Rito.se Arvostelua 

1 694
•
TrustScore 4.5/5 tähteä

4,5

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 5/5 tähteä

Ni har bra pris på de varor jag handlar. Ganska snabb leverans om alla varor finns på lager. Finns inte alla varor man beställt i lagret, får man som kund ett mail där man kan välja om man vill vänta... Näytä lisää

Saanut 4/5 tähteä

260205 Fint av er att ersätta felet. Ett tips lägg ut all information om tyget i annonsen. I mitt exempel så skulle det ha framgått hur många cm det var mellan kritstrecken. Jag har returnerat... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 4/5 tähteä

Bra priser. Varierat utbud. Fick snabbt mina varor. Sortimentet kan vara lite dåligt uppdaterat dock. Jag beställde men sen visade det sig att en av varorna inte fanns. Detta löste Rito med att först... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Jag köpte KnitPro Ginger Deluxe Ändstickor Björk 60-80-100cm 3.50-12.00mm - 11 storlekar. Bra info på hemsidan om setet och jag är supernöjd. Jag upplever att det är bra kvalité och smidigt att använd... Näytä lisää

Yrityksen tiedot

  1. Askarteluliike

Yrityksen kirjoittama

Rito.se säljer garn, stickor, knappar och virknålar. Hitta de bästa priserna. Snabb leverans.


Yhteystiedot

4,5

Erinomainen

TrustScore 4.5/5 tähteä

2 t. arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 100 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 1 kuukauden sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

4,5

Kaikki arvostelut

(1 694)

103 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 3/5 tähteä

Garnet är mjuk och glansig samt…

Garnet är mjuk och glansig samt 5-trådig. Det är lätt att dela på garnet när man sticka. Det är också lätt att tappa en mask. Men stickningen är skön, mjuk och följsam. Jag stickade en babyfilt och efter tvätt och blockning är jag nöjd med slut resultatet, och det blir mycket lämplig son sommarfilt till barnvagnen.

23. helmikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rito.se-logo

Vastaus yritykseltä Rito.se

Hej Ann,

Tack för ett trevligt samtal om din upplevelse med garnet.

Jag är glad att slutresultatet blev riktigt bra och att du i slutändan är nöjd med garnet.

Om du har några frågor eller behöver hjälp i framtiden kan du alltid kontakta oss på info@rito.se

Med vänliga hälsningar
Jeppe / Rito

Saanut 1/5 tähteä

Jag har fortfarande inte fått min vara…

Jag har fortfarande inte fått min vara (symaskin)?

18. helmikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rito.se-logo

Vastaus yritykseltä Rito.se

Hej Lisbeth,

Jag har undersökt detta ärende och ser att din symaskin har varit redo för upphämtning sedan den 9 februari på det UPS-uthämtningsställe som du har valt.

Jag har försökt ringa dig för att informera dig om detta, men du svarade tyvärr inte. Jag har därför också skickat ett e-postmeddelande till dig med denna information.

Mvh
Jeppe / Rito

Saanut 1/5 tähteä

Köpte en Singer symaskin via Rito som…

Köpte en Singer symaskin via Rito som inte fungerar ens vid första försök. Fick först svar att de ville lösa problemet men efter att jag skickat in bilder och film som de skulle skicka till reparatör får jag inget svar.
Hoppas innerligt att jag får reklamera, men vet inte då jag väntar svar. Antar att det finns något kryphål och jag har kastat bort 2000 kr på skräp. Suck. Köp inte symaskin via nätet!

20. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Rito.se-logo

Vastaus yritykseltä Rito.se

Hej Maria,

Jag beklagar att du inte har fått något svar från oss angående reklamationen på din symaskin. Det låter väldigt konstigt att vi inte har svarat dig och jag skulle vilja undersöka detta vidare. Detta är dock endast möjligt om du lämnar dina uppgifter, vilket du inte har gjort här på Trustpilot trots min tidigare begäran.

Om du skickar dina uppgifter till info@rito.se kommer jag att se till att ärendet tas om hand.

Med vänliga hälsningar
Jeppe / Rito

Saanut 1/5 tähteä

A list of complaints regarding order…

A list of complaints regarding order number 2174993.
1. Promised delivery before Christmas when order made. Delivery should have been today 20/01. Still undelivered.
2. Unanswered email regarding a cheaper exact same machine €16 cheaper directly after the New Year.
3. Paid extra for home delivery - today UPS delivery sent to their depot for collection even though we were at home but before delivery agreed time.
4. 60 minute wait on customer services 1 person answering.
A joke for a company all their promises are not worthy the paper they are written on. We can hardly recommend them. And a great disappointment for our granddaughter who has been waiting since Christmas.

Further received email offering to repat my costs but not my taxi costs as We have No car and are in our 70s & 80s.
Sorry - they promised everything got our Moneybrother and then fell short!!!

20. tammikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Rito.se-logo

Vastaus yritykseltä Rito.se

Hi Paul,

I am sorry to hear that you have had this negative experience with Rito.

I have investigated this matter and this is what I can conclude:

1. It is unfortunate that your package was delivered untimely, but we did not at any time promise that your package would be delivered before Christmas.

2. When reading the e-mail correspondance you have had with our customer service team you never mentioned anything regarding a lower price at a competitor. We are more than happy to offer your the price difference in form of a voucher if you provide a link for the product at the competitors' website.

3. It is very unfortunate that UPS was not able to deliver your package at your home address as ordered. When UPS encounters problems when delivering a package they will bring it to the nearest pick up point. From there on we can request UPS to do a second delivery attempt at your home address, but since we were not informed about this failed delivery attempt, we had no chance of making this right.

4. I apologize for the waiting time on the phone for our customer service. All customers are offered a callback after waiting for 2 min. and if you accept the callback, you will keep your place in the phone queue. As far as I can see you did not accept a callback.


Is it correct that we have offered to reimburse the cost for home delivery. However, in your most recent email you mention that we forced you to order a taxi to go and collect your package. I disagree with this as we have never forced you to do such a thing. We would gladly had requested UPS to do a second delivery attempt at your home address. It is fully your own decission to order a taxi to go and collect your package.


With all this said I understand that this expeirence has been far from satisfactory thus I have tried to call you several times to see if we can sort this matter out. Unfortunately, you have not answered my calls. Therefore I have send you an e-mail hoping that we can schedule a conversation regarding your experience.

Best regards
Jeppe / Rito

Saanut 5/5 tähteä

Nöjd kund

Jag vet inte om man kan kalla det en upplevelse. Det jag beställde hamnade i brevlådan utan krångel, så jag är nöjd

29. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Hade bra kontakt med Rito

Hade bra kontakt med Rito. En vara fanns inte för tillfället så jag blev kontaktad direkt och dom frågade om jag ville vänta eller få de andra varorna. Jag väntade så jag fick allt samtidigt. Mycket bra service tycker jag att bli kontaktad på en gång.

11. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 2/5 tähteä

Tog två veckor innan leverans

Tog två veckor innan leverans

10. joulukuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Rito.se-logo

Vastaus yritykseltä Rito.se

Hej Maria,

Jag beklagar att leveransen av ditt paket har tagit längre tid än förväntat.

Eftersom du inte har svarat på min begäran om att lämna dina kontaktuppgifter och ordernummer kan jag inte se vilken order det gäller.

Du är varmt välkommen att skicka informationen till vår kundtjänst på info@rito.se - så undersöker vi saken vidare.

Med vänliga hälsningar
Jeppe / Rito

Saanut 5/5 tähteä

Tydlighet

Tydlighet, bra återkoppling via och snabb leverans av beställda varor. Varorna motsvarade det jag förväntade mig. Kommer handla fler gånger. Speciellt nu när det blivit svårare att få tag i HAMA pärlor i Sverige, främst fysiska butiker.

23. lokakuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin