cprfirstaid.com.au Arvostelua 

54
•
TrustScore 3.5/5 tähteä

3,4

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 3/5 tähteä

This company was incredibly difficult to deal with. While The actual program was okay, I did the express course as i've done first aid and cpr before, just needed a refresher, and something relati... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Great class as always. Jason Evans was a great teacher with excellent knowledge. He was able to offer a few new insights for CPR, I always find each teacher at CPR First Aid offers something different... Näytä lisää

Saanut 2/5 tähteä

Online learning materials are excellent, very thorough. In person assessment was below par - we were rushed through, and encouraged to skip through and not do a full 2 minutes of CPR. No cpr masks pr... Näytä lisää

Saanut 5/5 tähteä

Trained first aid with Jason who was really excellent. Very entertaining and offered an additional level of knowledge which made everything make even more sense. Very positive experience overall!!

Yrityksen tiedot

Yrityksen kirjoittama

Australia's leading first aid provider Join over 70,000 Students Trained each year with CPR First Aid. Accredited First Aid Qualifications • Same Day Certificate • Classes 7 days a week


Yhteystiedot

3,4

Keskitasoinen

TrustScore 3.5/5 tähteä

54 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei viimeaikaisia arvostelupyyntöjä

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja viime aikoina, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 25 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 48 tunnin sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,4

Kaikki arvostelut

(54)

50 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 3/5 tähteä

You get what you pay for...

This company was incredibly difficult to deal with. While The actual program was okay, I did the express course as i've done first aid and cpr before, just needed a refresher, and something relatively affordable. At $80 it was just...okay. The woman who led the one hour express course was nice but sometimes mumbled through her words, and I struggled to understand the questions she was asking, leading myself and others to get her questions wrong. I then got an email upon arriving home from the course explaining that I hadn't completed the modules needed. They were nice enough to give me an extension, however the modules i'd missed were incredibly hidden and I didn't even realise they were a part of the course. Luckily as again, i have already done first aid and cpr courses before this didn't phase me too much in the classroom setting. But it did prevent me from getting my 'same day certificate'. if the module program they used was more user friendly I might have received the certificate as advertised on 'the same day'.
I emailed them a few times but to no avail i still hadn't received the certificate (which i needed for work)
So i gave them a ring. The man on the other end of the phone was incredibly mumbly (it seems they like to hire people who can't speak in an articulate way because I could never discern what they were saying)
I was on hold for about half an hour before the other end hung up. Two hours later, an email came through explaining that the certificate was to be downloaded through the module site.
So while I definitely got my money's worth, it being a cheap alternative to other companies, it's safe to say, you get what you pay for. They need to train their customer service people better and perhaps look into a better program for customer experience.

30. syyskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

If I could give a ZERO

If I could give a ZERO, I would! NEVER support this business ppl if you want to get properly CPR & 1aid certified. My story with them starts back in early Mar 2024, yes 3 years ago, where EVERY class I had to rebook was b/c of CPR 1st Aid rescheduling each & every one of them! Now, being based in Melbourne, but also working in Syd & Bris locuming as a pharmacist for the past nearly 30 years now, I run an extremely tight schedule so every rescheduling of the Bris CPR refresher class would cost me precious time, loss income b/c can't get plane ticket refund or many a times, lost shifts because I can't vaccinate as a pharmacist w/out being CPR & 1st aid certified.
When it became such a farce that I'd had enough of being rescheduled yet AGAIN back in late June this year I'd asked for my refund but they REFUSED, yet again, telling me to just rebook! What for?! So the vicious & stupid cycle of booking & rescheduling can start again?!
Furthermore, I found out that they had wiped clear my education portal where I'd already finished all my modules back in 2024 & the portal had proved so with all the ticked modules completed, but then they sneakily emailed me bk in June to ASK if I'd finish my modules which I couldn't understand why I'd been asked such a question b/c the portal proved I did. However, these sneaky unprofessional a-holes decided if they wiped everything clear & steal my money, they were practicing as a professional business when they're the actual antithesis?! NEVER in my 30yr career as a pharmacist has an organisation behaved SO unprofessionally & unethically! SHAME ON THEM!
So PLEASE, just save your money ppl and go elswhere like Australia Wide 1st aid. I no longer recommend my students or colleagues to support CPR 1st Aid! 😁

14. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
cprfirstaid.com.au-logo

Vastaus yritykseltä cprfirstaid.com.au

First of all, we have checked our records and, interestingly, **we cannot find any account under your name**. If you used a different name, we would be happy to look again—although we are curious why that would be necessary if this was, in fact, a genuine customer experience.
Second, considering the seriousness of the allegations you have made, one would reasonably expect you to have contacted us directly and raised an official complaint so we could investigate the matter. That has not happened. In fact, **we have no record of receiving any complaint or escalation from you whatsoever**.
This makes the situation rather difficult for us to investigate. We cannot investigate an account that does not exist in our records, an interaction we cannot identify, or allegations that are presented without any supporting evidence. At this point, the story appears to have considerably more detail than the evidence provided.
If you genuinely dealt with our organization, we invite you to contact us directly and provide the relevant details so we can verify your claim and address it appropriately. We are always willing to investigate legitimate concerns.
However, if you cannot provide any information to substantiate your allegations, then this review is **not a factual reflection of our organization or the services we provide**.
We therefore strongly request that you **remove this review rather than leave an unverified account presented as fact**. If the experience you described is genuine, we are more than happy to have the facts brought forward and investigated. If not, then perhaps it is best not to create a customer experience that never happened.

Saanut 1/5 tähteä

Customer communication needs…

Customer communication needs significant improvement
I already had the course completed and they took my money when I accidentally booked a 2nd time.
When I last completed training with them, I felt pressured to write a positive review and was told to write a 5 star review

23. heinäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
cprfirstaid.com.au-logo

Vastaus yritykseltä cprfirstaid.com.au

Hi Louise,
Double-booking policy is outlined in our Terms and Conditions, which are provided during the booking process. We encourage all customers to review these carefully before confirming their enrolment. The processing fee applicable to refunds for duplicate bookings is also disclosed in our terms and is applied in accordance with our policy and the applicable Australian Consumer Law.

Saanut 1/5 tähteä

Extremely disappointing experience.

Extremely disappointing experience.

I became genuinely unwell before my scheduled First Aid and CPR course and did the right thing by calling CPR First Aid 5 days before my schedules class to let them know I was too sick to attend. Rather than offering to reschedule my booking or advising me of any available options, I was simply told that I would lose my course fee.

It was only afterwards that I discovered their published policy refers to transferring or rescheduling bookings under certain circumstances. At no point during my phone call was this option mentioned. Had I been informed, I would have happily transferred my booking to another date instead of losing the full amount I had paid.

I wasn't trying to cancel because I changed my mind,I was genuinely sick and acted responsibly by notifying them in advance rather than attending and potentially exposing others to illness.

I found the customer service to be unsympathetic and unhelpful. A little flexibility and clear communication would have made a huge difference. Unfortunately, my experience has left me feeling that customer care is not a priority.

I would encourage anyone booking with this provider to carefully read the cancellation and rescheduling policies before enrolling and to ensure any discussions about changes to your booking are confirmed in writing.

29. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
cprfirstaid.com.au-logo

Vastaus yritykseltä cprfirstaid.com.au

Hi Maureen, we take feedback seriously and thoroughly investigated the claims made in your review. After conducting a comprehensive search of our booking system, customer records, email correspondence, and phone enquiries, we were unable to locate any account or booking that matches the circumstances you described.
For transparency, the process outlined in your review does not reflect how CPR First Aid manages customer enquiries. Our team follows established procedures and provides participants with information in accordance with our published Terms and Conditions. If a participant contacts us regarding their booking, the available options are explained based on their specific circumstances.

As we have been unable to identify any record of your booking, we are unable to verify the events described in your review.
If you are a genuine customer, we invite you to contact us directly with your full name, booking reference, course date, or the email address used for your booking. We will gladly investigate the matter further. Until verifiable booking details are provided, we cannot substantiate the claims made in this review.

Saanut 1/5 tähteä

Greedy company with shocking customer service

Absolutely appalling customer service. My class was cancelled by the company 7 days before the scheduled date and I rescheduled to the only other available class at that time which was 1hr drive away. As I had rescheduled using the incorrect method (rebooked the class separately instead of using their rescheduling form, which wasn't working), the company refused to refund me for the class that they cancelled - instead stating that $15 admin fee had to be applied for the refund for a $45 class. Absolutely no understanding or flexibility was shown by the management when I requested the admin fee to be waived. Although I understand that I did not reschedule the class as per their specific framework, the matter of the fact is that THEY cancelled the class, and all I was requesting was the money back that I had paid for this original class.

The below response highlights perfectly the lack of customer service and understanding this company exhibits. A mistake was made on my part following their cancellation of my original class and absolutely no discretion or flexibility was shown to ensure a good outcome. This company is happier losing a customer than refunding for a class that no longer existed because they cancelled it.

17. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
cprfirstaid.com.au-logo

Vastaus yritykseltä cprfirstaid.com.au

Hi Esther,
As discussed by our manager in your email multiple times, you were provided with instructions on how to reschedule your class through the designated rescheduling form. Unfortunately, a new booking was created instead of following the rescheduling process outlined in the email. As a result, additional charges were incurred, which could have been avoided had the provided instructions been followed.
We strive to assist all students and ensure they receive clear guidance throughout the booking and rescheduling process. Kindly reconsider this review, as we should not be held responsible for your failure to follow the instructions provided. Additionally, this platform is intended for feedback regarding the actual training experience. We believe this review is unrelated to the quality of the training and does not accurately reflect the purpose of the review platform.

Saanut 5/5 tähteä

Traning was great

Traning was great

9. kesäkuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
cprfirstaid.com.au-logo

Vastaus yritykseltä cprfirstaid.com.au

Thank you so much for your kind review! We're delighted to hear that you had a great training experience with CPR First Aid.
At CPR First Aid, we're committed to delivering high-quality, engaging training in a supportive learning environment. It's wonderful to know we met your expectations. We truly appreciate you taking the time to share your experience and look forward to welcoming you back for your future training needs.

Saanut 5/5 tähteä

Great experience

Jason was great at explaining and making the session fun but informative. I've been to many annual CPR classes and Jason has been by far my favorite trainer.

28. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Great CPR refresher class

Great class as always. Jason Evans was a great teacher with excellent knowledge. He was able to offer a few new insights for CPR, I always find each teacher at CPR First Aid offers something different when teaching the same thing.

6. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 4/5 tähteä

Great emphasis and explanations

Jason was an incredible instructor. I felt confident in what were the most important things to remember and key actions to take. Made each section memorable and provided helpful statistic or anatomical explanation for why things should be done a certain way.

6. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Trained first aid with Jason

Trained first aid with Jason who was really excellent. Very entertaining and offered an additional level of knowledge which made everything make even more sense. Very positive experience overall!!

6. toukokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Booked a first aid course for $45…


UPDATE
CPR First Aid admitted error and offered the following
20 April, 2026
To resolve this matter promptly, we are willing to offer you either:
A free transfer to a new class schedule, or
A refund of the original payment you made ($45)
I didn't trust or believe they ever intended to refund......

Then 10 days later
30 April 2026
"We will not issue a refund because you failed to remove the negative review".

Consumer affairs and ASQA (national regulator for vocational education and training) are looking into this company across multiple complainees

The review remains.
CPR twice confirmed a $35 fee to transfer. It was 2nd phone call back to them to read them back their own T&C's when they confirmed wanting $35 not $25 as their T&C's quoted.
So the review stands. It's noticeable from reviews how many other people have had similar issues. Ive asked for myoney back and they've refused.
Victorian Consumer Affairs have taken this up as a case.
Its also amazing that a first aid training business wont accommodate a client's needs when they are injured!
Booked a first aid course for $45 Called them 2 days before the course to advise I had developed a back issue and thought it best to transfer to the same course a week later. They advised they would only transfer with a $35 transfer fee. even though the course was still 48 hours away! The operator offered to send an email to her manager but of course this was pointless as it would take me into the 48 hour window. I asked to speak to the manager. She refused and hung up! Secondly the terms and conditions clearly state a $25 transfer fee within 48 hours. So they were trying to rip me off another 10 dollars ..or in total 78% of the course cost. Too many others have had similar experience. Stay clear

13. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
cprfirstaid.com.au-logo

Vastaus yritykseltä cprfirstaid.com.au

Hi Stephen,
It appears you have misunderstanding of our Terms and Conditions. You originally booked a class on March 5 for a March 13 schedule. On March 11, you requested to transfer to a different date. At that point, our team correctly advised you of the applicable $25 transfer fee, as outlined in our Terms and Conditions. This fee was offered as a more cost-effective option compared to a full rebooking, which carries a higher charge. However, despite this, you have continued to dispute the policy based on an incorrect interpretation of the Terms and Conditions. We encourage you to review the Terms carefully to avoid similar concerns in the future. Additionally, we respectfully request that reviews on this platform remain focused on the actual CPR training experience, as this feedback does not reflect the quality of the training itself.

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin