We wish you well. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: you don't need anything else from us - as you are a 'ceased' customer. When you have chosen a new provider they will do everything else.

Saanut 1/5 tähteä

TERRIBLE, WORSE ISP EVER

Is down more than it works, they never call back, service desk never picks up. Only time I get a response is when I give a terrible review

18. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Malcolm. Our tech support have changed you to different configuration settings and we can see you are now online with a stable signal. Please do keep us posted if anything changes. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: glad your signal is stable. Sorry for the previous issues.

Saanut 1/5 tähteä

Poor, unreliable service with no communication

I would give this company zero stars if I could. I was moved to the One Broadbsnd via Octaplus. Since the takeover the system is constantly down. They do not respond to emails. I have no login details to access my account. I am now going to contact the ombudsman and raise a legal case against them. DO NOT USE!!!

18. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi there. Please can you identify yourself to us via Trust Pilot so we can look at your account information and advise accordingly? Thank you. Sincerely, The One Broadband Support Team

Saanut 1/5 tähteä

Having terrible problems with my…

Having terrible problems with my transfer from OCTOPLUS to one broadband mainly the fact that I’m unable to obtain a vat invoice for buisness and it seems absolutely impossible to contact one broadband by e mail or phone.

18. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Terry. We have emailed you a link to activate your account on our portal - all invoicing (including VAT details) are found there. Hope that is satisfactory. Sincerely, The One Broadband Support Team

Saanut 1/5 tähteä

Do not use

I was transferred over from Octoplus like many others. I am disabled and rely on many smart devices around my flat lights , switches etc and can not survive without a constant reliable service. Which this isn't. I have emailed them and left messages telling them I want to leave , but no one has got back to me. Do not touch them with a barge pole.

16. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi Michael. We can see we performed a remote reboot on your system and you've had a stable connection for the last two days. Do let us know if anything changes. Please note the underlying fibre and all your hardware is simply carried over from Octaplus. If you send us a formal cease request we will be sure to action that for you asap. Sincerely, The One Broadband Support Team
Update: we sent you an email on 16/5 18.17 asking you to reply if you had any ongoing issues. There has been no subsequent correspondence from you.

Saanut 1/5 tähteä

No service again

No service again. No way to contact them , well there is but never heard back from the last time.

All the other one star reviews are accurate in my opinion. Suffering the same issues .

16. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
The One Broadband-logo

Vastaus yritykseltä The One Broadband

Hi there. Please can you identify yourself to us via Trust Pilot so we can look at your account information and advise accordingly? Thank you. Sincerely, The One Broadband Support Team

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin