Car Planet Arvostelua 

6 806
•
TrustScore 4/5 tähteä

3,9

Emme tarkista arvosteluissa esitettyjen väitteiden paikkansapitävyyttä, sillä arvostelut ovat arvostelijoiden omia mielipiteitä. Arvostelu voi kuitenkin saada Varmennettu-merkinnän, jos pystymme todentamaan, että arvostelun kirjoittaja on asioinut yrityksen kanssa. Lue lisää

Alustan luotettavuuden varmistamiseksi kaikkien arvostelujen – varmennettujen ja varmentamattomien – on läpäistävä automaattinen seulonta, joka on käynnissä kellon ympäri. Järjestelmä tunnistaa ja poistaa ohjeistustemme vastaisen sisällön – myös arvostelut, jotka eivät perustu aitoon asiointiin. Tiedostamme, että asiattomia arvosteluja saattaa tästä huolimatta päästä läpi. Voit tehdä meille ilmoituksen mistä tahansa arvostelusta, jonka uskot jääneen meiltä huomaamatta. Lue lisää

Katso, mitä arvostelun kirjoittajat sanovat

Saanut 1/5 tähteä

AVOID AVOID. My partners daughter Purchased a car that within three days has a gearbox malfunction. Independent garage says it needs a new gearbox. Car Planet said they’d collect the car as it is bein... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

The sales assistant, Talha Azam, was just amazing! He was very attentive to our requirements, helpful, gave good sound advice and did his utmost best for us to achieve our goal. He was being shadowed... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

5 STAR CUSTOMER SERVICE!! We agreed to purchase a vauxhall corsa at Car Planet today. Louis could not have been more helpful and explained everything as simply as possible which made the process a wh... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Saanut 5/5 tähteä

After a first visit which had to be cut short, my second trip to Car Planet delivered a very good result. The car was clean, well presented and in good condition throughout; the test drive was excelle... Näytä lisää

Yritys on vastannut

Yrityksen tiedot

  1. Autoliike
  2. ja myös
  3. Vaihtoautot ja käytettyjen autojen myynti

Tietoja yrityksestä Car Planet

Yrityksen kirjoittama

Select. Secure. Drive.

Here at Car Planet our mission is to transform the nation’s car shopping experience.

All Car Planet stock is carefully handpicked and undergoes a 150 point inspection at our preparation hub.

You can purchase your next car online from the comfort of your home and have it delivered to your doorstep in as little as 48 hours, with a 7 day money back guarantee.

Alternatively, we offer viewings at our Watford site where our friendly staff will help you every step of the way.

Every car purchased comes with a free 12-month AA breakdown cover plan and a standard warranty, with the option to extend to 36 months.

We also plant a tree with every car you buy.

Your Car, Our Planet :)


Yhteystiedot

3,9

Hyvä

TrustScore 4/5 tähteä

7 t. arvostelua

5 tähteä
4 tähteä
3 tähteä
2 tähteä
1 tähti

Pyytää asiakkailta arvosteluja

Tämä yritys pyytää asiakkailtaan arvosteluja – olivat ne sitten hyviä tai huonoja

On vastannut 95 %: iin saamistaan huonoista arvosteluista

Vastaa yleensä 48 tunnin sisällä

Kuinka tämä yritys käyttää Trustpilotia

Tutustu arvostelujen ja arvosanojen lähteisiin, pisteytykseen ja moderointiin.

3,9

Kaikki arvostelut

(6 806)

2 240 arvostelua kuluneen 12 kuukauden aikana

Kirjoita arvostelu
Yritykset eivät saa tarjota kannustimia tai maksaa arvostelujen piilottamisesta Trustpilotissa. Arvostelut ovat yksittäisten käyttäjien mielipiteitä, eivät Trustpilotin. Lue lisää

Saanut 5/5 tähteä

Sadiq at Car Planet - Recommendation.

Sadiq was great when buying my new car. The team are very busy but Sadiq was there to support through the whole process, was honest and accommodating. I would recommend speaking to Sadiq if you’re interested in a new car at Car Planet!

23. syyskuuta 2026
Saanut 5/5 tähteä

⭐⭐⭐⭐⭐

⭐⭐⭐⭐⭐

I had a great experience with Car Planet. Bleon was very helpful, professional and friendly throughout the process of buying my car. He made everything easy and straightforward, and I’m very happy with the service I received. Highly recommend Bleon and Car Planet to anyone looking to buy a car. Thank you! 🚗

15. lokakuuta 2026
Saanut 1/5 tähteä

ONGOING NIGHTMARE EXPERIENCE

I thought Car Planet would stand by their word, and be trusted. I was so very wrong. This experience has costed a lot of stress, anxiety and money.

I had an issue with a car fault within the first week of purchasing the car.

The catalytic converter was faulty and had to be replaced.

I went to Car Planet in Watford, waited for over an hour, just so that someone

can tell me I’ll get a phone call.

While waiting, staff were unhelpful and unprofessional.

Eventually I spoke to someone, told them the issue, as well as emailing after sales

the diagnostic report.

My car was fetched the next day.

For 3 days, numerous emails and phone calls, not a single person could give me

an update.

Got a phone call to collect my car in Enfield at the Mega Centre. No one was there to help. I

had to actually phone after sales to let them know I am waiting to collect my car.

Eventually get my keys. I asked for a report or invoice to show what work was done on my

car. ‘The response was: ‘We do not do that here.’

After a few weeks, the same problem comes up. Go for a diagnostic, FAULTY PART WAS NOT REPLACED.

I had to fork out all my savings to have the car fixed.

I reported it, no response.

I managed to obtain an email regarding what work was actually done on my car. The driver’s seat

had some work done to it. This was not even mentioned in emails or phone calls. I DID NOT GIVE

PERMISSION OR AUTHORIZE them to do that work on my car. Ti add to that, the work they said to have done, it wasn’t.

I have posted letters, phone calls and emails, only to have ZERO COMMINICATION! This was inside the warranty.

I have all time and date stamped emails, reports, etc. Which I have forwarded to after sales, support as well as the office in Watford.

I AM JUST BEING IGNORED!

Car Planet should take responsibility for their mistake!

I want my refund for the repairs I had to pay for!!!

AVOID THIS PLACE!!!

This is the same reply I got 2 weeks ago. I am still waiting.

3. elokuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Car Planet-logo

Vastaus yritykseltä Car Planet

Thank you for your follow-up.

We have checked our records but have been unable to locate an email from you regarding this matter. We have also requested further information through the Trustpilot portal, which allows you to respond directly, but we have not yet received a reply.

Could you please email us at support@car-planet.co.uk with your details and any relevant information so we can locate your case and investigate this further?

Kind regards,
Car Planet Support Team

Saanut 1/5 tähteä

AVOID AVOID AVOID

AVOID AVOID. My partners daughter Purchased a car that within three days has a gearbox malfunction. Independent garage says it needs a new gearbox. Car Planet said they’d collect the car as it is being returned for a full refund but didn’t show up twice on the appointed days despite confirming. Clearly delaying to take it beyond 14 days. Legal proceedings being instigated. Complete scammers selling unfit vehicles. AVOID AT ALL COST!!!!

15. lokakuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Car Planet-logo

Vastaus yritykseltä Car Planet

Dear Customer,

We’re sorry to hear about your experience and would like to look into this for you immediately.

Please email us at: support@car-planet.co.uk with your name, booking name/registration (if different) and a contact number. A member of our team will then be in touch to assist.

Kind regards,
Car Planet

Saanut 5/5 tähteä
Car Planet-logo

Vastaus yritykseltä Car Planet

Thank you for your lovely review! 😊 We are delighted to hear that you had a great experience with Malki at Car Planet. We will be sure to pass on your kind words to him, as feedback like this means a lot to our team.

Thank you for choosing Car Planet. We hope you enjoy many happy miles in your new car! 🚗

Kind regards,
Car Planet

Saanut 5/5 tähteä

excellent service by mustafa

excellent service by mustafa. explained everything clearly and the process was quick and easy due to him

13. lokakuuta 2026
Car Planet-logo

Vastaus yritykseltä Car Planet

Thank you for your fantastic review! 😊 We are delighted to hear that Mustafa provided excellent service and explained everything clearly throughout the process. It is great to know that he made everything quick, easy and straightforward for you.

We will be sure to share your kind words with Mustafa, as feedback like this is always appreciated by our team.

Thank you for choosing Car Planet, and we hope you enjoy many happy miles in your new car! 🚗

Kind regards,
Car Planet

Saanut 5/5 tähteä

A really positive experience buying from Car Planet.

We bought the car with help of Allan and Anaiya who explained everything clearly. They we able to answer all our questions clearly.
It was an enjoyable experience. I would have no hesitation in recommending Allan, Anaiya and Car Planet.

15. lokakuuta 2026
Car Planet-logo

Vastaus yritykseltä Car Planet

We bought the car with help of Allan and Anaiya who explained everything clearly. They we able to answer all our questions clearly.
It was an enjoyable experience. I would have no hesitation in recommending Allan, Anaiya and Car Planet.

Saanut 5/5 tähteä

Ish fantastic customer service

Ish fantastic customer service

15. lokakuuta 2026
Car Planet-logo

Vastaus yritykseltä Car Planet

Thank you for your fantastic feedback! 😊 We are delighted to hear that Ish provided excellent customer service and made your experience at Car Planet a positive one. We will be sure to pass on your kind words to Ish, as recognition like this means a lot to our team.

Thank you for choosing Car Planet, and we hope you enjoy many happy miles in your new car! 🚗

Kind regards,
Car Planet

Saanut 2/5 tähteä

I would avoid this dealer..!

I rarely leave negative reviews, but I feel it is important to share my experience so that other potential customers can make an informed decision.

I travelled to view and test drive an Audi A4 that I was genuinely interested in purchasing. Unfortunately, the experience started poorly. The site was extremely busy, there appeared to be no dedicated customer parking, and I was directed to park amongst the vehicles that were for sale.

After arriving, I then had to wait approximately 45 minutes because the vehicle I had booked to view was located at the St Albans site and needed to be transported across. Having travelled specifically to view the car, this was disappointing.

When the vehicle eventually arrived, it was not presented in the condition I would have expected. The car was dirty, displaying a tyre pressure warning, and had almost no fuel in it. Whilst I was still able to test drive the vehicle, it did not create the best first impression for a car valued at over £24,000.

Despite these issues, I still liked the vehicle and was interested in proceeding. However, the sales process then raised further concerns.

When discussing finance, I was initially presented with figures that included approximately £5,000 worth of extras that I had not requested, including warranty products, service plans, paint protection and other add-ons. I made it clear that I was not interested in these products and wanted figures for the vehicle itself.

I was not provided with a formal finance proposal, APR details, total amount payable, or the full finance breakdown during my visit. Instead, I was left feeling under pressure to place a deposit to secure the car. More than £100 was requested, but I refused and agreed to pay only £100.

I was also surprised to discover that payment had to be made by bank transfer as card payments were not accepted. This removes the additional protection many consumers would ordinarily have when making a significant purchase using a credit card.

After paying the deposit, I then waited two days for the finance information. When it eventually arrived, it was simply sent via WhatsApp and consisted largely of monthly payment figures with and without protection products. The figures were significantly higher than I expected and, given the lack of transparency and detailed documentation, I decided not to proceed with the purchase.

During my own research into the company, I also noticed that the Car Planet website advertises several 2026 award wins. However, the official Motor Trader Industry Awards 2026 and Motor Trader Independent Dealer Awards 2026 finalists pages currently list Car Planet as a finalist in a number of categories. At the same time, the Car Planet website refers to several of these achievements as 2026 award wins. This discrepancy raised additional concerns for me regarding transparency and accuracy as the awards are not until 18 November 2026

Having decided not to proceed, I requested a refund of my £100 deposit. At this point communication became even more frustrating.

I sent several messages requesting an update on my refund. Responses through the Car Planet WhatsApp group were slow, and I emailed my salesperson, specifically regarding the refund but never received a reply. I was then told the refund would take 6-7 working days despite the payment having been made instantly by bank transfer. This was particularly concerning because the Car Planet website states that deposit refunds are automatic after 2 days.

What I found even more frustrating was that after I had clearly stated that I no longer wished to proceed and wanted my deposit returned, I received further finance information the following day along with phone calls and a barrage of emails from finance providers, despite my decision already having been made.

The vehicle itself may have been suitable, but the overall customer experience left me with very little confidence. What started as a straightforward enquiry turned into a series of concerns involving vehicle presentation, finance transparency, communication, award claims, payment methods and refund handling.

Buying a car is one of the largest purchases most people will make, and trust is essential. Unfortunately, by the end of this process I had completely lost confidence in proceeding with the transaction.

At the time of writing this review, I am still waiting for my £100 deposit to be refunded.
EDIT - following my review I have been contact by the car planet support team who have completed the refund and resolved the matter. However the concerns raised in my review regarding the sales process, finance transparency, communication remain an accurate reflection of my experience.

10. lokakuuta 2026
Oma-aloitteinen arvostelu
Car Planet-logo

Vastaus yritykseltä Car Planet

We are very sorry to hear about your experience and that you have lost confidence in proceeding with the purchase. We understand how important trust and clear communication are when buying a car, and we sincerely apologise that this process has fallen short of your expectations.

We are also sorry that you are still waiting for your £100 deposit to be refunded. Please email our team at support@car-planet.co.uk so we can arrange for your deposit to be reimbursed immediately and look into the other issues you have raised.

We apologise again for the frustration and inconvenience caused and appreciate you bringing this to our attention.

Kind regards,
Car Planet

Saanut 5/5 tähteä

Great Experience

I had great experience, Talha helped me throughout in a very professional way.

15. lokakuuta 2026
Car Planet-logo

Vastaus yritykseltä Car Planet

Thank you for your lovely review! 😊 We are delighted to hear that you had a great experience with Car Planet and that Talha supported you throughout the process in such a professional manner.

We will be sure to share your kind words with Talha. It is always wonderful to hear when a member of our team helps make the car buying journey a positive and enjoyable experience.

Thank you for choosing Car Planet, and we hope you enjoy many happy miles in your new car! 🚗

Kind regards,
Car Planet

Saanut 5/5 tähteä

Belinda was great thank you for helping…

Belinda was great thank you for helping me find my new car. Amazing service.

15. lokakuuta 2026
Car Planet-logo

Vastaus yritykseltä Car Planet

Thank you for your wonderful review! 😊 We are delighted to hear that Belinda provided amazing service and helped you find your new car. We will be sure to pass on your lovely feedback to her, as she will be thrilled to know she made your experience so positive.

Thank you for choosing Car Planet. We hope you absolutely love your new car and enjoy many happy miles ahead! 🚗

Kind regards,
Car Planet

Trustpilot-kokemus

Kuka tahansa voi kirjoittaa Trustpilot-arvostelun. Arvostelun kirjoittajalla on oikeus muokata tai poistaa niitä milloin tahansa, ja ne näkyvät niin kauan kuin tili on aktiivinen.

Käytämme omistautuneita ihmisiä ja älykästä teknologiaa alustamme turvaamiseen. Lue lisää siitä, miten torjumme väärennettyjä arvosteluja.

Tutustu Trustpilotin arviointiprosessiin.

Tästä 8 vinkkiä loistavien arvostelujen kirjoittamiseen.

Varmennus auttaa takaamaan, että Trustpilotissa lukemasi arvostelut ovat todellisten henkilöiden kirjoittamia.

Kannustimien tarjoaminen arvosteluille tai arvostelujen pyytäminen valikoivasti voi vääristää TrustScore-tulosta, mikä on sääntöjemme vastaista.

Tutustu tarkemmin