Cartrader Arvostelua 14

TrustScore 3.5/5 tähteä

3,3

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Yrityksen tiedot


Yhteystiedot

3,3

Keskitasoinen

TrustScore 3.5/5 tähteä

14 arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Ei ole aiemmin pyytänyt arvosteluja

Tämä yritys ei ole pyytänyt asiakkailtaan arvosteluja, joten arvostelut eivät välttämättä anna kattavaa kokonaiskuvaa

On vastannut 33 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 2 viikon sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 5/5 tähteä

Kanon, mycket seriöst…

Absolut bästa bemötande och ärlighet gällande affären, utan tvekan. Mina varmaste rekommendationer och lyckönskningar för personalen på Cartrader.

6. maaliskuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Cartrader-logo

Vastaus yritykseltä Cartrader

Tack så mycket för dina fina ord! Vi är väldigt glada att höra att du är nöjd med både bemötandet och affären. För oss på Cartrader är det viktigt att alltid vara ärliga, seriösa och göra våra kunder trygga i sitt bilköp. Stort tack för din rekommendation och varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa bil! 🚗✨

Saanut 1/5 tähteä

Skrotbil för 40.000 kronor

Skurk! Sålde en Subaru Forester 2.0X AWD 2004 för 39.900 kronor med många dolda fel som senare visade sig genom ett totalt motorhaveri.
Nu väntar bilen på hämtning från skrotfirman.

Bilen kostade mig mitt sparkapital på 30.000 kronor, plus min gamla bil i inbyte.

Dålig på att svara i telefon, vägrar tala med kvinnor och lämnar inga garantier.

Fick vänta två veckor på ett kylarbyte, och sen skulle jag vara tacksam för att jag hade fått en ny kylare istället för att han skulle laga den gamla kylaren med kylarcement.

UNDVIK! Köp INTE bil här!
Oseriös bilhandlare.

4. syyskuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Undvik !

Jag skulle undvika det här företaget till varje pris. Riktiga fifflare. Motorfel, stor oljeläckage, ”nyservad” med kolsvart geggig olja osv osv.

Du får mer bil för pengarna om du går till skroten och handlar där. Ett tips är att också kolla deras recensioner på Google.

1. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 5/5 tähteä

Trevliga och tillmötesgående

Trevliga och tillmötesgående

Och när det blev ett litet problem så fixades det mer eller mindre omgående.

30. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Cartrader-logo

Vastaus yritykseltä Cartrader

Stort tack för din återkoppling. Vi är glada att du upplevde oss som trevliga och tillmötesgående, och att vi kunde lösa problemet snabbt. Vi värdesätter ditt förtroende och ser fram emot att få hjälpa dig igen framöver. 😀🎉

Saanut 5/5 tähteä

Ärlig och pålitlig bilfirma

Ärlig och pålitlig bilfirma! Vi hade kollat på flera ställen men här kände vi att det var rätt direkt. Bra pris, tydlig dokumentation och trevlig personal. 5 stjärnor.

25. heinäkuuta 2025
Saanut 1/5 tähteä

Varning

Varning – Köp inte bil härifrån.

Köpte en bil till min son i samband med hans 18-årsdag. Bilen var nybesiktigad, så jag fokuserade mest på hur den kändes vid provkörning. Säljaren sa att han hade åtgärdat några småsaker – det verkade rimligt.
Nu när det var dags för ny besiktning lämnade jag in den på verkstad för genomgång– och där kom chocken:
Länkarmar som glappade flera centimeter
Båda fjäderbenen fram var trasiga
Avgassystemet var ihoplappat och monterat i fel vinkel
Mekanikern sa rent ut: "Det här är skrot. Bilen är livsfarlig."
Att den här bilen har gått igenom en kontrollbesiktning är omöjligt. Antingen har något mycket märkligt gått till – eller så är det systematiskt fusk. Jag har i efterhand läst att Opus i Växjö varit i blåsväder tidigare för att vissa bilar "glidit igenom" mot betalning. Den här bilen kan mycket väl vara en sådan.
Resultat? Skrotning. Pengarna i sjön. Och nu får jag köpa en ny bil till sonen – igen.
👉 Mitt råd: håll er borta från Cartrader. Du riskerar att köpa in dig i en mardröm.

7. heinäkuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Cartrader-logo

Vastaus yritykseltä Cartrader

Hej,

Vi har läst din recension med stor förvåning och beklagar djupt att du haft en negativ upplevelse – men vi vill förtydliga att vi inte känner till detta ärende eller någon sådan försäljning från vår bilhandel.

Vi har försökt kontakta dig för att få mer information (såsom registreringsnummer, köpedatum eller vem du haft kontakt med) för att kunna undersöka saken vidare och hjälpa till, men har tyvärr inte fått något svar. Utan dessa uppgifter har vi tyvärr ingen möjlighet att följa upp eller ta ansvar för ett fordon vi inte känner till.

Vi på Cartrader i Växjö AB arbetar seriöst med alla våra kunder, erbjuder transparens vid varje affär och står alltid till tjänst om något behöver följas upp. Om du fortfarande önskar vår hjälp, är du varmt välkommen att höra av dig direkt till oss.

Vänliga hälsningar,
Cartrader i Växjö AB

Saanut 1/5 tähteä

Dem sålde en bil till mig som skulle…

Dem sålde en bil till mig som skulle vara i ”gott skick” efter en vecka så sluta bilen funka lämna den hos Holmgrens för fixa den de hitta sönder fjärding , olja leckage från ventilpacken vilket de har ej skruvat fast , av funkar ej och så vidare lämna bilen hos säljare för fixa problemen han fixade bara fjärding och inget annat

19. toukokuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Cartrader-logo

Vastaus yritykseltä Cartrader

Hej, Tydligt att vi har hjälpt dig i god vilja och varit välvilliga. Tråkigt att du skriver dålig recension när du vill lämna tillbaka bilen av orsaken att du fått en tjänstebil istället. Det är ett beslut du har tagit att vilja köpa en bil.

Saanut 1/5 tähteä

En regelrätt lurendrejare

En regelrätt scammer. Säljer bilar som inte håller måttet. Falsk marknadsföring och svarar inte på vare sig telefon eller mail när jag vill hävda felen på bilen. Han åläggs att laga den men återkommer inte. Fel på flertalet saker på bilen och det stod klart att han inte gått över den innan han sålde de, vilket innebär att han har lurat mig och andra när han sålt bilar. Han borde skämmas över hur han blåser människor.
Spara era pengar och gå till en riktig bilhandlare som kan erbjuda er något vettigt

19. marraskuuta 2024
Oma-aloitteinen arvostelu
Saanut 1/5 tähteä

Oj inte bara mig som cartrader lurat

Oj inte bara mig som cartrader lurat. Köpte dyrt skrot januari 24. har inte råd längre att laga . Klagat bad Arn om hjälp men nej . Med dom milen och ålder på bilen får man räkna med fel. Sa cartrader får inte plats här vad som är lagat och vad som blev på besiktningen. Men besiktnings mannen sa att jag inte kunnat köra ner bilens alla leder runt om bakaxel helt slut avgassystemet helt upprostat översidan. Mm . På dom milen jag kört. Så dom har hjälp av någon besiktning ... Så är dom.

26. tammikuuta 2025
Oma-aloitteinen arvostelu
Cartrader-logo

Vastaus yritykseltä Cartrader

Hej

Vi är alltid måna om att våra kunder ska känna sig nöjda och trygga med sina bilköp hos oss, och vi beklagar att du upplever situationen på det här sättet.

I det här fallet vill vi dock klargöra att ditt ärende har prövats av Allmänna reklamationsnämnden (ARN), som efter genomgång av all dokumentation och omständigheter valde att gå på vår linje och dömde till vår fördel.

Vi förstår att det är tråkigt med kostsamma reparationer, men som nämnden också konstaterade måste man som köpare ta hänsyn till bilens ålder och körsträcka, vilket innebär att vissa fel och brister kan uppstå utan att det innebär något fel i köprättslig mening.

Vi står för en öppen och korrekt hantering i våra affärer, och både besiktning och information har lämnats enligt gällande regler. Att bilen haft tidigare slitage stämmer – men det var också förväntat i förhållande till dess skick, årsmodell och miltal vid köpet.

Tack ändå för att du tog dig tid att lämna en recension.

Vänliga hälsningar,
Cartrader i Växjö AB

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Yritykset voivat pyytää arvosteluja automaattisten kutsujen kautta. Varmennetuksi merkityt arvostelut kertovat aidoista kokemuksista.

Lue lisää muunlaisista arvosteluista.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin