Expert arvostelut

Viimeisin arvostelu

Arvostelua

Noin

Ekstremt dårlig kundeservice

I januar i år kjøpte jeg dessverre en vaskemaskin fra expert.no og en tørketrommel fra Expert Klingenberg. Begge fra Miele. Jeg betalte også for å få vaskemaskinen og tørketrommelen fraktet og montert. Hadde jeg visst det jeg visste nå, ville jeg aldri gjennomført dette kjøpet. Halvannen måned etterpå gikk slangen på min nye Miele vaskemaskin ut av opplegget for vaskemaskin og vannet rant utover gulvet. Da jeg kontaktet Expert Klingenberg vedrørende dette, mente de først at det var fordi dette ikke var en slageklemme på. Etter mye om og men ble det avtalt at Expert skulle sende noen til å se på det. Disse personene konkluderte med at jeg måtte kjøpe et nytt rør, eller feste slangen med tape. Jeg syntes dette er veldig merkelig, fordi det aldri var et problem med min forrige Miele vaskemaskin (også kjøpt hos Expert Klingenberg for mindre enn 5 år siden) at slangen gikk ut av opplegget for vaskemaskin. Derfor tok jeg kontakt med Expert igjen. Ettersom Expert Klingenberg også hadde fått mitt kontonummer og lovet å tilbakebetale meg et utsettelsesgebyr på 275 kroner benyttet jeg også anledningen til å spørre om disse pengene var underveis. Datoen var 10. mars:

10. mars: Sendte e-post til Expert kundesenter. Automatisk løfte om «svar så snart som mulig». Hører ingenting fra Expert.
16. mars: Sender ny e-post til Expert kundesenter og etterlyser svar. Hører ingenting fra Expert.
21. mars: Ringer Expert kundesenter. Blir lovet at Klingenberg skal ringe meg 21. mars eller 24. mars. Det skjer ikke.
25. mars: Sender ny e-post til Expert kundesenter og etterlyser svar. Hører ingenting fra Expert.
28. mars: Ringer Expert kundesenter. Blir lovet svar «så snart som mulig». Hører ingenting fra Expert.
1. april: Sender ny e-post til Expert kundesenter og etterlyser svar. Hører ingenting fra Expert.
1. april: Sender melding til Expert på facebook. Expert ber meg om å sende dem mitt telefonnummer, noe jeg gjør.
2. april: Expert kundesenter ringer meg og lover at Expert Klingeberg vil ta kontakt 2. eller 3. april. Det skjer ikke.
3. april: Sender ny melding til Expert på facebook.
4. april: Expert kundesenter ringer meg igjen. Nå har Expert Klingenberg bedt om å få hele saken oversendt umiddelbart og skal ta kontakt med meg «så snart som mulig». Klingenberg er ifølge kundesenteret nå visstnok enig i at slangen ikke skulle fikses med tape, og skulle også ta seg av utsettelsesgebyret. Hører ingenting fra Expert Klingenberg.
9. april. Sender ny melding til Expert på facebook. Skriver for første gang at jeg er svært misfornøyd med den kundeservicen jeg får (i tilfelle Expert ikke skulle ha oppfattet dette). Ingen respons fra Expert.
15. april: Sender ny melding til Expert på facebook og etterlyser tilbakemelding.
15. april: Expert svarer at «Dette er dårlig service fra vår side, og det må ha forekommet en glipp fra vår side.» Jeg blir bedt om å beskrive saken og lovet at avdelingsleder hos Expert Klingenberg skal kontakte meg. Jeg svarer med en beskrivelse av saken samme dag.
23. april: Jeg har fortsatt ikke hørt noe fra Expert Klingenberg.

Hadde jeg på forhånd visst hvor mye tid jeg kom til å bruke på dette, hadde jeg tenkt meg grundig om før jeg tok kontakt med Expert. Underveis har jeg imidlertid dessverre fått håp om at Expert faktisk ville ordne opp. Det fremstår imidlertid nå som om Expert aldri har hatt noen intensjon om å kontakte meg eller å løse denne saken. Kort sagt: Elendig kundeservice.

Vastaus Expert

Hei, Unni. Vi beklager at det har tatt tid i denne saken og Klingenberg har fått oversendt saken på nytt nå, og vil kontakte deg. Det er klart at vi legger oss flate på bakgrunn av dette og ønsker ikke levere slik service. Send oss adressen din per Facebook og du vil få et gavekort i posten. Nok en gang, beklager, men håper saken nå blir løst. Ha en fin dag!
trustpilot stars

billig ekstern harddisk med god kvalitet.

Nesten halv pris sammenlignet med andre varehus. Toshiba 1 tb ekstern harddisk,

Ikke så fornøyd

kjøpte meg en datamaskin som jeg fikk tilsendt til min lokale expert butikk, investerte også en del penger i en dataskjerm, gikk glad å lykkelig fra expert butikken å gledet meg til å teste den nye maskinen. når jeg kom hjem koblet jeg til maskinen å begynnte å bruke den, maskinen fungerte helt fint, frem til jeg skulle sette in en cd plate. da viser det seg at cd/dvd stasjonen ikke fungerer!!! syns det er ganske dårlig at sånt skal oppstå med helt nye produkter, det burde da være en slags kontroll på disse tingene før de blir pakket i esker. så nå sitter jeg her da uten datamaskin for den måtte jeg levere inn igjen, så sitter her nå å ser på en svart dataskjerm, kjempekoselig siden jeg kjøpte denne maskinen for å bruke i påsken, og jeg tviler veldig sterkt på at jeg får den igjen før laaaangt etter påske, så hele kjøpet for meg var egentlig bortkastet å dette koster meg mye ekstra tid og frustrasjon....

Vastaus Expert

Hei, Alexander. Det er selvfølgelig beklagelig at du fikk en maskin det var feil på ifra fabrikk. Slik kan dessverre skje, men vi tar det fulle ansvaret for dette. Vet ikke hva du avtalte med kundesenteret, men vi vil gi deg en kompensasjon ved evt. nytt kjøp eller nytt produkt. Gi oss din tilbakemelding, så håper vi i det minste at det kan redde litt av påsken din. Ha en fin dag!
trustpilot stars

Fungerte, men tok alt for lang tid

Enkelt å bestille på nett, og valgte leveranse i butikk - stod jo 2-5 dager levering, og jeg kunne godt vente 5 dager. I dag fikk jeg endelig bekreftelse om å få komme å hente varen - etter 8 dager. Det er rett og slett for dårlig (var lenge å vente uten komfyr..)

Vastaus Expert

Hei! Dette beklager vi veldig. Vi opplevde en heng i systemene i denne perioden og du er dessverre blitt berørt av dette. Vi vil prøve å rette opp vårt inntrykk og vil dermed kompensere deg for lang leveringstid. 700,- vil bli tilbakeført kontoen din i morgen og du skal ha disse pengene i starten av neste uke. Håper det hjelper og at i det minste komfyren fungerer meget bra. Ha en fin helg!

Tregt

Syntes alt har gått tregt ifra start til slutt.

Vastaus Expert

Hei! Produktet ditt kom til Postkontoret 01.04. Har du ikke fått hentelapp? Her er sporingsnummer: 70325400006018402. Gi oss beskjed om du ikke mottok noen videre informasjon. Hører fra deg!
trustpilot stars

Feil vare og forsinket levering - kundesenteret ordnet opp!

Kjøpte en Belkin iPhone 5 og fikk feil farge samt for sen levering. Kundesenter sendte en ny kostnadsfritt. rett i poskassa. Fornøyd!

Vastaus Expert

Hei, Fredrik. Vi beklager en feilsending i dette tilfellet. Ta kontakt med oss på fb@expert.no, så vil vi sende deg en ny kostnadsfritt. Håper dette hjelper og at du blir en smule mer fornøyd. Ha en fin helg!

Kjapt, trygt og billig

Bestilte en IPad til sønnen min på ettermiddagen og skulle ha den sendt. Dagen etter var Ipaden på postkontoret... Supert....
trustpilot stars

Mareritt ved reklamasjoner. De er klin forbanna gærne!

Jeg har sluttet å handle hos expert, også min samboer og min omgangskreds. Har vært i forbrukerrådet, og hatt saker for forbrukertvistutvalget - jeg har ALLTID fått medhold!
På et tidpunkt hadde jeg vært inne til reklamasjon med en pc SÅ mange ganger, at da jeg kom forrerst i køen ved reklamasjonsskranken forsvant alle i betjeningen på bakrommet. Ingen ville ta i mot meg og den pc'en. Etter ca 5 min kommer en fyr tuslende ut, kikket opp på meg og sa: "Det ble meg" - han hadde tydeligvis trukket det korteste strået på bakrommet.
Jeg hadde en periode der jeg la igjen et lite lass med penger på expert. De var billige, og lå greit til. Men jeg oppdaget etterhvert at dersom der ble en feil ved et produkt, kunne det ta evigheter å få ordnet opp i. Attpåtil hadde de millioner av dårlige unnskyldninger og stod enkelte ganger og regelrett løy meg opp i trynet, om alt fra hva som faktisk hadde skjedd, til lover og regler.
En pc ble borte i over et halvt år. da jeg endelig fikk en ny, var den nye full av feil, og ble reklamert på 6 ganger for samme feil, uten at de ville bytte den. Jeg måtte ta opp saken med forbrukerrådet, og fikk til slutt dom i forbrukertvistutvalget, der jeg fikk hevet kjøpet med renter.
En gang hadde jeg en veldig fancy tv til reklamasjon. Den var da toppmodell fra LG, men slo seg av og på av seg selv. Etter at det hadde gått ganske lang tid, fikk jeg beskjed om at denne var tapt, og at det ikke kunne skaffes ny. Tv'en var skrotet, og LG norge kunne ikke skaffe en annen. Jeg trodde ikke på dem, og tok kontakt direkte med LG norge - de hadde aldri hørt om saken, de hadde plenty med tv'er, og sendte straks en ny, via en annen forhandler i området. Expert sine ansatte, med sjefen for reklamasjonsavdelingen i spissen hadde regelrett stått og løyet meg opp i trynet. Da jeg dro opp med den nye tv'en og konfronterte de med dette, stakk de på bakrommet, sure og gretne.
Jeg hadde også kjøpt en printer som gikk i stykker ganske fort - den ga jeg bare opp etter å ha snakket med de ansatte, jeg avskrev den som tap, gikk på Lefdal og kjøpte en ny.
Jeg har ikke tall på hvor mange ganger de har gjort slik mot meg, det er mer enn jeg kan telle!
I tillegg var de frekke nok til å publisere meg på Sørlandparkens "svarteliste" over "vanskelige kunder" - dette fikk jeg vite en gang da jeg var innom Elprice, da de holdt på der, og fikk det bekreftet igjen en gang på Bilradiospesialisten. NB: Dette voldte ingen problemer ved noen av disse bedriftene, men jeg synes likevel det var et temmelig kleint stempel å få på meg!

Som dere skjønner, har jeg hatt et ukjent antall besøk ved reklamasjonsdisken på Expert. Der har jeg også fått anledningen til å høre hvordan de behandler andre kunder. Selv begynte jeg å studere juss i 2003, og har mer enn god nok kjennskap til forbrukerkjøpsrettslige regler. Min erfaring er at Expert systematisk bryter reglene i den grad det lar seg gjøre, og attpåtil lyver til kundene og finner på egne regler. De er i legmanns termer piss gærne, og man kan ikke stole på de lengre enn man kan kaste de! Råttent fra toppen og ned til gutta på gulvet! Og når de selv vet at de tar feil, prøver de å trette ut kunden helt til han skal gi opp! Sånt sparer de penger på!

Styr unna!

Jeg vil for ordens skyld anbefale å styre unna eventuelle konkurranser de måtte finne på og annonsere... Bare tenk..., hvis du skulle være så uheldig å vinne....
- Forbrukerrådet neste stopp! Hjelpe og trøste!

En oppdatering siden sist:
Via epost har jeg og Expert snakket sammen, og de har tilbudt meg et gavekort pålydende kr. 500,-. Etter å ha tenkt meg om en liten stund, valgte jeg å takke nei til dette tilbudet.
Jeg tenker at mange av dere sikkert synes at dette er rart, og at jeg burde tatt i mot dette, men selv har jeg hatt mange opplevelser som er så dårlige, at jeg føler at tilbudet på ingen måte gjør opp for de problemene jeg har hatt. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet reise ut til butikken, for å få den ene kjipe opplevelsen etter den andre. I tillegg gikk den ene reklamasjonen så langt at jeg måtte hyre inn ekstern sakkyndig for å få hjelp til å løse saken. Selv hadde jeg da brukt godt over 100 timer til feilsøking, skrevet ut dokumentasjon m.m., og måtte levere vedlegg på flere titallssider med deillogging m.m. til forbrukertvistutvalget før dom i saken.
For meg er det da naturlig å tenke at et gavekort på kr.500,-, der de attpåtil får tilbake avanse på produktene de måtte selge til meg, vil være langt fra et tilbud som jeg kan anse som villighet til å ordne opp.
På den andre siden er jeg ganske sikker på at dersom jeg kom til å kjøpe et produkt som det mot formodningen skulle være feil med, ville det koste meg mer enn 500,- å få ordnet opp i. det sier seg selv at det ikke er gratis å investere så mye tid og krefter i slike reklamasjoner.
Kort sagt: Jeg TØR ikke ta i mot dette tilbudet. Det kan ende opp med å koste mer enn det smaker, og det er for smått og for sent.
Jeg vil berømme Expert for endelig å gjøre noe positivt, men denne lille innsatsen kom tross alt ikke før jeg hadde skrevet en dårlig omtale om dem.
Jeg velger derfor å stå for den innledende kommentaren, og mener fortsatt at denne er riktig.. Jeg vil anbefale alle å styre unna Expert - på tross av den pene fasaden de forsøker å skape her på Trustpilot.

Dette er ikke en liten fillesak - og det ville være unaturlig å godta et lusent lite gavekort for å rette opp i denne saken!

Vastaus Expert

Hei, Kjetil. Takk for tilbakemeldingen din og vi registrer at du ikke er fornøyd med den servicen som du har mottatt i en av våre butikker. Vi kan ikke si vi kjenner oss igjen i din forklaring ettersom vi ikke kjenner noen av dine saker, men vi må selvfølgelig beklage over at du føler det som du gjør. Det er langt unna slik vi ønsker at kundene skal tenke om Expert. Allikevel, så ønsker vi å gjøre opp for noe av det du føler du er utsatt for. Send oss en mail på fb@expert.no med kontaktinformasjon og adresse, så sender vi deg gavekort. Ha en fin dag!

GoPro uten minnekort

Jeg er fornøyd med veldig rask levering av GoPro kamera fra Expert. Men veldig misfornøyd med at kameraet ble levert uten minnebrikke. Etter å ha "gransket" bestillingen min i ettertid kan jeg ikke se at jeg verken ble spurt eller advart undervegs i bestillingen om jeg ønsket å bestille minnebrikke som tilleggsutstyr.

Vastaus Expert

Hei, Kjetil. Takk for ditt innspill og det er noe vi skal se på for utvikling av nettsiden og kjøpsprosessen. I tillegg til vår beklagelse har vi nå kompensert deg med kameravesken, slik at du vil få denne summen tilbake til kortet du handlet med. Du er velkommen til en av våre fysiske butikker, hvor vi har et mye større utvalg av minnekort enn på expert.no. Ha en fin dag!
trustpilot stars

Superfornøyd med rask levering av ordre, bestilt onsdag fikk produktet på torsdag.

Veldig fornøyd med expert som nettsted å handle på. Enkelt å bestille og utrolig rask levering. Det har mye å si når en bestiller noe nytt. Ungene var storfornøyde med at iPad mini kom før vi dro på vinterferie. Hadde i utgangspunktet bestilt samme produkter fra komplett, men fikk avsluttet denne bestillingen, da jeg fant produktene billigere hos dere. Kommer nok til å benytte dere igjen ved senere kjøp.

Vastaus Expert

Hei, Grethe. Takk for hyggelig tilbakemelding. Håper du får en flott dag!
trustpilot stars

Dette kjøpet var enkelt og lettvint.

Bestilte PS4-tilbehør via nett,fikk dette levert raskt og greit uten problemer på nærmeste Expert butikk.
Da jeg ikke hadde muligheter til å få dette kjøpt på annen måte.
Dette kan jeg anbefale for alle, ingen ekstra utgifter.
Raskt,enkelt og greit for meg. 😄😄😄.

Vastaus Expert

Hei! Takk din hyggelige tilbakemelding, Kjell. Vi setter pris på det! Håper du får en flott uke!
trustpilot stars

Raskt og trygt, men kort åpningstid ifht. konkurrenter

Jeg ble overrasket over hvor raskt jeg fikk en sms om at varen hadde ankommet min nærmeste butikk (2 dager), men ble litt skuffet når jeg oppdaget at butikken stengt allerede kl. 1900. Det var litt for tidlig ifht. de nærliggende konkurrentene (Elkjøp, Europris, m.fl.), og jeg måtte komme tilbake neste dag (etter kl. 1000).
Betjeningen var rask til å ekspedere meg, og i godt nok humør til å imøtekomme min frustrasjon ang. bomturen dagen før.
Anbefaler gjerne Expert til andre.

Vastaus Expert

Hei, Jan. Takk for hyggelig tilbakemelding og håper du er fornøyd med produktet. Vi vil ta dette med åpningstider på din nærmeste butikk internt. Ha en fin dag!
trustpilot stars

ingen kan kalle seg det samme som EXPERT :-)

takk for at du er fremdeles til å stole på

Vastaus Expert

Hei, Daniel. Takk for hyggelig tilbakemelding. Håper du får en fin uke!

Perfekt

Dette var på alle måter en fin handel. Veldig god pris.varen kom hurtig frem til valgt butikk.Bare ++.
Hvis jeg skulle komme med et ønske om forbedring, måtte det være at man fikk et hentenummer på SMS en. Det ville gjort hentingen enda glattere.

Vastaus Expert

Hei, Rune. Takk for tilbakemelding. Vi tar til oss din kommentar og skal jobbe videre med dette. Ha en fin dag!

Uklar leveringsmåte

Produktet kom innen rimelig tid, men det ble kun levert til gateplan. Dette er ulogisk siden det er snakk om et kjøleskap på 69 kg, og det kunne vært presisert der man velger levering slik at man unngår å stå alene klokken 2200 på en fredagskveld uten mulighet til å få det inn i leiligheten.

Vastaus Expert

Hei, Olaf. Vi takker for din tilbakemelding, og vil ta dette internt mtp. å rette opp rutinene for informasjon når det gjelder utkjøring av denne typen varer. Vi har kompensert deg med halv prisen det var for frakten og håper dette gjør opp for det tunge løftet. Ha en fin dag!

Expert ordner opp

Expert sendte ut en Ipad mini og Logitech tastatur dagen etter at jeg bestilte. Lynraskt. Bring rotet og somlet med leveringen (Som jeg etterhvert forventer fra det holdet)
Expert tok affære og pakken er nå meg i hende.
Takk til særlig lydhør og rask service-team hos Expert!

Vastaus Expert

Hei, Morten. Vi beklager, men har dessverre ingen mulighet til å overprøve hva Posten gjør ute på sine oppdrag. Allikevel skal ikke du måtte lide av dette, og vi velger derfor å kreditere deg beløpet for frakten og i tillegg gi deg en kompensasjon på tastaturet du kjøpte ved siden av på 200,-. Håper du blir fornøyd og at du får godt brukt for iPaden. Produktet ligger nå på Grunerløkka postkontor med sporing: 70325400005949660. Ha en fin dag. Du har mulighet til å endre dine "stjerner" hos oss.
trustpilot stars

Bytt navn fra Expert til AMATØR!!!

Tror jeg med hånda på hjertet kan si at dette er den verste opplevelsen med å handle på nett, jeg noensinne har opplevd!!!
For det første; maskinen jeg får tilsendt virker ikke!! Får ikke kjørt oppstarts programmet på den. Vil ikke starte. Tar kontakt med kundeservice og forklarer hva som har skjedd. Får beskjed om at jeg må sende den inn FØR jeg kan få ny!?! Greit at den må sendes tilbake, men når man bestiller en ny vare burde man kunne forvente at den virker.
Når jeg spør hvordan de har tenkt å løse det, får jeg beskjed om at det vet de ikke?!? Jeg evt høre med expert klingenberg om jeg kan bytte inn varen der pga de har den samme varen der. Prøver å kontakte klingenberg uten noe som helst respons. Bruker unødvendig med tid og penger for å finne ut av problemet. Latterlig dårlig service!
Når maskinen ble bestilt, betalte jeg extra for å få den levert hjem, men likevel må jeg ta fri for å dra på postkontoret og hente erstatningspc'n som er sendt.
Så vil ha refundert de extra kronene jeg brukte på å få den levert hjem, men undrer meg over hvordan dere skal kunne/ klare å kompensere for utgiftene jeg har hatt extra for å nøste opp i problemene. Og for ikke å snakke om tiden jeg har måtte bruke på dette. Ca 2 timer har gått med til å finne ut av og løse floken.
Så med mindre det kommer en respektabel kompensasjon som står i stil til problemene, kan jeg garantere at dette er siste gang det handles hos expert og det blir anbefalt andre å la være å handle hos dere!!!

Vastaus Expert

Hei, Preben. Dette skal vi hjelpe deg med med det samme, og ser vi har hatt kontakt på Facebook. Her har det vært en misforståelse fra første kontakt med kundesenteret. Du skulle fått tilsendt ny fra lageret samme dag som du meldte inn problemet. Vi beklager dette på det sterkeste og vil ta tak i dette mandag. Du vil selvfølgelig bli kompensert og vi vil sørge for at du blir fornøyd. Vi tar kontakt mandag og skal løse saken for deg. Ha en fortsatt god helg!

Kjapt og ukomplisert. Anbefales+++

Veldig kjapp og ukomplisert handel, rask levering. Blid og servicemindet betjening i den lokale butikken hvor jeg hentet varene. Anbefales +++

Vastaus Expert

Hei, Ole-Kristian. Takk for hyggelig tilbakemelding, og håper du er fornøyd med produktet ditt. God helg!
trustpilot stars

Hva betyr FRAKT i Expert?

Eller sagt på en annen måte:
Når jeg har over nettet har betalt for frakt,- hva har jeg betalt for og hvem har jeg betalt?
Et 390 liters kjøleskap tar man ikke under armen i butikken ..... og i tillegg trengs en laaaang stasjonsvogn.
Jeg betalte for frakt TIL Expert Fana viste det seg, og dette transportfirmaet kunne ikke ta seg av retur av gammelt kjøleskap.
Her trengs det noen flere (klargjørende) avkrysningsrubrikker ved kjøp på nettet av denne type vare. Men ellers er jeg fornøyd med måten det ble løst på og ikke minst kjøleskapet ... det ser veldig bra ut.
Generelt: Kjøpe på nett og hente i butikk / ev. bringes hjem .... er en fin måte å kombinere lavere nettpris med den trygghet kontakt med butikk gir.

Med vennlig hilsen
Arne Thorbjørnsen

Vastaus Expert

Hei, Arne. Takk for din tilbakemelding. Vi vil bringe dette videre internt og forsøke å legge opp til en mer informasjonsrik veiledning når det kommer til fraktalternativer på expert.no. Kjempefint at du er fornøyd med produktet. Ha en fin dag!

Enkelhet til god pris

Bestilte et nettbrett hvor Expert kun ble slått av Spaceworld på pris. Prisen var hyggelig samtidig som det var veldig greit at jeg slapp å betale frakt når jeg valgte levering til nærmeste expertbutikk. Enda bedre ble det når jeg fikk hentemelding kun 2 dager etterpå.

Vastaus Expert

Hei, Thomas. Hyggelig med positiv tilbakemelding. Håper du blir fornøyd med produktet. Ha en fin uke!

Expert Tiedot

Tietoa yrityksestä

173 butikker med nøye utvalgt sortiment av digitalfoto, mobiler og digital-tv

Vieraile Expert

Kategoria

Trustpilotin sitoutuminen

Koska olemme sitoutuneita parantamaan ihmisten kokemuksia liittyen verkko-ostamiseen, teemme kaikkemme löytääksemme tekaistut arvostelut. Find out more.

Jos huomaat, että yritysprofiilissasi on tekaistuja arvosteluja, kerrothan siitä meille. Ota yhteyttä Trustpilot täällä.

Trustpilot-tilaaja

Tämä yritys on tilannut Trustpilot Business Services -palvelun. Lue lisää palveluistamme yrityksille täältä.

Yritykset eivät voi poistaa tai muuten muokata arvosteluja.